website

mijn website

mijn facebook

mijn facebook


facebookgroep

facebookgroep

ga naar mijn album

mijn fotoalbum

Archief per jaar
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005
    Inhoud blog
  • Facebook probleem
  • Veel te warm
  • Na wandellen wil ik lopen
  • vermindering medicijnen
  • Onze dochter is ziek
  • Opname via spoed
  • probemen met zwemmen
  • Concert Dana Winner
  • Nieuwe website
  • nieuwe website online
  • wijziging FOD SOCIALE ZEKERHEID
  • websitenaam
  • Astma ?
  • zwemmen
  • lessen website bouwen
  • adressen voor meer info Stiffman-Syndroom
  • Website werkt weer
  • uitstap naar De wroeter
  • website werkt niet meer
  • een link van een Amerikaanse vriendin
  • overlijdensbericht
  • Meerdere zoorten van MND
  • Heel wat troebele waters doozwommen
  • druk bak-weekend
  • Slaapstudie
  • bakken
  • vervolg pijnlijke periode
  • pijnlijke periode
  • Zo kan het ook
  • Terug naar school
  • Mooie gedachte
  • en deze heeft al zijn vingers nog!
  • Weer wat meer pijn
  • Een zeer mooie link
  • moeilijke periode
  • Fotobewerkingen
  • Alergiën
  • kookboek voor mensen met kauw- en slikproblemen:
  • Roken nu definitief aanvaard als oorzaak van de ziekte ALS:
  • Terug van weggeweest
  • gelukkig nieuwjaar
  • pijnlijke spieren
  • baklessen reeks 3
  • bakken reeks 2
  • Baklessen reeks 1
  • Zware week achter de rug
  • Lessen bakken en word deel 2
  • De volhouder wint...
  • Ziekte of gezondheids update
  • Moederdag
  • INDIAANS GEZEGDE
  • OPERATIE GESLAAGD PATIENT. . . overleden
  • Kerst en nieuwjaarswensen
  • mijn vader heeft PARKINSON
  • schoudergeschiedenis
  • draaierig gevoel
  • Licht dranken
  • Migraine en medicijn
  • GRRRR
  • sorry
  • overlijdensbericht
  • meer medicijnnieuws
  • schouder
  • sere afgewerkt
  • even uitwaaien
  • klein ongelukje
  • Paasfeest
  • nieuwe uitdaging
  • Bezoek aan neuroloog
  • gedicht
  • laatste stand van schouderblesure
  • Verjaardag
  • Gelukkig nieuwjaar!
  • onderzoek van schouder
  • voor Firefox gebruikers
  • Kerstmis
  • website
  • weer pijn aan schouder
  • aanpassing medicijnen
  • Blogtips
  • meer zwemnieuws
  • GRIEZELEN MET HALOWEEN
  • dringende oproep
  • opnieuw gaan zwemmen
  • 2x brons
  • op vakantie
  • afscheid van onze lorken
  • meer medicijn
  • even een rechtzetting
  • blessure aan schouder
  • stone man
  • moeilijkheden met zwemmen
  • bericht toegevoegd op datum van 31-3-2005
  • GEGRILDE LAGENKOEK
  • weer meer krampen
  • hier zijn we weer
  • steeds meer krampen
  • computerprobemen
  • mijn ervaringen en opzoekingen
  • Een beetje meer uitleg over de ziekte
  • Weer een beetje beter
  • Goed nieuws
  • nieuwe auto
  • nog een verdwaald verslag van 4-2-2004
  • een beetje geschiedenis
  • Even voorstellen
    STIFF-MAN SYNDROOM

    Hallo, welkom op mijn blog
    15-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pijnlijke spieren
    het is weer eens zover, de winter laat zich voelen ik heb erg veel last van mijn spieren, zowel pijn als krmpen.
    Dus maar weer eens raad vragen bij de huisarts en lap weer een verhogeng van Baclen met 12,5 mg nu dus 87,5mg in totaal en ook nog een pijstillend middel erbij laten we maar hopen dat het ook wat afdoet hé.

    15-12-2009 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.baklessen reeks 3

    baklessen 3

                       dag zoetekouwen ,


    We hebben weeral een reeks lessen achter de rug,
    jammer genoeg is deze foto vauit een wat ongelukkige hoek genomen om een duidelijk beeld te hebben over wat we zoal gemaakt hebben.
    Ook is er 1 soort (de lekerst praline de slittruffels met pistache en hazelnoot) niet bij en de afgebeelde rijsttaart was niet geplant, de groep die aan de beurt was koos hiervoor omdat het geheel te veel werd normaal had het een yohurttaart met kiwi moeten zijn.
    Verder was er nog opgerolde koek, wit brood, tialiaans kerstbroot (wit brood met rozijnen, appel, marsepijn en amandelschilfers in verwerkt), fruitvlaai zwartewoodkoed, worste broodjes  een notentaartje en chokolademakronen (pralines).

    28-11-2009 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bakken reeks 2

    baklessen 2

                       dag bakliefhebbers ,


    Ja hoor, we hebben weer een reeks afgewerk deze keer heb ik een aantal foto's bijgewerk met een eenvoudig fotprograma. Deze keer maakten we: broodkrans, quiche met zalm en brocoli, chokospritsen, amarettini, appel-kruimeltaart, citroencake, zanddeeg-fruittaart, misérable en zwaantjes. weeral véél om mee te nemen en op te eten, gelukkig kunnen we ook nogal eens iets naar buren of familie brengen. Je zal merken dat dit uitdelen bij reeks 3 zeker ook nodig zal zijn.

    29-10-2009 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Baklessen reeks 1

    Van alt=Baklessen-reeks 1

                                      Dag lekkerbekken,


    Ziehier het resultaat van onze eerste reeks lessen.
    Met volle overgave en soms met de moed in de schoennen storten we ons op de edele bakkunst.
    Al lukt het niet altijd even goed, toch kan je zien dat we wel degelijk resultaten bakken (euh boeken )
    Wat je op de afbeelding ziet is wat we de eerste 4 weken telkens mee naar huis kregen, afhankelijk van het aantal leerlingen en eventuele misbaksels, maar we zijn er dan ook om te leren hé.
    Even een opsomming van deze reeks: wafels, berlijnse bollen, rabarbertaart, frangipangetaart, keine cakes, eclairs, sandwisches en piza.
    Zoals eerder aangegeven zijn we met 4 groepen en iedere groep maakt dan 2 recepten, de volgende week schuift het dan weer op zodat we op 4 weken alles eens gemaakt hebben.
    Maar dan komt het ergste nog, verdeel en heers, ik bedoel wat moet in de koelkast en wat kan in de vriezer en wat dien je als eerst te eten.

    Snoep verstandig eet met mate ! 

    25-10-2009 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zware week achter de rug
    Twee weken geleden met het intreden van het wisselvallige herftweer en ook wel doordat ik meer aktief ben met mijn lessen en in het huishouden (mijn vrouw moet het even wat rustig aan doen) heb ik meer last van pijn en krampen, ik heb dan ook maar besloten om mijn dosis Baclofen weer terug te verhogen tot 75 mg/dag.

    Ook het zwemmen is moeizamer geworden, ik had last van een volledig verstijfd en pijnlijk rechterbeen zodat men mij met de schietstoel in-en uit het water moesten helpen en ik op 3 wiellen moest zwemmen, gelukkig dat mijn been nog bleef drijven anders kwam er van het zwemmen helemaal miets meer in huis.

    De krampen zijn nu toch al verminderd maar het zwemmen blijft nog eventjes moeilijk goewel het ook wel weer zal verbeteren - "positief denken hé"

    19-10-2009 om 16:30 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen bakken en word deel 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sinds september ben ik gestart aan een nieuwe reeks van word-2007 deel 2.

    Verder ben ik ook nog begonnen met baklessen de lessen zelf zijn erg vermoeiend maar tegelijk ook zeer fijn om te doen.

    Ieder week krijgen we onze resultaten ook mee naar huis (we betalen wel een bijdrage voor de ingrediënten) maar je kan er wel een week mee verder zoals bij volgende berichten van foto's wel te zien zal zijn.

    We werken in 4 groepen met elk 2 recepten, en iedere week schuift de groep op zodat we na 4 weken alles eens gemaakt hebben, daarna beginnen we weer aan een volgende reeks. de foto's die later komen zullen per reeks verschijnen.

    Ieder week krijgen we onze resultaten ook mee naar huis (we betalen wel een bijdrage voor de ingrediënten) maar je kan er wel een week mee verder zoals bij volgende berichten van foto's wel te zien zal zijn.

    We werken in 4 groepen met elk 2 recepten, en iedere week schuift de groep op zodat we na 4 weken alles eens gemaakt hebben, daarna beginnen we weer aan een volgende reeks. de foto's die later komen zullen per reeks verschijnen.

     

    15-09-2009 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De volhouder wint...
    Dit is een veel toegepaste spreuk,
    maar ik heb nu sinds 3 maanden geleden toen ik laats mijn medicijnen verminderde (de Baclofen met 2,5 mg) toch nog steeds meer last van krampen dan voorheen, het is wel zo dat het in de beginperiode erger was maar toch... je zit er maar mee hé.
    Ik wil nog even aanzien nu het weer normaal gezien wat slechter gaat worden en ik terug maar het volwassenonderwijs ga welke invloed dit geeft.
    Over het onderwijs dat ik zal volgen krijg je nog wel wat in een volgend bericht.

    22-08-2009 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziekte of gezondheids update
    Tja, hier zijn we dan weer met een ander paar mouwen

    In de eerste plaats even over mijn schouder, die is nu helemaal hersteld na 60 beurten van kiné over een 3-tal maanden verspreid en veel oefeningen thuis.

    Dan het stiff-man syndroom, op dit moment ook vrij goed ik ben in verschillende stappen bezig med medicijnen wat af te bouwen:
    Depakine zit ik al op 3150 mg/dag wat al een aardige vermindering is
    baclofen heb ik pas nog verminderd tot op 72,5 mg/dag

    De Depakine heb ik in 3 stappen verminderd en de baclofen nog maar net 2 weken geleden
    telkens had ik natuurlijk na 1 week ook weer een week met meer beperkingen, maar dan ging het ook stilaan weer beter

    Ik hoop na enige tijd weer ergens iets te kunnen verminderen, maar dat zien we dan nog wel weer hé

    Pierre

    06-06-2009 om 17:22 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moederdag

    Dag bloggers

    marmercake          blouwbessentaart

    Het is weer véél te lang geleden dat ik nog eens iets heb geschreven, maar ik ben er nog hoor.
    Het is nu een mooi moment om nog een bericht bij te voegen en dan om deze speciale aangelegeheid van moederdag.
    Zoals julie kunnen zien heb ik weer een mijn handen uit de bakkersmouwen getrokken om er iets van te maken, een beetje een speciale cake: bodem en randen van zanddeeg, een laagje appel met rozijnen en dan verder gevuld met cakebeslag.
    De Limburgse vlaai (zoals wij die hier noemen) is op basis van gistdeeg en blouwbessen, deze heb ik gebakken voor onze dochter die toen net terug kwam van een studiereis.
    Het waren weer eens 2 aangename en vooral lekkere verrassengen.

    Pierre.

    12-05-2009 om 00:00 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INDIAANS GEZEGDE



    Gisterren is slecht een herinnering aan vandaag

    Maak van vandaag een mooie dag

    Dan is gisterren een prettige
    herinnering aan vandaag

    En is morgen een mooie droom
    over vandaag.

    02-02-2009 om 18:35 geschreven door Pierre Ferson  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Pierre Ferson
    Ik ben een man en woon in As (België) en mijn beroep is houtbewerker.
    Ik ben geboren op 04/02/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: brood bakken, TV kijken (politie seriers en actie films).
    Vroeger gingen wij veel wandellen vooral in de Oostkantons maar dat kan nu jammer genoeg niet meer.
    Foto


    Blog als favoriet !

    schrijf eens een mailtje



    voeg een berichtje toe

    schrijf eens iets in mijn gastenboek



    Laatste commentaren
  • Goedemiddag medebloggers (weetjeselkedag)
        op Facebook probleem
  • chocoladekorrels (Pierre Ferson)
        op gedicht
  • stiff mann syndroom (anita)
        op druk bak-weekend
  • Hallo (Annick)
        op gedicht
  • Heel mooi gedicht... kan ik soms ook gebruiken. (Annick)
        op gedicht
  • zilveren vlag (madame)
        op 2x brons
  • Foto



    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Gastenboek
  • re
  • vriendschap
  • hallokes
  • dringende oproep
  • Bedankt

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Rondvraag / Poll
    Wat zou je graag anders zien?
    beperken tot het syndroom
    andere dingen op een ander blog zetten
    meer fotos
    meer leuke effecten met fotos
    minder fotos
    Bekijk resultaat


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs