Beste ouders,
De voorbije 2 weken stond ons lichaam centraal in ons
klasje.
We ontdekten of we een jongen of een meisje waren, we
leerden onze grote lichaamsdelen kennen en mochten deze dan ook wassen met
een washandje. Kijk maar naar de fotos om dit te zien.
Onze handen en onze voeten waren het belangrijkst
We stonden ook eventjes stil bij ons gezicht en onze 5
zintuigen.
Wat deden we allemaal?
Beeldende opvoeding:
-
Tekenen van ikzelf
-
Inkleuren tekening van een jongen of een meisje.
-
Schilderen en afdrukken van onze handen. Hiervan
werden gekke mannetjes gemaakt.
-
Maken van een ballonnenmannetje met grote
voeten.
-
Vervolledigen van het gezicht van Jules. Een neus,
2 ogen en een mond.
-
Stempelen van schuim met verf en zeep.
-
Kleven van voelmaterialen op de voeltrein.
-
Vingerverven van een bril.
-
Maken van een verrekijker.
-
Inkleuren van oren met wasco.
-
Maken van een schuddoosje.
-
Zoenen geven op een lip.
Denkvorming:
-
Leg de jongens of meisjes van klein naar groot.
-
Associatieoefening: Leg het juiste zintuig.
-
Logische volgorde: Handen wassen. We mochten dit
zelf doen en nadien eens op papier. Nu vergeten we (hopelijk) nooit meer hoe we
onze handen moeten wassen.
Vertellen van verhalen:
-
Mama kriebelt Jules.
-
Ik ben geweldig!
-
Ik kan horen.
-
Het vergrootglas.
-
Waarnemingen:
-
Waarnemen van verschillende geuren. Dit ruikt
lekker, dit niet!
-
Waarnemen van verschillende smaken. Proeven,
proeven en nog eens proeven!
-
Waarnemen van brillen, zonnebrillen
,verrekijker,
Spelletjes:
-
Zoek 2 dezelfde geluiden.
-
Wat zit er in de voeldoos?
-
Wat is er verdwenen in de rij?
-
E ventjes voelen met onze blote voeten.
We leerden een heleboel liedjes over ons lichaam. Dit zijn
mijn wangetjes, kriebellied,
We leerden ook een versje over onze ogen. Een heel gek
gezicht, hoor!
Tijdens het ontdekken van onze zintuigen, was er een
voeldoos in de klas, een kijkdoos, een geurdoos en een gehoordoos.
Heel fijne en toffe fotos
 |
 |
 |
Aan het puzzelen. Ziet er leuk uit! |
Lukas vindt het niet zo leuk! |
 |
 |
 |
 |
Wassen van de juiste lichaamsdelen. |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ons liedje 'Dit zijn mijn wangetjes'. We moesten goed luisteren en het juiste zintuig tekenen. |
 |
|