Yes, de plotter is geleverd, maar de installatie laat op zich wachten (liever zeilen, dan gaten boren).
Met pinksteren naar Ipswich, de grote motortest !
Heen moesten we een kleine drie uur motoren, op de terugweg hebben we wel zeven uur gemotord wegens weinig wind.
De motor gaf geen krimp, direct starten, niet warmlopen, al het werk heeft (gelukkig) zijn vruchten afgeworpen.
Ik heb zo'n 1/2/both/off schakelaar om de batterijen te schakelen.
1=start en 2=lichtbatterij.
Telkens ik moet starten ga ik omschakelen naar 1, tijdens het varen staat ie op 2.
Geregeld moet er snel gestart worden en dan start ik maar op 2 (wat niet de bedoeling is, dit is geen startbatterij).
De startbatterij krijgt daarom een aparte schakelaar, gedaan met omschakelen. Licht en start kunnen met een startkabel verbonden worden bij noodgevallen.
Ook werd de batterijscheider geinstalleerd, kan de motor beide batterijen tegelijkertijd laden.
Bij de installatie wat nonchalant geweest en tijdens het testen (met geimproviseerde testlamp) even kortsluiting gemaakt. Weg spanningsregelaar van de dynamo, dus maar een nieuwe besteld en ineens gans de dynamo nagezien (lagers,...) Kan ie er weer een paar jaar tegen........
Ook werd een radio aangeschaft ('t was solden), kunnen we 's ochtends toch wat muziek beluisteren.