Welkom

Foto
Copyright: wilt u een gedicht overnemen? vraag aub eerst toelating en vermeld mij als schrijver
Categorieën
  • A. in vrije vorm (61)
  • B. sonnetten (27)
  • C. gedichten op rijm (8)
  • D. gorgelrijmen (12)
  • E. stanka's (6)
  • F. anderstalig (3)
  • G. collagebollekes (5)
  • H. mededichters (9)
  • N. nieuws/columns (77)
  • Vera De Brauwer
    GEDICHTEN EN COLUMNS
    13-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winnend colbolleke

    Vera De Brauwer wint Colbolprijs!  (<< link naar Het Vrije Vers)

    Geschreven door Paul Ilegems
    zondag, 13 december 2009 13:04

    Glühwein- en kruidengeur!
    Dàt wordt de colbolprijs!
    Mooie collage
    En prettig qua stof

    Nu nog de naam van de
    Overgelukkige:
    Vera De Brauwer!
    Verdiend hoor! En of!

    Maar ook Van Velzen plakt
    Allervoortreffelijkst
    En Van den Born dan!
    Je voelt dat: een prof!

    Zodat ook zij met de
    Frietkoterijverzen
    Worden bedacht
    (Alsook wierook en lof)


    Wat heb ik gewonnen? "De nooit herdrukte en volstrekt onvindbare bundel ‘Frieten bakken’ van Paul Ilegems uit 1981."
    Dankzij de kakelverse eitjes van ons Yvonne en ons Yvette maak ik de smakelijkste mayonaise voor erbij...


    Categorie:G. collagebollekes
    02-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Collagebolleke (4)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een laatste colbolleke... op een iets gedurfdere toon.
    Het kan uw koude nachten misschien wat opwarmen?





    Categorie:G. collagebollekes
    28-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Collagebolleke (3)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De winter staat voor de deur... dus knipte ik een colbolleke bij elkaar in winterse sfeer.

    (Klik op de foto om de tekst beter te kunnen lezen.)


    Categorie:G. collagebollekes
    27-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Collagebolleke (2)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eens je je een tijdje over het collagebolleke hebt gebogen, lees je de reclamefolders met andere ogen: steeds speurend naar zeslettergrepige woorden... En dan komt er het volgende uit de bus.

    "Tijden veranderen"

    (klik op de foto om de tekst beter te kunnen lezen)



    Categorie:G. collagebollekes
    23-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Collagebolleke-wedstrijd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op "Het vrije vers" loopt er een wedstrijd rond het "collagebolleke": dit is een knip- en plakversie van het Ollekebolleke, een ludieke versvorm, onlosmakelijk verbonden met de naam van Drs. P. Op de site vind je alle informatie over het ollekebolleke. Klik hier.
    Als je het reglement van de wedstrijd wil kennen klik je hier.

    Natuurlijk jeukten mijn vingers en dus ging ik naarstig op zoek naar zeslettergrepige woorden. Ik stuurde vier colbollekes in.
    Hier is er eentje in kerstsfeer. Ik loop overigens al weken in kerstsfeer: ik heb al een kerstgorgelrijm geschreven, mijn kerstkaarten heb ik drie weken geleden reeds gekocht (!) en gisteren heb ik gereserveerd voor Oudejaarsavond. Ho-ho-hooo

    (Klik op de foto om hem uitvergroot te krijgen.)

    Categorie:G. collagebollekes

    Foto

    Ik ben geboren in 1964 en studeerde af als licentiate Romaanse Filologie aan de Universiteit Gent.
    Mijn hobby's zijn vooral lezen, wandelen en het schrijven van gedichten. Omdat ik zelf liefst toegankelijke gedichten lees waarin ik de gedachten of gevoelens kan herkennen, probeer ik ook in die trant te schrijven. Soms schrijf ik in vaste vorm (vooral sonnetten), soms in vrije vorm. Liefst van al laat een gedicht mij achter in de overtuiging dat het op geen enkele andere manier kon geschreven worden.
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs