Inhoud blog
  • Item : 30
  • Item : 29
  • Item : 24
  • Item : 25
  • Item : 26
  • Item : 27
  • Item : 28
  • Item : 23
  • Item : 22
  • Item : 19
  • Item : 16
  • Item : 17
  • Item : 18
  • Item : 20
  • Item : 21
  • Item : 14
  • Item : 15
  • Item : 12
  • Item : 13
  • Item : 10
  • Item : 11
  • Item : 9
  • Item : 8
  • Item : 7
  • Item : 5
  • Item : 6
  • Item : 4
  • Item : 3
  • Item : 2
  • Item : 1
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Teacherplus
    30 Items
    12-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 30
    Filmpje Britain's Got Talent :  Dit filmpje ben ik tegengekomen tijdens het surfen op youtube. Het filmpje raakt me omdat de jongens hun verhaal vertellen over pesten. De rapper zelf is ook tijdens zijn lagere schoolperiode gepest geweest waardoor het zeker ontroerd. Het mooie aan het liedje is dat de jongen het met 100 procent inleving zingt. Het is ook mooi om te zien hoe het publiek en de jury er stil van wordt. Voor mij zijn deze twee jongens het ideale voorbeeld voor kinderen die ooit gepest geweest zijn. Ze uiten hun emoties aan de hand van  een liedje in plaats van in te gaan op de pesterijen. Dit filmpje kan je zeker gebruiken voor kinderen die gepest worden en niet weten wat te doen. Ze halen hun kracht als het ware uit het pesten. Een echt voorbeeld.

    Als leekracht ben je in dat geval actief als Begeleider van leer-en ontwikkelingsprocessen en opvoeder.

    Bijlagen:
    https://www.youtube.com/watch?v=NDrwuOlEYPA   

    12-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 29
    Invloed van roken (filmpje) : Ik zat te surfen op het internet toen ik plots dit filmpje tegenkwam. In het filmpje bespreekt men de invloed van roken op de longen. Het resultaat is simpelweg traumatisch. Met dit filmpje kan je zeker heel wat rokers raken aangezien ze vaak niet beseffen hoe schadelijk de verschillende stoffen zijn die je oprookt. Dit kan je dus zeker ook als extra bijlage gebruiken tijdens een les waarbij je het ademhalingsstelsel en de invloed van buitenaf op het ademhalingsstelsel bespreekt. Was ik een roker zou ik nu toch eens tweemaal nadenken alvorens ik nog een sigaret opsteek. De longen zijn essentieel voor het leven en je hebt er maar één paar van, verzorg ze dan ook!

    Met deze video ben ik actief als : inhoudelijk expert, begeleider van leer-en ontwikkelingsprocessen en onderzoeker, innovator.

    Bijlagen:
    https://www.youtube.com/watch?v=96PiRqFPLqs   

    11-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 24
    Rode kruis : Als leerkracht lichamelijke opvoeding is één van de les prioriteiten de veiligheid. De bedoeling is dat je de leerling een leuke ervaring toebrengt zonder al te veel kans op lichamelijke letsels. Toch is niet elk ongeluk vermijdbaar. Daarom is het handig als je in het bezit bent als leerkracht van een diploma eerste hulp. Het is iets dat zeer gemakkelijk aan te leren is en waar je mensenlevens mee kan redden bij ernstige gevallen. Ik heb al een diploma EHBO en heb nog iets extra's die altijd handig is als geheugensteuntje wanneer je niet goed weet wat je precies moet doen. Met de app van het Rode Kruis heb je altijd je handleiding bij in noodgevallen. De app is gratis en bruikbaar voor iedereen met een smartphone.  Met deze app bereiken we de leerresultaten : Begeleider van leer-en ontwikkelingsprocessen, opvoeder en inhoudelijk expert.

    Bijlagen:
    IMG_0883[1].PNG (76 KB)   
    IMG_0884[1].PNG (43.4 KB)   
    IMG_0885[1].PNG (44.1 KB)   

    10-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 25
    iMuscle 2 : iMuscle 2 is een sportapplicatie waarin men allerlei verschillende oefeningen uitlegt en demonstreert. Deze app is vrij handig wanneer je een les wil geven over de stretching van de spieren en krachttraining. De app bevat zowel toesteloefeningen en grondoefeningen. Een groot voordeel van iMuscle 2 is dat je het altijd bij je hebt en dat je enorm veel verschillende oefeningen kan geven. Deze app is ook zeer zinvol als je bezig bent in je lessen over de verschillende soorten spieren. De app beschrijft ook iedere spier van je lichaam met de daarbij horende oefeningen. Een echte aanrader voor de leerkracht lichamelijke opvoeding en fysiologie. 

    Met deze app kan je de sleerresultaten begeleider van leer-en ontwikkelingsprocessen, en inhoudelijk expert bereiken.

    Bijlagen:
    IMG_0881[1].PNG (669.4 KB)   
    IMG_0882[1].PNG (123.5 KB)   

    10-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 26
    Klasse voor leraren : Afgelopen semester werd er af en toe eens verwezen naar artikels uit het populaire tijdschrift Klasse. In deze boekjes staan voornamelijk tips en aandachtspunten waar een leerkracht moet opletten tijdens zijn loopbaan in het onderwijs. Deze tips zijn zowel gericht op de omgang met de leerlingen en de houding van de leerkracht zelf. Wanneer je dus met een onduidelijkheid zit kan je vaak dit boekje raadplegen. De artikels worden voornamelijk geschreven door professoren en andere onderzoekers. Ook op het internet vind je vaak het antwoord op je vraag als je er het woord 'Klasse' bij zet. Uit deze artikels kan ik afleiden dat we voornamelijk actief zijn als inhoudelijk expert en begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen. De bedoeling van deze artikels is uiteraard de leerkrachten steeds te verbeteren.

    Bijlagen:
    http://www.klasse.be/leraren/#   

    10-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 27
    Gratis gaan zwemmen met de klas : Iedereen die aanwezig was tijdens de meeste zwemlessen heeft een toegangskaart gekregen om eens gratis te gaan zwemmen ( initiatief van de Brugse Zwemweek). Uiteraard wilt niet iedereen gaan zwemmen in zijn vrije tijd en waren er dus maar enkele kandidaten die mee wilden gaan zwemmen. Door deze vrije zwembeurt hadden we nu de mogelijkheid om onze examenleerstof in te oefenen. Hierdoor zijn we dus actief als inhoudelijk expert, aangezien we onze zwemvaardigheden aan het bijschaven zijn. Natuurlijk werd er ook wat gespeeld tijdens het zwemmen, zoals we in iedere les wel eens doen.

    Bijlagen:
    IMG_0880[1].JPG (1.3 MB)   

    10-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 28
    Kerstloop : Als praktijk examen voor atletiek zijn we verplicht de kerstloop te lopen op 12 december. De afstand die we moeten lopen is 10 km. Voor velen is dit een serieuze uitdaging aangezien we binnen de 52 minuten moeten aankomen. Anderzijds vind ik persoonlijk dat dit een zeer originele manier is van een examen afnemen. Tijdens een loopwedstrijd is er altijd een super sfeer. Dat kan ik bevestigen aangezien ik al enkele keren aan 'Dwars door Brugge' heb meegedaan. Door de sfeer alleen al zal je sneller lopen en zal deze activiteit niet als een examen aanvoelen. Dit item heb ik gekozen omdat ik vind dat je bezig bent met je vaardigheden te verbeteren buiten de schooluren. De meesten bereiden zich op deze activiteit voor waardoor je dus je sportvaardigheden aan het verbeteren bent. Als leerkracht lichamelijke opvoeding kan je dit dus linken aan begeleider van leer-en ontwikkelingsprocessen.

    Bijlagen:
    IMG_0879[1].JPG (2.6 MB)   

    10-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 23
    Dieren in Nesten : 6 december is het nieuwe seizoen gestart van het programma Dieren in Nesten. Als trouwe kijker was ik natuurlijk ook weer van de partij. Zoals iedereen wel weet is Dieren in Nesten een programma waarin men verschillende wilde dieren onderzoekt en volgt. Anderzijds worden er ook huisdieren besproken die ziek zijn. Dit programma is zeer interessant en leunt zeer sterk aan bij mijn studies. Voor mij is dit een manier van ontspannend leren!
    In dit geval ben ik dus vooral actief als inhoudelijk expert.

    Bijlagen:
    IMG_0878.JPG (1.8 MB)   

    06-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 22
    Werking van drugs (video) : Dit filmpje hebben we bekeken in de les. In het filmpje wordt er uitgelegd hoe cocaïne en crack werken in ons lichaam. Hierbij wordt er ook nog eens uitgelegd wat er precies gebeurt in de hersenen en wat er voor zorgt dat je nood hebt naar een volgende dosis. Dit filmpje kan je zeker ook gebruiken in je lessen om aan te tonen hoe de verschillende soorten drugs werken en wat de gevaren ervan zijn met betrekking tot verslaving. Hierdoor vorm je een onderdeel van de opvoeding van de leerlingen. Ook ben je in dat geval actief als begeleider van leer-en ontwikkelingsprocessen en inhoudelijk expert. Nog een voordeel van het filmpje is dat het niet te lang duurt en simpel wordt uitgelegd aan de hand van tekeningen. Het is dus zeker eens handig om dit filmpje in je les te verwerken.

    Bijlagen:
    https://www.youtube.com/watch?v=vxI7PTVRfhQ   

    04-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 19
    De televisiezenders National Geographic en Discovery Channel : Deze zenders behoren al jaren tot de top voor mij. De documentaires op National Geographic Wild zijn prachtig en worden opgenomen over de hele wereld. Ieder dier dat in de documentaire komt wordt uitbundig besproken van voortplanting tot levenswijze. Ook de andere programma's van National Geographic en Discovery Channel die zich verdiepen over het heelal spreken mij enorm aan. Ik ben vooral gefascineerd over de vraag als er ooit ergens anders leven was. Al jaren doen  ze onderzoek bij NASA om dit te weten te komen en steeds krijgen ze meer en meer informatie over de mogelijke planeten waarop er ooit eventueel leven is geweest. Deze documentaires op zich zijn al een les als je geïnteresseerd bent in dit onderwerp. Hierdoor zie ik mezelf als  inhoudelijk expert en Innovator of onderzoeker.

    Bijlagen:
    IMG_0872.JPG (2.4 MB)   
    IMG_0876.JPG (2.1 MB)   

    04-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 16
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Training geven aan kleine sporters : Tijdens de proeflessen en op mijn voetbalploeg help ik vaak met trainingen of lessen van kinderen. Hierdoor leer ik ze bepaalde handelingen aan die ze kunnen gebruiken in het voetbal. Door deze tips en trainingen ben ik actief als een deel van hun leer-en ontwikkelingsproces en is het belangrijk dat ik de jongens de juiste uitvoeringen van bewegingen meegeef. Ook sta ik vaak in contact met de ouders. Gelukkig gaat dit nog niet over negatieve commentaar op je training geven maar eerder aanmoedigende steun die ze je geven aangezien je nog zo jong bent. Ik vind het top om te doen en dat is ook één van de redenen waarom ik in het onderwijs wil stappen. Ik wil de kinderen iets leren op een leuke en creatieve manier!

    Bijlagen:
    IMG_0452.JPG (87.5 KB)   

    04-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 17
    Inleiding van een nieuw onderwerp waar we het over gaan hebben in Biologie : Je hebt zoveel manieren om een les in te leiden. Je kan een proefje doen, probleemstelling bespreken in de klas, op voorhand zelf op onderzoek gaan over het onderwerp waar we het over gaan hebben of natuurlijk een interessant filmpje bekijken. In het onderstaand filmpje gaan we nog dieper in de cel kijken zodanig dat we de fysiologie van de cel kunnen bespreken en bestuderen. Aan de hand van dit filmpje is het de bedoeling dat je hiermee de leerlingen probeert te inspireren. Het filmpje is gemaakt door een Amerikaans onderzoekprogramma waardoor vaak de karakter trekken van de Amerikaan naar boven komt. Hierdoor durft de man vaak dingen te herhalen op een andere manier en is hij vaak over enthousiast waardoor vaak verwarring wordt gestrooid bij de leerlingen. Ook hier ben je als leerkracht actief als inhoudelijk expert en begeleider van leer-en ontwikkelingsprocessen.

    Bijlagen:
    http://www.ted.com/talks/david_bolinsky_animates_a   

    04-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 18
    Extra filmpje " The mathematics of weight loss" : Dit filmpje kan je gebruiken als extra bijlage wanneer men de vraag stelt : waar gaat het gewicht naar toe gaat bij het vermageren van een mens. Dit filmpje legt aan de hand van verschillende proefjes uit hoe dit systeem in elkaar zit zodanig dat het begrijpbaar is voor iedereen. Het enige minpuntje van dit filmpje is dat het in het Engels wordt uitgelegd. Als leerkracht ben je nu ook aan het uitweiden over je lesgeven waardoor je actief bent als Inhoudelijk expert, innovator, onderzoeker en als begeleider van leer-en ontwikkelingsprocessen.

    Bijlagen:
    https://www.youtube.com/watch?v=NGKLpYtZ19Q   

    04-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 20
    1. Een film / documentaire bekijken over het ontstaan van het leven op onze planeet : We hebben in de les naar een film gekeken over het ontstaan van het leven op onze aarde. Zo kregen we enige kennis hoe de wereld er vroeger uit zou gezien hebben en welke diersoorten en plantensoorten er eerst waren. Voor de kinderen is de film / documentaire kijken een ontspannende manier van leren want ze doen het graag en nemen vaak onbewust leerstof op.

    Bijlagen:
    https://www.youtube.com/watch?v=3HSiufRDUA8   

    04-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 21
    Een groepswerk in de les Biologie : We hadden de laatste weken vaak met de microscoop gewerkt waardoor we als eindopdracht zelf een proefje mochten opstellen waarbij we iets bewijsden (inquire). Het onderwerp van het proefje moest wel linken aan de voorgaande lessen (bouw en fysiologie van de cel). Hierdoor zijn we dus opzoek gegaan naar een interessant onderzoek en hebben we die de les erop uitgevoerd. Ons onderzoek heeft ons duidelijk enkele dingen aangeleerd aangezien niemand van de 3 een volledig juiste hypothese had. Door dit onderzoek waren we actief als : 
    - Organisator : We moesten zelf het materiaal regelen die we nodig headden voor de opdracht.
    - Innovator, Onderzoeker : We hebben zelf de proef opgesteld en onderzocht zonder enige inbreng van de lector.
    - Inhoudelijk expert : Deze eindopdracht was eigenlijk bedoeld als verdere uitdieping over de bouw van de cel.

    Bijlagen:
    Inquire onderzoek Biologie.docx (2.1 MB)   

    04-12-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 14
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Organiseren van een oriëntatieloop : In de inleefweek hadden we als eerste activiteit een oriëntatieloop. Deze activiteit was zeer leuk en leerrijk want we kregen vooraf de theorie van hoe we dergelijke activiteiten kunnen organiseren. We hebben vooral geleerd dat in dergelijke activiteiten veel voorbereiding aan te pas komt en dat het niet zo simpel is dan dat het lijkt. Hierdoor leerden we heel wat bij op het vlak van organiseren. Dit was ook het doel van deze activiteit. Leerresultaat : Organisator

    25-11-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 15
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het deelnemen aan een initiatie muurklimmen : Iedereen vind het wel leuk om eens een sport te doen die je niet iedere dag doet. Tijdens de inleefweek hebben we een initiatie muurklimmen van 2 lessen gehad waarbij we de basis van het muur klimmen kregen en de didactiek. Zo kregen we tijdens de uitleg van de initiator handige tips hoe je dit het best kan overbrengen bij jonge kinderen. Onbewust waren we dus bezig met onze kennis en de manier van overbrengen op jongere kinderen bij te schaven. Dit kunnen we linken aan begeleider van leer-en ontwikkelingsprocessen en een beetje aan inhoudelijk expert. De bedoeling van deze initiatie is les te kunnen geven in de toekomst om zo andere leerlingen te leren klimmen.

    25-11-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 12
    Tweede workshop op de cultuurdag : Mijn tweede workshop op de cultuurdag ging over diversiteit. In die twee uren hebben we het voornamelijk gehad over de diversiteit in Belgie en het onderwijs. De belangrijkste accenten lagen op hoe we moeten omgaan met mensen van een andere origine en hoe het komt dat die mensen moeite hebben met bepaalde aanpassingen die ze hier moeten doen. We hebben geleerd aan de hand van enkele interviews hoe die mensen in elkaar zitten en hoe zij soms redeneren over bepaalde situaties. Voor mij was deze workshop zeer leerrijk want ik wist vooraf totaal niet hoe ik moest omgaan met leerlingen van een andere origine in bepaalde situaties. (Voorbeeld : Een meisje wilt niet zwemmen in een zwempak maar wel in een surfpak).
    Over deze probleemstellingen hebben we veel gedebatteerd met de lesgever waardoor we uiteindelijk tot belangrijke besluiten zijn gekomen.

    Uiteraard behoort dit ook tot het leerresultaat : Cultuurparticipant

    Bijlagen:
    diversiteit.jpg (59.4 KB)   
    IMG_0863.JPG (2.5 MB)   

    24-11-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 13
    Eerste activiteit van de cultuurdag : Ik had als eerste activiteit Cacao Bleu. Cacao Bleu is een dansgroep die ontstaan is wanneer enkele studenten geld nodig hadden voor hun eindwerk. De lessen in verband met Cacao Bleu bestaan uit verschillende soorten oefeningen en bewegingen waarbij men probeert het schaamtegevoel te overwinnen. Men probeert bij iedere oefening een bepaald vertrouwen te winnen.
    Volgens mij was dat het doel van de activiteit. De uitleg van de lesgever was dan weer dat de werking van Cacao Bleu surft van het ene domein naar de andere, waardoor de expertise en ideeën van het ene domein het andere domein inspireert, in vraag stelt en verrijkt.


    Bijlagen:
    caca o bleu.jpg (73.3 KB)   

    24-11-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Item : 10
    Archief Brugge : Tijdens mijn bezoekje aan de Brugse vrije heb ik ondertussen eens mijn oude collega's begroet. Ik was immers tijdens de maand augustus de magazijnier van dienst in het archief van Brugge. Bijna niemand krijgt ooit het 6 km lange archief te zien van Brugge. Ik ben dus één van de weinigen die daar aan de slag mocht tijdens mijn vakantie. In de kelders liggen zeer oude stukken. De voornaamste zaken  die er aanwezig zijn is rijksarchief, bouwvergunningen en allerlei geschonken privé archieven. Ook is het archief in bezit van enkele rollen perkament wat eigenlijk vrij uniek is. Hier heb ik ook veel geleerd over de geschiedenis van Brugge. Het was leuk om deze mensen nog eens terug te zien. Met dit bezoekje bereikte ik het leerresultaat cultuurparticipant.

    Bijlagen:
    IMG_0897[2].JPG (1.6 MB)   
    IMG_0898[1].JPG (1.7 MB)   
    IMG_0899[1].JPG (1.9 MB)   
    IMG_0900[1].JPG (2.1 MB)   
    IMG_0901[1].JPG (2 MB)   

    17-11-2014 om 00:00 geschreven door Jesse De Cloedt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs