Verdorie, we lopen in België fel achterop, gewoon door onze conservatieve houding!
Ik vertel je graag waarom ik me af en toe een beetje kan opwinden hierover :
Ondanks het feit dat we een groot stuk van ons leven aan tafel doorbrengen, en design zich al lang niet meer beperkt tot meubels en interieur, maar zich ook uitbreidt tot alledaagse gebruiksvoorwerpen, ontbreekt er naar mijn mening een deftig aanbod aan alles wat met de tafelaankleding en feesttafeldecoratie te maken heeft. De aangeklede tafel krijgt naar mijn mening lang niet de aandacht die ze verdient, hoewel we met z'n allen urenlang aan tafel zitten!
Nogal logisch dus dat ik daar met TAFELSFEER verandering wil in brengen.
Het aanbod van dergelijke producten is één zaak, maar er is nog iets :
Eigenlijk is het een beetje teleurstellend hoe het er met de Belgen aan toe gaat op vlak van het medium INTERNET.
We zitten allemaal meer en meer op het internet. Logisch toch dat wij al handelaar daar dan ook aanwezig zijn.
Momenteel zijn er in België zo'n 67.000 webshops en hoewel er iedere dag meer en meer bijkomen, loopt België fel achterop ten opzichte van andere landen.
En weet u hoe dat komt dat wij achterop lopen? Ik denk dat ik het weet...
Door ons conservatieve gedrag. De Belg is bang en vertrouwt het niet. Het zit gewoon in onze mentaliteit.
Bijna niet te geloven als je weet dat de Belgen nochtans de eersten waren die geld uit de muur haalden.
En zo zijn we op vlak van e-commerce en online shoppen fel achterop geraakt.
De Belg durft geen risico's te nemen.
En wat heeft dat voor gevolg?
Omwille van die conservatieve mentaliteit, zijn er ook nog maar weinig handelaren die hun productaanbod online aanbieden.
Bijgevolg gaan de webshoppers onder ons het elders zoeken, over de grenzen, en hebben de buitenlandse sites voor een groot stuk de Belgische markt ingepalmd.
Daarbovenop komt nog dat de mensen te veel gefocust zijn op de prijs en de kwaliteit én service uit het oog verliezen.
Toch denk ik dat er beterschap op komst is
Volgens de specialisten breekt er een bijzondere tijd aan. Meer en meer handelaren wagen de stap naar het online ondernemerschap en meer en meer mensen doen hun aankopen online.
Dat is ook gebleken uit de drastische stijging van de online omzet de voorbije maanden.
Maar waarover maak ik me dan druk?
Onze online aankopen zijn nog veel te veel beperkt tot artikelen zoals reizen, filmtickets, multimedia enz...
Er is nood aan meer NON FOOD producten.
TAFELSFEER probeert met zijn aanbod daar alvast op in te spelen. Maar bovenal blijft het de eerste vereiste dat het product goed zit. Omdat ik nu eenmaal hou van feesten en gezellig tafelen onder vrienden. En daar hoor je de gepaste sfeer te brengen met de gepaste tafeldecoratie.
En hoe probeert TAFELSFEER zich hier dan in te onderscheiden?
De producten van TAFELSFEER tref je niet aan op elke hoek van de straat. Ze werden één voor één uitgekozen omdat ze net dat ietsje anders zijn, net dat tikkeltje meer hebben.
Het zijn producten met een originele twist, leuke geschenken om iemand mee te verrassen en hippe tafeldecoratie om uzelf mee te verwennen.
Tot slot - ik ben heel benieuwd...
We gebruiken allemaal zonder meer het internet. Maar heeft u ook een terughoudende houding ten aanzien van internet shoppen? Wat houdt u hier in tegen? Welke belemmeringen ervaart u?
Laat het me graag weten en plaats een reactie op dit artikel.
Ik ben heel benieuwd, want als ik weet wat u in de weg staat, ...kan ik proberen om er alles aan te doen om u te helpen deze barrières weg te werken.
Met vriendelijke groeten,
Ineke
25-03-2015, 18:58 geschreven door ineke hutse 
|