Sinds 2000 ben ik 'Vlaams Beweger'. Ondertussen heb ik al heel wat watertjes doorzwommen. In december 2007 werd ik verkozen tot provinciaal N-VA-voorzitter van Vlaams-Brabant en Brussel. In die hoedanigheid zetel ik ook in het nationale N-VA-partijbestuur.
Hier lees je mijn mening over de actualiteit en kom je meer te weten over mijn politiek en maatschappelijk engagement.
Een schalkse ruiter voor Vlaamse onafhankelijkheid
22-01-2008
De lifter
Ik was tussen mijn 15de en 25ste een verwoed lifter. Honderden zoniet duizenden kilometers heb ik in andermans wagen doorgebracht. Goedkoop, snel en als potige jonge gast moest ik niet echt schrik hebben van mensen met verkeerde bedoelingen. Wat niet wegneemt dat ik soms toch weigerde om in te stappen. Zo herinner ik me een keer dat de bestuurder op de passagierszetel een revolver had liggen en me doodleuk vroeg in te stappen. Geen denken aan. Ik heb er zelfs een hele theorie over ontwikkeld. 'Theo's-10-punten-lifttheorie', zeg maar. Hier komt ie: 1/ Hoe kleiner de auto, hoe meer kans dat hij stopt; 2/ Vrouwen stoppen nooit voor mannen; 3/ Zorg dat je er verzorgd uitziet, als je een boekentas bijhebt, hou ze ostentatief in je linkerhand; 4/ Zet altijd je bril op, hoe sulliger je eruit ziet, hoe meer kans op succes; 5/ Mercedessen nemen je nooit mee, BMW's evenmin; 6/ Audibestuurders zijn erg sympathiek; 7/ Elk stukje dat je mee kan rijden is een stukje gewonnen; 8/ 's Nachts liften is gekkenwerk; 9/ Deur open doen en eens ferm ruiken, bij de minste alcoholwalm resoluut weigeren mee te rijden; 10/ Als je met meer dan twee bent, zorg dan dat de rest zich verstopt en pas opduikt als er iemand gestopt is, zoniet, vergeet het maar;
Deze 10 principes en stellingen ontsproten uit mijn jarenlange liftervaring. Je kan het natuurlijk ook anders aanpakken. Dit filmpje is alvast een even interessant als hilarisch liftexperiment: