Zelfbouw camper
Inhoud blog
  • Maidentrip
  • Homologatie
  • Garage
  • Trapje
  • Homologatie
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    27-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Variatie op een thema
    De werken hebben niet stil gelegen de laatste weken, echter er waren andere prioriteiten, zie oa www.zandbergrun.be (als er toevallig bij de bezoekers zijspanrijders zouden zijn, jullie zijn volgend jaar zeker welkom bij de 21ste editie)
    Ik zou hier nog tientallen foto's kunnen 'publiceren' over sandwichpanelen plakken, echter 't zou stilaan gaan vervelen. In alle eerlijkheid, ik zal tevreden zijn dat dat werkje achter de rug is.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen)
    27-09-2006, 00:00 geschreven door Collega  
    28-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Linkerzijwand
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De manier van werken is identiek zoals de rug en het dak: 2mm polyester voor de buitenzijde, 40mm styrodur en 4mm populierenmultiplex voor de binnenkant. Ook de versteviging in de wand waar kasten ed moeten gemonteerd worden blijft hetzelfde: op die plaatsen is de isolatie slecht 30mm, 70mm breed, de overige 10mm, we moeten tenslotte 40mm hebben, zijn dan stroken multiplex, uiteraard zitten die stroken aan de binnenzijde. We hebben dan op die plaatsen 14mm hout, daar blijft een schroef wel in vast zitten.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (19 Stemmen)
    28-09-2006, 22:38 geschreven door Collega  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zogenaamde 'rok'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tot op heden heb ik nog geen lichtgewicht alternatief gevonden voor de rok, oftewel de onderzijde van de zijwanden. Ik heb echter een kleine misrekening gemaakt met de breedte van de camper tov de wielbasis. Dit heeft als gevolg, als ik de sandwichconstructie zou laten doorlopen tot onderaan, die achterwielen net niet de wand zou raken. Ik kan me voorstellen dat bij de minste slingering van de wagen de wielen wel de wand zouden raken, met alle gevolgen van dien, te vermijden dus, hier moeten enkele cm gewonnen worden. De isolatie loopt onderaan niet helemaal door: onder de rand waar de vloer moet aansluiten is enkel een strook multiplex, afgewerkt met polyester. Is ineens ook bestand tegen regen steenslag en zouten. De wielkast uitgezaagd en de achterkan ietwat schuin afgewerkt.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    28-09-2006, 22:52 geschreven door Collega  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nogmaals zijwand
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De zijwand moet uiteraard netjes en waterdicht aansluiten aan de bestaande cabine. Het liefst nog naadloos; we laten het polyestervel een 40tal cm groter dan de wand, ook begint de wand eerst 10 cm achter de cabine. Op deze manier kan de polyester met een boog omplooien tot tegen de cabine. Dit is uiteraard de theorie, hoe dit in werkelijkheid gaat aflopen, ziet u binnen in enkele weken
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    28-09-2006, 23:06 geschreven door Collega  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rechterzijwand
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De rechterzijwand is op enkele details na het spiegelbeeld van de linkerwand. Die details zijn de uitsparing voor de toegansdeur en de 'poort' van de garage.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (11 Stemmen)
    28-09-2006, 23:15 geschreven door Collega  
    Archief per week
  • 20/07-26/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 14/11-20/11 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 02/08-08/08 2004
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs