Inhoud blog
  • Na veertien jaar weer ingelogd
  • Wattman verhuist
  • Nijmegen: 1985
  • Pendeldienst met museumtrams voor Vlaggetjesdag
  • Nijmegen, 19 jaar later
    Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 01-2010
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 04-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 09-2005
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    willibrord
    www.bloggen.be/willibr
    Wattman

    07-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Den Haag (HTM): vervanging sporencomplex Juliana van Stolberglaan / Laan van NOI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens de onderbreking van het tramverkeer over de Oost-West as (tramtunnel - CS - sneltramviaduct) ten behoeve van de werkzaamheden op het Centraal Station zal ook het sporencomplex op de kruising Juliana van Stolberglaan / Laan van NOI (lijnen 2, 3 en 6) vervangen worden. Gedurende deze periode zal ook het wegverkeer omgeleid worden. Dit betekent dat niet alleen de reguliere buslijnen 23 en 28 die dit punt passeren een ommetje zullen moeten maken, maar ook dat de tramdienst vervangende bussen 2 en 6 niet kunnen halteren aan Oostinje. Wellicht is het uit efficiĆ«ntie overwegingen verkieslijk om de werkzaamheden te combineren, het is echter de vraag of de toch al door inkortingen geplaagde passagier dit alle zal waarderen. In elk geval zal de Wattman, die op zijn dagelijkse woon-werk route een overstap pleegt te maken van 23 op de trams richting Spui (en terug), de volgende week vaker te zien zijn in buslijn 22.

    Op de foto berijdt de 3079 in zijn reclamejasje voor Hogeschool InHolland in de avondzon stapvoets de opengebroken sporen.

    07-04-2006 om 11:27 geschreven door wattman  


    06-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Den Haag (HTM): laatste dagen oude tramperrons CS-hoog
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Van zaterdag 8 tot en met 13 april is elk tramverkeer via de tramtunnel, CS-hoog en het sneltramviaduct onmogelijk. In deze periode worden op het Centraal Station de bestaande tramsporen langs de perrons B en C verwijderd en de nieuwe sporen aan de buitenzijde van het tramplatform aangesloten. Deze nieuwe sporen zijn uiteindelijk bestemd voor Randstadrail, maar zullen nog enige maanden gebruikt worden door de klassieke stadstram in afwachting van de aanleg van de twee eilandperrons. In verband met dit gebruik zijn twee tijdelijke perrons ingericht, bereikbaar vanuit de stationshal, resp. het busplatform.
    Tijdens de stremming worden de lijnen 2, 3 en 6 naar de Rijnstraat (CS-laag) geleid via een lus door de binnenstad. Hierbij zal gereden worden via de bovengrondse sporen op de Prinsegracht. Vanaf de Rijnstraat nemen bussen het vervoer naar Leidschendam en Antoniushove over. 
    De aansluiting van de nieuwe sporen betekent dat er definitief afscheid wordt genomen van de tramperrons op CS hoog. De perrons A en D die aan de buitenzijde lagen waren vanzelfsprekend reeds eerder afgebroken. Wij herinneren eraan dat het tramplatform Centraal Station in mei 1976 in gebruik werd genomen, tezamen met de haltes Wijnhaven, Ternoot en Oostinje op het zogenaamde "sneltramviaduct", ook wel aangeduid als "semi-metro viaduct". Het is in dit verband aardig op te merken dat van deze oorspronkelijke haltes na 8 april weinig of niets meer resteert. Wijnhaven is verdwenen met de aanleg van de nieuwe sporen onder het bouwproject "De Resident". Het oorspronkelijke Ternoot is vervangen door een nieuwe tramhalte, die in verband met de aansluiting met Randstadrail is opgeschoven in de richting van Oostinje. De tramhalte Oostinje zelf ligt nog wel op dezelfde plaats, maar zal van aanzicht veranderen na een vernieuwing van de perrons die ook op dit moment bezig is.

    Op de foto zien we de perrons B en C op het tramplatform Centraal Station in hun laatste dagen, waarbij een binnenrijdende lijn 3 richting Laan van NOI een instructiewagen passeert.
      

    06-04-2006 om 21:08 geschreven door wattman  




    Foto



    Mijn favorieten
  • HTM (Den Haag)
  • De Lijn
  • De Digitale Reiziger
  • Haags Tramnieuws
  • Tramsporen: een eerbetoon aan de traditionele tram (oa de Buurttram)
  • Wandelingen met Mars

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs