gisteren (donderdag) voor de eerste keer het gedrukte exemplaar van het derde deel van "de geur van nat haar" in myn handen gehad. myn meest geslaagde publicatie tot dusver. het boek wordt voorgesteld in het raamtheater op 27 maart middels een bescheiden evenement, dat nog moet worden uitgetekend. van 13 maart ligt het boek in de boekhandel, in het byzonder in de standaard boekhandels eigenlyk...
juist dezelfde dag is ook myn broer serge bevallen van een boek, namelijk een lyvig fullcolour stripverhaal "de maagd van antwerpen", een stripverhaal over de geschiedenis van het antwerpse atheneum, zéér puik werk! wordt op 7 maart voorgesteld in het atheneum zelf. het boek kreeg hulp van baby olifant (lynvoering) en eva cardon (inkleuring); de printer was leo dehaes met houtekiet (hy deed een good job!!) en de realisatie is van karine heeremans, hier by op de photo by het toasten op de verschyning... ik heb er iéts mee te maken: er is namelyk een capitein-gedicht van myn hand in het boek opgenomen (een gedicht dat elders op deze blog terugvindbaar is...)
eergisteren (woensdag) was het superlekker met de striptekenstudio vitalski. we waren maar met zyn vyven, maar wel vyf toppers, een echt all stars band: bert lezy, dimitri sakerdopoulos, serge baeken en jimbaar... zoals men weet beslaat het stripverhaal waar we aan werken 240 bladzyden. ongeveer 180 bladzyden zyn daarvan getekend, ongeveer negentig bladzyden ook reeds ingekleurd. het is een syfilisarbeid maar we nemen àlle tyd die we nodig hebben. temeer daar we ons aan het werk toch ook, tussen het zweten door, kromlachen eigenlyk...
gisteren (donderdag) zonder overdryven een van myn meest traumatiserende optredens ooit meegemaakt. we deden een avantpremiere van "blauwbaard" in sintkruis by brugge. na vyf minuten begon de halve zaal door de voorstelling heen te babbelen. tydens de pauze liep de helft naar buiten. na de pauze ging het babbelen door. doen ik afkondigde "ik ben op niemand kwaad, maar ik stop hiermee uit zelfrespekt", is de wel vriendelijke organisator beginnen bemiddelen en hebben we toch het hele optreden afgewerkt. waar ligt het aan? in zoersel etc scheurde de zaal in tweeën van enthousiasme, in sintkruis word ik ontvangen als een stuk schimmel. i don't get it, soms wil je gewoon daje niet voor dit beroep had gekozen, daje op ene verzekeringskantoor werkte van 9 tot 5. de zaal zoals je ziet was nochtans zeer gezellig...
ik bedank dan ook graag die zeven geïnteresseerden die er gisteren wél iets aan hadden...
juist één dag is luv er niet en juist dié dag zit het blonde luipaard hier om de hoek. zoals in dé tyd is zelfs shana er ook weer by. o sublieme nachtmerrie, je moet al een serieuze afwyking hebben om dan te zeggen sorry ik heb huiswerk, ik kan niet komen, ik moet myn mails checken...
je kàn het gewoon niet verkeerd kadreren, - àltyd zyn die op het overgekwalificeerde af photogeniek... met uw ogen dicht, met het toestel naar het plafond - àltyd staan die er juist op...
erki devries, een van de betere kunstenaars van zyn generatie... (de generatie van de panter & michèle mattyn...) (van dennis tyfus en vaest colson...)
zo goed kan het zyn - na elkander een jaar of tien niet gezien te hebben, today opeens met philip osier van destyds circus bulderdrang de hele dag "blauwbaard" aan het opnemen geweest als een cassant radiospel. ging super. kyk, we hebben gewerkt met zo'n super-oude bandenrecorder. de banden zelf zaten nog in hun plastic verpakt doch dateerden uit 1974 (toen was ik er drie.) diezelfde vibe hadden we aldoor. ben nu wel bekaf. luv is home, het luipaard is in café de kroon. toevallig. ik blyf braaf thuis!! verbrokkelingen sublimeren door stillering. chaos en lust knevelen met kraftwerk. robot zyn, high worden.
ps deze philip osier is effectief de broeder van zagerybassist dominique osier
kyk wat een gezellige studio toch weeral. een grote yzeren tafel, koffie, zelfs een dubbelmatras op een bed, veel ruimte, sublieme microphoons, een goed gevibete tinus wolf aan de piano...
DE DAG DAT KOLONEL OLCOTT EXPLODEERDE deel Vier: Avontuur Met Ria Roda, De Zangeres Zonder Naam in De Rode Kamer. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - (volhouden, lezers...) _________________
ze vroegen hem aanvankelijk als oligarch uit te kyken naar nieuw talent. hoe zat dat precies?
na zyn verslag van het laatste avondmaal, toen hy die lezing gaf, die avond werd duidelijk wat de philipsstal er voor voelde.
waar die freelancers begonnen te pleiten voor het recht meningen te verkondigen, zag alleen ria roda, de zangeres zonder naam, van die ethische situatie de verschrikking duidelyk in.
en tezamen met kolonel olcott in zyn auto terugrydend, pynigde zy zichzelf met een aantal vragen -
waren er anderen die meer leden dan zy?
eens volgde zy het algemene beginsel van de unie; nu pleitte zy niet langer voor democratie...
"pech in de portemonnee," sprak de kolonel,
"is het minste wat een mens kan overkomen."
de klimaatverandering. kamerlyst. productie. directie beu is, grondig beu is by de vakbonden.
gezien ik deze dagen de kroon herontdek, alwéér dinsdagbunnie de panda voor jullie, ik neem aan dat weinigen er bezwaar tegen hebben...
overigens gaat het weer erg goed op de planeet vitalski. alle schulden zyn afgedokt, alle wonden gelikt. de mensen zyn weer vriendelyk en zelfs de dieren...
daarjuist (maandagavond) naar een soort besloten avantpremiere geweest in het vernieuwde troubleyntheater van jan fabre op stuyvenberg. de voorstelling betrof een solo dance performance van lieibeth gruwez (effectief familie van luuk gruwez). ik ben geen specialist maar van de dansdingen die ik ooit al zag was dees met overschotten de het meest indrukwekkende. bloody hell. meer op www.voetvolk.be en ja, die persoon die daar zo enthousiast in zyn handen klapt (en dus toevallig juist voor me zit) is de nochtans als zeer gestreng gekend staande jan fabre himself... dus toch weer een byzondere maandag was het...