De vakantie is begonnen. Een weekje lekker uitrusten en
nadien mogen we de hele dag naar het klasje van juf Kim.
De laatste 3 dagen hebben we lekker gegriezeld met een lief
heksje, heksje Mimi.
Elke dag werd er een verhaaltje van heksje Mimi vertelt:
Heksje Mimi tovert iedereen in slaap, Heksje Mimi geeft een griezelfeest,
Heksje Mimi mist haar vriendje.
Wat deden we nog?
Beeldende opvoeding:
-Mobiele van heksje Mimi en haar vrienden.
Inkleuren van de heksjes.
-Schilderen van de heksenhoed van Mimi. Zo kunnen
wij allemaal heksjes worden.
-Maken van een toverstafje. Kleven van snippers
op het sterretje.
-Inkleuren van een kleurplaat.
Denkvorming:
-Maken van een puzzel (4 of 6 stukken)
-Mix en koppel: zoek 2 dezelfde heksjes.
-Hoeveel vriendjes heeft Mimi? Tellen van de
heksjes.
Muzikale opvoeding:
-Muziek maken met ritmestokjes (toverstafjes).
-Liedje: De heks van Dovenetel
Versje:
-Aanleren van een versje over een lief heksje.
Huishoudelijk activiteit:
-Maken van heksencakjes (bij juf Rosy).
-Maken van heksenlimonade met rozijntjes (bij juf
Kim).
We sluiten onze griezeldagen af met een heel leuk
HEKSENFEEST.
Dit feest is ook een beetje een afscheid van juf Rosy en
haar klasje.
Bedankt juf Rosy voor de fijne tijd, maar nu gaan we naar
juf Kim
Inkleuren van de vriendjes van heksje Mimi voor onze heksenmobile.
Voor ons heksenfeest op vrijdagnamiddag mochten wij lekkere heksenlimonade maken met vliegjes (rozijnen). Nadien hebben we met alle kindjes van de klas heksenfeest gehouden. Voor de foto's van het heksenfeest, moet je naar de blog van juf Rosy kijken. Geniet ...
De voorbije week en een half stond vooral in het teken van
onze omas, opas, memes, pepes, grootmoekes, bompis,
We werkten ons geschenkje verder af voor de grootouders en
aangezien ons geschenkje in het teken stond van de winkel, hebben we rond de
winkel gewerkt.
Maandag mochten we de winkel, de kassa, waarnemen en
vertellen wat we allemaal in de winkel konden kopen.
Nadien mochten we onze eigen keuze maken en in de foldertjes
knippen op zoek naar lekkers.
We mochten ons winkelkarretje volladen.
We maakten ook ons eigen winkeltje. We mochten de koopwaren
en Jules inkleuren, een beetje schilderen en het dak van het winkeltje met een
patroon van 2 kleuren versieren.
We ontdekten ook dat we in de winkel niet zomaar alles mogen
meenemen. We moeten betalen. Al heel snel werd het spel in onze winkel ook
aangepast. Helaba, je hebt nog niet betaalt.
We leerden zelf ook betalen. Ik koop 2 appels en betaal 2
euro.
We mochten dan ook een portemonnee inkleuren en centjes
stempelen met een kurk.
We mochten ook euros tekenen in een lege portemonnee.
We leerden ook echt winkelen. We komen met een lege kar toe
in de winkel, vullen onze kar en gaan nadien naar de kassa om te betalen. We
mochten dit allemaal eens proberen met de kar en nadien op papier.
Vrijdag kregen we van juf een boodschappenlijstje en deze
dingen moesten we dan kopen in de winkel. Heel fijn hoor!
We mochten ook ons eigen portemonneetje maken en centjes
knippen voor erin!
Onze winkel is een groot succes en blijft daarom ook in onze
klas staan. Melk, chips, eitjes, fruit, enz kopen voor in ons poppenhoekje is
heel fijn.
We mochten met een heleboel portemonnees spelen. We leerden
ze openen en sluiten.
Juf had ook een heleboel foldertjes van winkels, waarin we
naar hartenlust hebben gekeken.
Maandag maakten we 3 hartjes voor onze grootouders.
1 hartje kleuren, eentje stempelen en 1tje versieren
met verdotters.
Voila, onze versiering voor het grootouderfeest was klaar.
Dinsdag was het de grote dag.
De grootouders mochten naar onze school komen.
Ze kregen een lekker kopje koffie met een koekje en nadien
konden ze genieten van ons optreden.
Na het optreden werden onze geschenkjes uitgedeeld.
De komende 3 dagen (bijna vakantie) gaan we lekker
griezelen met heksje Mimi.
Boven: Knippen van stroken voor ons winkeltje.
Links: Kleven van de stroken in een patroon!
Goed zo allemaal!
Er moest ook een beetje geschilderd worden aan ons winkeltje! We hadden veel werk!
Veel werk, maar alles met de glimlach!
Kleven van een logische volgorde: Naar de winkel.
We mochten het wel eerste zelf even uittesten. (zie onder)
Eerst rijden we rond met een lege kar.
Daarna kiezen we de spullen die we nodig hebben.
Als laatste gaan we naar de kassa, waar we betalen!
Juf Kim heeft een tijdje geleden meegedaan aan een quiz (raadseltjes oplossen)
en ze heeft de eerste prijs gewonnen!
Joepie!!!
Wij kregen voor ons klasje 4 houten puzzels!
Ze zijn de prijs persoonlijk komen uitreiken en wij mochten allemaal op de
foto!
Kijk maar ...
De voorbije 2 weken stond ons lichaam centraal in ons
klasje.
We ontdekten of we een jongen of een meisje waren, we
leerden onze grote lichaamsdelen kennen en mochten deze dan ook wassen met
een washandje. Kijk maar naar de fotos om dit te zien.
Onze handen en onze voeten waren het belangrijkst
We stonden ook eventjes stil bij ons gezicht en onze 5
zintuigen.
Wat deden we allemaal?
Beeldende opvoeding:
-Tekenen van ikzelf
-Inkleuren tekening van een jongen of een meisje.
-Schilderen en afdrukken van onze handen. Hiervan
werden gekke mannetjes gemaakt.
-Maken van een ballonnenmannetje met grote
voeten.
-Vervolledigen van het gezicht van Jules. Een neus,
2 ogen en een mond.
-Stempelen van schuim met verf en zeep.
-Kleven van voelmaterialen op de voeltrein.
-Vingerverven van een bril.
-Maken van een verrekijker.
-Inkleuren van oren met wasco.
-Maken van een schuddoosje.
-Zoenen geven op een lip.
Denkvorming:
-Leg de jongens of meisjes van klein naar groot.
-Associatieoefening: Leg het juiste zintuig.
-Logische volgorde: Handen wassen. We mochten dit
zelf doen en nadien eens op papier. Nu vergeten we (hopelijk) nooit meer hoe we
onze handen moeten wassen.
Vertellen van verhalen:
-Mama kriebelt Jules.
-Ik ben geweldig!
-Ik kan horen.
-Het vergrootglas.
-
Waarnemingen:
-Waarnemen van verschillende geuren. Dit ruikt
lekker, dit niet!
-Waarnemen van verschillende smaken. Proeven,
proeven en nog eens proeven!
-Waarnemen van brillen, zonnebrillen
,verrekijker,
Spelletjes:
-Zoek 2 dezelfde geluiden.
-Wat zit er in de voeldoos?
-Wat is er verdwenen in de rij?
-E ventjes voelen met onze blote voeten.
We leerden een heleboel liedjes over ons lichaam. Dit zijn
mijn wangetjes, kriebellied,
We leerden ook een versje over onze ogen. Een heel gek
gezicht, hoor!
Tijdens het ontdekken van onze zintuigen, was er een
voeldoos in de klas, een kijkdoos, een geurdoos en een gehoordoos.
Heel fijne en toffe fotos
Aan het puzzelen. Ziet er leuk uit!
Lukas vindt het niet zo leuk!
Wassen van de juiste lichaamsdelen.
Ons liedje 'Dit zijn mijn wangetjes'. We moesten goed luisteren en het juiste zintuig tekenen.