Inhoud blog
  • DE NAIS GAZETTE!
  • SUPPORT LEONARD PELTIER!
  • OPENDEUR-WEEKEND BIJ KRISJE VAN TONGEL IN MERKSPLAS
  • COWBOY EN INDIAAN SPELEN IS POPULAIR IN DUITSLAND.
  • PRESIDENT OBAMA ZAL WAARSCHIJNLIJK NOORD DAKOTA INDIAANS RESERVAAT BEZOEKEN IN JUNI
  • VRIJHEID VOOR LEONARD PELTIER EN ALLE POLITIEKE GEVANGENEN IN DE USA
  • MASTERS OF WAR
  • BRAZILIË :”PACIFICATIE” ONTKETENT TERREUR IN DE SLOPPENWIJKEN MET ALS DOEL DE ANTI-KAPITALISTISCHE SOCIALE BEWEGING MONDDOOD TE MAKEN!
  • JOURNEY THROUGH ROSEBUD (1971) FULL MOVIE
  • JIM PAGE – ANNA MAE PICTOU AQUASH
  • KLEE BENALLY IN FRANKRIJK
  • HIHANSUN WAKPA OYATE KAMP VOOR BESCHERMING TEGEN KEYSTONE TEERZANDEN PIJPLEIDING.
  • DE VOORTDURENDE FRAUDULEUZE VERVOLGING VAN LEONARD PELTIER
  • WWF – STAF VIRUNGA MET DOOD BEDREIGD DOOR BRITS OLIEBEDRIJF
  • VIDEO : BLACK MESA INWONER WERD TOEGANG TOT DE VERGADERING VAN PEABODY COAL AANDEELHOUDERS GEWEIGERD!
  • PSA VIDEO VOOR PELTIER
  • BOYCOTT VERKOOP VAN AIM ARTIKELEN OP EBAY !
  • MOHAWK NATION NEWS: CANADA ‘WREEKT’ VERMOORDE EN VERMISTE AFRIKAANSE MEISJES
  • MOHAWK NATION NEWS: NIEUW! GRATIS ‘GREAT LAW’ VIDEO
  • PEABODY COAL IN DE TOP 10 VAN DE GROOTSTE VERVUILERS VAN DE PLANEET !
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    THE NAIS GAZETTE
    INDIGENOUS RESISTANCE - HUMAN RIGHTS - ECO ACTIVISM - FREEDOM FOR LEONARD PELTIER
    INJUSTICE ANYWHERE IS A THREAT TO JUSTICE EVERYWHERE (Martin Luther King)
    02-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STICHTING HELPT INDIAANSE STUDENTEN

    Bron: Indian Country Today - Door ICTMN staff

    Foto: Alton Little Soldier Belt

     Slechts 46% van de Native studenten behalen hun middelbare school diploma en slechts 17% gaan door naar de universiteit. De “American Indian Education Foundation’ heeft zich tot doel gesteld om native studenten te helpen deze schrikwekkende statistieken te doorbreken en hen duidelijk te maken dat zij de vele academische uitdagingen aankunnen.

    AIEF woordvoerder Helen Oliff zegt:

    Door jaren met de studenten te werken hebben wij een goed inzicht gekregen in de obstakels die verder studeren in de weg staan. Een groot probleem is dat de studenten zelf geloven  dat verder studeren geheel buiten hun bereik ligt. Maar sommige van die factoren die studenten na hun middelbare school ontmoedigen zijn eigenlijk eenvoudig . Sommigen voorbeelden zijn: niet weten hoe zij moeten zoeken naar een universiteit dat hen ligt, hoe ze de universiteit toegang -  en financiële - hulp - aanvragen, die voor hen vreemd en soms intimiderend zijn, moeten invullen , en niet in staat zijn om geschikt advies te krijgen van school adviseurs omdat de reservaat scholen steeds in de laagste 10% van DOE (Departement of Education) fondsen vallen.

    Een ander probleem is dat de studenten dikwijls de eersten zijn in hun families die naar de universiteit willen. Er is nood aan 'rolmodellen'. Wanneer zij in contact komen met verplegers, onderwijzers, advocaten en boekhouders, die een positieve verandering voor hun stammen betekenen, zowel in het reservaat als daarbuiten zal dat hen duidelijk maken dat een universiteit diploma echt wel een verschil kan maken. Rechtstreeks contact met zulke rolmodellen kan helpen om het idee dat universitaire studies geen optie zijn te doorbreken en zullen meer indiaanse studenten gemotiveerd kunnen worden. Gebrek aan aanmoediging en persoonlijke steun (emotioneel of financieel) kan een student ontmoedigingen om de stap te zetten of het op te geven. De steun van de ouders en anderen is cruciaal. Maar dat geldt voor alle studenten.

    Succes verhaal

    In de reservaten verlaten 30% tot 70% vroegtijdig de middelbare school. Ongeveer 34% van alle volwassenen zonder middelbare school diploma of GED leven in gezinnen onder de armoedegrens.

    Alton Little Soldier Belt is een van de GED successen.

    Alton bracht zijn kindertijd door in het Pine Ridge reservaat . Zijn familie was dikwijls dakloos dus werd hij naar een kostschool in het reservaat gebracht. Als kind droomde Alton ervan om later beroepswielrenner of lange afstand loper te worden zoals Billy Mills. Toen Alton 16 was stierf zijn moeder. Jaren van miserie en hoploosheid maakte dat hij de middelbare school verliet. Vele jaren later ontdekte Alton dat hij een rechtstreekse afstammeling was van de zoon van Sitting Bull. Het ontdekken van deze connectie betekende een keerpunt in zijn leven. Alton wou zijn levenswijze veranderen zodat hij meer te bieden zou kunnen hebben aan zijn volk. Een GED behalen was de eerste stap. Hij overwon zijn  lees- en leermoeilijkheden en uiteindelijk behaalde hij zijn GED op de leeftijd van 45 jaar. Hij wou naar de universiteit en ging op zoek naar studiebeurzen die het mogelijk zouden maken zijn droom waar te maken. Het was door het AIEF dat Alton studiebeurzen kon verwerven voor zijn eerste twee jaar in de Universiteit. Vandaag werkt hij als adviseur stagiair in Zuid Dakota en helpt Natives om van hun verslavingen af te raken en hun leven op het juiste spoor te brengen. Alton is dankbaar dat hij de gelegenheid heeft gekregen  iets terug te geven aan zijn volk en dat hij zijn AA diploma kan behalen.


     



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Foto


    FREE PELTIER- WHEN INJUSTICE BECOMES LAW,PROTEST BECOMES DUTY - NO JUSTICE ON STOLEN LANDS
    Categorieën


    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs