Vandaag zijn we na een zeer zonnige vakantie weer vol goede moed gestart. Alle kleutertjes en ook de juf waren blij om elkaar weer terug te zien. Er waren vandaag ook 5 nieuwe vriendjes in onze klas, Hanna, Hélena, Yanaïka, Yannick en Simran. Wij heten hen van harte welkom en zullen er alles aan doen zodat ze zich snel thuis voelen in onze perenklas. De eerste dag na een vakantie is steeds nogal hectisch. We moeten het juiste ritme weer zoeken en ook de nieuwe kindjes krijgen volop de kans om rustig te wennen daarom zijn we deze morgen rustig gestart met hoekenwerk.
Zo kon de juf de nieuwe kleuters wat troosten en samen met hen alle hoekjes verkennen maar ze ging ook met de andere kleuters een praatje maken over hun vakantie. Na de speeltijd zijn we dan toch gaan samen zitten in onze vertelhoek want Jens had iets heel speciaal te vertellen. Hij is namelijk grote broer geworden van baby Dries. Hij bracht vandaag twee foto's mee zodat wij reeds even konden piepen. Oh, zo lief! We zagen ook dat Jens, Driesje reeds een flesje had mogen geven. Zo flink!
Donderdag komen de mama en papa van Jens langs met Dries dan kunnen wij de baby van kortbij bewonderen. Namiddag zijn we eerst met de kindjes van de aardbeienklas gaan samenzitten om ons dansje voor het schoolfeest te bespreken. Juf Carla en juf Kathleen vertelden wat wij gaan dansen maar dat blijft nog even ons geheimpje.
Daarna zijn we nog even in de hoekjes gaan spelen maar het was al weer snel tijd om op te ruimen.
Na de laatste speeltijd heeft de juf een verhaaltje verteld over " Anna in het verkeer." Daarna mochten we allemaal eens voordoen hoe snel wij kunnen fietsen.
Nu was het hoog tijd om naar huis te gaan maar lieve mama' s en papa's... slechts in enkele jasjes stond een naam. Foei, foei, toch! De juf weet het niet en ook de kleuters kennen hun nieuwe kleren nog niet. ALSTUBLIEFT schrijf de naam van je kleuter in vestjes, jassen, enz... tenminste als je ze nog terug wil, hihi!
Vandaag stonden onze zenuwen allemaal gespannen, want zou de paashaas nu komen of niet?!! Sterre mocht vertellen over de logeerpartij van Jules bij haar thuis. Ze hadden het superleuk gehad en dat bewezen de foto's die in het boekje van Jules stonden.
Na de avonturen van Sterre en Jules vertelde de juf een verhaal van Paulientje. Paulientje kon niet slapen want de klokken zouden komen. Terwijl het nog donker was ging ze helemaal alleen op zoek in de tuin. Maar dat was veel te vroeg en papa bracht haar weer naar bed. Ze werd wakker van het geluid van de paasklokken, bim, bam ! Nu liep ze samen met kleine broer naar buiten en ja hoor nu was de paashaas wel geweest en konden ze op zoek naar de lekkere paaseitjes. Juf Carla stelde voor om het eens heel stil te maken dan hoorden we de paasklokken ook misschien? Nee niets te horen.
Na de speeltijd maakten we het opnieuw stil en wat was dat? We hoorden de klokken! Snel op zoek naar onze mandjes!
Het hele domein hebben we doorzocht en eindelijk zagen we onze mandjes. Nu nog het juiste zoeken... Hoera! Gevonden!
Namiddag speelden juf Kathleen en juf Caroline een spannend poppenspel over de paashaas en mama kip. Dat was een mooie afsluiter van een super spannende dag. Gelukkig hebben we nu vakantie om even bij te komen.
En dan kregen we onze goed gevulde paasmandjes mee naar huis, DANKJEWEL! Lieve paashaas.
Wat was het leuk vandaag! Sterre was jarig en had vanalles bij om er een grandioos feest van te maken. Daar lieten we geen gras over groeien en we gingen meteen van start met onze jarige in het middelpunt van de belangstelling te zetten. Sterre mocht eerst haar kroontje bewonderen in de spiegel en dan mocht ze drie kaarsjes uitblazen. HOERA!
Sterre had ook een cadeautje bij voor de klas en we waren natuurlijk zeer nieuwsgierig wat ze meegebracht had... Oh, een mooi boekje voor onze bibliotheek, de titel is : " Saar op de grote wc." Dankjewel Sterre hier zullen we nog veel plezier aan beleven.
Sterre mocht een geschenkje kiezen uit de cadeautjesdoos van de juf en zij koos een kleurige armband, veel plezier ermee.
In de grote zaal gingen wij zingen en dansen voor ons fuifnummer. Lang zal ze leven, Hoera!
Ei, ei, ei, wij zijn zo blij dat er iemand jarig is en dat ben jij! Kriebel, kriebel, kriebel, Sterre.
De jarige krijgt van ons een album met een tekening van elk klasgenootje als een mooie herinnering voor later. Daarna trakteerde Sterre ons op lekkere appel- of chocoladecake met lekker fris appelsiensap. Hmm, dat smaakt.
Dank voor het leuk feestje Sterre en natuurlijk ook mama en papa. Later op de dag zijn we met z'n allen naar de paashaas gaan bellen om te zeggen dat onze mandjes helemaal klaar waren en of hij ALSTUBLIEFT ook naar "De Eik" wilde komen.
We moesten allemaal heel stil zijn terwijl juf Carla de paashaas aan de lijn had. De paashaas had nog wel veel werk zei hij maar zou toch naar onze school komen omdat de kindjes van "DE Eik" steeds zulke mooie mandjes maakten. Hij beloofde ook om veel chocolade eitjes te brengen want dat hebben we toch het liefst.
Na het bellen mochten we in de grote zaal met meester Koen en meester Leroy reeds het zoeken naar eitjes oefenen zodat we morgen zeker goed voorbereid zijn.
Tot slot oefenden we ons liedje nog eens van de paaseitjes en dan maakten we ons klaar om naar huis te gaan. Sterre kreeg haar album van Jules en mocht Jules mee naar huis nemen.
Hélena en Yanaïka kwamen vandaag voor de tweede keer naar ons klasje en ook de kuikentjes waren er vandaag voor de tweede keer.
Dat was handig want opeens was al het verdriet vergeten. Alle aandacht ging naar die pluizige wezentjes die veel lawaai maakten. Waarom piepen ze zo? Ze hebben honger en dorst, wisten mijn kapoenen te vertellen. Maar wat zullen wij ze te eten geven? Weet je nog het verhaal van Bruno? We namen het boekje er weer bij en vergeleken het verhaal met onze kuikens en zo wisten we perfect wat de kuikens graag eten. Gelukkig eten ze geen paaseieren en dus konden we die zelf opeten, hmm, lekker.
Na de speeltijd kwam Senne vragen om zijn handjes te wassen. Ojee! Dat was echt wel nodig,
" Maar Senne, toch niet in de vieze modder spelen," zei juf Carla. O, jawel zei juf Wendy dat mag want vandaag is het de nationale buitenspeeldag en dan mogen wij ons lekker vuilmaken. Nadat onze handjes proper gewassen waren speelden wij in onze hoekjes en in de zaal.
Verschillende vriendjes hadden gisteren nog niet de kans gehad om eitjes te plakken in de kruiwagen van de paashaas dus kon dat vandaag. Ook Hélena en Yanaïka wilden graag plakken en dat hebben ze prima gedaan.
Na het opruimen luisterden wij naar een mooi verhaal van Otto, de ooievaar. Louis had dit boekje meegebracht en we hebben ervan genoten, het was een zeer leuk verhaal.
Morgen is een zeer belangrijke dag want dan bellen wij naar de paashaas om even te informeren of hij ons niet vergeten is... We houden jullie op de hoogte. Slaaplekker!
Vandaag zijn we de dag smullend begonnen met een heerlijk paasontbijt. Eerst namen we een kijkje aan de tafel waar al het lekkers klaar lag. Er was keuze genoeg, sandwiches, chocolade- broodjes, samsonworst, eitjes, confituur, choco, enz .. Smullen maar!
Na de speeltijd leerden we een nieuw liedje over paaseitjes. De juf zong het liedje en de kleuters mochten daarna een eitje kiezen en verwoorden welke kleur het eitje heeft. Het eitje werd dan in de kruiwagen van de paashaas gelegd.
's Middags was snel duidelijk dat onze kleuters niet veel zouden eten want hun buikje was nog goed gevuld van het paasontbijt. Namiddag gingen de hoekjes open en mochten we paaseitjes plakken in de kruiwagen van de paashaas.
We sloten de dag af met een filmpje van kabouter Plop want juf Carla moest even de ouders van Simran wat uitleg geven over onze school.
Morgen gaan we onze paasmandjes afwerken en ons liedje nog eens oefenen. Slaaplekker!
Deze morgen bij het binnengaan van de klas hoorden wij iets geks. Piep,piep, klonk het vanop de mat. Nieuwsgierig gingen we een kijkje nemen. Er stond iets op onze mat met een doek erover, wat zou dat zijn? Zullen we de doek wegnemen? Ja! Klonk het van op de bankjes.
Oh! Hoe lief, piepkleine kuikentjes. Zullen wij ze eens tellen... 1, 2, 3, gele kuikentjes. Neen, 1,2 gele kuikens en één zwart kuikentje. We mochten ze allemaal aaien. Daarna mochten ze op bezoek gaan in de andere klasjes.
Juf Carla had nog een verrassing voor ons. Ze bracht paaseitjes mee.
Eerst hebben we ze besproken en daarna mochten we volop proeven. Hmm,.....! We kunnen nu even niets zeggen, want we moeten proeven.
Na de speeltijd zijn we gaan sporten met meester Leroy in de sporthall. De leerlingen van de lagere school stelden voor ons een groot parcours op dat wij samen met hen mochten afleggen.
Namiddag speelden we in onze hoekjes en ook in de zaal met fietsjes, auto's, brommers en buggy's. Nadat we flink hadden opgeruimd vertelde de juf nog een verhaal van Anna en de paashaas.
Anna en haar broertje Lars zijn vroeg wakker om paaseitjes te zoeken. Anna vond een zeer mooi haasje van chocola maar broertje Lars liet het haasje in wel honderd stukjes vallen. O, wat had Anna verdriet. Mama kon Anna troosten door chocomelk te maken van de stukjes chocolade. Tot morgen en niet teveel eten want morgen krijgen we een lekker paasontbijt! Slaaplekker.
Deze morgen hebben we onze hersenen gepijnigd met het tellen van eitjes. Eerst gooiden we met een dobbelsteen en dan telden wij de stipjes ( eitjes, zei de juf ). Dan moesten we voor iedere stip op de dobbelsteen een eitje nemen en op een eierdopje plaatsen. Zo nog een paar keer oefenen en we worden echte wiskundeknobbels!
Tijdens hoekenwerk moesten nog enkele kleuters aan hun haasje werken en dan kan de juf beginnen met afwerken.
Na de middagpauze oefenden wij ons liedje nog een keer. We kregen allemaal een klein kuikentje en als het liedje uit was mochten we het kleintje bij z'n mama zetten.
Voor het naar huis gaan vertelde de juf nog een verhaal over het lief konijntje Rikki en zijn vriendinnetje Mia de kip.
Kaatje kip vertelde deze morgen dat ze eitjes verstopt had in de hoekjes van de klas. Wij mochten ze zoeken en aan onze paastak hangen om onze klas nog gezelliger te maken.
Daarna oefenden wij de begrippen groot en klein. Kaatje kip vroeg een klein ei of een groot ei of allebei en wij zochten het juiste ei voor Kaatje.
Na de speeltijd zijn we gaan sporten met meester Koen in de sportzaal. Namiddag hebben we nog flink aan onze paasmandjes gewerkt want ze moeten op tijd klaar zijn voor de paashaas komt.
Voor we naar huis gingen zijn we nog naar echte diertjes gaan kijken. Enkele studenten van de leerkrachtenopleiding Xios, kregen de opdracht om de leerlingen van het eerste leerjaar héélwat bij te brengen over diertjes. Maar wij mochten ook een kijkje nemen. Er waren schapen, geitjes, een pony en een ezel, kippen, cavia's, en konijntjes. De kleuters waren zeer enthousiast en hadden veel te vertellen over eigen diertjes en ervaringen.
Deze morgen kregen we drie vriendjes op bezoek die na de vakantie ook naar het perenklasje mogen komen. Zo flink dat ze waren! Omdat we zoveel eitjes van Kaatje kip kregen besloten we om er lekkere eiersla van te maken. Eerst de eitjes pellen dat was echt niet makkelijk dan de eitjes pletten en wat mayonaise eronder mengen samen met peper en zout. En dan opeten natuurlijk hmm, lekker!
Na de speeltijd mochten we in de hoekjes spelen en we zijn ook gestart met het maken van onze paasmandjes.
De nieuwe vriendjes leerden alle hoekjes kennen en we speelden mooi samen.
Om ons klein schooltje af te sluiten zongen we nog enkele liedjes samen met Kaatje kip en haar kuikentje.
Vandaag zijn we gestart met een héél emotioneel verhaal. Mama kip legde een ei want ze wilde graag een kuikentje. Maar wat ze ook deed het kuikentje kwam niet tevoorschijn. Pas na veel zwoegen en lang wachten brak toch plots het eitje en kwam er een kuikentje tevoorschijn. Oh, wat was mama kip blij.
Na het verhaal mochten we allemaal een kuikentje stempelen met gele verf en een pluimpje.
"Klein, klein, kuikentje, waar ga je toch naartoe ?" dit is het liedje dat wij vandaag leerden zingen. We kregen allemaal een kuikentje om te aaien terwijl de juf zong.
We speelden ook nog in de hoekjes waar van alles te beleven was.
Voor we naar huis gingen oefenden we nog even ons nieuw liedje bij ons mooi ingericht sfeerhoekje.
Maandagmorgen kregen we bezoek van Kaatje kip. Kaatje maakte nogal veel lawaai. Ze kakelde en toen kwam er opeens een ei. Wij kregen het eitje van Kaatje om lekker op te eten.
Daarom gingen we samen met de kindjes van de aardbeienklas naar het opvangklasje want daar is er veel plaats. De juf bracht een vuurtje mee om eitjes te bakken en te koken. We mochten allemaal proeven sommige vriendjes vonden de eitjes lekker maar enkele kleuters ook niet.
Na de speeltijd mochten we weer even sportief zijn samen met meester Leroy. Namiddag hebben we in de hoekjes gespeeld en de eitjes van Kaatje de juiste kleur gegeven. In de puzzelhoek waren er heelwat nieuwe puzzels en werd druk bezocht.
Voor het naar huis gaan luisterden we naar een verhaal van " Bruno."
De laatste dag van deze week zijn we gestart met een mooi verhaal. Poes Muis heeft een cadeautje voor Dikkie Dik. Een mooie, grote, oranje ballon. Dat is leuk! Dikkie Dik bindt de ballon aan de poot van Beer, maar o help! Beer vliegt de lucht in... en komt vast te zitten in een boom. Wat nu? Je kan de spanning lezen op de kleuters hun gezichtje.
Tijdens ons fruitmoment is het steeds gezellig om bij elkaar te zitten en wat te praten.
Na de speeltijd vroeg de juf aan ons om een kindje te tekenen. Terwijl wij ijverig tekenen observeert de juf ons. Ze mag geen aanwijzingen geven enkel kijken en alles opschrijven zoals onze zithouding, pengreep, met welke hand wij tekenen, onze manier van krabbelen enz...
De andere kleuters speelden samen in de verschillende hoeken.
Nog een keer het verhaaltje lezen. Een juf in spé?
De zandtafel worden we nooit beu. Oeps, waar zijn de dieren?
Oei, een accident! Fantasiediertjes bouwen.
Samen een spoorlijn bouwen. Heerlijk, zo'n middagdutje.
In de namiddag kwam meester Leroy met het Bie Ba Ballenbeest langs en hij had verschillende opdrachten voor ons. Meester Leroy observeerde terwijl onze oog-handcoördinatie, of we handig zijn met de bal en nog veel meer.
Zo dat was het voor deze week ons ballen en ballonnen thema is voorbij. Geniet van jullie weekend en tot maandag!
Deze morgen hebben we eerst ons nieuw liedje wat ingeoefend. "Rollen, rollen, rollen maar!"
De juf bedacht ook een nieuw spelletje met de balletjes nl. gooien naar een doel terwijl we op een afstand staan, achter de gele streep. Juf moest regelmatig eens gaan kijken want er waren een paar slimmerikken bij die voorbij de streep gingen staan.
Tijdens hoekenwerk moesten nog verschillende kleuters een ballonnetje schilderen op muziek.
Na de speeltijd zijn we gaan sporten in de grote sportzaal samen met meester Koen. Honger dat we ervan kregen en dat kon de juf en de meester duidelijk merken want de meeste kleutertjes aten meer dan één keer hun bordje leeg. Lekkere aardappeltjes met bloemkool en cordon blue. Namiddag speelde de juf een poppenspel : Katrientje kreeg een ballon van mama omdat ze flink geweest was. Ze vroeg aan de juf om de ballon op te blazen. Wat was ze blij, ze vroeg aan de kleuters wat zij allemaal kon doen met haar ballonnetje. Opeens was Minou de poes er en zij wilde de ballon afpakken van Katrien. Met haar scherpe klauwen prikte ze de ballon stuk. Ooh, Katrien was zeer verdrietig, maar gelukkig kreeg ze een nieuwe ballon van de juf, een ballon op een stokje zo kon poes er niet meer bij. De kleuters leefden heel erg mee met Katrien, bij sommige kleuters was het huilen nader dan het lachen. Maar eind goed, al goed!
We speelden ook fijn in het lentezonnetje.
Tot slot van de dag nog enkele liedjes; zoals " Deze vuist op deze vuist."
Gisteren zijn we de dag sportief begonnen vandaag beginnen wij muzikaal. We leerden namelijk een nieuw liedje. We mochten allemaal een balletje kiezen van de juf en wij vertelden wat wij allemaal kunnen doen met een bal nl. gooien, voetballen en rollen. Ja en daar gaat het liedje over. " Rollen, rollen, laat de bal rollen. Hier en daar, over elkaar. Rollen, rollen, laat de bal rollen. Rollen, rollen...maar! "
Om het liedje in te oefenen zijn we naar de zaal getrokken om onze bal naar elkaar te rollen. Dit ging helemaal niet zo vlot want peuters van deze leeftijd geven niet zo graag iets af. Juf Carla heeft met handen en voeten moeten uitleggen dat je wel jouw bal moest wegrollen maar dat er dan ook een andere bal naar je toe kwam. Oef!
Even pauze met een lekker stukje perzik want het is Tutti Fruttidag. Na het spel buiten wilde Jules absoluut zijn ballon laten zien. Jules was zeer flink geweest en kreeg daarom een ballon van mama. Maar terwijl Jules aan het vertellen was kwam bijtje Zoem en zij prikte de ballon stuk. OH! Jules weende tranen met tuiten hij was zeer verdrietig. Maar gelukkig had juf Carla nog ballonnetjes en Jules kreeg een mooie rode ballon toen was hij weer blij!
Het ging hier om de gevoelens verdrietig en blij duidelijk te maken. Toen mochten de kleuters in de creahoek een ballon voor Jules schilderen op blije en droevige muziek.
We speelden ook nog met de knikkerbaan en in de andere hoekjes.
Voor we naar huis gingen vertelde de juf nog een verhaaltje van een konijntje dat zeer graag wilde voetballen.
We hebben flink gewerkt voor maar een klein schooltje, vinden jullie ook niet?
Vandaag kregen we bezoek van twee nieuwkomertjes namelijk Hélena en Yannick. Zij kwamen al eens langs om kennis te maken want na de paasvakantie komen zij naar het perenklasje.
We zijn de dag zeer sportief begonnen met een bewegingslesje met ballonnen. De juf had zeer moeilijke opdrachten voor ons in petto maar geen probleem het lukte wonderwel.
Na onze turnles mochten we in de hoekjes spelen. Enkele kleuters moesten nog ballonnetjes stempelen voor Jules dat deden ze met veel plezier. De juf had ook een knikkerbaan meegebracht, superleuk!
Louis wilde poppenkast spelen voor Hélena omdat hij zag dat ze toch een beetje verdrietig was, lief hé! Na de speeltijd zaten we samen in de vertelhoek voor een verhaaltje. Max en de ballon. Max kreeg een ballon hij mocht zelf de kleur kiezen en was zeer fier. Hij wilde leuke spelletjes spelen maar ballon wilde telkens iets anders. Max begreep het eerst niet zo goed totdat hij merkte dat ballon wilde vliegen en dus liet Max de ballon los en keek hem na hoe hij verder verder naar omhoog vloog. Dag ballonnetje!
's Middags aten we frietjes met stoofvlees hmm lekker.
Namiddag werkten we verder aan ons stempelwerkje en we ruimden wat vroeger op om wat langer buiten te kunnen blijven. Lekker genieten van de eerste lentedagen.
Na de kalenders wist Jules ons te vertellen dat hij een verrassing voor ons bij had. Een hele kist vol! Met wat?? De kleuters mochten één voor één voelen zonder te kijken en dan raden wat het was. Een ballon! Een tennisbal! Knikkers!
Jules had ballen en ballonnen bij in verschillende groottes en met verschillende kleuren maar het leukst was het bellenblaasje. Na onze waarneming mochten we in de zaal bellenblaasjes stuk prikken met onze vingers. We kregen er maar niet genoeg van en juf Carla maar blazen en blazen, ze zag er sterretjes van
Na de speeltijd mochten we sporten met meester Leroy met ballen natuurlijk! We begonnen rustig met trommelen op de bal maar de opdrachten werden steeds moeilijker. Geen probleem voor de kapoentjes van de perenklas die kunnen dat allemaal.
Namiddag stempelden wij ballonnetjes voor Jules en speelden we ook in de andere hoekjes. Ook in de zaal mochten we spelen met de ballen en de ballonnen. Kijk maar eens hoe mooi wij reeds kunnen samenspelen. Sterre en Jarne rollen de bal heen en weer naar elkaar en Louis leest een verhaaltje voor Helena die een beetje moe was. Oh, zo lief!
Voor we naar huis gingen speelden we nog een spelletje met een ballon waar juf Carla een belletje in gestopt had. We moesten de ballon doorgeven zonder het belletje te laten rinkelen.
Help, mama,help! Dit was de titel van het boekje dat de juf vandaag wilde vertellen. Het kuiken van mama kip voelde zich groot genoeg om alleen de nacht door te brengen in een tent. Hij vertrok zeer stoer en zelfzeker maar toen het pikkedonker was en hij zijn zaklamp aandeed zag hij een monster en riep mama om hulp. Gelukkig kon mama hem geruststellen dat hij bang was van zijn eigen schaduw en dat er geen monster was. Oef, wat een gerustelling nu kon kuiken eindelijk slapen helemaal alleen in zijn tentje, want hij was al groot!
Na het verhaal mochten de kleuters zelf vertellen over hun eigen ervaringen met groot zijn, alleen slapen, bang zijn in het donker en monsters! Ze hadden allemaal stoere verhalen en opeens ging het over de papa's en slapen en snurken! Zouden er dan toch monsters bestaan?! Na alle straffe verhalen mochten we in de hoekjes spelen en op vrijdag mogen mijn kleuters zelf kiezen met wat ze willen spelen. Weet je wat ze vroegen? Wij willen TikTak spelen. Dus bekers en konijntjes zoeken, Tik Takmuziek opzetten en spelen maar, zo lief!
Andere kleuters schilderden ijverig aan hun kleuterbrevet en ook in de andere hoekjes was het druk.
In de namiddag speelde meester Leroy samen met ons een opvoedend spel om onze kleurenkennis te oefenen.
Voor elke speeltijd en voor het naar huis gaan oefenen wij het aantrekken van onze jas. Kijk maar eens hoe goed wij dat kunnen, zelfs de nieuwe kleuters zijn er reeds mee weg.
Op de laatste dag van deze week durven wij van de perenklas met enige fierheid zeggen dat wij " GROOT " zijn. We hebben dit op allerlei manieren bewezen nl. wij komen allemaal flink naar school, wij luisteren aandachtig als iemand iets te vertellen heeft, wij zijn flink tijdens het toiletbezoek, wij kunnen zelf onze handen te wassen, wij kunnen ook zelf onze jas aantrekken, wij ruimen flink op en nog véél meer. Dus wij hebben ons peuterbrevet zeker verdiend. Nu een weekendje uitrusten en maandag vliegen we er weer in. Dag kapoentjes.
Tik Tak is een bekend Belgisch kinderprogramma dat opgenomen werd van 1981 tot 1991 door de toenmalige BRT nu VRT. Het programma werd uitgedacht door Mil Lenssens, die op het idee kwam toen hij enkele kinderen geboeid zag kijken naar een lotto-trekking. De voorspelbare, repetitieve-mix van kleuren, beweging en muzikale thema's verwerkte hij samen in een kinderprogramma.
Zoals jullie kunnen zien is het een soort tafelpoppenkast gebaseerd op het toenmalige programma. Met op de achtergrond echte Tik Tak muziek komen knuffels en andere materialen tot leven. Het is een aaneenschakeling van verrassingen en special-effects waarbij het visuele telt en niet het verhaal.
Ik ben reeds lang bezig met de voorbereidingen om Tik Tak live te kunnen spelen in de klas. Het maken van een Tik Takhuisje de materialen maar vooral het vinden van de muziek was een probleem. Intussen is het mij gelukt om enkele liedjes te verzamelen. Toch ben ik nog steeds zoekende naar de drie Tik Tak cd's. Als iemand ze heeft en ik ze even zou mogen lenen maken jullie niet alleen mij blij maar ook alle kleuters. Het gaat wel over de muziek cd's en niet de Tik Takfilmpjes. Vandaag was ik er helemaal klaar voor om voor de kleinste kleuters Tik Tak te spelen maar omdat er enkele kleuters van de derde kleuterklas in onze klas waren konden ook zij meekijken naar de voorstelling. Ik dacht zeker dat zij het maar niets zouden vinden maar niets leek minder waar. Na afloop vroegen zij net zoals de jongste kleuters om het nog eens te mogen zien. Daarom beslisten wij om in de namiddag nog eens te spelen maar dan voor alle kleuters van " De Eik ". Het was een succes groot en klein genoten van de simpele handelingen op korte muziekstukjes.
Vanaf nu zal ik wekelijks Tik Tak spelen voor de kleinste kleuters aangepast aan het thema. Tot morgen, kapoentjes.