Vandaag zijn we gestart met een verhaal van Jules. Jules maakt kennis met de juf. De juf stelt zich voor en vraagt aan de kleuters hun naam. Ook Jules wil van alles weten over de juf zoals of haar mama haar komt afhalen of zij ook een boekentas heeft met een knuffel, waarom ze niet huilt als ze voor de eerste keer naar school komt.
Daarna spelen we in de hoekjes :
Na de speeltijd gaan we samen, op muziek, bewegen in de zaal : Alle vriendjes van de klas kregen een Julesmatje. We namen het mee naar de zaal om de bewegingsactiviteit te starten. Vanaf nu krijgen de kleuters dit matje telkens we gaan bewegen in de zaal. Zo weten ze een beetje wat hun te wachten staat en het geeft hun een gevoel van veiligheid. Als ze allemaal klaarstaan met de voetjes op hun matje dan start de juf het bewegingslied van Jules nl. " Hup en hup en 1 en 2, hup en hup en Jules doet mee..." Op deze manier begint de activiteit.
Dan mogen alle kleutertjes hun boekentas halen en stappen we op de muziek naar school.
Als de muziek stopt gaan we snel zitten.
Alle opdrachten worden een paar keer gegeven en de juf moedigt aan om mee te doen en prijst de kleuters die het goed doen.
Andere opdrachten waren : Zet je boekentas op je knieën
Zet je boekentas op je hoofd
Verstop je boekentas achter je rug
We fietsen naar school (met de benen in de lucht)
Alle activiteiten duren slechts +/- 20 minuutjes dit is lang genoeg voor deze leeftijd. Tot slot is er een relaxatie om de kleuters na de opwinding weer tot rust te brengen. De juf vraagt om te gaan liggen maar in het begin willen niet alle kleuters dit omdat zij denken te moeten slapen. Zij blijven dan gewoon zitten of zelfs staan en na enkele lesjes snappen ze de bedoeling wel en doen ze automatisch mee.
Nog even in de hoekjes spelen en dan samen opruimen.
Omdat het niet echt vlot ging zei de juf : "Wie de juf flink helpt met opruimen krijgt een ." En toen hielp iedereen mee ...oef!
Deze morgen kwam juf Davina binnen met een nieuw vriendje. Zijn naam is Jules. Jules had wel wat verdriet maar mijn kapoentjes hebben kleine Jules meteen getroost.
Kleine Jules kreeg ook een kenteken namelijk de peer. Om de beurt mogen de kindjes van onze klas voor Jules zorgen. Vanaf deze week zijn we ook stilletjes aan, onze weekkalender in orde aan het brengen. We bespreken welke dag het is, welke activiteiten we zullen doen die dag en dit alles doormiddel van foto's.
Na ons fruitmoment was het tijd om te sporten met meester Koen. Vandaag had de meester een omloop klaargezet. Eerst even samenkomen op de bank en goed luisteren naar de opdracht. En dan beginnen we eraan. Dolle pret!
Na de speeltijd tijd voor hoekenwerk. We leren kleine stukjes te plakken op een groot blad. We hebben lijm, een doekje en stukjes gekleurd papier nodig. IJverig gingen we aan de slag. Sommige kapoentjes hielden van het kliederen met lijm anderen vonden het toch maar een beetje vies.
Ook in de andere hoekjes was er beweging :
Namiddag speelden we samen een spel. We bouwden samen een toren voor Jules. Eerst draaien aan het kleurenwiel en dan een blokje zoeken met dezelfde kleur. Juf Carla was aangenaam verrast want dit ging zeer goed. De kleur benoemen was soms nog moeilijk maar dat komt nog wel.
Voor we naar huis gaan draaien we onze foto om en zingen we : " Tot morgen "
En straks komen er mama's en papa's naar de klas...spannend! Tot morgen kapoentjes.
Het weekend is voorbij en meestal is het dan voor sommige peutertjes weer even moeilijk. Maar mijn kapoentjes hadden blijkbaar geen last van de "Weekend-blues" en kwamen goedgemutst het perenklasje binnen. Het omdraaien van de kentekens gaat zeer vlot dan kunnen we het uitbreiden met het tellen van de vriendjes. Eén kindje telt de vriendjes van één bankje en weer iemand anders telt de vriendjes van het tweede bankje enz...
juf Carla bracht vandaag een grote prent mee. Eerst moesten we aandachtig kijken zonder iets te vertellen en na een tijdje mochten we dan om beurt vertellen wat we op de prent zagen. Niet zo makkelijk hoor om de juiste woordjes te vinden maar samen is het ons goed gelukt, oef!
Samen gezellig aan tafel ons fruit eten, hmm zo lekker!
Nu hebben we genoeg vitamientjes om samen te gaan sporten in de grote sportzaal. " Komt meester Koen?" wilde mijn kapoentjes weten. Nee hoor, maar op maandag voormiddag is de zaal vrij en daar wil de juf regelmatig gebruik van maken. We gaan bewegen op muziek met onze eigen boekentas. We beginnen met een bewegingslied van Jules om in de "mood" te geraken. "Hup en hup en 1 en 2. Hup en hup en Jules gaat mee. Hup en hup en 1 en 2. Hup en hup doe jij ook mee?"
We stappen tussen de boekentassen op muziek en als de muziek stopt gaan we snel naast onze boekentas zitten. Als de muziek stopt zoeken we onze eigen boekentas tussen die van vriendjes. Zo volgen er nog verschillende opdrachtjes.
Tot slot gaan we naast onze boekentas liggen terwijl de juf een relaxatie-liedje opzet en dan komt ze ons kriebelen, hihi!
Na de speeltijd spelen we in de hoekjes :
Namiddag starten we met een spelletje. "Wat is er weg?" Eerst alle voorwerpen bespreken, daarna wegstoppen onder een doek...
Alle oogjes dicht, niet piepen hoor!
en dan raden wat er weg is... ja, bravo!!!!!
Daarna spel in de hoekjes:
Voor het naar huis gaan nog even in de zaal met auto's, brommers, schommelpaard en fietsjes, want juf Carla moest nog enkele slaapkopjes wakker maken en vieze broekjes wassen...
Deze morgen hadden alle kentekentjes ook een foto. Bij het omdraaien van hun kenteken zagen mijn kapoentjes hun foto en meteen verscheen er een glimlach...
Na onze kalenders was het verhaaltjestijd. Karel voor het eerst naar school. Kleine Karel gaat gaat voor het eerst naar school. Hij maakt er kennis met zijn juf, zijn klas en wil eigenlijk toch liever mee naar huis terug. Dat gaat niet, dus blijft hij in een klas met heel veel lawaai, huilend, zonder mama. Naast hem zit een zwart jongetje dat net als hij huilt. Na een poppenkastverhaal, en het maken van een hoedje van papier, het drinken van melk met een rietje, klaart de wereld zowel voor Karel als voor zijn buurjongetje Ali al heel wat op. Bij het afscheid nemen zwaait hij iedereen enthousiast uit en ziet hij de nieuwe schooldag blij tegemoet.
Toen ik vroeg wie er ook een hoedje wilde maken klonk het eensgezind : "IK!" Dan maar papier bovenhalen maar welk papier hebben we nodig? Een klein blaadje of een groot schilderblad? Wie wil het hoedje passen? Neen dit hoedje is te klein, want het valt af.
Nog een hoedje passen. Ja! Het past.
Maar een wit hoedje is maar saai we gaan ons blad eerst een kleurtje geven.
Na de speeltijd zingen we samen van : " Hansje en Grietje"
Verder werken aan ons hoedje van papier :
Namiddag was het zeer warm in ons klasje dan maar de deur openzetten en in de zaal spelen met auto's, brommers, fietsjes en poppenwagentjes.
Hoera! Iedereen was deze morgen goedgezind. Dan maar meteen aan de slag. Ons kentekentje zoeken en in de boom hangen.
Amai, zoveel mooie boekentassen. Wie heeft welke boekentas dat willen wij wel graag weten. We herkennen een aapje, een lieveheersbeestje, een Plopboekentas, een uiltje, een Piet Piraat-boekentas, enz.
Wie weet wat er in onze boekentas zit? Zullen we even piepen? We vinden een H&W-boekje, reservebroekjes, een flesje water, knuffeltjes, tutjes maar ook ons fruit. Dat stoppen we meteen in ons knabbelzakje want juf Carla was het gisteren vergeten weer in de tas te stoppen.
Als onze tasjes weer op hun plaats staan gaan we aan het werk. De vriendjes die gisteren een dutje deden mogen eerst nog schilderen. De andere kapoentjes spelen in de hoekjes.
Na de speeltijd stempelen we om beurt een boekentas met dotters.
Eigenlijk wilde juf nog een verhaaltje vertellen voor we naar huisgingen maar helaas te weinig tijd dus dat is voor morgen. Geniet nog van het zonnetje en tot morgen!
Deze morgen hadden enkele vriendjes helemaal geen zin in naar schoolgaan en anderen weer wel. Maar eenmaal in de klas keerde de rust weer en kwamen al mijn kapoentjes gezellig bij de juf in de vertelkring zitten om samen "Goedemorgen te zingen". We hebben het enkele keren gezongen om het goed in te oefenen.
Even testen of we ons kenteken nog kennen. En ja hoor! Het lukte heel goed.
Na ons fruitmoment was meester Koen er reeds om ons mee te nemen naar de grote sportzaal. Eerst ons flink warmlopen daarna spel met de bal.
Als afsluiting gingen we even vroeger naar de speelplaats om te fietsen zonder de andere kleuters.
Terwijl wij heerlijk buiten speelden had juf Carla alles klaargelegd om te schilderen.
Oei, van schilderen worden onze handen vies. Dan wassen we ze natuurlijk.
Na de middagpauze leerden we een liedje van Hansje en Grietje. "Hansje en Grietje die gingen naar de school. Het was er zo fijn en het was er zo mooi."
Dan nog even in de hoekjes spelen :
Aan het einde van de schooldag kijken we even naar Bumba terwijl de juf alle boekentasjes klaarmaakt. (sorry juf is de fruitzakjes vergeten in de boekentas te stoppen )
Een eerste schooldag is steeds onwennig voor de peuters, voor de juf maar ook voor de mama's en papa's. Toch is de juf heel tevreden over deze eerste schooldag want er waren wel wat traantjes maar eens alle mama's en papa's naar huis waren, waren de traantjes ook snel opgedroogd. De meeste kapoentjes gingen meteen aan het spelen in de verschillende hoekjes. Juf Carla speelde mee om op deze manier kennis te maken met haar nieuwe kleutertjes.
Kijk eens onze muren zijn al niet meer kaal.
Na de speeltijd zijn we samen in de kring gaan zitten. Juf Carla zong het "Goedemorgenliedje" Nog een keertje zingen vroeg er iemand. Oef! Dacht juf Carla, het zingen lukt nog na twee maanden vakantie.
Na het zingen volgde er een verhaaltje van Milan die voor het eerst naar school mocht. Het was muisstil...
Dan was het tijd om boterhammetjes te eten. Wat hadden mijn kapoentjes honger. Op één twee drie waren alle boterhammetjes op.
Na de middagpauze trakteerde het oudercomité ons op een lekker ijsje. Dat lieten we ons geen twee keer zeggen en we trokken samen op pad naar de ...ijsjeswinkel.
We konden kiezen tussen vanille-ijs of chocolade-ijs en mochten het zelf bestellen. Wat waren we eensgezind, iedereen koos voor een vanille-ijsje.
Van ijs eten krijgen we dorst.
Nadat onze mondjes, handjes en knietjes weer proper waren zijn we weer naar het perenklasje gegaan om nog even in de hoekjes te spelen.
Op één twee drie was onze eerste schooldag voorbij. Hopelijk hebben jullie er morgen weer zin in. Juf Carla in ieder geval wel. Slaaplekker!
Deze morgen mocht Lirana vertellen en een leuke foto tonen van haar samenzijn met Jules.
Joepie! Er is er één jarig en vandaag is het feest voor Ella. Eigenlijk is Ella pas de allerlaatste dag van de grote vakantie jarig maar zolang kunnen wij niet wachten dus vieren we het vandaag. Deze morgen kon je duidelijk aan haar merken dat het een speciale dag was want haar oogjes fonkelden van trots. Klas versieren, alles uitpakken en klaarzetten en dan kon het feesten beginnen. Eerst mocht Ella zichzelf bewonderen in de spiegel met haar verjaardagkroon. Aan haar snoetje te zien is het wel ok!
Daarna mocht Ella op de verjaardagstoel plaatsnemen en piepten we in de grote tas waar alles in zat om een supertof feestje te bouwen. Ella bracht ijsjes voor ons mee maar daar kan de juf geen kaarsjes op zetten want dan smelten ze als sneeuw voor de zon! Dus halen we onze neptaart boven. Hoeveel kaarsjes moeten erop komen Ella?
Dat wist ze goed, drie vingers dus drie kaarsjes. Alle vriendjes telden in koor 1 2 3 en Ella mocht de kaarsjes uitblazen.
Daarna het leukste aan jarig zijn ... pakjes opendoen. Alle ogen keken gespannen naar Ella die geen moeite had met uitpakken. OH! boekjes van onze vriend Jules, twee nog wel! Welk zal de juf eerst vertellen
Nadat de juf het verhaal verteld had mocht onze jarige de boekjes een plaatsje geven in de klasbibliotheek. Dankjewel Ella voor de leuke boekjes.
Nu was het tijd om te zingen en te dansen voor ons fuifnummer. " Lang zal ze leven, lang zal ze leven,... "
Ei, ei, ei, wij zijn zo blij, dat er iemand jarig is en dat ben jij..... Kriebel, kriebel, kriebel, gelukkige verjaardag en nog een dikke zoen.
Ella mag natuurlijk ook nog een cadeautje kiezen uit de doos van de juf. Zij kiest een boekje van Sesamstraat, veel leesplezier, Ella!
Nu was het tijd om ijs te eten, hmm lekker! Oeps! Geen foto's?! Was juf Anneleen druk bezig met uitdelen of... misschien met ijs eten?
We hebben ook een mooie tekening voor het album van Ella gemaakt zo kan zij nog dikwijls terugdenken aan de vriendjes van de perenklas. Voor we naar huis gingen mocht Elena het album geven samen met een zoen.
En dan het moment waarop elke jarige wacht het meekrijgen van Jules voor een geweldige logeerpartij. Veel plezier, wij hopen morgen alles van jullie avonturen te horen.
Tot morgen! Zorg dat jullie goed uitgeslapen zijn want wij gaan op schoolreis! Joepie!
Oeps, waar is onze jarige? Zoals al het belangrijk volk laat ook Lirana een beetje op haar wachten. Maar Deany kon de aandacht even afleiden door te vertellen over haar avonturen met Jules.
Mijn kapoentjes waren in spanning zou Lirana wel komen? Natuurlijk wel want vandaag vieren we samen haar de verjaardag. Zij is nu drie jaar en daarom werd ze vandaag in het zonnetje gezet. Nadat ze haar kroontje gepast had mocht Lirana 1-2-3 kaarsjes uitblazen. Hoera! dat verdient een applausje van al je vriendjes.
Uit onze cadeautjesdoos koos Lirana een trekpopje, veel plezier ermee!
Dan was het tijd voor een dansje voor Lirana. We zongen uit volle borst : " Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria. Hiep, hiep, HOERA!"
Ei, ei, ei, wij zijn zo blij dat er iemand jarig is en dat ben jij!
Kriebel, kriebel en een dikke kus voor ons fuifnummer.
Nu nog een mooie tekening als leuke herinnering voor later.
En dan konden wij smullen van al het lekkers dat Lirana voor ons meebracht. Hmm!
Lirana kreeg haar album van Ella met een dikke kus in naam van ons allemaal.
Fier met Jules op de buik is Lirana klaar om te genieten van een fijne logeerpartij met Jules.
Deze morgen wilde Ann-Sophie en Lien graag vertellen over hun superleuke weekend! Ann-Sophie was een weekendje aan zee geweest en Lien ging logeren bij oma "Bos". Zo te horen was het zeer leuk.
We zijn vandaag ook gaan sporten. Ja een beetje gek want wij gaan anders nooit sporten op maandag maar wij hadden nog een uurtje van vorige week te goed omdat meester Koen op bosklasse was met de leerlingen van het derde en vierde. Sporten met een pittenzak. Eerst even opwarmen met pittenzak en dan een omloop afwerken met het pittenzakje. Moeilijk hoor!
Na de speeltijd stelde juf Anneleen voor om een zandkasteel te maken net zoals Jules. Ja, dat zagen ze meteen zitten. Eerst alle spulletjes klaarleggen, een emmer, een schepje, zand, vlaggetjes, en dan aan het werk... Vol spanning wachten op het resultaat...
Maar het lukte niet! De toren zakte in elkaar.
Nog een keertje proberen, we geven niet op...
Hoe kan dat nu? Bij Jules lukte het wel. Water bij doen hoorde juf Anneleen iemand roepen en ja hoor toen lukte het wel. Hoera!
We werken ons zandkasteel af met schelpjes uit de zee. " Mijn schelpjes" riep Ann-Sophie! ( zij was het voorbije weekend aan zee )
Zullen we nu zoals bij Jules het laten regen op ons zandkasteel en eens kijken of we ook een modderpoel krijgen? Dat wilde mijn kapoentjes wel zien.
Wie wil er een zandkasteel maken? Ik, ik, ik, klonk het van overal. Dus gingen we samen naar de zandtafel. Eerst hebben we water bij het zand gedaan daarna flink roeren en dan konden we beginnen aan ons zandkasteel.
In onze creahoek schilderden wij met rolborstels blauwe verf op een plexiplaat daarna tekenden wij met onze vinger er golfjes in. Volgende week gaan wij ervoor zorgen dat er visjes zwemmen in de zee.
Tot slot een verhaaltje van Klein Wit visje is zo blij.
Klein wit visje is zo blij. Mama komt het halen! Wit visje neemt afscheid van zijn vriendjes. Dag slakje in de schelp, dag kikker op de rots, dag zeepaardje onder het blad,
dag krabbetje achter de steen,
dag goudvis tussen de stengels riet.
Tot morgen, ik ga nu met mama mee.
Joepie, vandaag is Deany de gelukkige die Jules mag meenemen.
Een nieuw gezichtje in onze kring! Vandaag kwam Nena al eens proeven van een dagje in de perenklas want zij mag in september instappen. Welkom lieve Nena, een flinke meid zoals jij kan er altijd bij!
Daarna mocht Blessing vertellen over de logeerpartij van Jules bij haar thuis. Gelukkig had mama of papa een mooi verslagje geschreven zodat de juf wat kon helpen met vertellen. Haar oogjes blonken en die van Juleske ook.
Tijd voor wiskunde! Met behulp van heel wat schelpjes leerden mijn kapoentjes wiskundige begrippen zoals klein en groot, veel en weinig. Wat ging dat al goed!
Spelen in onze hoekjes :
Ons kaartje voor het zusje van Fay is klaar en nu mocht Fiere zus Chelsey het doopsuiker aan alle vriendjes uitdelen. Chelsey heeft ervan genoten want iedereen noemt haar klein maar vanaf nu is Chelsey "Grote Zus!" Proficiat, Chelsey, mama en papa. Wij hopen jullie nieuwe spruit snel te kunnen bewonderen.
Wat is grote zus zijn toch een drukke job! phfff... Telefoneren om alles te regelen met papa en dan rinkelt ook de tweede telefoon : mama aan de lijn of alles op wieltjes liep? Ja, hoor mama en papa... geen paniek Chelsey heeft alles onder controle,
De juf voelde nog interesse bij haar kleutertjes dus hebben we nog meer aan wiskunde gedaan maar deze keer moesten de kapoentjes ook tellen. Evenveel schelpjes in het emmertje gooien dan er stipjes op de dobbelsteen staan.
Om onze dag rustig af te sluiten vertelde juf Davina een verhaaltje van Anna. "Lekker zwemmen" Anna gaat zwemmen, samen met mama. Anna's kleertjes moeten uit, het badpak moet aan. Voor je het water in mag, moet je ook nog onder de douche. Maar dan .kan de waterpret beginnen!
Deze morgen mocht Lowie eerst vertellen over de logeerpartij van Jules bij hem thuis.
We kregen ook een nieuw vriendje op bezoek "Lune" Ze kwam al eens een kijkje nemen want zij mag in september ook naar ons perenklasje komen.
In de creahoek mochten we ons eigen zandkasteel maken met lijm en zand. Veel vriendjes wilden "ik eerst!" maar dat kan natuurlijk niet. Om beurt zegt de juf.
Zo dit is reeds de basis, nu nog afwerken maar dat is voor morgen.
Spelen in de hoekjes :
Chelsey en alle vriendjes van de klas zijn volop aan het werk om een mooie kaart te maken voor haar mama, papa en piepkleine zusje dat net geboren is.
Juf Anneleen vertelde als afsluiter het verhaal van Jules die samen met zus een zandkasteel wilde bouwen. Alles verliep prima totdat het begon te regenen want door al het water was er geen zandkasteel meer maar een hoopje modder.
Vandaag was Blessing de gelukkige die Jules mee naar huis kreeg.
Veel plezier Blessing maak er een fijne avond van!
De vriendjes van de perenklas bouwen tegenwoordig regelmatig een feestje. Ook vandaag was er een feestje in onze klas want wij vierden de verjaardag van ons vriendje Lowie. Eigenlijk is het een beetje te vroeg want Lowie is pas in Juli jarig. Maar dan is het grote vakantie natuurlijk. Eerst mocht Lowie zichzelf bewonderen in de spiegel met zijn verjaardagkroon. Aan zijn snoetje te zien is het wel oké.
Daarna mocht Lowie op de verjaardagstoel plaatsnemen en piepten we samen wat Lowie meebracht om een supertof feestje te bouwen. Hmm, ijsjes! En limonade en 1,2 pakjes! Hoe gaat de juf dat aanpakken om er kaarsjes op te zetten? Dan maar even foefelen en de neptaart bovenhalen. Hoeveel kaarsjes op de taart? Lowie weet het heel goed en toont ons zijn vingers.
Alle vriendjes tellen in koor 1 2 3, kaarsjes, kaarsjes op de taart!
en Lowie blies alle kaarsjes uit. Nu was het tijd om het pakje open te maken dat Lowie voor ons klasje meebracht. Alle ogen keken gespannen naar Lowie, die geen moeite had met uitpakken. OH! leuke puzzels en ook nog een prentenboek, "Knappe auto's"
Onze jarige mocht het boekje een plaatsje geven in de klasbibliotheek. Enkele kapoentjes gingen meteen aan het puzzelen. Dankjewel Lowie voor de cadeautjes.
Nu was het tijd om te zingen en te dansen voor Lowie. " Lang zal hij leven, lang zal hij leven,... "
Ei, ei, ei, wij zijn zo blij, dat er iemand jarig is en dat ben jij..... Kriebel, kriebel, kriebel, gelukkige verjaardag en nog een dikke zoen.
Oef van al dat dansen hebben de kleuters warm gekregen. Wat kan je het best eten als je warm hebt? IJs natuurlijk. Hmm, dat smaakt! En opeens was het stil. We kregen ook nog lekkere limonade om te drinken.
We maken ook nog een mooie tekening voor in het album van Lowie, zo kan hij nog dikwijls terugdenken aan de vriendjes van de perenklas.
Lowie mag natuurlijk ook nog een cadeautje kiezen uit de doos van de juf. Hij kiest een "knappe auto", veel rijplezier, Lowie.
Onze jarige krijgt zijn album met een dikke zoen.
En dan het moment waarop elke jarige wacht het meekrijgen van Jules voor een geweldige logeerpartij.
Veel plezier jongens, wij hopen morgen jullie avonturen te horen. Tot morgen, vriendjes!
Joepie, vandaag is het feest want we vieren de verjaardag van Dylan. In ons klasje hingen vlaggetjes en ook de verjaardagsstoel stond klaar, speciaal voor Dylan. Eerst het kroontje passen en dan voor de spiegel gaan staan. En ja hoor hij vond de kroon mooi.
We bouwden een toren van cakejes en we vroegen ons af hoeveel kaarsjes erop moesten? Even tellen...3 natuurlijk.
Want Dylan is reeds 3 jaar. Eigenlijk was Dylan in het weekend jarig maar vermits hij vorige week ziekjes was vieren we het vandaag. En dan : Kaarsjes, kaarsjes op de taart!
Blaas nu, blaas nu maar! Hoera!
Nu het pakje openmaken. Wat zou erin zitten? Waw! Een boekje over een muisje. "Kleine Muis ontdekt de wereld." Dankjewel, een supermooi prentenboek!
Daarna mag Dylan in de cadeautjesdoos een geschenkje kiezen. Hij kiest een schaartje. Veel knipplezier!
Nu gaan we zingen en dansen voor ons jarig vriendje. Hiep, hiep, Hoera!
Ei, ei, ei, wij zijn zo blij dat er iemand jarig is en dat ben jij! Kriebel, kriebel, Dylan , gelukkige verjaardag.
We tekenen voor de jarige. Van alle tekeningen samen maakt de juf een album als een mooie herinnering voor later.
Hmm, nu smullen van al het lekkers dat hij voor ons meebracht, heerlijke cakejes en sinaassap, hmm dat smaakt!
Eerst krijgt hij zijn album van Sander met een dikke kus en dan Jules in de draagzak mee naar huis.