Zelfbouw camper
Inhoud blog
  • Maidentrip
  • Homologatie
  • Garage
  • Trapje
  • Homologatie
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    04-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gewicht
    Ik heb zojuist even de rugzijde op de weegschaal gezet: 35kg. De plaat is +/- 2m bij 2m, maakt dus 4 m². Dat geeft een gewicht van 8.5kg/m². prima, zou ik zo zeggen. Dan kan ik de gehele opbouw onder de 400kg houden. Dit uiteraard zonder interieur en toeters en bellen. Streefcijfer van 1000kg voor de gehele opbouw, maar dan afgewerkt, of tenminste OK voor de keuring lijkt me nog steeds haalbaar! Wat kan 't leven toch mooi zijn...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    04-08-2006, 18:26 geschreven door Collega  
    03-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hulpchassis

    Gek hé, toen we begonnen met de sandwichpanelen, dacht ik bij mezelf: ik kan hem eigenlijk nog gerust 50cm langer maken, maar dan wel nu. Dan kan de ijskast beter geplaatst worden, en heeft mijn vrouw meer kleerkast er beschikking....
    Dus zogezegd zo gedaan, de vloer van de 'garage' is dus 130cm ipv 80.
    Nu moet ook het hulpchassis verlengd worden, dus terug naar de ijzerboer.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (10 Stemmen)
    03-08-2006, 18:00 geschreven door Collega  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het dak
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voilà, alle maten zijn genoteerd voor het nageslacht, nog een fotoke van genomen, en de doos mag dicht.
    Achteraan zie je nog 'overschot' polyester, dat is ook aan de voorzijde terug te vinden. it is om de kromming van de bovenbouw en de afronding achteraan in één stuk te kunnen maken. Zal dan wel waterdicht zijn!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (25 Stemmen)
    03-08-2006, 15:34 geschreven door Collega  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sandwichpanelen2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op deze manier wordt de vloer en de rug afgewerkt: 2mm polyester aan de buitenzijde, 40mm styrodur binnenin en 4mm populierenmultiplex aan de binnenzijde.
    De zijwanden en het dak zijn een andere zaak: daar waar de (hang)kasten moeten komen volstaat de 4mm multiplex niet om iets tegen te schroeven; balkjes mee verlijmen zou voor koudebruggen en/of aftekening aan de buitenzijde kunnen zorgen. Een extra strip van 10mmdik en 70mm breed mee verlijmen onder de 4mm multiplex en de isolatie daar op 30mm houden lost de zaak weeral op. Wel veel puzzelwerk...

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (15 Stemmen)
    03-08-2006, 01:56 geschreven door Collega  
    03-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sandwichpanelen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zelfbouw is zelfbouw, dus ook de sandwichpanelen worden thuis gemaakt.
    2K PU lijm lijkt de beste lijm te zijn, polyesterplaat van 2mm heb ik, weeral toevallig, tweedehands kunnen vinden. Populieren multiplex is bij elke houthandelaar te verkrijgen en mijn buurman heeft plaats genoeg voor een, tijdelijke, chapke van 6m bij 2.5m, kwestie van mooi recht te kunnen starten. Mijn houthandelaar heeft ook nog populierenblokplaat van 40mm dik, ideaal voor de kanten van de panelen mee af te werken.
    In de bodem worden koud- en warmwaterleiding klaar gelegd en enkele wachtbuizen voor elektriciteit van links naar rechts te krijgen.
    Als balast voor het verlijmen gebruik ik massa's betonklinkers.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (59 Stemmen)
    03-07-2006, 00:00 geschreven door Collega  
    03-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Binnenkant
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En zo van binnen, helemaal toekomstmuziek...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (16 Stemmen)
    03-05-2006, 00:00 geschreven door Collega  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plannen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zo zou ie er uit moeten gaan zien, ietwat toekomstmuziek...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (12 Stemmen)
    03-05-2006, 00:00 geschreven door Collega  
    03-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bed vooraan.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is de bedoeling om later een tweede bed te maken in de cabine. Dit moet wel eentje zijn dat naar boven kan als het niet gebruikt wordt, kwestie van een redelijke hoofdruimte over te houden tijden het rijden. De scharnierpunten hiervoor worden voorzien.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (14 Stemmen)
    03-04-2006, 00:00 geschreven door Collega  
    12-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanpassingen cabine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De camper wordt een zogenaamde halfintergraal. Om de bovenbouw netjes aan de cabine te laten aansluiten moet het dak volledig vlak worden.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (20 Stemmen)
    12-03-2006, 00:00 geschreven door Collega  
    03-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hulpchassis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ondertussen koudgewalst U-profiel van 70 x 30 gekocht voor het hulpchassis. Om de zaak toch zo licht mogelijk te houden worden de nodige gaten gefreesd.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (27 Stemmen)
    03-03-2006, 00:00 geschreven door Collega  
    03-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hulpchassis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De gehele achterbouw is gesloopt voor montage van het hulpchassis. Lagers van de torsieassen zijn vervangen, ook alle remleidingen worden vernieuwd.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (23 Stemmen)
    03-02-2006, 00:00 geschreven door Collega  
    14-11-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spatbord rechts vooraan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hier was ooit een amateuristiche herstelling gedaan, dan maar alles vervangen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (17 Stemmen)
    14-11-2005, 00:00 geschreven door Collega  
    15-10-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hersteld 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ondertussen hebben we de zaak onder controle...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (472 Stemmen)
    15-10-2005, 00:00 geschreven door Collega  
    03-10-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Linkerkant
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bodem en dorpel slecht, maar dwarsbalk van het chassis vooraan is nog goed, dan maar slijpen om er aan te kunnen...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (25 Stemmen)
    03-10-2005, 00:00 geschreven door Collega  
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw balkje geplooid en gemonteerd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt.  Het is gewoon zoals je het zélf wenst.  Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed.  Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.

    Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat.  Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (18 Stemmen)
    27-09-2005, 16:32 geschreven door Collega  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herstellen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (19 Stemmen)
    27-09-2005, 16:32 geschreven door Collega  
    15-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hersteld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De rechterkant is terug zoals het moet zijn!
    De bak voor de passagierstoel moet nog een behandeling krijgen en de rubbers van de deur worden vervangen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (12 Stemmen)
    15-08-2005, 00:00 geschreven door Collega  
    05-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe delen 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om dit geval te kopieëren is iets meer geweld nodig. Maar toch aardig gelukt.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (14 Stemmen)
    05-08-2005, 00:00 geschreven door Collega  
    04-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Nieuwe delen'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bijna letterlijk: knip en plakwerk.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (17 Stemmen)
    04-08-2005, 00:00 geschreven door Collega  
    02-08-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cabine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De wagen ziet er op het eerste zicht behoorlijk uit, maar.... als we wat beter kijken, en wat rotte delen wegslijpen, ziet het iets minder goed uit. Echter geen paniek, 't zal iets langer gaan duren, maar we gaan ervoor.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (51 Stemmen)
    02-08-2005, 00:00 geschreven door Collega  
    Archief per week
  • 20/07-26/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 14/11-20/11 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 02/08-08/08 2004
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs