Op 28 september hebben we de 26ste editie van Dag van de Klant.
Dag van de Klant is een manier om klanten te bedanken voor hun vertrouwen in de lokale handelaars maar ook om de handelaars in de kijker te zetten.
Vindt u ook niet dat terugkerende klanten beter zouden mogen beloond worden? Ieder jaar opnieuw stel ik vast dat ik van "Dag van de Klant" niks heb gemerkt als ik zelf ga winkelen. Allicht is de bakker of slager waar ik keer op keer terug ga het zo gewoon dat ik steeds kom, dat hij het niet nodig vindt dat die klanten nu juist graag eens iets extra krijgen. Veelal zijn het de handelaars die best wat nieuwe klanten kunnen gebruiken die grotere inspanningen doen. Althans, zo denk ik er over.
Wat dacht u van één van deze vaasjes? Een leuke attentie?
Het thema dit jaar is "Lekker Dichtbij". Daarmee wil UNIZO, de Unie voor Zelfstandige Ondernemers, aantonen dat je niet ver hoeft te gaan om te winkelen. Wat ze natuurlijk bedoelen is dat je best ook bij de lokale handelaar, de lokale kleine zelfstandige, terecht kan voor je aankopen. En dat je daarom geen kilometers ver hoeft te rijden. Vaak biedt de handelaar om de hoek veel meer aandacht aan zijn klanten door zijn extra inspanningen en service om klanten tevreden te stellen. En terecht!
Maar het thema "Lekker dichtbij" geldt evenzeer voor de webwinkelier. HIj zorgt er eveneens voor dat u geen onnodige afstanden hoeft af te leggen om te gaan shoppen. Integendeel! U hoeft géén afstanden meer af te leggen, we komen naar u toe! U heeft het zo al druk genoeg en vaak vindt u na het werk niet meer de tijd om nog te gaan shoppen.
Of misschien trekt dit wel uw aandacht?
Online shoppen heeft zo zijn voordelen. Ik geef er nog gauw eens een paar op een rijtje :
U bestelt, betaalt met een muisklik van bij u thuis of om het even waar
Online shoppen zit dus wel degelijk in de lift, maar kan toch nog een duwtje gebruiken. En zeker als het gaat om tastbare produkten.
Deze mag zeker niet ontbreken. Ik zorg ervoor dat u een Smiley day beleeft!
TAFELSFEER wil niet alleen graag nieuwe klanten warm maken om het ook eens ONLINE te proberen, maar wil eveneens opnieuw zijn trouwe, terugkerende klanten bedanken met de volgende acties :
U krijgt bij ieder pakket een gratis attentie.
U betaalt GEEN verzendingskosten (normaal 7 euro).
Deze acties zijn geldig bij IEDERE AANKOOP in het weekend van 28 EN 29 SEPTEMBER
Serax is
één van mijn vaste leveranciers. Gewoonlijk worden er tweemaal per jaar nieuwe
collecties voorgesteld. Zo was ik er ook in het voorjaar om mijn assortiment
aan te vullen. Van Serax weten we ook dat ze graag samen werken met
toonaangevende designers en ontwerpers.
Toen ik
eind augustus opnieuw werd gebeld of ik graag even langs kwam voor een extra
Opendeurdag, dacht ik : Alweer? Ik heb toch al een bestelling geplaatst? Maar
ik werd vriendelijk gevraagd of ik zin had om Pascale Naessens te onmoeten. Zij
zou er dus ook zijn. Op dat moment liep ik al een tijdje met de gedachte rond deze
vrouw zou ik toch eens willen ontmoeten, of zou ik haar eens contacteren? Ik
wou meer van haar weten en zeker in het kader van haar servieslijn. Hoe is die
tot stand gekomen, waarom net deze kleuren, waarom deze vormgeving, waarom is
die collectie zo populair en succesvol? Als dit het meest populaire produkt is
dat je verkoopt, dan moet je daar absoluut meer van weten en zeker van de
persoon achter deze collectie.
Ondanks het
feit dat het de eerste schooldag was en ik hoopte thuis te zijn om mijn kroost
op te wachten tegen de middag, kon ik dit niet afslaan. Natuurlijk zou ik er
zijn! Eindelijk zou ik eens een BV life ontmoeten. Maar OK, een BV ontmoeten
lijkt misschien wat gewoontjes, ik had gerichte vragen, eerst en vooral over de principes die
ze toepast voor gezond eten maar in mijn geval dus vooral naar haar
servieslijn toe, haar Pure collectie.
Het was
even wachten op haar komst, ze werd verwacht tegen de middag om te signeren.
Maar ja, het kookboek had ik niet bij, dus voor mij kon ze al niet signeren. Mijn
camera had ik wél meegebracht, ik zou toch wel ergens een glimp van haar
opvangen. Tot ik hem bij de hand nam : geheugenkaart ontbrak! Dat heb je dus als
je dagelijks fotos moet inladen en posten.
Dus dat kon ik al vergeten!
Hoe later
het werd en dus bijna middag, werd het steeds drukker in de showroom. Ik neem
aan dat de meeste mensen zich aanmelden vlak voor er lunch wordt geserveerd,
mensen pikken nu éénmaal graag een graantje mee...Maar daarvoor kwam ik niet.
Ik kwam om deze madame te ontmoeten.
Ik zag haar
binnenwandelen in de showroom, ze haalde een drankje aan de bar en ging naast
me zitten. Ik dacht : nu spreek ik haar aan, maar iemand was me voor. Het
gesprek duurde nogal lang, ik kon niet langer blijven. Toen zag ik ergens in
een hoekje iemand wat kookboeken neerleggen. Mijn contactpersoon bij Serax bood
me een boek aan, om door haar te laten signeren. Tof! Want dit boek had ik nog
niet en ik had er écht niet op gerekend van er één te krijgen.
Ik wou
gaan, dus stapte ik als eerste naar haar toe, onderbrak beleefd haar gesprek en
vroeg ik of ze voor mij een woordje wou schrijven. Het werd een interessant
gesprek. Ik neem aan dat er na mij nog meer mensen volgden met het boek onder
de arm. Alleen hadden die wél een camera. Wat ze toen voor mij heeft neergepend, dat zie je in onderstaande foto.
Wat ik uit het gesprek heb onthouden is dat voor wat haar gezonde keuken betreft, ze telkens terug komt bij dezelfde belangrijke principes : natuurlijke ingrediënten en goede voedselcombinaties. En bovenal : forceer niemand in het veranderen van zijn eetgewoontes , laat iedereen de keuze, maar serveer niet alles samen. Zet je groenten, vlees, en koolhydraten apart, en experimenteer met een aantal combinaties.
De kracht voor de creatie van keramiekstukken haalde ze uit een gesprek en ontmoeting met een Tunesische vrouw tijdens haar zeilreis met Paul Jambers. Waarom deze serviescollectie en haar boeken zo populair zijn, wist ze zelf eigenlijk niet. Het was zeker niet verwacht, want ja : hoeveel kookboeken liggen er al niet in de boekhandel? Hieronder een mooie foto van haar servieslijn zoals die wordt gepresenteerd bij Serax.
Maar één gedachte heeft ze steeds voor ogen : Ik doe of maak wat ik mooi vind, waar ik me goed bij voel, zonder een achterliggende commerciële gedachte van zal dit wel verkopen?, aldus Pascale. Komt daarbij haar voorliefde voor natuurlijke materialen, aarde, vuur en water, organische vormen, warme kleuren en pure vormen, en je begrijpt helemaal het resultaat.
Of ze echt niet weet waarom ze zo succesvol is, dat geloof ik toch niet echt. Iedereen in Vlaanderen kent haar naam, de media volgt haar, we kennen haar ook als de vrouw van...
Maar ze blijft volgens mij wel zichzelf, ze doet wat ze graag doet, ze gedraagt haar niet opvallend, heel natuurlijk, het is ook niet al pracht en praal rondom haar, althans niet wat ze toont. En dat bewonder ik wel in haar, daar kan ik het mee eens zijn.
De borden en schalen heb ik al in mijn keuken, haar boek (zoals hieronder afgebeeld) heb ik nu dus ook en van de gezonde eetgewoontes ga ik nu toch wat werk maken.
Bent u nog op zoek naar een restaurantje voor vanavond? Of moet u nog vlug een
cadeautje halen voor het feest van morgen? Het liefst in eigen regio? Pikt u ook graag af en toe een extraatje mee of kan een cadeaubon u altijd plezieren? Dan zou ik u een handige verzamelsite willen voorstellen : www.nukorting.be. U zoekt uw
produkt of dienst via de site van www.nukorting.be en u profiteert van de
geboden kortingen. En wel degelijk NU, ja directe korting.
www.nukorting.be verzamelt voor u een aantal handelaren in één handige website! Maar niet zomaar alle handelaren. Veelal zijn het die zaken die nét dat ietsje meer bieden, omwille van hun produkten met nét dat tikkeltje meer. U kunt per regio, volgens gewenste thema, of gewoon op naam de handelaren terugvinden. In vele gevallen bieden zij u exclusieve kortingen of promoties aan. U kunt de kortingbonnen downloaden. U vindt er alle soorten winkels, zowel webshops als reguliere winkels in thema's zoals Horeca, Wellness, Drukwerk, Reizen, Ontspanning, Mode, Interieur enz...
www.tafelsfeer.be werd als referentiewinkelier voor de site van www.nukorting.be uitgekozen voor onze regio in de branche interieur. Als introductie na een activiteit van slechts een paar maanden, wil ik u daarom graag een korting aanbieden van 10%, en dit op het volledige assortiment! U gebruikt daarvoor bij uw bestelling de aangegeven actiecode. Uw korting wordt dan automatisch verwerkt.
Wilt u het even uittesten?
Ga dan vlug even kijken op de site van www.nukorting.be en tik TAFELSFEER in de zoekfunctie. Ik breng u er even naartoe via deze rechtstreekse link. Het enige wat u nodig heeft is de vermelde actiecode ingeven bij uw bestelling bij www.tafelsfeer.be
Ziezo, zo weet u, als bezoeker van deze blog, hoe u steeds bij www.tafelsfeer.be kunt genieten van persoonlijke kortingen.
Wasara is een Japans papieren én design wegwerpservies. Het is gemaakt van rietpulp, bamboe en suikerrietafval.
Shinichiro Ogata is de designer van dit produkt. Momenteel wordt het tentoongesteld in het Cooper Hewitt National Design Museum in New York.
Japan kent een traditie van excellente produktietechnieken met daarbij de bijzondere vaardigheden van een goed opgeleide bevolking. Japan kent eveneens één van de meest verfijnde keukens ter wereld, dit in combinatie met een bijzondere gastvrijheid. Niet te verwonderen dus dat zij aandacht besteden aan een ontwerp als dit van WASARA.
Waarom zou u duurzaam wegwerpmateriaal zoals WASARA gaan gebruiken?
1/ U bespaart op uw gelduitgaven
- U bespaart op personeel (keukenpersoneel, personeel voor bediening, afwas enz...)
- U bespaart op waterverbruik
- U bespaart op logistiek en transport (geen vervoerkosten dus voor het leveren van je borden en toebehoren, want deze produkten wegen bijna niets en zijn dus perfect verhandelbaar, compact, stapelbaar en meeneembaar.
- U betaalt enkel die schotels die u effectief heeft gebruikt (in tegenstelling tot het porselein dat u misschien gaat huren).
- De aanschaf van deze produkten kost u dus evenveel als het huren van porselein.
2/ U spaart het milieu
- Duurzame produktie : geen verspilling van water, maar hergebruik van water, efficiënt gebruik van natuurlijke rijkdommen enz...
- Biologisch afbreekbaar : de Wasara produkten zijn gemaakt van afval. Het materiaal komt dus letterlijk van moeder aarde en na gebruik gaat het terug naar de aarde (in plaats van het milieu nog meer te belasten).
- Goeie werkomstandigheden : de arbeiders in deze branche werken in zeer goeie werkomstandigheden met eerlijke produktielonen.
3/ Gebruiksvriendelijk
- Compacte verpakking, licht, stevig
- Geschikt voor microgolf en diepvriezer, ook voor de combi-stoomoven.
4/ Eenmalig gebruik, maar langdurige ervaring :
- Design produkten, stijlvol
- Tal van (inter)nationale design prijzen en trofeeën
- Tentoongesteld in verscheidene musea over de gehele wereld
- De Nr 1 keuze van de Michelin topchefs (oa Sergio Herman)
- Produkten met een verhaal : Single Use Lasting Experience (eenmalig gebruikt, maar langdurige ervaring).
Ik meen te mogen zeggen dat de eerste Open House dagen van Tafelsfeer in de voorbije 2 weekends een succes waren. In totaal hebben een 70-tal mensen/gezinnen TAFELSFEER bezocht en op 2 personen na heeft iedereen zich met iets verwend of zichzelf een cadeau geschonken. Sowieso, bij ons gaat niemand met lege handen naar huis : iedereen werd verwelkomd met een glas frisse bubbels of frisdrank, een geurige koffie of vruchtenthee. Hapjes waaronder broodjes met huisgemaakte pestovarianten en gebak zoals onze enige échte Smetleedse vlaaien (bedankt, oma!), rijsttaart en appelgebak, allemaal uit eigen keuken, selfmade.
We sturen evenmin mensen naar huis zonder kleine attentie, een attentie om aan tafel terug te denken aan TAFELSFEER.
Wie me kent weet ook dat ik graag geschenken weggeef, dat ik graag mensen een plezier doe. Deze keer schonken we een échte George Clooney weg : ja, een Nespresso Essenza machine ter waarde van 99 euro. Slechts 1 gelukkige winnaar : Elsie Verherstraeten. Proficiat!
Zo, genoeg gepraat nu, de beelden spreken voor zich. Laat ze tot u komen.
Op 21, 28 en 29 juni staat onze deur voor u open...
Onze eerste Open House dagen gaan van start.
Onze produkten staan voor u uitgestald : zichtbaar én tastbaar
Aan sfeer en gezelligheid geen gebrek
De bezoekers met een droogje en een natje ...én een klapke.
Paraat blijven voor advies, een tip,
het aanreiken van een idee...
En nu...hét moment : de trekking van onze winnaar
van deze Open House 3-daagse
Slechts 1 winnaar van dit Nespresso toestel.
Proficiat, Elsie!
Hopelijk zetten deze beelden aan voor een volgend bezoek aan TAFELSFEER.
In onze webshop kunt u uiteraard 24/7 terecht voor het plaatsen van bestellingen
(OPGELET : wij zijn met vakantie van 8 tot en met 21 juli)
Nogmaals bedankt voor uw bezoek, een prettige vakantie aan u allen, en graag tot een volgende keer!
Tafelsfeer , de webshop voor al uw stijlvol tafelgerei, tafellinnen en sfeervolle tafeldecoratie, nodigt u graag uit op de volgende
OPEN HOUSE DAGEN
te Oud-Smetlede 19, 9340 Smetlede
VRIJDAG 21 JUNI : KOOPAVOND van 17u30 tot 21u30
VRIJDAG 28 JUNI : KOOPAVOND van 17u30 tot 21u30
ZATERDAG 29 JUNI : KOOPDAG van 10u tot 18u
Kom naar hartelust de producten uit de webshop bekijken, betasten, kopen én genieten van vele voordelen, acties of attenties. Voor vele mensen is dit hét ideale moment
om eens kennis te maken met onze produkten. Misschien is dit wel het duwtje dat
u nodig heeft alvorens u uw eerste online aankoop
doet.
De acties en prijzen die gehanteerd worden tijdens deze koopdagen zijn geldig gedurende de ganse periode van de actie Lede Zomert van 21 juni tot 30 juni. Als u op de koopdagen langskomt wordt u uiteraard extra beloond.
Breng gerust vrienden of gezelschap mee. De ontvangst zult u zich niet beklagen!
Daar waar u bij een online aankoop veilig en snel kunt betalen met Mister Cash/Bancontact of via de online betaalknoppen van de Belgische banken (met IDeal voor NL), kunt u gedurende deze koopdagen enkel contant betalen.
Dit event kadert in de zomeractie LEDE
ZOMERT, georganiseerd door de middenstanders van Lede. Meer info op www.middenstandsraadlede.be
U komt in een winkel en u vindt het aanbod interessant. Maar u stelt zich de vraag :
*Zou ik hier wel durven kopen?
*Zijn die online betalingen wel voldoende veilig?
* Welke garantie heb ik dat het product daadwerkelijk wordt geleverd?
Kortom, u vraagt zich af of dit wel een betrouwbare website of webshop is.
En uw vraag is terecht, want er zijn inderdaad wel een aantal knoeiers op de markt die zich wegstoppen achter hun virtuele facade.
Het draait dus allemaal om vertrouwen.
Dus dacht ik : "Hoe kan ik mijn bezoekers overtuigen dat mijn website wél betrouwbaar is?"
Daarom heb ik onlangs het UNIZO e-commercelabel aangevraagd. Het is een onafhankelijk kwaliteitslabel dat enkel wordt verleend aan die sites die
beantwoorden aan de wettelijke vereisten inzake gebruiksgemak, veiligheid,
kwaliteit enz... en dit na een grondige e-commerceaudit.
Het spreekt voor zich dat ik fier ben u te mogen
meedelen dat dit label er nu is. Enkel zij die geslaagd zijn, mogen het label
op hun site plaatsen.
Zo denkt tafelsfeer zijn bezoekers te kunnen overtuigen
van haar betrouwbaarheid, dat we waar maken wat we beloven, dat we de nodige en
correcte informatie verschaffen, kwalitatieve produkten en diensten afleveren
en veiligheidsgaranties hebben ingebouwd.
Dit e-commerce label van UNIZO werd ondertussen toegekend aan zo'n 168 e-commerce websites. Ga gerust eens kijken naar de andere labeldragers.
Ik wil u alvast bedanken voor uw vertrouwen. En mocht u mij verder willen volgen op mijn bedrijfspagina van facebook, denkt u dan dat we een like verdienen?
Het lezen van alle wijsheid die te vinden was in de commentaren van de recente enquête deed me opnieuw beseffen hoeveel krachtiger het is om in twee richtingen te communiceren in plaats van één.
Hiernaast vindt u alle blogartikelen van TAFELSFEER na elkaar, gerangschikt volgens datum.
Maar wat kan ik doen om deze blog te verbeteren?
Het is steeds mijn bedoeling om waardevolle informatie te bieden met de blogartikelen. Echter, de waarde van de blogartikelen wordt voor een groot deel bepaald door de opmerkingen en vragen die lezers erbij plaatsen.
Anderzijds is het ook zo dat sommige mensen vrijwel geen feedback of reactie plaatsen omdat ze daar nooit worden voor bedankt of omdat ze toch nooit iets zien veranderen. Nog anderen denken zelfs dat hun feedback niet wordt gelezen. Welnu, in mijn vorig blogartikel wou ik jullie alvast bedanken met een extra korting en heb ik ook meegedeeld dat ik momenteel werk aan een aantal verbeteringen. De implementatie ervan vraagt echter zijn tijd. Later meer daarover.
Dus, nu we het toch over feedback hebben, ik ben benieuwd wat u vindt. Laat me weten wat u goed vindt aan de blog, wat u niet goed vindt en hoe ik het veel beter zou kunnen doen!
Laat me ook weten wat u wilt dat we bespreken in de komende weken door een reactie te plaatsen op deze blog, met uw vraag of probleem.
En kom dan ook eens terug om te lezen hoe andere mensen hebben gereageerd.
Via de recente enquête wou ik u graag vragen hoe tevreden u bent met de producten of diensten van Tafelsfeer.
Maar eigenlijk was dat niet de belangrijkste reden. De belangrijkste reden van de enquête was om mijn klanten om feedback te vragen, om hen te vragen wat ik kon verbeteren.
Ik heb namelijk geleerd om er van uit te gaan dat mijn klanten niet helemaal tevreden zijn. Want als iedereen zeer tevreden zou zijn, zou ik geen actie meer ondernemen.
Het betekent dus dat er altijd iets te verbeteren valt.
Als webwinkelier die grotendeels bouwt op mond-tot-mond reclame...wil ik "zeer tevreden klanten". Tevreden klanten zijn niet goed genoeg.
Eigenlijk wil ik dus liefst iedere dag feedback krijgen, niet alleen in een enquête, maar ook tijdens een telefoongesprek, in e-mails en in de blog artikelen. Dit helpt me om de zaken steeds te verbeteren. Ik nodig u hierbij graag uit om uw reactie of bedenkingen per kerende weer te geven via deze blog.
De bedoeling is dus wel degelijk dat ik iets ga doen met deze feedback, dat ik actie ga ondernemen. Als gevolg daarvan zouden er binnenkort dus best een aantal zaken kunnen veranderen in de webshop. Hou www.tafelsfeer.be dus zeker in het oog!
Om te besluiten wil ik u nogmaals hiervoor bedanken. De 10% korting die u kan gebruiken met uw kortingscode is alvast een klein geschenk waarvan u heeft kunnen profiteren. Om nog meer mensen de kans te bieden hiervan gebruik te maken, heb ik de actie verlengd tot en met zondag 9 juni. Tot die dag kan u dus nog uw kortingcode gebruiken bij iedere ONLINE aankoop die u verricht en dit voor ALLE artikelen uit de webshop. Uw korting wordt bij uw bestelling direct verwerkt. Snél wezen is dus de boodschap!
Ik zou dat allemaal niet kunnen zonder jullie. U heefrt de moeite genomen om mij feedback te geven. U geeft me alle informatie en gegevens die ik nodig heb om verbeteringen aan te brengen.
Er verscheen al eerder hier en daar eens een artikel over www.tafelsfeer.be in De Streekkrant en het plaatselijk Reklaamblad en dat naar aanleiding van de opstart op 1 december 2012 en ook met de decoratietips die ik meegeef bij feestelijke gelegenheden rond Pasen en Moederdag.
Na 5 maand activiteit werd ik onlangs gecontacteerd door de redactie van het ondernemersvakblad ZO Magazine van UNIZO met de vraag om een artikel te publiceren over de totstandkoming van de webshop en dit voor de rubriek Ondernemer in de Kijker. Ik stemde in en werd dan onmiddellijk in contact gebracht met een copywriter die me interviewde en ook met een fotografe voor een fotoreportage.
Het was moeilijk om mijn verhaal kort te houden, want er is zo veel voorafgegaan aan de opzet hiervan. De fotoreportage is vlot verlopen : het was prachtig weer die dag (één van de weinig mooie dagen in mei dit jaar), dus besloot de fotografe om een paar tuinkiekjes te maken. Wat zei ik? Vlot? Nu ja, foto's van mezelf blijken nooit goed te lukken. Ik hou er dan ook niet van om gefotografeerd te worden, en zeker niet als ik er weet van heb. Poseren is niet voor mij, daarvoor ben ik veel te bescheiden. Maar laat me in mijn gewone doen, dan lukt dat wel. En zo liep het ook bij Julie, de fotografe van dienst.
Het artikel leest u met onderstaande link. De foto vindt u hierbij.
Het succes van de Pure keramieklijn van Pascale Naessens.
Het was eventjes druk nu net voor moederdag en dus tijd dat ik alles wat op orde stel en de zaken eens overschouw.
Mensen zijn steeds zeer druk en willen nog net voor moederdag vlug iets aankopen. En via de webshop kan dit geen probleem zijn. Of u het nu zelf wil afhalen of we sturen het na, alles wat u ziet bij TAFELSFEER (in beperkte mate) voorradig. En moet er toch iets bijbesteld worden, dan kan dit in een paar dagen geleverd worden.
Wat me in deze periode echter zeer sterk opviel is de vraag naar de Pure keramieklijn van Pascale Naessens. Haar recentste uitgave van haar kookboeken Mijn pure keuken 1 en 2 en Puur Genieten heeft daar volgens mij zeker wat mee te maken. Maar evenzeer de aanwezigheid van deze succesvolle keramieklijn in de sterrenrestaurants van grote chefs zoals oa Sergio Herman, Peter Goossens en Vicky Geunes. Zelfs tot bij Hakkasan, de Londense Chinees met een ster, is deze servieslijn geraakt.
Mensen kopen die eerst en vooral omdat ze ze mooi vinden, maar van zodra mensen ze ergens hebben gezien (bvb op een interieurbeurs, of bij een diner in een sterrenrestaurant, of mensen die bevriend zijn met de uitbaters van die restaurants enz...), zijn ze verkocht en gaan ze op zoek via het internet waar je die kan aankopen. Al gauw komt men dan uit bij Tafelsfeer. Immers, zo dik bezaaid zijn de winkels niet die deze aanbieden en al zeker niet de webwinkels.
Het verbaast misschien, maar de kopers van de produkten van Pascale Naessens zijn vooral mannen. Misschien komen die beroepshalve al eens eerder in een sterrenrestaurant terecht, ofwel willen ze gewoon hun partner verrassen met een stijlvol cadeau. En natuurlijk, in de aanloop naar Moederdag koop je als moeder niet zelf je geschenk. Nogal logisch dus dat het mannen zijn.
Van insiders hoorde ik ook vertellen dat sterrenrestaurants regelmatig nieuw tafelgerei dienen aan te kopen. Volgens mij is Pure dus al goed ingeburgerd en verklaart dit mede de grote vraag ernaar.
Dan zie je dus dit langzame succes van deze produkten. De produkten verkopen dus zichzelf.
Ik wist ook van in het begin dat deze produkten goed zaten. Het materiaal is gemaakt van puur aardewerk met een glazuurlaag. De collectie heeft stijl, is speciaal van vormgeving, geen enkel bord is gelijk. En het gevlamd en craquelé effect in groen en bruin is uiteraard nooit identiek. En dat maakt het nu nét speciaal. Ze hebben ook iets romantisch, iets nostalgisch, iets voor en dineetje met twee en bij kaarslicht, gezellig in de tuin op de robuuste tuintafel en in een landelijk kader of interieur. Ga dus zeker eens kijken in de webshop naar de Pure collectie.
Zoals jullie ook wel weten heten de kookboeken van Pascale Naessens Mijn Pure Keuken en Puur Genieten. Haar keramiek- en servieslijn noemt PURE. Maar wat ik niet wist is dat haar favoriete brasserie in Mechelen zou gevestigd zijn. De brasserie noemt PURO, een brasserie met een eenvoudige, lekkere keuken. Ik heb eigenlijk wel eens zin om die eens te gaan opzoeken.
"Ik maak de borden, de schotels én de gerechten. Heerlijk koken met mooie keramiek is pure romantiek, is pure communicatie", aldus Pascale Naessens.
Mocht u nog vragen hebben over deze collectie of bemerkingen, laat het me gerust weten en plaats een reactie.