De camper afdanken is dat, maar hoe moet dat dan verder? Ik was reeds langer van plan zelf volledig een camper te maken, ook het basisvoertuig had ik op 't oog. Het toeval wil dat dat basisvoertuig ter beschikking was, en nog wel voor een prikje. Zoals te zien is het een Citroën C25, echter met gewijzigd chassis. Het originele chassis is achter de dubbele cabine afgezaagd en er is een volledig ander chassis met dubbele achteras onder geschoven. Zo mag het totale gewicht nu 4800kg bedragen. Ik wil toch trachten onder de 3500kg te blijven, uiteindelijk blijft het nog altijd een 2500cc TD van de vorige generatie. De wagen is er dus, maar voordat we kosten gaan maken, eerst info opdoen. Het is blijkbaar niet zo vanzelfsprekend meer, zoals in 1984, om een camper zelf te bouwen. Toelating van de overheid en van de constructeur worden bekomen. Misschien gelukkig voor mij is het door het gewijzigde chassis geen Citroën meer maar een Pijpops. Pijpops is een bedrijf dat oa marktwagens bouwt en nog steeds aktief is, daar kunnen we dus nog terecht voor meer gegevens. Pijpops heeft in het verleden zelfs enkele CX-en voorzien van dubbele achteras, prachtig werk hoor. Ook trachten we nu de wetgeving voldoende te doorgronden: wat mag, wat kan, wat kan niet...