op bovenstaande link hoor je deoranje houtzagerij, live in de baudelookapel, gent, "de man met het donaldduckmasker" spelen. redelijk subliem, al zeg ik het zelf!!
op deze manier verre van leesbaar, maar alhier zo: http://www.sergeontherocks.com/vitalski/pierrelasson/nupages.htm, kan je alvast een impressie opdoen van een volstrekt nief stripverhaal van honderdtwintig pagina's, gemaakt door "studio vitalski", dwz vitalski zelf, maar ook bert lezy, serge baeken, daan rosseels, tim visiual en vele andere tekenhelden. het verhaal is een tot in het onherkenbare herwerkte versie van het stripverhaal "pierre op het vrouweneiland". (op de photo zie je acteur koen bogaerts en mijzelf op de dag toen we vanuit een flikkencombi,met flik erbij, door de megaphoon van die combi konden voorlezen uit "de geur van nat haar" - sommige vreemde voorvallen...)
naar aanleiding van de misschien terechte klachten over sommige commerciële filmpies, alhier de link naar enige filmpjes van eerder dit jaar; uit "de grootste belg" en "europa - de zevende dag"; zie: www.whatscooking.be
"Die griet heeft de hele nacht aan mijn deur gestaan..." "Waarom hebt ge haar niet binnengelaten?" "Waarom heb ik haar niet buitengelaten, zult ge bedoelen..."
Zoals wijlen Herman Brood het al met veel inzicht stelde:spijt is wat de koe schijt. Toch hebben we allemaal wel eens dingen gedaan, waarvan we denken: verrek, kon ik dat nu maar wegwissen! Mijn oudste trauma speelde zich af in de tweede kleuterklas. Ik stootte per ongeluk een gigantische inktpot om, en toen de Juf me vroeg hoe dit was kunnen gebeuren, wees ik prompt het jongetje naast mij aan, dat het imago had van een wildebras. Die jongen vloog dus de hoek in - in mijn plaats, door mijn schuld! Nog altijd zie ik, voor mijn geestesoog, zijn verschrokken gezicht naar mij kijken, en nog altijd kan ik daar soms van wakker liggen.
Nog zon tafereel waarin ik absoluut de rol van slechterik vertolk, deed zich voor toen ik een jaar of zesentwintig was. Ik zat in zak en as, leefde van het OCMW en werd door iedereen uitgelachen. Toen leerde ik een Chinees meisje kennen, een zekere Kun Fang, die het goed met mij voor had. Het ging wel vlug allemaal: nauwelijks een halfuur na onze allereerste ontmoeting, stond ze al met haar koffers in mijn living. Maar ze soigneerde mij als geen ander. Voor vijftig frank kon zij een gehele Kardinaalsmeeting van eten voorzien. Ook was ze voor mij een snelcursus in arbeidsethiek: als schilderes zat zij zonder uitzondering iedere dag van zes uur s morgens tot acht uur s avonds op haar knieën aan tafel, te tekenen, te schilderen...
Zelf leefde ik in die tijd in de greep van John Barleycorn, alias de Whisky -duivel. Op een keer gebeurde het dat ik met een hoop slechte vrienden rond een uur of vier in de nacht bij ons thuis aanbelde. Met slaperige ogen kwam Kun Fang door het venster zien. Doe open! Ik heb mijn maten bij me! Ik heb de hele dag lopen te stoefen over uw kookkunsten! Zij wist niet beter of ze liet ons binnen, en zette zich meteen aan de arbeid. Terwijl wij in de salon gewoon voortgingen met zuipen, prepareerde zij, met veel moeite, een prachtschotel voor ons. Wacht - ik zal ze aandragen! Zo riep ik echter. Eigenhandig stapelde ik die heerlijk dampende borden op mijn bovenarm, als een professioneel garçon. Na twee stappen kletterde het reeds tegen de grond de bami, de curie, de noedels, de schnitzels. En nog terwijl ik bezig was met sorry te stamelen, schoof ik er zelfs op uit! Werkelijk, als een varken lag ik op de keukenvloer te kronkelen door haar kookkunsten...
Pas nu kan ik deze schande enigszins goedmaken. Want alles dat ik in deze beroemde column in Gazet Van Antwerpen aanraak, verandert datzelfde moment nog in goud. Welnu, Kun Fang stelt haar oprecht fantastische werk vanaf volgende week donderdag tentoon in Art Mix Galery, Mechelse Steenweg, Antwerpen. Allen daarheen maar niet te dronken, a.u.b.!!<
de vorige wedstrijd heeft maar één zinvolle inzending gehad: dirk celis. proficiat, u heeft gewonnen! deze week is de inzet een exemplaar van mijn roman HET HUIS MET HET JACHTGEWEER. de vraag luidt: wie is dit ouderwetse rockgroepje, hier op de photo? antwoorden kan tot 14 augustus
ziehier het werk "zelfportret als stervend aristocraat", een van mijn meest grootse prestaties ooit; ovaal, achter glas, photo + verf; hoogte ongeveer een uitgestrekte arm, breedte: een flinke arm van de hand tot de elleboog; prijs: 1500 euro; interesse? mail vitalski@pandora.be
vive la fête backstage in het rivierenhof vlak na hun superconcert vorige week. gephotographeerd door saskia phantastisch, die de schoonzus vd drummer (rechts) is en die kort na deze photo ineens een blackout kreeg
voila, dit is toch maar mooi de tent waar ik zondag speel... kan een flinke vijfduizend man binnen en gaat mooi volzitten... waar is de tijd dat ik een échte loser was... (pictured by goldface)
bunnie van de week "mayli" uit ons archief kreeg de nacht van vrijdag op zaterdag dit vervolg...
sms:"Hebt ge ook de kloten aan uw lijf om de info die ge over mij verspreidt 100% autobiografisch te maken ipv een eigen brouwseltje, gebaseerd op waargebeurde feiten?"
vitalski:"Who says this?"
sms:"De ijdele del die een halfjaar geleden om 1U snachts voor uw deur stond en waar ge ni mocht aankomen...
vitalski:"Hihi... Del was wel niet mijn woord, Luvke... Wat klopt er niet aan het verhaal..."
mayli:"Heb uw nr wél van Barman... Heb zelfs nog de bewijzende sms...En kgaf mijn foto enkel in ruil voor de uwe, en op uw aanvraag... Ik wens u verder een zalige nachtrust."
vitalski:"Okay ik zal het corrigeren... Ik hoop dat ik u ooit nog eens mag terugzien..."
believe it or not, vlaanderens met overschotten beste beeldhouwer annex tekencartoonist kim levert deze unieke blog voortaan geheel exlusief tekenmateriaal!!