Alles wat aandacht krijgt, groeit!
Zoeken in blog

Archief per maand
  • 12-2019
  • 05-2019
  • 02-2019
  • 06-2017
  • 03-2016
  • 11-2011
  • 09-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 04-2010
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 09-2005
    Wens je meer over een bepaald bericht te weten?

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Inhoud blog
  • Engels Logistics Sterk Merk
  • Learning In Facilitated Teams - LIFT
  • blits
  • Mindshift
    Lijst van kennismanagementlinks
  • Inhuren trainingsactrice
  • Veranderkunde
  • Leren
  • Vlaamse Opleiders Vereniging
  • Leergezelschap Kessels Smit Belgie
  • Biertappen leren via de computer
  • Computer vaardig?
  • 12 gesubsidieerde projecten rond Innovatie-Werk
  • Methodologische gids seniors - juniors
  • Werken met e-leren
    Wanneer ben JIJ voor het laatst 'geraakt' geweest?
    Een interessant adres?
    Markante uitspraken van cursisten, coachees, leidinggevenden in opleiding
    Leidinggevende : "Ik laat voortaan mijn haar in de tijd van de baas knippen!"
    Antwoord General Manager : "Oh ja!" (enigzins verwonderd)
    Leidinggevende"Mijn haar groeit toch ook tijdens de werktijd!"

    Ronny (redder in zwembad te Bilzen)
    'Ik werk heel veel met Nederlanders en mag onze Noorderburen zeer graag.
    Echter, als ze je niet hebben gekloot...dan zijn ze het wellicht vergeten!'

    Fabienne (HR Communicator Brusselse onderneming)
    In je werk word je vaak onderbroken door spobilo's.
    Een spontance binnen loper...

    Filip (opbouw evenementen Stad H.)
    Trainer zegt : Je blinde vlek is iets dat andere van jou zien en wat je zelf niet in de gaten hebt!
    Filip ; Je bedoelt je 'achterkant'

    Nicky J
    De tijd dat je zeurt, is het gebeurd!
    Gevleugelde uitspraak Peer J
    ...Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
    Vereniging Limburg voor Opleiders en Trainers, kortweg Vlot.
    Afgelopen vrijdag hebben we voor de 25ste keer een Vlot bijeenkomst gehad. Alle Vlot deelnemers waren aanwezig. Binnen de 'vlot(te)' vergaderingen blijven we bij allerhande opleidingsthema's stilstaan. Niet alleen de inhoud staat centraal, maar ook lief en leed wordt met elkaar gedeeld. Lieve heeft vrijdag kersverse papa Koen in de wijn gezet en Ann een cadeaubon overhandigt nav de geboorte van ... help, help indien iemand dit leest, kan je me de naam doorspelen? Ronnie L. van Hansen Transmissies heeft alvast de groep een nieuwe 'drive' bezorgd. Mochten er nog opleidingsfreaks in Limburg hun best-practices willen delen, gelieve u kenbaar te maken... we hebben nog een plekje over...
    Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Potargent Philip
    Ik ben een man en woon in (Belgie) en mijn beroep is Prestaties van anderen verbeteren.
    Ik ben geboren op 03/03/1964 en ben nu dus 61 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .

     

    Link naar site axel
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Foto
    Groei & Verandering
    26-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maak van een klacht een kracht!
    Afgelopen week een training klachtenaanpak afgewerkt. Eerst met de leidinggevenden een oefening in belemmerende en stimulerende factoren gedaan. Uit deze oefening bleek dat samenwerking heel cruciaal is, wil je het aantal klachten doen verminderen/vermeerderen in een service organisatie. De leidinggevenden gaven aan dat er heel wat klachten voortkomen uit gedemodeerde materialen, verouderde spullen, enz. De medewerkers daarentegen gaven aan dat de klachten eerder voortkwamen uit slecht geleverde diensten...
    Vervolgens hebben we gewerkt met het 7 stappenmodel om van een klacht een kracht te maken. Uitgangspunt bij dit model is dat alles draait om de emotie van de klager te laten zakken alvorens argumenten en oplossingen aan te dragen. Het inspelen op de emotie bij de klager doe je door begrip te tonen, te knikken, hummen, eventueel gegevens te noteren, 1x krachtig te verontschuldigen,... Indien de ´emotie´ is gaan liggen, kan je aan ´oplossen´ van de klacht beginnen. Tegen deze achtergrond mag je dus ook stellen dat dezelfde oplossing die te vroeg of te laat komt (timing) niet zal werken. Als medewerker is het niet evident om constructief met de oplaaiende emoties (emovere => bewegen) om te springen...

    26-04-2008, 00:00 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    02-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Full time activiteit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als procesbegeleider word ik regelmatig erbij geroepen om groepsprocessen te ondersteunen, waarbij 'groepen' op weg zijn naar 'een team'. Het professionaliseren van deze ondersteuning (beschrijven van allerlei technieken om de groesfazen versneld door te komen) kan reeds een fulltime bezigheid inhouden. De opzet zou erin kunnen bestaan om eerst in kaart te brengen welke rollen er in het team aanwezig zijn (de Belbin rollen zijn daarvoor uitermate geschikt, echter ik zoek naar een methode waarbij dit in een meer managersachtige taal kan gegoten worden). Vervolgens uit de analyse aan te geven welke rollen sterk aanwezig zijn en welke rollen nauwelijks of niet voorkomen. De manager krijgt vervolgens allerlei instrumenten aangereikt om het 'feedback geven' in de groep te stimuleren...

    02-04-2008, 21:25 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Procesgerichte workshop 'You and U together'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor een klant uit Zuid Limburg zijn we afgelopen maandag in de weer geweest om samen met het zittende personeel ( 18 pers) invulling te geven aan 'hospitality standards' (normen die gasten verwachten van een bepaalde dienstverlening). De opdracht bestond uit het benoemen van een 9 tal standards, aangedragen door alle personeelsleden.
    Eerst zijn we blijven stilstaan bij de begrippen hard- en software. De hardware in een dienstverlenende omgeving omvat alle producten die je kan aanraken (bijvb. een balie van een hotel, het meubilair, de zalen, de kamers, etc), de software daarentegen is niet grijpbaar, maar omvat de gastvriendelijkheid, de wijze waarop we gasten begroeten, de manier waarop vragende gasten begeleiden, de wijze waarop klagende gasten te woord worden gestaan, etc.
    Vervolgens zijn we blijven stilstaan bij het type van gast, wat eerstdaags de locatie gaat betreden.
    Vanuit deze discussie zijn de 'standards' op tafel gekomen, namelijk 'collegialiteit', 'communicatie', ' afspraken nakomen',...
    Voor iedere 'standard' zijn vervolgens een 3 tot 5 concrete normen genoemd.
    Na deze oefening en de lunch hebben we al brainstormend over een 'slogan' nagedacht waarbij 'gast' in de benadering centraal zou komen te staan. Vermits deze locatie van doelpubliek verandert (voorheen hotelgasten, nu hulpbehoevende/hulpzoekende gasten) kon de groepzich het beste vinden in de slogan 'you en U together'...
    De namiddag is afgesloten geweest met een kritische herformulering van de normen, waarbij de opdracht was om de normen 'positief' te gaan herformuleren... Zo is 'op tijd komen' verandert naar 'ik ben 5' voor aanvang van de dienst op mijn werkpost' of 'geen gesloten houding' verandert naar ' een open houding waarbij de persoon actief open vragen stelt', etc.
    Het resultaat van 5 uren investering is een beklijvend boekje, waarin de uitwerking van deze workshop staat beschreven, aangevuld met enkele foto's van de deelnemers. Wordt vervolgd.

    02-04-2008, 21:21 Geschreven door Performances Improver  
    Reageren (0)


    Gastenboek
  • Een goeie lente donderdag middag en avond
  • De waarheid
  • Hieperdepiep!
  • bukken
  • hoeis't

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Leven is streven!
    Foto

    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    belgiumkayakvisser
    www.bloggen.be/belgium
    Rondvraag / Poll
    Coachen van leidinggevenden door een externe coach is tijdverlies!
    Helemaal niet akkoord
    Akkoord
    Helemaal akkoord
    Bekijk resultaat


    create your own slideshow


    Zoeken met Google



    Markante uitspraak Aafke de V.
    Alles wat aandacht krijgt, vergroot en het negatieve, verdampt daardoor!

    Markante uitspraak oma van Aafke de V.
    Een cursist maakt zich zorgen tijdens de training...
    Het advies van oma `Als je alles aantrekt, kun je niet meer door de deur heen!`

    Heb je nog meer people bloghonger,
    ga dan ook eens een kijkje nemen op:

    http://www.hrmblogs.net/blogs.asp

    http://loopbaanbegeleiding.skynetblogs.be/
    http://warmoes.blogs.com

    Verjaardagen
    Januari
    4 jan Ine Vanduffel
    6 jan Marja van der Poort
    9 jan Patrick Lathouwers
    Februari
    3 feb Patricia Weytens
    4 feb Johan Potargent
    8 feb Miranda Potargent
    15 feb Jean Schoubben
    26 feb Sonja Kustermann
    28 feb Nathalie Beysen
    Maart
    15 maart Maxine Potargent
    18 maart Eva Kock
    19 maart Heidi Camps
    22 maart Annemie Cranshof
    27 maart Bart Vanmulders
    30 maart Fanny Giethoorn
    31 maart Kamiel Schrijvers
    April
    5 april Duarte Lathouwers
    7 april Olga Staals
    13 april Henk Verdonk
    19 april Marleen Thijs
    16 april Lisette van de Wijgert
    Mei
    3 mei Erwin Schoubben
    18 mei Hilde Schoubben
    22 mei Erwin Dezeure
    22 mei Cees Santifort
    23 mei Cissie Goossens
    Juni
    9 juni Peer Janssen
    16 juni Arianne Schekkerman
    27 juni Lydia Heleven
    28 juni Ingrid Thijs
    30 juni Vera Geebelen
    Juli
    4 juli Ilse Vanthielen & Bert Eradus
    14 juli Andreas Becke
    16 juli John Manders
    18 juli Chris Vanoppen
    Augustus
    15 augustus Marcel van Bommel
    22 augustus Axel Waelbers
    23 augustus Harry de Wit
    29 augustus Veronique Moors
    September
    7 september Silvie Lambrechts
    15 sept Dante Lanthouwers
    18 sept Tuur Schrijvers
    26 september Ingrid van der Linden
    29 september Rob Gijsen
    Oktober
    2 okt Martin Spooren
    16 oktober Jeanne Steegen
    November
    15 November Evy Verbist
    29 November Rene Kersten
    December
    4 dec Sonja Schoubben
    5 dec Stefan Cornelissen
    15 december Mia Steegen
    20 dec John Horrocks
    26 dec Monique Aerts
    29 dec Jo Peeters


    Friends blogs
    http://www.bloggen.be/axelwaelbers
    http://www.bloggen.be/erikvdw
    http://www.bloggen.be/vliegendpaardrijden

     


    create your own slideshow

    11 coachingscompetenties van een coach volgens het ICF

    1. handelen volgens de ethische en professionele normen
    2. werken met coachingscontract
    3. klantenrelaties baseren op vertrouwen en confidentialiteit
    4. voluit aanwezig zijn als coach
    5. empatisch luisteren
    6. krachtige coachingsvragen stellen
    7. hanteren van een directe communicatiestijl
    8. de klant stimuleren tot een groter bewustzijn over belangrijke aspecten
    9. toekomstacties helpen definiëren
    10. doelen concretiseren en plannen uitwerken
    11. bewaken van de procesvoortgang en de verantwoordelijkheden


    Zoeken met Google



     



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs