Foto
MIJN BESTTIJDEN:

-Marathon 2u36m05s
  (Antwerpen 2010)
-1/2 marathon 1u09m47s 
  (Zwinstedenloop Sluis 2010 )
-15 kilometer  49m17s
  (Kerstcorrida Deerlijk 2012)
-10 kilometer 32m16s
  (Stratenloop Wingene 2009) 
-5000m piste 15m47s
 (Sint-Niklaas 2014)

PLANNING-whereabouts



-24mei dwars door wervik
-1juni 21km mcBride
-21juni dwars door anzegem
-27juni st pietersloop Kuurne




 
Inhoud blog
  • Mc Bride halve marathon
  • Petrus-run Bavikhove
  • Sint-Niklaas 5000m
  • Grensloop Menen
  • Rollegem-Kapelle
  • Kortemark 20km
  • BK veldlopen Rotselaar - M35 (masters)
  • PK Torhout
  • Cross Ieper
  • cros maldegem
    Mijn favorieten
  • popuelles-dream-team
  • Dimi Delombaerde
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Fabrice Laga
  • Ludovic Vanlede
  • Steven Hocedez
  • Hans Detavernier
  • Natalie Tijtgat
  • Hans Omey
  • Bjorn Desmet
  • Peter Ghyselinck
  • Johan Descheemaeker
  • AMBITIES:
    1) 1/2 marathon blijft mijn ding!!!
    2 Nog een marathon?
    3) Een goeie  5km tijd?? !
    4) Plezier onder vrienden
    5) Gezondheid boven alles

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    hard tegen hard
    lopen in vlaanderen ... zoals het is ...
    Een relaas van mijn loopleven ... als stratenloper J. Dewaele
    25-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Flobecq 10km
    Ondanks vooraf aangekondigd ben ik zaterdag laatstleden niet naar Flobecq kunnen afzakken.  Een lichte spierverrekking na de wedstrijd te Tiegem leek na enkele dagen niet opgelost.  Integendeel, na intervaltraining vorige woensdag was het iets erger geworden, en leek starten in Flobecq geen verstandige keuze.
    Inmiddels is de pijn voorbij en kan ik terug uitkijken naar de komende weken.  Volgende wedstrijd wordt de feesteloop te Avelgem, en vermoedelijk nog een wedstrijd de week daarop.  Daarna volgt een weekje rust!

    25-10-2012 om 19:40 geschreven door joost  


    14-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tiegem 10km

    Zaterdagnamiddag ben ik zoals gepland naar bergloop Tiegem getrokken, dit samen met Ulrike en dochtertje Helena.  Na een regenachtige voormiddag kondigde de namiddag zich niet al te mooi aan.  Om 14u15 mocht Helena als eerste van start voor haar 300m op de Tiegem.  Gelukkig was het toen droog.  In een eerder beperkt deelnemersveld deed onze pupil het uitstekend, en werd ze eerste meisje van haar reeks.  Na de overwinning van Matteo vorig jaar kon ze op deze manier uit zijn voetsporen treden, en alsook trots de bloemenruiker aan mama overhandigen.

    Om 15u45 was het onze beurt.  Tijdens de opwarming bleef het behoorlijk droog, maar helaas konden wij van start tijdens een fikse regenbui.  Ik had mijn start ietwat gemist, maar kon al snel vooraan aansluiten.  Frederic Vandenheede was zoals verwacht stevig van start gegaan, maar ik kon mijn wagonnetje ternauwernood aanhaken.  Hoewel hij uit een welverdiende rustperiode kwam, was hij voor velen toch wel de favoriet van de dag.  Ik was echter niet zinnens om deze wedstrijd zomaar af te geven.  Stephen Soetaert was een adere gevaarlijke kandidaat voor de overwinning, maar die had bij de start reeds moeite en moest een gaatje laten. 

    Na de eerste aanloopronde van 1,1km (eerste km in 3m03) had ik best wel moeite om het ritme van Frederic te volgen.   In een strook tegen wind langsheen bassegembos moest ik kleur bekennen.  Op deze licht hellende strook bleek Frederic heel krachtig, en moest ik een 10-tal meters prijsgeven.  In de daarnavolgende afdaling kon ik de schade beperken, maar ook in de daarnavolgende helling richting finish moest ik wat extra meters prijsgeven. 

    Ik had echter in de eerste ronde reeds gevoeld dat ik iets vlotter leek te dalen, en waagde in de 2de grote ronde dan ook mijn kans.  Na een sterke afdaling kon ik net voor bassegembos terug aansluiten, waarna ik ook in staat was om eindelijk wat kopwerk op mij te nemen.  Na een km samenwerken besloot ik het tempo heel hoog te houden in de afdaling na bassegembos.  Daar merkte ik dan ook dat ik op mijn beurt nu een aantal meters had genomen.  Tijdens de klim naar de finish kon ik de voorsprong nog ietsje uitdiepen.

    In de afdaling bij het begin van de derde ronde rook ik dan ook mijn kans.  Ik wilde niet meer afgeven, en bleef vechten voor elke meter.  Voor de laatste beklimming bleek ik een geruststellende voorsprong te hebben.  Heel tevreden bereikte ik dan ook als eerste de finish (10,07km) in 33min16sec.  Uiteraard was deze overwinning een heel mooie bevestiging van de voorbije weken.  Fredje eindigde tweede,  Stephen werd derde.  Om het familie-succes compleet te maken, eindigde ook Ulrike nog als 1ste vrouw op de 10km!   Een meer volledige uitslag vind je ongetwijfeld straks op de site van assa ronse ....













    14-10-2012 om 21:04 geschreven door joost  


    08-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK halve marathon Kuurne

    Na enkele jaartjes afwezigheid op de halve marathon “rapper dan een ezel” te Kuurne, was ik ten allerzeerste benieuwd over hoe deze hernieuwde kennismaking zou verlopen.  Ik had er behoorlijk kunnen naartoe leven, en hoopte dan ook op een oerdegelijk resultaat.  Na de marathonvoorbereiding heb ik wat kunnen afbouwen, en dit was de conditie in de voorbije weken zeker ten goede gekomen. Toch was ik er me zeer van bewust dat deze wedstrijd geen gemakkelijke opdracht zou worden.  Gezien deze wedstrijd ook de Belgische en Vlaamse Kampioenschapstitels zou verdelen, rekende ik op een sterke bezetting.  Op zich is dit een goeie zaak, maar toch is het oppassen.  Op een BK is het wel vaker zo dat diegenen met iets mindere conditie verstek geven, terwijl zij die wel van de partij zijn, 100% zijn voorbereid.   Tevens mag men altijd rekenen op een hele snelle start.  Zo geschiedde…

    Na een heel natte en stormachtige vrijdagvoormiddag was de wind tegen de vroege namiddag reeds gaan liggen.  Ondanks wat overblijvende motregen konden we blijkbaar rekenen op goeie weersomstandigheden.  Met een goeie eindtijd en een mooie klassering als inzet trokken we aldus ambitieus naar de start.  Na wat geharrewar kon ik aanspraak maken op een plaatsje op de eerste startrij, en hiermee verder gewriemel vermijden na de start.  In tegenstelling tot de vorige editie kon ik dan ook vlot meeschuiven in een grotere groep.  Toch was het direct alle hens aan dek.  De eerste kleine ronde (1,1km) moest ik doorkomen in 3m40, en dit werd 3m21.  Hoewel ik hiermee eensklaps 20seconden voor was op het geplande schema (1u12min30sec), zou dit zeker zijn sporen nalaten.  Na een verschroeiende start bleef een grotere groep aangevoerd door Moerman, Stieperaere en Deliveyne een heel strak schema aanhouden (3m10 en 3m13 op 2de en 3de km).  Ik was zeker vragende partij voor een iets trager (en egaal) tempo, maar kon in het bijzijn van Bleyaert, Soetaert, d Halluin en andere notabelen enkel maar besluiten  dat ik nog even de groep moest volgen.

    Na de eerste grote ronde kwamen we door in 20min20sec, en dus inmiddels 40sec voor op het geplande schema.  Tijdens de 2de ronde werd het tempo iets gematigd, maar toch mijns insziens nog veel te snel.  Samen met een 4-tal anderen (o.a Bleyaert en d Halluin) besloten we de grotere groep te laten gaan.   In het spoor van een 40+-atleet hield ik wat reserve in de 2de ronde (na overleg bleek die evenzeer op zoek naar een eindtijd van 1u12).  Ik voelde me prima, maar had ook genoteerd dat Bart Bleyaert besloten had niet langer te volgen.   Gezien die laatste meestal wel weet waarmee hij bezig is voelde ik me niet geneigd sneller te lopen.  Na de 2de ronde kwamen we door op 38min, wat exact op het beoogde schema leek.   Helaas, gezien het lichte verval over die laatste ronde leek het halen van de voorop gestelde eindtijd stilaan een utopie.  Toen ik na de 2de ronde enkele malen had overgenomen van mijn overgebleven metgezel, besloot die laatste met mij af te rekenen met enkele tussenversnellingen.  Ik stond er nu alleen voor, en kreeg eventjes af te rekenen met een moeilijk moment. 

    Inmiddels was het heel moeilijk de wedstrijd te volgen.  Ik bevond mij tussen groepjes gedubbelde lopers, waardoor het noodzaak werd telkens te versnellen en/of te vertragen om in de bochten die groepjes net voor of achter te kunnen blijven.  Toch had ik ook wel in de gaten dat er achter mij stevig op mij werd gejaagd.  Iets later vond ik gelukkig het goeie ritme terug, waarna ik iets na halfweg Stephen Soetaert in het vizier kreeg.  Die had zich duidelijk overschat toen hij de grotere groep met o.a Stieperaere bleef volgen.  Ik maande hem aan mijn spoor te volgen, maar dit bleek niet meer haalbaar.  Ook tijdens de derde ronde hield ik mijns insziens een mooi tempo vast.  De benen (hamstrings) begonnen stilaan wat tegen te pruttelen, maar conditioneel voelde ik mij prima. Op het einde van de derde ronde (55min50… 50sec trager dan schema) kwam ik plotseling terug in het spoor van de 40+ atleet die van me was weggesneld.  Ik had hem snel beet, en ook hij drong niet langer aan.  Halfweg de laatste ronde kwam ik verrassend genoeg nog in het spoor van Aman Gemeda te zitten.  In de laatste km kon hij de maat van me nemen, maar toch eindigde ik mooi als 20ste van dit deelnemersveld.  Over de afstand van deze halve marathon is waarschijnlijk het laatste woord nog niet gezegd.  Er lijkt algemene eensgezindheid bij gps-afstand-meter-eigenaars omtrent een bijkomende afgelegde weg van 500meter.  Over mijn eindtijd van 1u13m45sec durf ik me dan ook niet verder uitspreken.  Voor mezelf onthoud ik dan ook enkel het positieve: goeie wedstrijd, solide chrono.  Hieronder nog enkele fotokes van aluminium allaert lopers.  Voor de uitslag verwijs ik je graag verder naar de website van rapper dan een ezel…



















    08-10-2012 om 20:27 geschreven door joost  


    01-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging de la Berliere (11km)

    1 week voor het BK halve marathon te Kuurne vond ik het alsnog gepast de beentjes te strekken op waalse bodem. Zaterdag vertrok ik dan ook samen met Dimitri Delombaerde, Bjorn Desmet en Geert van Praet naar het dorpje Houtaing. Onderweg werd ons geduld ietwat op de proef gesteld omwille van de wielerwedstrijd Franco-Belge.

    Doch, deze beproeving werd bij aankomst ruimschoots gecompenseerd bij aansziens van prachtige zonovergoten glooiende landschappen. Vervolgens werden we getrakteerd op een stevige wandeling van de inschrijftafel naar de kleedkamers in het bosrijke kasteeldomein van Berliere.Toch hadden we nog tijd genoeg voor een behoorlijke opwarming.Tijdens de opwarming mochten we al snel ondervinden dat het pittoreske karakter van deze wedstrijd ook zijn gevolgen had op de omloop.

    Bij de start trokken direct enkele kerels in de aanval. Met de komende wedstrijd te Kuurne in gedachten, besloot ik bij het begin zeker niet over mijn toeren te gaan.Ik volgde niet, maar nam zelf het voortouw in de achtervolging. Nog voor de eerste km liep slechts 1 man voor me uit (Paul Bara).Tijdens een korte afdaling kon ik bij hem aansluiten, waarna Dimitri D. ons al even vlotjes kwam vervoegen.Na een eerste stevige klim hadden Dimitri en mezelf ons afgescheiden van de rest van het deelnemersveld.Het tempo lag heel hoog, en ik vreesde met een sterke Dimitri te moeten afrekenen.
    Rond km 4 voerde ik het tempo tijdens het ingaan van een karreweg.Hier moest Dimitri een gaatje laten vallen, waarna ik niet meer aarzelde.Ik kon snel een mooie voorsprong nemen, en gaf die niet meer uit handen. Deze overwinning is zeker mooi meegenomen, maar geen tijd om er lang bij stil te staan.. Kuurne komt eraan…













    01-10-2012 om 12:08 geschreven door joost  




    Foto

    Archief per maand
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005

    Fanclub

    Vul je email-adres in, en wordt hiermee lid van mijn eigenste fanclub, :-P



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen. hahaha



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs