Foto
Inhoud blog
  • To blog or not to blog
  • Een eeuw in beeld
  • Citaat
  • Erg mooi.
  • Het oor wil ook wat
  • Citaten.
  • Pijpen voor het hele gezin
  • Begrafenis
  • Kerst, een heuglijke dag?
  • Shoppen in kerstsfeer
  • Citaat
  • De strijd tegen de kilo's
  • Dromen
  • We hebben ontzettend pijn...
  • Luierdelui...
  • Spanje 2007 - 2
  • Zwanger
  • PLAIN WHITE T'S
  • Vriendschap?
  • Spanje 2007
  • Dagboek van hoop.
  • Wat schrijven?
  • Mika: Take it easy
  • Wij waren er!
    Zoeken in blog

    Y@zoo
    Het leven is als een regenboog. Buien en zonneschijn zijn allebei nodig om het kleur te geven.
    13-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snif & Hatsjie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Snif, Hatsjie en Dafalgan zijn mijn beste vrienden momenteel. Ik denk dat er zich een virus door Blogland verspreid, want na slechts 2 dagen hier vertoeven hebben ik het ook zitten.
    Een verkoudheid is steeds zo hevig bij mij dat ik er gewoon ziek van ben. Het gevoel van een hoofd dat op ontploffen staat zal niemand vreemd zijn. Zie je dat voor je? Een ontploft snottehoofd? Geen zicht, hé?

    Als mama van drie zonen is het niet evident om gewoon in de zetel te kruipen met een fleecedekentje. Het huishoudelijk werk krijgt voorrang op woensdag (= wekelijkse sluitingsdag). Er staat nu een wasmachine te draaien -toch hetgene dat erin zit- de vaatwas draait eveneens zijn toertjes, het strijkijzer staat op te warmen, de stofzuiger staat al in de living klaar en wat doe ik? Juist ja, hier zitten bloggen.
    Lap, 't begint al, eerste symptomen van verslaafdheid. Ik wou persé hier iets typen. Of het zinvol is? Bah neen, maar het vult toch lekker mijn blog.
    En wedden dat jullie het ongelooflijk nutteloos stukje weblog gelezen hebben?

    Mission completed.
    Hatsjie

    13-12-2006 om 09:03 geschreven door Y@zoo  


    12-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik begin met een vraagstelling.

    Maakt geld nu daadwerkelijk gelukkig?
    Ik ben zo vrij om zelf te antwoorden. Feitelijk kan ik het niet weten, want ik heb geen geld.
    Je kan het ook anders stellen. Ben ik ongelukkig zonder geld?
    Neen, maar (ja, een grote maar) het lijkt me wel duidelijk dat geld hebben het leven wat gemakkelijker maakt. Dan kunnen we honderden euro’s uitgeven aan inkomticketten van één of ander pretpark. Ik hoef dan eveneens niet met reuzestapels vuile was naar m’n moeder rijden omdat m’n wasmachine stuk is en m’n portemonnee nu geen nieuwe aankoop kan slikken.
    Ik kan ook m’n jengelende kinderen geven wat ze zien op TV, in de kleurrijke etalages of in waardeloze boekjes zoals Dag Allemaal. Al die heisa zorgt ervoor dat je als ouder schuldgevoelens krijgt als je niks van Diddl, Spring, K3, Xink of Piet Piraat koopt.

    Ik stel me de vraag of zij dan gelukkiger worden door het geld van mama en papa? Brengt het hén enkele waarden bij? Weerom neen, het maakt het hen ook weer gemakkelijker.
    Hoeveel auto’s zie je niet rondrijden –veelal merken à la BMW, Mercedes, Audi, enz. –gesponsord door mama of papa? Meestal dan nog gekenmerkt door muziek die staat te loeien via enorme speakers, arm achteloos door het raam of een Nokia-GSM aan het oor.
    Ach, ik wil niet jaloers overkomen want eigenlijk gun ik iedereen hun (denkbeeldige) geluk door poen.
    Ik ben liever gelukkig zonder dat ik er geld voor nodig heb.
    Maar hoe je het ook draait of keert, we hebben allen het grootste vuiligheid op aarde nodig en niemand is er vies van.
    Gooi enkele biljetten in een hoop stront en iedereen grijpt erin. Vreemd, niet?

    Eigenlijk kan ik enkel negatieve zaken opsommen als je geen geld hebt. Bedenk eens hoeveel mensen ziek zijn en hun kans op genezing zien dalen door geldgebrek. Hoeveel personen er zelfmoord plegen door hun berg schulden is niet te tellen. Hoeveel gezinnen gaan er niet uitéén wegens relatieproblemen door de gekende financiële zorgen?
    OCMW’s worden overstelpt door noodkreten.
    En dit allemaal door of voor geld.
    Zielig is het.

    Met geld koop je materialisme, maar waar brengt dit ons? Nergens.
    Of ja, toch wel want dan kunnen we pronken bij onze vrienden over hoe leuk onze reis naar de Caraïben was in dat 5 sterrenhotel. Vergeet dan de chique villa niet met 5 slaapkamers, 2 badkamers, jacuzzi, sauna, dubbele garage en minutieus afgereden gazon. Iedere zondag een restaurant bezoeken behoort er natuurlijk ook bij.
    Dat is pas gelukkig zijn.
    (Denken ze).

    Volkomen verkeerd, dat is toch mijn zienswijze.
    Ben je ongelukkig als je geen Kiplingboekentas kan kopen voor je kind?
    Is het rampzalig als je niet op vakantie bent geweest in één of ander Zuiders land?
    Ben je onfortuinlijk als je nog steeds in een gehuurd huis woont?
    3 maal neen, ik heb dit alles niet nodig.
    Ik voel me goed zonder merkkledij, ja echt.
    We hebben voldoende eten, toffe gezonde kinderen, er hangt liefde in ons (gehuurde) huis en vooral we hebben vrienden die ons nemen zoals we zijn zonder dat we in overvloedig comfort leven.
    Dat heet ik rijkdom, al besef ik het zelf nog niet helemaal. Grappig is me dat, ik moet eerst een column schrijven eer ik het zelf door heb.

    12-12-2006 om 09:20 geschreven door Y@zoo  


    11-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Y@zoo is in Blogtown

    Y@zoo is gearriveerd dankzij de hints van een vriend. Ik wil wel eens een sprong wagen in blogland. Verwacht er niet teveel van, want als ik hier zo enkele pareltjes lees dan heb ik nog veel werk voor de boeg!
    Veel tijd heb ik echter niet om hier te vertoeven, een eigen zaak opstarten neemt nu éénmaal veel tijd in beslag.
    Maar hey, ik moet toch ook ontspannen, hé?
    Voila, een blog just for fun.

    *update: 'k had het moeten weten met het @ symbooltje in mijn naam. Enfin ja, het is nu telkens netjes met die streep eronder.

    11-12-2006 om 00:00 geschreven door Y@zoo  




    Archief
  • Alle berichten

    Mailtje sturen?

    Ga uw gang...


    Laatste commentaren
  • hihi (Y@zoo)
        op Snif & Hatsjie
  • Verzorg (tosca)
        op Snif & Hatsjie
  • Hoop! (Minnekepoes)
        op Erg mooi.
  • leugentjes! (yolande)
        op Citaten.
  • Citaten (speedy)
        op Citaten.
  • ... (Y@zoo)
        op Citaten.
  • Ja... (Minnekepoes)
        op Citaten.
  • citaten (Evy)
        op Citaten.
  • ik... (speedy)
        op Pijpen voor het hele gezin
  • Innige deelneming. (speedy)
        op Begrafenis
  • Mooiste herinnering (kroket)
        op Kerst, een heuglijke dag?
  • Erg (tosca)
        op Kerst, een heuglijke dag?
  • Leed (speedy)
        op Kerst, een heuglijke dag?
  • Trek je er niet te veel van aan, (artiest)
        op Citaat
  • Ja... (Minnekepoes)
        op Citaat
  • Foto


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs