Maandagochtend keken de kleuters boos naar Jules. Hij had
tijdens het weekend een pudding willen eten, maar at dit niet zo proper op. Zijn
kleren waren helemaal besmeurd . Wat konden we hieraan doen. Wat hadden we
nodig om te wassen? Aan de hand van een kringgesprek kwamen we erbij dat we
water en zeep nodig hadden om zijn kleren weer mooi te maken. Aryen stelde voor
dat zijn mama de kleertjes zou wassen, maar ik dacht dat mama Kim al genoeg was
had. Dus gingen we zelf aan de slag. In de keuken van Carline (oma van Déan) en
Conny gingen we opzoek naar de wasmachine.
Wat waren de kleuters /peuters onder de indruk
van de machine, het water die in de wastrommel kwam, het schuim,
In de kring gebruikten we onze neus om de verschillende soorten waspoeder waar
te nemen. En aan de knutseltafel gingen we experimenteren met verf, waspoeder
en vloeibaar wasmiddel. Wat rook het lekker in onze klas! Met het eerste kleuter werkten we rond de draaibewegingen van de wasmachine en schilderen onze eigen 'draaiende' wasmachine.
We maakten in klas ons eigen wassalon, met wasmachine, droogrek en strijkplank
waar de kleuters zich helemaal konden uitleven als een echte mama. Het ziet er
zelfs naar uit dat er later enkele nieuwe papas zullen zijn die met veel
plezier de strijk zullen doen J
We oefenden om wasknijpers aan de wasdraad te hangen, sorteerden kleertjes
volgens kleur,

















26-01-2013 om 08:55
geschreven door juf heleen 
|