LINKS
  • OP ZOLDER MRCN
  • Inhoud blog
  • 8de RACE KIDS en YOUNGSTERS, 11/10/2025.
  • 8° RACE 1/32 PROCAR GTONE - 10/10/2025.
  • 11de RACE 1/32 FLEXI 32, 03/10/2025.
  • 7de RACE GT32 - 26/09/2025.
  • 10de RACE 1/32 FLEXI 32, 19/09/2025.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    SLOTRACING NIEUWPOORT
    OP ZOLDER
    10-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En de grote jongens.
    1° Race Youngsters en Rookies, Nieuwpoort, 4 september 2021.

    Ook de grotere jongens hebben zolang moeten wachten, zelfs iets langer dan de Kids, want eerst racen de kleinsten terwijl de grote broers moeten autootje terugplaatsen bij een crach.  Dit laatste is de taak van de Kids wanneer de Youngsters en Rookies racen.  Youngsters zijn 12 tot 16 jaar, de Rookies zijn ouder.  Beiden rijden met de zogenaamde FLEXI 32 wagentjes, zij het op een lagere spanning dan de racers op vrijdagavond.  Elk rijdt met zijn eigen autootje.
    Ook het racesysteem is het zelfde als op vrijdagavond, wel maar 4x 5minuten in plaats van 4x 8min.
    Staf nam meteen de leiding in de eerste heat, Lennert liet hem echter niet veel voorsprong nemen en nam hem nog voor het einde van de 5 min. te grazen.  Tuur de enige Youngster, werd op achtervolgen aangewezen.  Staf kon het ritme van de eerste heat niet aanhouden zodat Lennert meteen een voldoende voorsprong nam, om verder niet meer bedreigd te worden.  Tuur had zich ook goed herpakt en snoepte de tweede stek of van Staf. De twee volgende heats kregen het zelfde scenario, 52 ronden voor Lennert, 50 voor Tuur en 47 voor Staf.  Uiteindelijk reed Lennert ook nog de snelste ronde, in 5sec.242/000.


    4x 5 minuten








    baan NAAM 1 2 3 4 STUKKEN TOTAAL Pl, Ptn











    “2/1 LENNERT 49 52 52 52 0,84 205,84 1 20

    5,242
    101 153





    “2/1 TUUR 45 49 50 50 0,13 194,13 2 17

    5,394
    94 144





    “2/1 STAF 49 44 47 47 0,77 187,77 3 15

    5,510
    93 140





    “2/1
    0



    0
























    Fotoreportage.







    10-09-2021 om 14:37 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog langer moeten wachten.
    1° race KIDS, Nieuwpoort 4 september 2021.

    Nog langer hebben de Kids moeten wachten om terug te racen.  Het was van 22 februari 2020 geleden, dus de racehonger was erg groot.
    Vijf Kids aan de start,  Kids zijn jongeren van 7 tot 11 jaar en racen met clubautootjes en clubregelaars.
    Vijf racers dit zijn 5 races van 25 ronden,  4 piloten per race en elk rijd tegen elk.
    Een spannende eerste race, Warre won met glans voor Elias en Toon, beiden in de zelfde ronde. Gust, pas aan zijn eerste echte race bezig kon het ritme van de geroutineerden  niet volgen, aan alles is er een begin, het komt zeker goed.
    Toon, de grootste en de oudste, nam de tweede race voorzijn rekening, dit voor Casimir, Warre werd derde net voor Elias op twee ronden.
    Derde race en terug een andere winnaar, ditmaal was Casimir de snelste.  Zoals eerder gezegd, bij Gust komt het goed en wedt tweede, hij kon Elias van zich afhiuden. Warre verging het minder, hij reed vierdes.
    Weer was Toon aan het feest, Niet alleen reed hij de snelste race, 3min.52sec., hij reed ook de snelste rondetijd, 8sec646/000. Casimir,Warre en Gust in die volgorde liet hij ver achter zich.
    Goed op dreef, ook de vijfde en laatste race toonde Toon zich de snelste.  Elias maakte het hem echter wel erg moeilijk en werd op kleine afstand tweede. Casimir reed tweedes, Gust vierdes.
    Een race winnen brengt 4 punten op, de tweedes krijgt er drie, de derdes verdient er twee en de vierden wordt beloond met 1 punt.
    Aldus komt Toon aan de leiding in het klassement met 14punten, voor Casimir 11, Warre 10, Elias 9 en Gust heeft er 6.

    NIEUWPOORT

    Datum:
    "04/09/2021











    baan NAAM 1 2 3 4
    TOT merk type sn.rdn. sn.ra.
    pl, NAAM
    ptn,
    1**A ELIAS 3 1 2 3
    9 Ninco CLUB 9,335 25
    1 TOON
    14
    2**B WARRE 4 2 1 3
    10

    9,051 4,08
    2 CASIMIR
    11
    3**C CASIMIR 3 4 2 2
    11

    8,791 4,16
    3 WARRE
    10
    4**D GUST 1 3 1 1
    6

    9,187 24
    4 ELIAS
    9
    5**E TOON 2 4 4 4
    14

    8,646 3,52
    5 GUST
    6


















    1


    ptn 2



    ptn 3



    ptn
    R ELIAS -9,79 9,335 3 R WARRE
    23 9,151 2 R CASIMIR
    4,16 9,030 4
    GL WARRE 4,08 9,051 4 GL CASIMIR
    -9,46 8,791 3 GL GUST
    24 9,187 3
    GR TOON -13,9 8,889 2 GR ELIAS
    -23 9,592 1 GR WARRE
    22 9,609 1
    B GUST 21 10,52 1 B TOON
    4,03 9,043 4 B ELIAS
    -24 10,061 2
    4



    5











    R GUST 21 9,238 1 R TOON
    4,12 8,836 4






    GL TOON 3,52 8,646 4 GL ELIAS
    -4,87 9,442 3






    GR CASIMIR -22 9,429 2 GR GUST
    21 9,626 1






    B WARRE 22 9,574 3 B CASIMIR
    23 9,981 2
























    Enkele sfeerbeelden. 




    10-09-2021 om 14:14 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1° RACE NA LANGE STOP 3-9-2021
    Nieuwpoort 3 september 2021.  1° Race 1/32 FLEXI 32.

    Na een lange race stop, sinds 2 oktober 2020, door de schuld van dat kleine gevaarlijk beestje, Covid 18 genaamd, stonden de autootjes terug aan de start.
    Tijdens de zomerregime hebben we de wagentjes al kunnen testen maar trainen is niet racen.  Zouden de kleppers het nog kunnen?
    Alhoewel enkele verontschuldigd waren we met 10 piloten aan de start, toch prachtig.
    Tijdens de eerste reeks bewees Bert dat hij het niet had verleerd, meteen nam hij de leiding wel in zijn slipstream gevold door revelatie Vincent.  Vincent eigenlijk niet die snelle wagens gewoon beloofd een geduchte concurrent te worden voor de hoofdrolspelers.  Danny V. volgde op zijn eentje ruime afstand, terwijl Urbain, Ronald en Patrick het uitvochten om niet de laatste te zijn.  Met een gemiddelde van 96 ronden in 8 minuten per baan won Bert de reeks met 384,58 ronden.  Ook de beste tijd van 4sec601/000 per ronde was zeer scherp gesteld.  Zou iemand in de tweede reeks het beter doen.
    Aanvankelijk bleek het dat Laurent het niet beter zou doen maar na een super snelle tweede heat nam hij de leiding om die niet meer af te staan, wel kon hij niet het grote verschil maken.  Uiteindelijk bleek Laurent net geen ronde en een half sneller dan Bert.  De beste ronde tijd bleef op naam van Bert.
    Daniel en "Pat" steden voor de tweede plaats, uiteindelijk bleek Daniel de meester. Hij reed net sneller dan Danny in de eerste reeks, "Pat" kwam net iets te kort, 3/4 ronde.  En Danny L. kon zijn stunt van verleden jaar, de eerste race winnen, niet herhalen, een nukkig stroomkabeltje deed hem meermaals de pit opzoeken en moest nu tevreden zijn met de laatste plaats.  Een troost met 4sec832 reed hij de vierde beste ronde.











    baan NAAM 1 2 3 4 STUKKEN TOTAAL Pl, Ptn
    “2/1 LAURENT 94 99 96 97 0,14 386,14 1 20

    4,676
    193 289 386



    1/1 BERT 96 95 97 96 0,58 384,58 2 17

    4,601
    191 288 384



    1/1 VINCENT 94 93 95 94 0,08 376,08 3 15

    4,653
    187 282 376



    “2/1 DANIEL 89 90 89 89 0,36 357,36 4 13

    4,882
    179 268 357



    1/1 DANNY V 89 88 91 85 0,79 353,79 5 11

    4,871
    177 268 353



    “2/1 “PAT” 89 91 86 87 0,09 353,09 6 10

    4,964
    180 266 353



    1/1 URBAIN 78 83 80 84 0,60 325,60 7 9

    5,012
    161 241 325



    “1/3 RONALD 76 78 83 81 0,72 318,72 8 8

    5,257
    154 237 318



    “1/2 PATRICK V 80 77 75 80 0,64 312,64 9 7

    5,459
    157 232 312



    “2/1 DANNY L 86 65 67 84 0,59 302,59 10 6

    4,832
    151 218 302













    Prachtige SPANNENDE eerste race, hopelijk worden we niet verplicht aan een nieuwe stop en kunnen we nog veel dergelijke races beleven.








    10-09-2021 om 09:08 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een sfeerbeeldje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nieuwpoort 13 augustus 2021.

    Iedereen in assortiment op zijn paasbest, men komt filmen.  Leuk iedereen te zien in de clubkleuren.
    In het kader van de verenigingendag, die dit jaar net als verleden jaar niet doorgaat, door dat klein boosdoenertje, heeft de Dienst Cultuur van de stad Nieuwpoort besloten een film te maken waarin ze de verschillende clubs in de kijker stelt.  Het resultaat zal te bekijken zijn op de verschillende sociale media.
    De cameraman heeft enkele shots genomen vanuit diverse hoeken om zodoende een sfeerbeeld van de club te schetsen in de luttele beschikbare seconden.  In de loop van de maand september zal deze worden gepubliceerd, we zijn benieuwd naar het resultaat.
    Zoals het moet en zoals gewoonlijk maakten we er een gezellige avond van, nieuw en oud matreaal getest en vooral de vinger en de reflexen getraind, die duizendste van een seconde moet er nog af.
    Bij deze, van harte welkom aan Patrick B als nieuw lid en piloot bij de "OP ZOLDER" Mini Racing Club Nieuwpoort (vzw).

    16-08-2021 om 20:00 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EINDELIJK !!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nieuwpoort, vrijdag 18 juni 2021 - 20.00 uur.

    EINDELIJK !!!  Na 8 maanden mochten we de club terug openen JOEPIE !!!
    Met negenen waren we voor de eerste clubavond in lange tijd.  Eindelijk konden we elkaar terug begroeten, zij het met een elleboogje of een voetje.  Een hartige hand of een omhelzing is nog steeds uit den boze, we zijn geen voetballers.  Wel nog steeds mondmasker dragen, handen ontsmetten en afstand houden.  Blij elkaar terug te zien.  Enkelen konden door omstandigheden er nog niet bij zijn maar dit komt wel.
    Zouden die autootjes nog rijden, werkt die regelaar nog naar behoren en vooral kan die vinger het nog,  ook, in die lange tijd, het nieuw aangekocht materiaal, hoe zou dit zich gedragen, zouden die vele uurtjes sleutelen zijn dienst bewijzen?
    Ja, alles ging zoals het moest, de autootjes reden, de regelaars werkten en de vinger had het nog niet verleerd.  Leuk was het ook om terug ideeën met elkaar te kunnen uitwisselen.
    Hopelijk komt er geen nieuwe LOCKDOWN en blijft de DELTA variant ver weg.
    LEVE " OP ZOLDER "


    23-06-2021 om 19:20 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3° RACE 1/32 PROCAR LAMBO - 2/10/2020.
    3° RACE 1/32 PROCAR LAMBO, Nieuwpoort, 2 oktober 2020.

    Een spannende kwalificatie reeks, Laurent won die met slechts 15 baandelen, of 3.75 meter, voorsprong op Bert.
    Danny V. reed derde.
    Bij de start van de eigenlijke race nam Bert resoluut de leiding, Laurent en Daniel en Danny V. waren op achtervolgen toegewezen.
    "PAT" en Patrick steden voor de vijfde stek, ook Urbain mengde zich in de strijd maar moest in de laatste heat de strijd staken met 
    chassisbreuk.  Peter kwam niet voor in het gebeuren, meteen na de start had hij af te rekenen met mechanische pech en moest 
    verscheidene malen de pits opzoeken.
    De snelste ronde werd gereden door Bert in 6 sec 176 duizendste.


     










    09-10-2020 om 10:21 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3° RACE 1/32 PROCAR LAMBO - 2/10/2020
    3° RACE 1/32 PROCAR LAMBO - Nieuwpoort, 2 oktober 2020. UITSLAG

    2 min. NAAM S/R 1 2 3 4 seg. totaal 1 Pl, Ptn.1 6 min. NAAM S/R 1 2 3 4 seg. totaal 2 Pl, Ptn.2 Ptn.1+2 GEW,
    1 LAURENT 6''249 18 18 18 18 0,52 72,52 1 3 1 BERT 6''176 55 56 54 54 0,53 219,53 1 17 19 90
    2 BERT 6''280 18 18 18 18 0,37 72,37 2 2 2 LAURENT 6''246 53 53 52 54 0,74 212,74 2 15 18 87
    3 DANNY V 6''460 17 17 18 17 0,70 69,70 3 1 3 DANIEL 6''394 53 52 53 52 0,48 210,48 3 14 14 85
    4 DANIEL 6''382 17 17 17 18 0,36 69,36 4
    4 DANNY V 6''465 51 53 52 49 0,84 205,84 4 13 14 89
    5 PETER 6''263 17 19 17 15 0,49 68,49 5
    5 “PAT” 6''524 48 48 48 50 0,45 194,45 5 11 11 93
    6 PATRICK 6''775 16 17 17 17 0,35 67,35 6
    6 PATRICK 6''731 49 50 44 51 0,02 194,02 6 10 10 86
    7 URBAIN 6''696 15 16 16 17 0,38 64,38 7
    7 URBAIN 6''516 51 50 50 40 0,00 191 7 9 9 85
    8 “PAT” 6””743 16 15 16 17 0,05 64,05 8
    8 PETER 6'''286 18 45 44 52 0,64 159,64 8 8 8 89

























    08-10-2020 om 15:59 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3° RACE 1/32 FLEXI32 - 25/09/2020.
    3° Race 1/32 FLEXI 32, Nieuwpoort, 25 september 2020.

    Enkel Laurent kon PETER volgen, alle anderen werden reeds in de eerste heat op ronden gereden.
    In de tweede heat, 8 minuten, lukte Peter een 100 ronden waarmee hij ook een ruime voorsprong nam op Laurent.
    Eerst claimde "PAT" de derde stek maar in de tweede heat nam Daniel deze over om als derde te meet te overschrijden.
    Vincent lukte in de derde heat om "Pat" te verschalken en Urbain deed het zelfde in de vierde heat.
    Danny l. had af te rekenen met een nukkige regelaar, Ronald met een nukkig autootje,  Bert staakte de strijd in de vierde heat,
    terwijl Danny V. al in de tweede heat de pits opzocht.

    baan NAAM 1 2 3 4 STUKKEN TOTAAL Pl, Ptn
    “2/1 PETER 96 100 97 97 0,14 390,14 1 20

    4,631
    196 293 390



    “2/1 LAURENT 95 95 99 93 0,51 382,51 2 17

    4,587
    190 289 382



    “2/1 DANIEL 88 91 90 94 0,50 363,50 3 15

    4,813
    179 269 363



    1/1 VINCENT 86 90 91 89 0,64 356,64 4 13

    4,775
    176 267 356



    1/1 URBAIN 81 84 86 86 0,74 337,74 5 11

    4,994
    165 251 337



    “2/1 “PAT” 90 82 84 76 0,75 332,75 6 10

    4,854
    172 256 332



    1/1 DANNY L 88 88 66 72 0,34 314,34 7 9

    4,940
    176 242 314



    “1/3 RONALD 76 73 75 78 0,52 302,52 8 8

    5,381
    149 224 302



    “1/2 BERT 89 89 46 23 0,00 247,00 9 7

    4,761
    178 224 247



    1/1 DANNY V 89 41

    0,00 130,00 10 6

    4,986
    130 130 130














    --






    30-09-2020 om 21:31 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3° RACE 1/32 GT32 - 18/09/2020 verslag.
    3° Race 1/32 GT32 - Nieuwpoort, 18 september 2020.

    Zeer spannende race, al bij de qualificatie bleken Peter, Bert en Laurent aan elkaar gewaagd.  Ze reden alle drie een ronde onder de 6 seconden, met Peter de snelste ronde in 5 sec, 899/000.
    Bert nam in de eigenlijke race meteen de leiding voor Peter, Laurent kon niet volgen.  Tot aan de laatste heat bleef Bert voorop maar in de laatste heat kwam Peter opzetten. Ronde per ronde kwam hij dichter op Bert om in de laatste minuut Bert in te halen. PETER won met slechts een kwart rondje voorsprong op Bert.
    Peter reed nog een snellere ronde dan in de qualificatie, hij realiseerde een ronde, 25 meter in 5 sec, 759/000.

    Peter: NSR, Mercedes AMG GT3,  Bert: SLOT-IT, Nissan R390 GT1,  Laurent: NSR, Aston Martin Vantage,  Danny V.: SCALEAUTO, Toyota GT1, "PAT": NSR, Mercedes AMG GT3,  Daniel: NSR, Mercedes AMG GT1,  Patrick: NSR, Mosler,  Urbain:  NSR, BMW Z4.













    30-09-2020 om 21:13 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3° RACE 1/32 GT32 - 18/09/2020
    3° Race 1/32 GT32 - Nieuwpoort, 18 september 2020.

























    2 min. NAAM S/R 1 2 3 4 seg. totaal 1 Pl, Ptn.1 6 min. NAAM S/R 1 2 3 4 seg. totaal 2 Pl, Ptn.2 Ptn.1+2
    1 PETER 5”899 19 20 18 20 0,68 77,68 1 3 1 PETER 5”759 58 59 57 60 0,74 234,74 1 17 20
    2 BERT 5,970 18 19 19 20 0,44 76,44 2 2 2 BERT 5,839 58 60 58 58 0,50 234,50 2 15 17
    3 LAURENT 5,963 18 19 18 20 0,27 75,27 3 1 3 LAURENT 6,004 54 56 55 56 0,07 221,07 3 14 15
    4 DANNY V 6,131 18 18 17 18 0,45 71,45 4
    4 DANNY V 6,093 53 55 54 54 0,84 216,84 4 13 13
    5 “PAT” 6,254 17 17 18 17 1,00 70,00 5
    5 “PAT” 6,170 52 53 54 54 0,82 213,82 5 11 11
    6 DANIEL 6,272 17 17 18 17 0,62 69,62 6
    6 DANIEL 6,243 53 53 51 54 0,41 211,41 6 10 10
    7 PATRICK 6,628 16 17 16 17 0,53 66,53 7
    7 PATRICK 6,672 49 48 47 48 0,82 192,82 7 9 9
    8 URBAIN 6,925 16 15 15 16 0,05 62,05 8
    8 URBAIN 6,868 48 46 44 48 0,23 186,23 8 8 8

    oo
    oo oo oo oo oo oo oo oo
    oo
    oo oo oo oo oo oo oo oo oo

    oo
    oo oo oo oo oo oo oo oo
    oo
    oo oo oo oo oo oo oo oo oo


















































    30-09-2020 om 00:00 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2° RACE 1/32 PROCAR LAMBO - 11/09/2012.
    2° RACE 1/32 PROCAR LAMBO - 11/09/2012.


    2 min. NAAM
    1 2 3 4 seg. totaal 1 Pl, Ptn.1 6 min. NAAM
    1 2 3 4 seg. totaal 2 Pl, Ptn.2 Ptn.1+2 GEW,
    1 BERT 6''291 17 19 18 18 0,84 72,84 1 3 1 LAURENT 6''195 55 55 53 54 0,38 217,38 1 17 18 86 gr,
    2 PETER 6''305 18 19 17 18 0,84 72,84 2 2 2 BERT 6''333 54 55 53 54 0,13 216,13 2 15 18 90
    3 LAURENT 6''225 17 19 18 18 0,58 72,58 3 1 3 PETER 6''220 54 54 52 54 0,28 214,28 3 14 16 89
    4 DANNY V 6''409 17 17 17 18 0,56 69,56 4
    4 DANNY V 6''456 52 52 53 49 0,59 206,59 4 13 13 89
    5 VINCENT 6''733 17 16 17 16 0,78 66,78 5
    5 VINCENT 6''671 46 48 50 51 0,77 195,77 5 11 11 86
    6 PATRICK 6'937 16 16 16 17 0,47 65,47 6
    6 PATRICK 6''795 48 41 50 51 0,11 190,11 6 10 10 86
    7 DANNY L 7''195 14 14 15 16 0,44 59,44 7
    7 URBAIN 6''617 49 50 36 50 0,66 185,66 7 9 9 85
    8 URBAIN 6''658 10 15 16 17 0,57 58,57 8
    8 DANNY L 7''053 46 47 46 45 0,73 184,73 8 8 8 85

























    23-09-2020 om 00:00 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2° RACE 1/32 PROCAR LAMBO - 11/09/2020

    2° RACE 1/32 PROCAR LAMBO, Nieuwpoort 11 september 2020.


    Exact een half jaar geleden was het geleden dat we nog een race hadden verreden.  De LOCKDOWN en de CORONA verplichtingen waren de spelbreker.

    Hopelijk  worden we van verdere verboden en verplichtingen gespaard.  Uiteraard moeten we nog handen ontsmetten, mondmasker dragen, afstand bewaren enz... , de bubbel van 10 is ook nog steeds van tel maar we kunnen RACEN.

    Acht piloten plaatsten hun wagentje in de PARC FERMEE, geen Daniel en PAT, maar wel DANNY l aan de start, zijn eerste race in een 1/32 modelracing klasse.  Het racen zijn de toppiloten nog niet verleerd, een zeer spannende race in het verschiet.  Eerst diende een twee minuten qualificatierace gereden, twee piloten reden precies de zelfde uitslag, 72.84 ronden. De SNELSTE RONDE brengt uitsluitsel, BERT wint met een tijd van 6sec 291/000, een 14/00 sneller dan Peter. Laurent verdiende nog een puntje met 72.58 ronden.

    Met zo een kwalificatie beloofde het een spannende race te worden, dat werd het ook.  LAURENT maakte meteen een kopstart, bleef Bert in zijn slipstream rijden.  Uiteindelijk strandde Bert op een rondje van Laurent.  Peter kon de leiders niet volgen en zag de afstand steeds groter worden, twee rondjes moest hij toegeven.  Danny V. ook goed bezig maar net iets te traag om de leidende drie te volgen, echter wel te snel voor de achtervolgers.  Bij deze reed Urbain op de vijfde stek maar een elektrische panne genoodzaakte hem tot een pitstop.  Eens terug op de baan reed hij op de laatste plaats.  Vincent nam de vijfde plek in.  Alhoewel Patrick in de tweede helft van de race eindelijk het goeie ritme beet had kon hij Vincent niet meer bedreigen.  Danny L. aan zijn eerste LAMBO race bezig moest in de laatste minuut nog Urbain voorlaten, minder dan 1 rondje was het verschil.

    SNELSTE RONDE: 6 sec. 195/000 sec.  - LAURENT.

    Volgende race; 1/32 GT32 - vrijdag 18 september 2020.










    15-09-2020 om 21:43 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TESTRACE
    Vrijdag 4/09/2020 - TESTRACE.

    Nog steeds in CORONA modus, nog steeds in de 10 personen CORONA bubbel, toch begint de racemicrobe zijn aanwezigheid te manifesteren.
    Alvorens we terug kunnen racen, dient alles eens getest, is de baan in orde?  Werkt het telsysteem naar behoren?  Hebben we nog onze goede reflexen?
    Een proefrace brengt uitsluitsel, we zijn er klaar voor, alles gaat zoals het moet.
    Volgende vrijdag herstarten we de competitie, in de 1/32 PROCAR LAMBO klasse.






    09-09-2020 om 21:21 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LOCKDOWN JASJE AF.
    POST LOCKDOWN - 7 juli 2020.

    De eerste clubavond na de beruchte LOCKDOWN is prachtig verlopen, met zijn tienen waren we, een flinke herstart.
    Eerst diende de baan van zijn jas ontdaan.
    De autootjes reden nog, de regelaar werkte nog maar de vinger heeft nog wel wat training nodig.
    Het was leuk elkaar terug te zien, de laatste keer was toch vier maand geleden.
    Iedereen hield zich kranig en gedisciplineerd aan de voorschriften, MASKER, HANDEN ONTSMETTEN
    en de VEILIGE AFSTAND werd goed opgevolgd.  We doen zo voort.
    We mogen maximum met 15 personen aanwezig zijn, vooraf ingeschreven.




    14-07-2020 om 21:45 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POST LOCKDOWN CLUB
    Klik op de afbeelding om de link te volgen VRIJDAG 10 JULI MAG HET CORONA JASJE AF.
    Rijden die autootjes nog en werkt die regelaar nog zoals het hoort?
    Zit het racen nog in de vinger?
    Vrijdag kunnen we terug testen.
    Ook elkaar lang niet gezien of gehoord.
    We kijken er naar uit!

    07-07-2020 om 10:11 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NA EEN LANGE TIJD
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 3 race BPC Kampioenschap - DSCA - Mechelen 28/06/2020.

    Voorzichtig kruipt het normale leven uit CORONA LOCKDOWN.
    Vier maanden is het ondertussen dat de wagentjes nog hebben gereden, laat staan geraced.
    Het vingertje begint her te kriebelen, Op de club kan het nog niet,
    we wachten op het fiat van het stadsbestuur.
    Wel hield de club in Mechelen een race tellend voor het BPC kampioenschap,
    een gelegenheid om te race met autootjes op schaal 1/24, bij ons niet meer mogelijk.
    27 piloten stonden aan de start waarvan een grote delegatie van onze club nl. 5 man,
    zowat een vijfde van het deelnemersveld.
    De race werd gewonnen door de Luikenaar Gilles Dohogne, hij reed 566.44 ronden bij elkaar.
    Twee en drie reden thuisracers, Dirk Baele en Quinten Verspauwen respectievelijk met 563.08 en 557.39 ronden.
    Onze jongens moesten we zoeken wat verder in het klassement, het vingertje was nog wat stug,
    of zat de mechaniek, na de lange stilstand toch wat vast.
    Peter reed 17de, Vincent, zijn eerste race in deze klasse, 18°, "PAT" 21°, Daniel 23° en Ronald 26°.
    Surprice!!!  Sylvain! aan de meet en dan nog op een 14de plaats.

    03-07-2020 om 21:54 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2° Race GT32 - 2020 - 6 mrt 2020
    2° race GT32 - 2020 gegevens,


    gew. merk type

    1 BERT 87 SA TOYOTA
    GT1
    2 DANNY V 92 SA TOYOTA
    GT1
    3 DANIEL 84 NSR MERC.
    AMG
    4 “PAT” 90 SA TOYOTA
    GT1
    5 PATRICK 87 NSR MOSLER
    MT900R
    6 VINCENT 87 NSR ASTON
    VANTAGE
    7 URBAIN 87 NSR BMW
    Z4
    ---




    09-03-2020 om 21:46 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2° RACE GT32 - 06/03/2020
    2° RACE GT32 - 2020 - Nieuwpoort, 6 maart 2020.

    Spannende kwalificatie race, Daniel haalde het met slechts 23 baandelen op Danny V., Bert kreeg zijn banden
    niet in de juiste grip maar reed toch nog derdes, Vincent moest met een losgekomen geleiddraad de pits opzoeken.
    en eindigde zo op de laatste plaats.

    2 min. NAAM 1 2 3 4 seg. totaal 1 Pl, Ptn.1
    1 DANIEL 18 18 18 18 0,73 72,73 1 3

    6,325
    36 54 72



    2 DANNY V 18 17 19 18 0,50 72,50 2 2

    6,213
    35 54 72



    3 BERT 17 17 20 17 0,59 71,59 3 1

    5,907
    34 54 71



    4 “PAT” 16 18 18 17 0,70 69,70 4

    6,501
    34 52 69



    5 PATRICK 16 15 17 17 0,47 65,47 5

    6,537
    31 48 65



    6 URBAIN 16 15 15 15 0,82 61,82 6

    6,779
    31 46 61



    7 VINCENT 12 5 17 17 0,54 51,54 7

    6,513
    17 34 51














    Bij de start van de eigenlijke race was Daniel als snelste weg maar in de tweede heat moest hij zowel Bert als
    Danny laten voorgaan. "Pat" kon mooi het ritme van de koplopers volgen.  Danny bleef in de slipstream van Bert.
    Bert kon echter nog een versnelling hoger enzo Danny nog op 3 ronden rijden. 
    Snelste ronde voor Bert in 5 seconden 833/000.


    6 min. NAAM 1 2 3 4 seg. totaal 2 Pl, Ptn.2 Ptn.1+2
    1 BERT 54 58 55 58 0,76 225,76 1 17 18

    5,833
    112 167 225




    2 DANNY V 54 57 55 56 0,37 222,37 2 15 17

    6,012
    111 166 222




    3 DANIEL 55 55 55 53 0,70 218,70 3 14 17

    6,096
    110 165 218




    4 “PAT” 54 54 53 52 0,89 213,89 4 13 13

    6,267
    108 161 213




    5 PATRICK 51 52 51 54 0,06 208,06 5 11 11

    6,405
    103 154 208




    6 VINCENT 51 52 50 51 0,78 204,78 6 10 10

    6,511
    103 153 204




    7 URBAIN 49 49 49 50 0,77 197,77 7 9 9

    6,723
    98 147 197















    09-03-2020 om 21:43 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NORD CUP - SRLM - 29/02/2020 UITSLAG
    Uitslag NORD CUP - SRLM - Lannoy - 29 februari 2020









    03-03-2020 om 22:11 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NORD CUP - Lannoy - 29/02/2020.
    Nord Cup bij SRLM - Lannoy - France - 29 februari 2020.

    Zoals ieder jaar, op de dag voor de grootste SLOTRACING BEURS van Frankrijk, wordt de NORD CUP verreden bij de club, 
    SLOT RACING LILLE METROPOLE.  Op een 40 meter lange Carrera baan met zes rijstroken wordt er geraced met old timers,
    modellen op schaal 1/24.  Het was reeds de tiende uitgave.
    Zoals het hoort was "OP ZOLDER" M.R.C.N. terug vertegenwoordigd, ditmaal met een zeskoppige delegatie.
    Bert, Daniel, "Pat", Peter, Urbain en Vincent togen reeds zeer vroeg naar het dorpje LANNOY ten zuiden van ROUBAIX.
    We werden hartelijk verwelkomt met een croissant en een koffie.
    Na de trainingen en een gezamenlijke maaltijd aan een grote tafel, Kip met gebakken aardappeltjes, Camenbert en een stuk taart
    was het, de moment om de mooiste wagen te kiezen.  En prijs voor "OP ZOLDER", "PAT" liep met de eer weg, zijn VW KARMAN
    was het pareltje van het veld, 28 autootjes.
    De racers werden in vier reeksen van 6x 8 minuten verdeeld, "Pat" mocht starten in de eerste reeks, Peter in de tweede, Urbain en
    Vincent in de derde en Bert en Daniel in de laatste heat.  Daniel mocht reeds vroeg de pits binnenrijden met een rokende motor.
    Eens hersteld, andere motor, had hij te veel achterstand en eindigde als laatste, volgende keer beter.  Ook "Pat" kreeg zijn deel,
    een nukkig achterwiel deed hem in de laatste regionen belanden.  Urbain, en Peter reden in het middenveld.  Vincent en Bert streden
    voor een podiumplaats.  Bert verloor nipt de tweede plaats. hij eindigde in de zelfde ronde als de tweede, een thuisrijder, terwijl
    Vincent moest tevreden zijn met de plaats net naast. De overwinning was voor een racer van de SRLM.
    Een grote DANK U aan Jean-Luc SRLM en zijn ganse equipe voor de fijne dag en de prachtige race, TOT VOLGEND JAAR!




















    02-03-2020 om 22:33 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/10-19/10 2025
  • 29/09-05/10 2025
  • 22/09-28/09 2025
  • 15/09-21/09 2025
  • 08/09-14/09 2025
  • 01/09-07/09 2025
  • 28/07-03/08 2025
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 23/06-29/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 03/03-09/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 27/01-02/02 2025
  • 20/01-26/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 11/11-17/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 10/06-16/06 2024
  • 03/06-09/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 01/01-07/01 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs