Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
28-02-2014
Bim, bom, bal, carnaval 1!
Beste ouders,
De voorbije week waren we volop in feeststemming!
Maandag stonden de muziekinstrumenten centraal.
Samen met juf Emely (stagiaire) mochten we een heleboel instrumenten waarnemen en natuurlijk ook bespelen.
We leerden een liedje over de muzikanten en maakten in de namiddag samen met de vrienden van juf Isabelle een echte fanfare.
We liepen over de speelplaats in een lange stoet en gaven het beste van onszelf
Samen met juf Kim hebben we een echte toeter geknutseld. De leerlingen van het 5de leerjaar hadden voor ons een heleboel mooie toneetjes in elkaar geknutseld.
Waarvoor dank!
Dinsdag had Jules een hoedje aan. Jaja, met hoeden kunnen we ons leuk verkleden.
Samen met juf Emely maakten we een carnavalshoedje. We mochten dit schilderen en nadien versieren met plakkertjes.
We speelden ook enkele spelletjes: welk hoedje is verdwenen? Van wie is dit hoedje? Enz
Woensdag was het de grote dag. Carnavalsfeest!
Donderdag was onze klas mooi versierd. Serpentines, confetti en ballonnen,
We mochten met de confetti spelen, de confetti sorteren volgens kleur, serpentines blazen,
We mochten ook serpentines schilderen en confetti stempelen.
We hebben ook een echte carnavalspuzzel gemaakt. Van 6, 9 of 12 stukken.
We kleurden ook een trommel volgens voorbeeld.
Vrijdag ontdekten we dat we ons ook met maskers kunnen verkleden.
We hebben geluisterd naar het verhaal: Een echte jongen Een echt meisje.
We knutselden ook een mooi masker.
Over ons hoedje en onze toeter hebben we een heel leuk versje.
Bim, bom, bal,
Carnaval!
Een hoedje voor jou.
Een hoedje voor mij.
En een toeter voor ons allebei!
De vakantie is er bijna
Geniet er allemaal van en tot na de krokusvakantie!
Woensdag was het eindelijk zo ver ... Carnavalsfeest op school! Joepie! Iedereen kwam verkleed naar school, zelfs ons Juleke en juf Kim. Iedereen was om ter mooist! We beleefden een dolfijne dag! We mochten op de catwalk lopen, spelen met muziekinstrumenten, een clowntje maken om daarna op te smullen, met de ballonnen spelen, raadseltjes oplossen, dansen en zoveel meer ...
De voorbije week brachten de piraten ons een bezoekje.
We mochten allemaal zelf ook eens piraatjes worden in onze piratenboot. Ons poppenhuis werd een echt piratenschip.
Donderdag en vrijdag was er nog een tweede boot in onze klas. Donderdag een boot met knuffels, vrijdag een boot met balletjes.
We gingen ook aan het knutselen.
Beeldende opvoeding:
-Kleuren van een piratenhoed
-Schilderen van een piratenschip
-Kleven van een piraatje a.d.h.v.e. stappenplan
-Schilderen en vingerverven van een piraat met een doekje op zijn kop
-Schilderen van een schatkist
-Tekenen van centjes in de schatkist
Tussendoor mochten we de kledij van de piraten waarnemen, leerden we een versje, leerden we liedjes over piraten en mochten we naar een heleboel verhaaltjes van Piet Piraat kijken.
We leerden ook dat we helemaal niet bang hoeven te zijn van de piraten. Ze zijn best lief hoor! Want vrijdag vonden de vrienden van juf Isabelle en wij een echte schatkaart. We moesten op zoek naar de schat.
Joepie! We hebben hem gevonden! In de trein op de speelplaats.
Nu nog hopen dat er iets in zit En ja hoor, lekkere koekjes en snoepjes.
Dank u wel, piraatjes!
Je zal het ongetwijfeld wel al gezien hebben, maar vrijdag gingen we als echte piraten naar huis!
Donderdag en vrijdag hadden we ook een opblaasbootje in de klas gevuld met knuffels en ballen. De kleuters vonden dit allemaal heel fijn! De lucht uit de boot is wel verdwenen omdat we de dopjes om af te sluiten kwijt zijn ... Moest u iets vinden in de zakken van uw kleuter, mag je dat zeker terugbezorgen. Bedankt!
Vrijdag hadden we een schatkaart gevonden. Samen met de vriendjes van juf Isabelle gingen we op zoek naar de schat. De schat zat verstopt in de trein! Lekkere koekjes en snoepjes! Mmm ...
Vrijdag gingen we ook als echte piraatjes naar huis!
Vrijdag was het Valentijn. Die dag stond in onze klas in teken van 'hartjes', 'elkaar graag zien', ... Onze klas ging vol met hartjes en we mochten er zelf ook eentje maken.
De voorbije 2 weken stond in teken van de brrr winter. We hebben wel nog niet veel gewinterd, maar toch
Vertellen dat het het ene jaar sneeuwt en het andere jaar niet hoort er zeker bij! Sneeuw of geen sneeuw, toch moeten we ons steeds warm aankleden en voor de vogeltjes zorgen.
De eerste week stond in teken van Winter, warme kleren. We mochtenonze jassen bekijken. Wie heeft hetzelfde kleurtje? Wie heeft een kap? Hoe kunnen we onze jas dichtdoen? Met een rits of knopen, of allebei
Bij onze jas hoort natuurlijk ook een sjaal, muts en wanten of handschoenen. We mochten allemaal onze muts showen, vertellen of we wanten of handschoenen hebben,
We leerden ook dat wanneer het koud is we ons goed moeten aankleden, anders worden we ziek.
Onze mutsen blijven ook op ons hoofd! Soms is dit een beetje moeilijk en ziet juf hier en daar een muts rondvliegen. Mag niet, hoor!
We mochten een jas bekleven met zachte stukjes wol, een muts inkleuren en nadien een touwtje doorweven, wanten stempelen met kurk, een sjaal schilderen met 2 kleurtjes die elkaar afwisselen en we mochten ook elkaars handen omtrekken.
We konden het toch niet laten om eventjes de sneeuw aan te halen! Je weet maar nooit, hé.
We mochten de muisjes helpen met het maken van een sneeuwmuis. Eerst een bolletje rollen voor de buik, dan het hoofd,
We mochten ook een mooie sneeuwkristal bekleven met moesjes!
Samen met juf Emely (onze stagiaire) mochten we 5 sneeuwmannen van klein naar groot leggen!
De winter is voor ons best wel een leuke periode, alhoewel, We hebben niet zo graag koud.
De vogeltjes vinden de winter al helemaal niet leuk! Zij vinden geen eten meer, het is te koud zonder huisje,
Waarom helpen wij die vogeltjes niet een beetje. Net zoals Musti en Nijntje. Musti zocht voor mevrouw schildpad een plekje voor haar winterslaap en Nijntje maakte een vogelhuisje voor een vogeltje.
Dus wij deden hetzelfde. We mochten een vogelhuisje tamponeren en 4 vogeltjes kleur. Ziezo, al 4 gelukkige vogeltjes.
We mochten ook nog een vogelhuisje bouwen aan de hand van een stappenplan. Nog een vogeltje gelukkig
We gingen ook aan het tellen. We moesten het juiste aantal vogeltjes kleuren. 1, 2, 3 of 4
Waarom zorgen we niet eens voor de echte vogeltjes? We hebben afen toe een appeltje gespaard van onze appeltjes om aan de vogeltjes te geven. We mochten de appels in stukjes snijden en op een draadje rijgen. Donderdagnamiddag hebben we ons lekkers aan de bomen gaan hangen. Vogeltjes, smullen maar!
Vrijdag was het 14 februari, Valentijn! Die dag stond in teken van de liefde
We mochten een hartje verfdotteren en kleuren (voor ons Valentijntje ). We mochten ook hartjes bekleven met rode snippers.
Volgende week komen de piraten ons een bezoekje brengen. Schip ahoi, maatjes!
De week erna is het carnaval, met op woensdag 26 februari ons carnavalsfeestje! Verkleden, maar
Onze mutsen vergelijken.
Spelen in de klas met onze muts aan.
Samen puzzelen aan een grote puzzel van de winter.
Donderdag mochten we iets lekkers maken voor de vogeltjes. Nadien mochten we het ook in de tuin en 'het bos' hangen. Hopelijk vinden de vogeltjes heel snel al dat lekkers ...
Lekkere appeltjes snijden en nadien op een draadje steken.
Ons eerste appelspiesje is bijna een feit. (De boom is toch een beetje hoog)
Gelukkig zijn er ook takken die een beetje lager hangen. Ideaal!