Eindelijk wat verder kunnen werken (vrieskou en regen trotserend)
De "oude" naam werd van de boot verwijderd, hij schijnt nog wat door dus dat dient gepolierd te worden.
De schroefas lager verwijderen viel goed mee, eerst twee sleuven ingezaagd en met een beitel en hamer wat tikken en hij was eruit. De nieuwe plaatsen was een ander verhaal, na veel gevloek, geklop (houte balkje en zware hamer) is ie er uiteindelijk ingeraakt, ik heb hier toch wel aardig wat tijd moeten insteken.
Met behulp van de dochter, de nieuwe schroefas geplaatst, wat op zich dan weer mee viel, ineens een nieuwe anode en we kunnen er weer wat tegen. Natuurlijk werd ook de nieuwe volvo seal en de nieuwe klemkoppeling geplaatst. Wat was ik blij dat alles gemonteerd was.
Alle slangen werden bevestigd aan de wierpot en de motor heeft al een draaitest ondergaan. (En hij draaide vlot, toch altijd even spannend na de winterstop). Lekker wat koelwater met de nieuwe impeller en nieuwe thermostaat.
De nieuwe roeras lager werd geplaatst en met wat sika afgekit.
Plaatsen waar moeilijk AF geschilderd kan worden werden reeds ge-antifould. (Rond roeraslager en bovenkant roer)
De hogedrukreiniger heeft ook al wat werk verricht, je staat versteld, wat voor vuil er allemaal na een winter afkomt.
Het komende weekend moet de romp gepoetst en gewaxt worden, het onderwaterschip krijgt wat nieuwe AF en de mast wordt afgelopen (lampjes, schijven,.. controleren)
De sprayhood werd met ultramar producten gereinigd en ziet er weer goed uit, de hood was echter heel vervuilt en is wel een keer of zes grondig gereinigd.