Tafelsfeer
Inhoud blog
  • Paastafeldecoratie om van te smullen
  • DIVERSE TAFELDECORATIE - VOORJAARSBLIKVANGERS
  • ONZE SERVIESCOLLECTIES - VOORJAARSBLIKVANGERS
  • DOLS & MARTENS : Tafelservies met een sterretje!
  • Ik ben weg van de PURE, maar ik kan mijn keuze niet maken. Weet u raad?

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     



    Foto

    blog
    19-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de Klant 28 september
    .

     

    Op 28 september hebben we de 26ste editie van Dag van de Klant. 

    Dag van de Klant is een manier om klanten te bedanken voor hun vertrouwen in de lokale handelaars maar ook om de handelaars in de kijker te zetten. 

    Vindt u ook niet dat terugkerende klanten beter zouden mogen beloond worden? Ieder jaar opnieuw stel ik vast dat ik van "Dag van de Klant" niks heb gemerkt als ik zelf ga winkelen. Allicht is de bakker of slager waar ik keer op keer terug ga het zo gewoon dat ik steeds kom, dat hij het niet nodig vindt dat die klanten nu juist graag eens iets extra krijgen. Veelal zijn het de handelaars die best wat nieuwe klanten kunnen gebruiken die grotere inspanningen doen. Althans, zo denk ik er over. 


    Wat dacht u van één van deze vaasjes? Een leuke attentie?


    Het thema dit jaar is "Lekker Dichtbij". Daarmee wil UNIZO, de Unie voor Zelfstandige Ondernemers, aantonen dat je niet ver hoeft te gaan om te winkelen. Wat ze natuurlijk bedoelen is dat je best ook bij de lokale handelaar, de lokale kleine zelfstandige, terecht kan voor je aankopen. En dat je daarom geen kilometers ver hoeft te rijden. Vaak biedt de handelaar om de hoek veel meer aandacht aan zijn klanten door zijn extra inspanningen en service om klanten tevreden te stellen. En terecht!

    Maar het thema "Lekker dichtbij" geldt evenzeer voor de webwinkelier. HIj zorgt er eveneens voor dat u geen onnodige afstanden hoeft af te leggen om te gaan shoppen. Integendeel! U hoeft géén afstanden meer af te leggen, we komen naar u toe! U heeft het zo al druk genoeg en vaak vindt u na het werk niet meer de tijd om nog te gaan shoppen. 

    Of misschien trekt dit wel uw aandacht?

    Online shoppen heeft zo zijn voordelen. Ik geef er nog gauw eens een paar op een rijtje : 

      U bestelt, betaalt met een muisklik van bij u thuis of om het even waar

      Lees ook onze blog De voordelen van Webshoppen

      Online shoppen zit dus wel degelijk in de lift, maar kan toch nog een duwtje gebruiken. En zeker als het gaat om tastbare produkten. 

      Deze mag zeker niet ontbreken. Ik zorg ervoor dat u een Smiley day beleeft!



      TAFELSFEER wil niet alleen graag nieuwe klanten warm maken om het ook eens ONLINE te proberen, maar wil eveneens opnieuw zijn trouwe, terugkerende klanten bedanken met de volgende acties : 

      • U krijgt bij ieder pakket een gratis attentie.
      • U betaalt GEEN verzendingskosten (normaal 7 euro). 
      Deze acties zijn geldig bij IEDERE AANKOOP in het weekend van 28 EN 29 SEPTEMBER 


      Shoppen bij je thuis, geleverd aan huis!

      Veel shopplezier!

      Ineke Hutse 






      19-09-2013, 16:12 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (0)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
      11-09-2013
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn ontmoeting met Pascale Naessens
      .

      Serax is één van mijn vaste leveranciers. Gewoonlijk worden er tweemaal per jaar nieuwe collecties voorgesteld. Zo was ik er ook in het voorjaar om mijn assortiment aan te vullen. Van Serax weten we ook dat ze graag samen werken met toonaangevende designers en ontwerpers.

      Toen ik eind augustus opnieuw werd gebeld “of ik graag even langs kwam voor een extra Opendeurdag”, dacht ik : Alweer? Ik heb toch al een bestelling geplaatst? Maar ik werd vriendelijk gevraagd of ik zin had om Pascale Naessens te onmoeten. Zij zou er dus ook zijn. Op dat moment liep ik al een tijdje met de gedachte rond “deze vrouw zou ik toch eens willen ontmoeten, of zou ik haar eens contacteren?” Ik wou meer van haar weten en zeker in het kader van haar servieslijn. Hoe is die tot stand gekomen, waarom net deze kleuren, waarom deze vormgeving, waarom is die collectie zo populair en succesvol? Als dit het meest populaire produkt is dat je verkoopt, dan moet je daar absoluut meer van weten en zeker van de persoon achter deze collectie. 




      Ondanks het feit dat het de eerste schooldag was en ik hoopte thuis te zijn om mijn kroost op te wachten tegen de middag, kon ik dit niet afslaan. Natuurlijk zou ik er zijn! Eindelijk zou ik eens een BV life ontmoeten. Maar OK, een BV “ontmoeten” lijkt misschien wat gewoontjes, ik had “gerichte vragen”, eerst en vooral over de principes die ze toepast voor “gezond eten” maar in mijn geval dus vooral naar haar servieslijn toe, haar Pure collectie.

      Het was even wachten op haar komst, ze werd verwacht tegen de middag om te signeren. Maar ja, het kookboek had ik niet bij, dus voor mij kon ze al niet signeren. Mijn camera had ik wél meegebracht, ik zou toch wel ergens een glimp van haar opvangen. Tot ik hem bij de hand nam : geheugenkaart ontbrak! Dat heb je dus als je dagelijks foto’s moet inladen en posten.  Dus dat kon ik al vergeten!

      Hoe later het werd en dus bijna middag, werd het steeds drukker in de showroom. Ik neem aan dat de meeste mensen zich aanmelden vlak voor er lunch wordt geserveerd, mensen pikken nu éénmaal graag een graantje mee...Maar daarvoor kwam ik niet. Ik kwam om deze madame te ontmoeten.

      Ik zag haar binnenwandelen in de showroom, ze haalde een drankje aan de bar en ging naast me zitten. Ik dacht : nu spreek ik haar aan, maar iemand was me voor. Het gesprek duurde nogal lang, ik kon niet langer blijven. Toen zag ik ergens in een hoekje iemand wat kookboeken neerleggen. Mijn contactpersoon bij Serax bood me een boek aan, om door haar te laten signeren. Tof! Want dit boek had ik nog niet en ik had er écht niet op gerekend van er één te krijgen.

      Ik wou gaan, dus stapte ik als eerste naar haar toe, onderbrak beleefd haar gesprek en vroeg ik of ze voor mij een woordje wou schrijven. Het werd een interessant gesprek. Ik neem aan dat er na mij nog meer mensen volgden met het boek onder de arm. Alleen hadden die wél een camera. Wat ze toen voor mij heeft neergepend, dat zie je in onderstaande foto. 


      Wat ik uit het gesprek heb onthouden is dat voor wat haar gezonde keuken betreft, ze telkens terug komt bij dezelfde belangrijke principes : natuurlijke ingrediënten en goede voedselcombinaties. En bovenal : forceer niemand in het veranderen van zijn eetgewoontes , laat iedereen de keuze, maar serveer niet alles samen. Zet je groenten, vlees, en koolhydraten apart, en experimenteer met een aantal combinaties.

      De kracht voor de creatie van keramiekstukken haalde ze uit een gesprek en ontmoeting  met een Tunesische vrouw tijdens haar zeilreis met Paul Jambers. Waarom deze serviescollectie en haar boeken zo populair zijn, wist ze zelf eigenlijk niet. Het was zeker niet verwacht, want ja : hoeveel kookboeken liggen er al niet in de boekhandel? Hieronder een mooie foto van haar servieslijn zoals die wordt gepresenteerd bij Serax. 



      Maar één gedachte heeft ze steeds voor ogen : “Ik doe of maak wat ik mooi vind, waar ik me goed bij voel, zonder een achterliggende commerciële gedachte van “zal dit wel verkopen?”, aldus Pascale. Komt daarbij haar voorliefde voor natuurlijke materialen, aarde, vuur en water, organische vormen, warme kleuren en pure vormen, en je begrijpt helemaal het resultaat.  

      Of ze echt niet weet waarom ze zo succesvol is, dat geloof ik toch niet echt. Iedereen in Vlaanderen kent haar naam, de media volgt haar, we kennen haar ook als de vrouw van...

      Maar ze blijft volgens mij wel zichzelf, ze doet wat ze graag doet, ze gedraagt haar niet opvallend, heel natuurlijk, het is ook niet al pracht en praal rondom haar, althans niet wat ze toont. En dat bewonder ik wel in haar, daar kan ik het mee eens zijn.

      Als u de keramieklijn van Pascale Naessens nog niet kent, ga dan gauw eens kijken in de webshop en ervaar wat “Puur Genieten” is.

      De borden en schalen heb ik al in mijn keuken, haar boek (zoals hieronder afgebeeld) heb ik nu dus ook en van de gezonde eetgewoontes ga ik nu toch wat werk maken. 


       

      11-09-2013, 09:38 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (1)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (12 Stemmen)
      27-08-2013
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Unieke kortingen via www.nukorting.be
      Klik op de afbeelding om de link te volgen

      Bent u nog op zoek naar een restaurantje voor vanavond? Of moet u nog vlug een cadeautje halen voor het feest van morgen? Het liefst in eigen regio? Pikt u ook graag af en toe een extraatje mee of kan een cadeaubon u altijd plezieren? Dan zou ik u een handige verzamelsite willen voorstellen : www.nukorting.be. U zoekt uw produkt of dienst via de site van www.nukorting.be  en u profiteert van de geboden kortingen. En wel degelijk NU, ja directe korting. 

      Wat kan www.nukorting.be voor u betekenen?  

      www.nukorting.be verzamelt voor u een aantal handelaren in één handige website! Maar niet zomaar alle handelaren. Veelal zijn het die zaken die nét dat ietsje meer bieden, omwille van hun produkten met nét dat tikkeltje meer. U kunt per regio, volgens gewenste thema, of gewoon op naam de handelaren terugvinden. In vele gevallen bieden zij u exclusieve kortingen of promoties aan. U kunt de kortingbonnen downloaden. U vindt er alle soorten winkels, zowel webshops als reguliere winkels in thema's zoals Horeca, Wellness, Drukwerk, Reizen, Ontspanning, Mode, Interieur enz...

      Wat heeft www.tafelsfeer.be hier voor u te bieden?

      www.tafelsfeer.be werd als referentiewinkelier voor de site van www.nukorting.be uitgekozen voor onze regio in de branche interieur. Als introductie na een activiteit van slechts een paar maanden, wil ik u daarom graag een korting aanbieden van 10%, en dit op het volledige assortiment! U gebruikt daarvoor bij uw bestelling de aangegeven actiecode. Uw korting wordt dan automatisch verwerkt. 

      Wilt u het even uittesten?

      Ga dan vlug even kijken op de site van www.nukorting.be en tik TAFELSFEER in de zoekfunctie. Ik breng u er even naartoe via deze rechtstreekse link. Het enige wat u nodig heeft is de vermelde actiecode ingeven bij uw bestelling bij www.tafelsfeer.be 

      Ziezo, zo weet u, als bezoeker van deze blog, hoe u steeds bij www.tafelsfeer.be kunt genieten van persoonlijke kortingen. 

      Met vriendelijke groeten, 

      Ineke Hutse 



       

      27-08-2013, 00:00 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (0)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
      09-08-2013
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WASARA : Japans papieren én design wegwerpservies
      Klik op de afbeelding om de link te volgen Over Wasara

      Wasara is een Japans papieren én design wegwerpservies. Het is gemaakt van rietpulp, bamboe en suikerrietafval.
      Shinichiro Ogata is de designer van dit produkt. Momenteel wordt het tentoongesteld in het Cooper Hewitt National Design Museum in New York. 

      Japan kent een traditie van excellente produktietechnieken met daarbij de bijzondere vaardigheden van een goed opgeleide bevolking. Japan kent eveneens één van de meest verfijnde keukens ter wereld, dit in combinatie met een bijzondere gastvrijheid. Niet te verwonderen dus dat zij aandacht besteden aan een ontwerp als dit van WASARA.

      Waarom zou u duurzaam wegwerpmateriaal zoals WASARA gaan gebruiken?

      1/ U bespaart op uw gelduitgaven
      - U bespaart op personeel (keukenpersoneel, personeel voor bediening, afwas enz...)
      - U bespaart op waterverbruik
      - U bespaart op logistiek en transport (geen vervoerkosten dus voor het leveren van je borden en toebehoren, want deze produkten wegen bijna niets en zijn dus perfect verhandelbaar, compact, stapelbaar en meeneembaar. 
      - U betaalt enkel die schotels die u effectief heeft gebruikt (in tegenstelling tot het porselein dat u misschien gaat huren). 
      - De aanschaf van deze produkten kost u dus evenveel als het huren van porselein. 

      2/ U spaart het milieu 
      - Duurzame produktie : geen verspilling van water, maar hergebruik van water, efficiënt gebruik van natuurlijke rijkdommen enz...
      - Biologisch afbreekbaar : de Wasara produkten zijn gemaakt van afval. Het materiaal komt dus letterlijk van moeder aarde en na gebruik gaat het terug naar de aarde (in plaats van het milieu nog meer te belasten). 
      - Goeie werkomstandigheden : de arbeiders in deze branche werken in zeer goeie werkomstandigheden met eerlijke produktielonen. 

      3/ Gebruiksvriendelijk
      - Compacte verpakking, licht, stevig
      - Geschikt voor microgolf en diepvriezer, ook voor de combi-stoomoven.

      4/ Eenmalig gebruik, maar langdurige ervaring : 
      - Design produkten, stijlvol
      - Tal van (inter)nationale design prijzen en trofeeën
      - Tentoongesteld in verscheidene musea over de gehele wereld
      - De Nr 1 keuze van de Michelin topchefs (oa Sergio Herman) 
      - Produkten met een verhaal : Single Use Lasting Experience (eenmalig gebruikt, maar langdurige ervaring). 

      De Wasara produkten vindt u in onze webshop www.tafelsfeer.be.

      Maak er een gezellig feest van! Stijl en complimenten verzekerd!

      Groetjes, 

      Ineke 

      09-08-2013, 16:30 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (0)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
      05-07-2013
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Open House dagen juni 2013

      Ik meen te mogen zeggen dat de eerste Open House dagen van Tafelsfeer in de voorbije 2 weekends een succes waren. In totaal hebben een 70-tal mensen/gezinnen TAFELSFEER bezocht en op 2 personen na heeft iedereen zich met iets verwend of zichzelf een cadeau geschonken. Sowieso, bij ons gaat niemand met lege handen naar huis : iedereen werd verwelkomd met een glas frisse bubbels of frisdrank, een geurige koffie of vruchtenthee. Hapjes waaronder broodjes met huisgemaakte pestovarianten en gebak zoals onze enige échte Smetleedse vlaaien (bedankt, oma!), rijsttaart en appelgebak, allemaal uit eigen keuken, selfmade.

      We sturen evenmin mensen naar huis zonder kleine attentie, een attentie om aan tafel terug te denken aan TAFELSFEER. 
      Wie me kent weet ook dat ik graag geschenken weggeef, dat ik graag mensen een plezier doe. Deze keer schonken we een échte George Clooney weg : ja, een Nespresso Essenza machine ter waarde van 99 euro. Slechts 1 gelukkige winnaar : Elsie Verherstraeten. Proficiat! 

      Zo, genoeg gepraat nu, de beelden spreken voor zich. Laat ze tot u komen. 

      Op 21, 28 en 29 juni staat onze deur voor u open...
      Onze eerste Open House dagen gaan van start. 



      Onze produkten staan voor u uitgestald : zichtbaar én tastbaar 







      Aan sfeer en gezelligheid geen gebrek







      De bezoekers met een droogje en een natje ...én een klapke.











      Paraat blijven voor advies, een tip, 
      het aanreiken van een idee...



      En nu...hét moment : de trekking van onze winnaar 
      van deze Open House 3-daagse



      Slechts 1 winnaar van dit Nespresso toestel. 
      Proficiat, Elsie!



      Hopelijk zetten deze beelden aan voor een volgend bezoek aan TAFELSFEER.

      In onze webshop kunt u uiteraard 24/7 terecht voor het plaatsen van bestellingen 
      (OPGELET : wij zijn met vakantie van 8 tot en met 21 juli)

      Nogmaals bedankt voor uw bezoek, een prettige vakantie aan u allen,  en graag tot een volgende keer! 

      Met vriendelijke groeten, 

      Ineke 

      05-07-2013, 08:39 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (0)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
      12-06-2013
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitnodiging Open House dagen www.tafelsfeer.be
      Klik op de afbeelding om de link te volgen

       Tafelsfeer , de webshop voor al uw stijlvol tafelgerei, tafellinnen en sfeervolle tafeldecoratie, nodigt u graag uit op de volgende 

      OPEN HOUSE DAGEN
      te Oud-Smetlede 19, 9340 Smetlede 

      VRIJDAG 21 JUNI : KOOPAVOND van 17u30 tot 21u30
      VRIJDAG 28 JUNI : KOOPAVOND van 17u30 tot 21u30
      ZATERDAG 29 JUNI : KOOPDAG van 10u tot 18u

      Kom naar hartelust de producten uit de webshop bekijken, betasten, kopen én genieten van vele voordelen, acties of attenties. Voor vele mensen is dit hét ideale moment om eens kennis te maken met onze produkten. Misschien is dit wel het duwtje dat u nodig heeft alvorens u uw eerste online aankoop doet. 

      De acties en prijzen die gehanteerd worden tijdens deze koopdagen zijn geldig gedurende de ganse periode van de actie Lede Zomert van 21 juni tot 30 juni. Als u op de koopdagen langskomt wordt u uiteraard extra beloond. 

      Breng gerust vrienden of gezelschap mee. De ontvangst zult u zich niet beklagen!

      Daar waar u bij een online aankoop veilig en snel kunt betalen met Mister Cash/Bancontact of via de online betaalknoppen van de Belgische banken (met IDeal voor NL), kunt u gedurende deze koopdagen enkel contant betalen. 

      Dit event kadert in de zomeractie LEDE ZOMERT, georganiseerd door de middenstanders van Lede.  Meer info op www.middenstandsraadlede.be  


      Met vriendelijke groeten, 

      Ineke Hutse 

      12-06-2013, 00:00 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (1)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
      06-06-2013
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom een e-commercelabel?
      Klik op de afbeelding om de link te volgen

       U komt in een winkel en u vindt het aanbod interessant. Maar u stelt zich de vraag : 

      *Zou ik hier wel durven kopen?

      *Zijn die online betalingen wel voldoende veilig?

      * Welke garantie heb ik dat het product daadwerkelijk wordt geleverd? 

      Kortom, u vraagt zich af of dit wel een betrouwbare website of webshop is. 

      En uw vraag is terecht, want er zijn inderdaad wel een aantal knoeiers op de markt die zich wegstoppen achter hun virtuele facade. 

      Het draait dus allemaal om vertrouwen. 

      Dus dacht ik : "Hoe kan ik mijn bezoekers overtuigen dat mijn website wél betrouwbaar is?"

      Daarom heb ik onlangs het UNIZO e-commercelabel aangevraagd.  Het is een onafhankelijk kwaliteitslabel  dat enkel wordt verleend aan die sites die beantwoorden aan de wettelijke vereisten inzake gebruiksgemak, veiligheid, kwaliteit enz... en dit na een grondige e-commerceaudit.

      Het spreekt voor zich dat ik fier ben u te mogen meedelen dat dit label er nu is. Enkel zij die geslaagd zijn, mogen het label op hun site plaatsen.

      Zo denkt  tafelsfeer zijn bezoekers te kunnen overtuigen van haar betrouwbaarheid, dat we waar maken wat we beloven, dat we de nodige en correcte informatie verschaffen, kwalitatieve produkten en diensten afleveren en veiligheidsgaranties hebben ingebouwd.

      Dit e-commerce label van UNIZO werd ondertussen toegekend aan zo'n 168 e-commerce websites. Ga gerust eens kijken naar de andere labeldragers

      Ik wil u alvast bedanken voor uw vertrouwen. En mocht u mij verder willen volgen op mijn bedrijfspagina van  facebook, denkt u dan dat we een like verdienen?

      Met vriendelijke groeten, 

      Ineke 



       

      06-06-2013, 00:00 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (1)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
      04-06-2013
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat kan ik doen om deze blog te verbeteren?
      Klik op de afbeelding om de link te volgen


      Beste lezer, 

      Het lezen van alle wijsheid die te vinden was in de commentaren van de recente enquête deed me opnieuw beseffen hoeveel krachtiger het is om in twee richtingen te communiceren in plaats van één. 

      Hiernaast vindt u alle blogartikelen van TAFELSFEER na elkaar, gerangschikt volgens datum. 

      Maar wat kan ik doen om deze blog te verbeteren?

      Het is steeds mijn bedoeling om waardevolle informatie te bieden met de blogartikelen. Echter, de waarde van de blogartikelen wordt voor een groot deel bepaald door de opmerkingen en vragen die lezers erbij plaatsen. 

      Anderzijds is het ook zo dat sommige mensen vrijwel geen feedback of reactie plaatsen omdat ze daar nooit worden voor bedankt of omdat ze toch nooit iets zien veranderen. Nog anderen denken zelfs dat hun feedback niet wordt gelezen. Welnu, in mijn vorig blogartikel wou ik jullie alvast bedanken met een extra korting en heb ik ook meegedeeld dat ik momenteel werk aan een aantal verbeteringen. De implementatie ervan vraagt echter zijn tijd. Later meer daarover. 

      Dus, nu we het toch over feedback hebben, ik ben benieuwd wat u vindt. Laat me weten wat u goed vindt aan de blog, wat u niet goed vindt en hoe ik het veel beter zou kunnen doen!

      Laat me ook weten wat u wilt dat we bespreken in de komende weken door een reactie te plaatsen op deze blog, met uw vraag of probleem. 

      En kom dan ook eens terug om te lezen hoe andere mensen hebben gereageerd. 

      Alvast bedankt voor jullie inspirerende feedback. 

      Groeten, 

      Ineke 


      04-06-2013, 18:10 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (0)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
      28-05-2013
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beste klanten, ik wil u graag bedanken!
      Klik op de afbeelding om de link te volgen
      Beste klanten, beste tafelfan, 

      Via de recente enquête wou ik u graag vragen hoe tevreden u bent met de producten of diensten van Tafelsfeer

      Maar eigenlijk was dat niet de belangrijkste reden. De belangrijkste reden van de enquête was om mijn klanten om feedback te vragen, om hen te vragen wat ik kon verbeteren. 

      Ik heb namelijk geleerd om er van uit te gaan dat mijn klanten niet helemaal tevreden zijn. Want als iedereen zeer tevreden zou zijn, zou ik geen actie meer ondernemen. 

      Het betekent dus dat er altijd iets te verbeteren valt. 

      Als webwinkelier die grotendeels bouwt op mond-tot-mond reclame...wil ik "zeer tevreden klanten". Tevreden klanten zijn niet goed genoeg. 

      Eigenlijk wil ik dus liefst iedere dag feedback krijgen, niet alleen in een enquête, maar ook tijdens een telefoongesprek, in e-mails en in de blog artikelen. Dit helpt me om de zaken steeds te verbeteren. Ik nodig u hierbij graag uit om uw reactie of bedenkingen per kerende weer te geven via deze blog.  

      De bedoeling is dus wel degelijk dat ik iets ga doen met deze feedback, dat ik actie ga ondernemen. Als gevolg daarvan zouden er binnenkort dus best een aantal zaken kunnen veranderen in de webshop. Hou www.tafelsfeer.be dus zeker in het oog!

      Om te besluiten wil ik u nogmaals hiervoor bedanken. De 10% korting die u kan gebruiken met uw kortingscode is alvast een klein geschenk waarvan u heeft kunnen profiteren. Om nog meer mensen de kans te bieden hiervan gebruik te maken, heb ik de actie verlengd tot en met zondag 9 juni. Tot die dag kan u dus nog uw kortingcode gebruiken bij iedere ONLINE aankoop die u verricht en dit voor ALLE artikelen uit de webshop. Uw korting wordt bij uw bestelling direct verwerkt. Snél wezen is dus de boodschap!

      Ik zou dat allemaal niet kunnen zonder jullie. U heefrt de moeite genomen om mij feedback te geven. U geeft me alle informatie en gegevens die ik nodig heb om verbeteringen aan te brengen. 

      Dus daarom wil ik zeggen : "Dank U Wel!". 

      28-05-2013, 22:34 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (0)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
      24-05-2013
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.www.tafelsfeer.be in de pers
      Klik op de afbeelding om de link te volgen
      Er verscheen al eerder hier en daar eens een artikel over www.tafelsfeer.be in De Streekkrant en het plaatselijk Reklaamblad en dat naar aanleiding van de opstart op 1 december 2012 en ook met de decoratietips die ik meegeef bij feestelijke gelegenheden rond Pasen en Moederdag. 

      Na 5 maand activiteit werd ik onlangs gecontacteerd door de redactie van het ondernemersvakblad ZO Magazine van UNIZO met de vraag om een artikel te publiceren over de totstandkoming van de webshop en dit voor de rubriek Ondernemer in de Kijker. Ik stemde in en werd dan onmiddellijk in contact gebracht met een copywriter die me interviewde en ook met een fotografe voor een fotoreportage. 

      Het was moeilijk om mijn verhaal kort te houden, want er is zo veel voorafgegaan aan de opzet hiervan. De fotoreportage is vlot verlopen : het was prachtig weer die dag (één van de weinig mooie dagen in mei dit jaar), dus besloot de fotografe om een paar tuinkiekjes te maken. Wat zei ik? Vlot? Nu ja, foto's van mezelf blijken nooit goed te lukken. Ik hou er dan ook niet van om gefotografeerd te worden, en zeker niet als ik er weet van heb. Poseren is niet voor mij, daarvoor ben ik veel te bescheiden. Maar laat me in mijn gewone doen, dan lukt dat wel. En zo liep het ook bij Julie, de fotografe van dienst.  

      Het artikel leest u met onderstaande link. De foto vindt u hierbij. 

      http://tafelsfeer.be/uploads/files/artikel%20UNIZO%20240513(1).pdf

      Ik nodig jullie graag uit om eens een reactie te plaatsen via deze blog. 

      Groeten, 

      Ineke 

      24-05-2013, 17:57 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (2)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
      16-05-2013
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het succes van de Pure keramieklijn van Pascale Naessens.
      Klik op de afbeelding om de link te volgen Het was eventjes druk nu net voor moederdag en dus tijd dat ik alles wat op orde stel en de zaken eens overschouw. 

      Mensen zijn steeds zeer druk en willen nog net voor moederdag vlug iets aankopen. En via de webshop kan dit geen probleem zijn. Of u het nu zelf wil afhalen of we sturen het na, alles wat u ziet bij TAFELSFEER (in beperkte mate) voorradig. En moet er toch iets bijbesteld worden, dan kan dit in een paar dagen geleverd worden. 

      Wat me in deze periode echter zeer sterk opviel is de vraag naar de Pure keramieklijn van Pascale Naessens. Haar recentste uitgave van haar kookboeken Mijn pure keuken 1 en 2 en Puur Genieten heeft daar volgens mij zeker wat mee te maken. Maar evenzeer de aanwezigheid van deze succesvolle keramieklijn in de sterrenrestaurants van grote chefs zoals oa Sergio Herman, Peter Goossens en Vicky Geunes. Zelfs tot bij Hakkasan, de Londense Chinees met een ster, is deze servieslijn geraakt. 

      Mensen kopen die eerst en vooral omdat ze ze mooi vinden, maar van zodra mensen ze ergens hebben gezien (bvb op een interieurbeurs, of bij een diner in een sterrenrestaurant, of mensen die bevriend zijn met de uitbaters van die restaurants enz...), zijn ze verkocht en gaan ze op zoek via het internet waar je die kan aankopen. Al gauw komt men dan uit bij Tafelsfeer. Immers, zo dik bezaaid zijn de winkels niet die deze aanbieden en al zeker niet de webwinkels. 
      Het verbaast misschien, maar de kopers van de produkten van Pascale Naessens zijn vooral mannen. Misschien komen die beroepshalve al eens eerder in een sterrenrestaurant terecht, ofwel willen ze gewoon hun partner verrassen met een stijlvol cadeau. En natuurlijk, in de aanloop naar Moederdag koop je als moeder niet zelf je geschenk. Nogal logisch dus dat het mannen zijn.

      Van insiders hoorde ik ook vertellen dat sterrenrestaurants regelmatig nieuw tafelgerei dienen aan te kopen. Volgens mij is Pure dus al goed ingeburgerd en verklaart dit mede de grote vraag ernaar. 
      Dan zie je dus dit langzame succes van deze produkten. De produkten verkopen dus zichzelf. 
      Ik wist ook van in het begin dat deze produkten goed zaten. Het materiaal is gemaakt van puur aardewerk met een glazuurlaag. De collectie heeft stijl, is speciaal van vormgeving, geen enkel bord is gelijk. En het gevlamd en craquelé effect in groen en bruin is uiteraard nooit identiek. En dat maakt het nu nét speciaal. Ze hebben ook iets romantisch, iets nostalgisch, iets voor en dineetje met twee en bij kaarslicht, gezellig in de tuin op de robuuste tuintafel en in een landelijk kader of interieur. Ga dus zeker eens kijken in de webshop naar de Pure collectie.  

      Zoals jullie ook wel weten heten de kookboeken van Pascale Naessens Mijn Pure Keuken en Puur Genieten. Haar keramiek- en servieslijn noemt PURE. Maar wat ik niet wist is dat haar favoriete brasserie in Mechelen zou gevestigd zijn. De brasserie noemt PURO, een brasserie met een eenvoudige, lekkere keuken. Ik heb eigenlijk wel eens zin om die eens te gaan opzoeken. 

      "Ik maak de borden, de schotels én de gerechten. Heerlijk koken met mooie keramiek is pure romantiek, is pure communicatie", aldus Pascale Naessens. 

      Mocht u nog vragen hebben over deze collectie of bemerkingen, laat het me gerust weten en plaats een reactie. 

      Ineke 

      16-05-2013, 15:22 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (0)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
      03-05-2013
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op zoek naar het ideale moederdaggeschenk
      Klik op de afbeelding om de link te volgen Nee, het is niet makkelijk om het gepaste geschenk te vinden voor iemand. Ik moet er ook steeds weer lang over nadenken. Maar dat is ook omdat ik het origineel wil maken, omdat ik graag wil tonen dat ik er werk heb van gemaakt, dat ik het niet zomaar kant-en-klaar in de winkel ben gaan halen. Maar ik weet wel dat het geapprecieerd wordt, dat mensen het zien of voelen dat je aandacht aan hen hebt besteed en er moeite hebt voor gedaan. 

      Als we het aan onze echtgenotes vragen wat we zullen kopen voor hun mama, dan zeggen ze  steevast : "koop gewoon een doos pralines, een ruiker bloemen, een goed boek, een lekker parfum of zoiets..." Akkoord, ik ben er ook verzot op, maar als ik daar zin in heb, koop ik mij dat toch stiekem zelf: bloemen heb ik altijd in huis, parfum ook, en chocolade, dat mag niet sowieso niet ontbreken. 

      Dat ik er lang over moet nadenken, dat geef ik toe, maar om daar dan ook lang voor rond te lopen in de stad of in de shoppingcentra, néé, liever niet!

      Dus, wat kopen we dan? Ik zou jullie graag willen over de streep trekken om eens online te gaan shoppen. Veel mensen durven niet, ze willen het eerst zien en voelen en ruiken, wat ik begrijp, maar probeer eens met iets klein, en zie wat het geeft. Je klikt in je winkelmandje, je betaalt met een klik, en je gaat het afhalen of laat het leveren. "Click, collect & go!". Kijk eens rond bij de moederdaggeschenktips op de website van Tafelsfeer en geef gerust eens een reactie via deze blog. 

      Heeft u net zoals ik dat probleem van "het niet weten" wat kopen?! Ik heb alvast veel nagedacht voor jullie en hiermee wil ik jullie inspireren, jullie ideeën geven. Ja, er zijn uiteraard klare pakketten, mooi in een doos verpakt. Maar er zijn evenveel niet kant-en-klare pakketjes die ik jullie zou willen voorstellen. Jullie moeten ze zélf samenstellen, want dat maakt het net zo origineel en persoonlijk. Gewoon klikken, afrekenen en afhalen of laten leveren. 

      En wens je er een leuk citaat of gepersonaliseerde wens aan toe te voegen, laat het me gewoon weten via info@tafelsfeer.be. We maken er zeker iets moois van!

      Heeft uzelf nog leuke moederdagtips, dan ben ik daar wel nieuwsgierig naar. Laat maar horen. 

      Ik wens hierbij alle mama's op 12 mei een fijne, aangename en zonnige moederdag toe. Omdat jullie die aandacht verdienen!

      Groetjes, 

      Ineke 

      03-05-2013, 16:22 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (0)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
      26-04-2013
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.www.tafelsfeer.be heeft uw hulp nodig
      Klik op de afbeelding om de link te volgen

      Beste klant, beste tafelfan, 

      Ik val met de deur in huis : ik wil u graag om hulp vragen!

      Geregeld stuur ik u een mailing aan de hand van een nieuwsbrief, u volgt ons op facebook, via deze blog of andere sociale media, maar eingelijk zou ik jullie beter willen leren kennen. Aangezien het mijn betrachting is om zo veel mogelijk aan de wensen, noden en interesses van de websitebezoekers van www.tafelsfeer.be te voldoen, moet ik namelijk voortdurend bijsturen. 

      Misschien had u al lang opmerkingen, misschien werkt er technisch gezien iets niet goed enz..Zonder jullie mening is het voor mij zeer moeilijk dit te achterhalen. Daarom wil ik jullie vragen om in alle openheid en volledig anoniem uw beoordeling te geven op een aantal vraagjes aan de hand van de ondervermelde link. De enquête vraagt slechts 5 minuutjes van uw tijd. 

      Als dank voor uw antwoorden geeft Tafelsfeer u graag een korting van 10% bij een eerstvolgende aankoop en dit tot 31 mei 2013. De code die u hiervoor moet gebruiken vindt u bij het afsluiten van de enquête. 

      De enquête bestaat uit een 15-tal vraagjes over Tafelsfeer en wordt afgesloten op 25 mei 2013. Tot dan kan u aan de enquête deelnemen. Als u op de onderstaande link klikt, kan u de enquête starten. 


      Ik stel uw beoordeling ten zeerste op prijs en wil u alvast bedanken voor uw vriendelijke medewerking. Het betekent veel voor me. Uiteraard kunt u ook altijd een reactie plaatsen via deze blog. 

      Met vriendelijke groeten, 

      Ineke 


      26-04-2013, 00:00 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (0)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
      23-04-2013
      Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Produkten met een verhaal
      Klik op de afbeelding om de link te volgen
      Heel veel mensen houden van kunst in de vorm van muziek, beeldhouwwerk, schilderijen, designmeubelen, poëzie, literatuur enz... De werken van deze kunstenaars, muzikanten, enz... willen veelal ook een zekere boodschap brengen, vertellen een verhaal, drukken  gevoelens uit of zijn het resultaat van een lange zoektocht.

      Maar het hoeft niet steeds te gaan om dure schilderijen of kunstwerken. Ook kleine objecten in je interieur kunnen een zeker gevoel uitstralen. Ze hoeven dan ook niet persé  het werk te zijn van een beroemd personage. Zo gaat het ook aan tafel : we versieren onze tafel met de kleuren en accessoires die voor ons een betekenis hebben, of die van toepassing zijn voor hij die gevierd wordt, of die kaderen in een bepaald thema.

      En dat is nu net wat ik in de webshop van tafelsfeer heb proberen doen : díe produkten samenbrengen die een zekere inhoud hebben, die iets te vertellen hebben. Produkten waar over nagedacht is. Niet zomaar die produkten die je overal vindt, maar die op één of andere manier opmerkzaam zijn of opvallen.

      Aangezien ik mij met TAFELSFEER vooral wil specialiseren in het tafelgerei, dus voornamelijk in de serviescollecties, is het ook logisch dat je in deze rubriek de meest originele produkten met een verhaal zult terugvinden :

      • Dominik Mosseray is een internationale designkunstenares met passie voor  speciale vormen en voorliefde voor unieke stukken
      • Anja Meeusen  is een Belgische keramiekkunstenares. Ze werkt steeds eenkleurig in wit porselein of gedempt beige in steengoed; Je komt haar serviezen tegen in de betere en gastronomische restaurants. 
      • Kleuren spelen altijd een hoofdrol in de ontwerpen van kunstenares Marie Michielssen. Zo zijn er een aantal produkten van haar doorgedrongen in het assortiment van Tafelsfeer : de kaarsenhouders in de vorm van bolglazen op voetje, de frisgroene theelichtjes, en sinds kort ook de Smiley collectie : deze ontstond in de jaren 70 en is in de jaren 90 een fenomeen geworden in de internetcultuur. De bedoeling van de ontwerpster was om in deze tijdsgeest, waar de nood aan samenhorigheidsgevoel groter is dan ooit, een produkt te creëren dat optimisme uitstraalt.
      • Béatrice Bruneteau is de ontwerper achter de collectie_Brune_Ceramiques. Béatrice’s inspiratie ontstaat uit de natuur: rotsen, klippen, boomschors,… In diezelfde filosofie heeft ze het servies ontworpen : een servies geïnspireerd door natuurlijke elementen, deel uitmakend van een groter geheel.
      • Sastrugi voor Wout Bru: dit ontwerp straalt de pure kracht uit van het door de poolwind doorgroefde sneeuwlandschap. Het werd immers ontworpen naar aanleiding van de prinses Elisabeth expeditie op Antartica en kreeg de naam Sastrugi, wat "poolwind" betekent. De ontwerper Nedda El-Asmar creëerde het voor Wout Bru. 
      •  “Heerlijk koken met mooie keramiek is pure romantiek, is pure interactie”. Pascale Naessens gaf Pure vorm, haar eerste servieslijn. "Pure" belichaamt authenticiteit en warmte ontstaan uit organische lijnen en natuurlijke materialen.

      ·     Maar evenzeer hou ik van produkten met een zekere geschiedenis, produkten met woorden of die bij mij iets oproepen uit het verleden bvb  een erfstuk van je grootouders, produkten waarvan de produktie werd overgedragen van vader op zoon, van generatie op generatie.  Ik ben nogal een nostalgisch mens op dat vlak. Dit verhaal zal je ook terugvinden in de produkten van Clodette (het vroegere WIT+GOED van Veerle Dobbelaere en Karen Van Winkel) en BIKA kaarsen : 

      • De papiercollectie van Clodette valt op door haar poëzie op de placemats, maar ook het tafellinnen is zo ontworpen dat het aanspoort tot het leggen van een persoonlijk accent evt door toevoeging van een kaartje, menu, of een persoonlijk woordje poëzie in de opgestikte zakken van bijvoorbeeld het tafelkleed ElisabethDe rode draad tussen acteren en ontwerpen, is uiteindelijk "mensen raken", "je lichaam of je materiaal gebruiken als instrument om iets naar voren te brengen", aldus Veerle Dobbelaere. 
      • Ook bij BIKA kaarsen, onze leverancier van de als bloemen openbloeiende kaarsen, gaat het om een doorgedreven passie. Al meer dan 40 jaar vervaardigt BIKA handgemaakte kaarsen. Wat begon als een experiment, groeide in de loop der jaren uit tot een klein familiebedrijf. Men werkt er enkel met de meest kwalitatieve grondstoffen en men besteedt veel aandacht aan de verfijnde afwerking.

      Naast het werk van deze vele kunstenaars en ontwerpers, zijn er uiteraard nog tientallen andere produkten in ons gamma die ik met een bepaalde reden heb geselecteerd, die mij opvielen omwille van hun vormgeving, uniekheid, uitstraling van gevoel ,warmte, sfeer, kleur enz... of omdat ze iets bij me oproepen. Ze zijn nét dat tikkeltje anders of bieden nét dat ietsje meer.

      Hopelijk deelt u mijn mening en heeft u het in de webshop naar uw zin. Snuffel gerust eens rond en laat eens een reactie achter op deze blog.

      Als u op de hoogte wil blijven van nieuwe acties, nieuwe produkten, informatie, events en andere promoties, vergeet u dan niet in te schrijven voor onze nieuwsbrief op de homepage. Als u zich inschrijft voor 30 april maakt u kans op de schaal uit aardewerk, kleur aqua, diameter 30cm xH9.5cm op bijgaande foto. 

      Ineke

      Bijlagen:
      schaal craque aqua.JPG (3.5 MB)   

      23-04-2013, 00:00 geschreven door ineke hutse  

      Reageer (0)
      0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
      Archief per week
    • 20/03-26/03 2017
    • 14/03-20/03 2016
    • 19/10-25/10 2015
    • 25/05-31/05 2015
    • 20/04-26/04 2015
    • 23/03-29/03 2015
    • 23/02-01/03 2015
    • 12/01-18/01 2015
    • 27/10-02/11 2014
    • 26/05-01/06 2014
    • 17/02-23/02 2014
    • 27/01-02/02 2014
    • 14/10-20/10 2013
    • 16/09-22/09 2013
    • 09/09-15/09 2013
    • 26/08-01/09 2013
    • 05/08-11/08 2013
    • 01/07-07/07 2013
    • 10/06-16/06 2013
    • 03/06-09/06 2013
    • 27/05-02/06 2013
    • 20/05-26/05 2013
    • 13/05-19/05 2013
    • 29/04-05/05 2013
    • 22/04-28/04 2013
    • 15/04-21/04 2013
    • 08/04-14/04 2013
    • 18/03-24/03 2013
    • 11/03-17/03 2013

      E-mail mij

      Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


      Gastenboek

      Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


      Blog als favoriet !

      Beoordeel dit blog
        Zeer goed
        Goed
        Voldoende
        Nog wat bijwerken
        Nog veel werk aan
       


      Blog tegen de wet? Klik hier.
      Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs