Volgens de Los Angeles Times zullen The Fast and the Furious 6 en 7 back-to-back(beide films samen) opgenomen worden. De Amerikaanse krant bevestigt daarmee het gerucht dat eerder deze maand op verschillende nieuwssites opdook. Het zevende deel van de populaire franchise zou bovendien meteen aansluiten op het (open) einde van de zesde film. Het nieuws geeft aan dat Universal Pictures na het commercieel en kritisch succesvolle Fast Five een groot vertrouwen heeft in de reeks.
De studio, die zich duidelijk geen zorgen maakt over mogelijke verliezen aan de box office, treedt hiermee in de voetsporen van bijvoorbeeld Warner Bros(Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 & 2 en Summit Entertainments The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1 & 2).
Justin Lin, die de laatste drie delen in de Fast and Furious-reeks inblikte, zal de zesde én vermoedelijk ook de zevende film regisseren. De man heeft zo'n vertrouwen in de franchise dat hij er zelfs de vijfde Terminator-film links voor liet liggen.
The Fast and the Furious 6 wordt op 24 mei 2013 in de Amerikaanse bioscopen verwacht.
Ben Affleck favoriet voor Stephen Kings The Stand.
Productiemaatschappij Warner Bros heeft zoveel vertrouwen in Ben Afflecks spionnenfilm Argo dat de regisseur door de studio is gekozen om The Stand van Stephen King te verfilmen.
Affleck heeft zijn strepen verdiend met zijn regiedebuut Gone Baby Gone en opvolger The Town, maar zelfs voor hem zal het verfilmen van het apocalyptische boek van Stephen King een grote klus worden. Het verhaal is in 1994 al bewerkt tot een miniserie van 366 minuten en een speel- film duurt gemiddeld een stuk korter.
Ben Affleck
In The Stand breekt een supergriep uit in Amerika, waardoor meer dan 99 procent van de wereldbevolking sterft. Na de plaag kiest een deel van de overlevenden voor de goede kant en de rest wordt kwaadaardig.
Ben Affleck is op dit moment bezig met de opnames van zijn regieproject Argo waarin hij ook de hoofdrol speelt. De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal over een groepje CIA-agenten die in Iran zes Amerikaanse diplomaten moeten redden van een gijzeling. Ze ontsnappen door te doen alsof ze een sci-fi film maken. Daarnaast is de regisseur in onderhandeling om de actiethriller Line of Right te maken.
Inhoud:Achttien jaar voor de gebeurtenissen van deel 1 en 2 volgen we Katie en haar zus Kristi tijdens een logeerpartij bij hun grootmoeder. Hun dagelijkse bezigheden worden vastgelegd op film als herinnering voor de ouders en ook Katie en Kristi mogen van de camera gebruik maken. Katie en Kristi geraken in bizarre situaties en er wordt een pact wordt gesloten met de duivel omtrent Hunter.
Matt Damon gaat zijn eerste film regisseren. De acteur heeft ook het scenario geschreven van zijn film, samen met de Amerikaanse The Office-acteur John Krasinski.
De twee acteurs spelen ook de hoofdrollen.
Matt Damon
In zijn regiedebuut speelt de 41-jarige Matt Damon een verkoper die in een klein dorpje be- landt, waarna zijn hele leven verandert. Meer is over de plot nog niet bekend.
Damon brak in 1997 door met de film Good Will Hunting waarvoor hij samen met zijn vriend Ben Affleck het scenario schreef. De twee wonnen een Oscar voor hun script. Ben Affleck werkt momenteel aan zijn derde speelfilm.
Actrice Anne Hathaway(One Day) was in augustus al in onderhandeling over een rol in de film Les Misérables van Tom Hooper(The King's Speech). De deal met producenten Universal Pictures en Working Title Films is nu eindelijk rond!
Anne Hathaway
De actrice verkeert in de musical in het goede gezelschap van Hugh Jackman en Russell Crowe, die de hoofdrollen voor hun rekening nemen. Hathaway zal het onschuldige meisje Fantine spelen die door inspecteur Javert(rol van Russell Crowe) in de gevangenis wordt gegooid wanneer haar vriend Jean Valjean(rol van Hugh Jackman) een stuk brood steelt.
Verder zouden Helena Bonham Carter(in de rol van Madame Ternadier), Miranda Cosgrove (School of Rock), Hayden Panettiere(Scream 4) en Harry Potter-actrice Emma Watson getipt zijn voor rollen in de filmmusical.
De opnames van de film beginnen eind dit jaar of begin 2012. Les Misérables zal op 7 december 2012 in de Amerikaanse bioscopen verschijnen zodat de musical nog mee kan dingen naar één of meer Oscars.
Opnieuw staan Hugh Jackman en zijn boksende robots bovenaan in de Amerikaanse bioscoop top tien. Real Steel bracht afgelopen weekend $16,3 miljoen op. Deze opbrengst was goed ge- noeg om de danspasjes van Footloose van de toppositie af te houden. Met een openingsweekend van $16,1 miljoen kwam de remake van het gelijknamige tienerdrama uit 1984 binnen op de 2de plaats.
De sci-fi horrorfilm The Thing van de Nederlandse regisseur Matthijs van Heijningen Jr. had een uiterst matige start in de Amerikaanse box office lijst. De prequel van John Carpenters gelijkna- migefilm uit 1982 is binnengekomen op de derde plaats met een weekendopbrengst van $8,7 mil- joen. Toch was dit teleurstellende resultaat beter dan het desastreuze openingsweekend van The Big Year. Ondanks hoofdrollen van steracteurs Jack Black, Steve Martin en Owen Wilson kwam deze komedie niet verder dan een negende plaats met een opbrengst van $3,3 miljoen.
De horrorfilm Dream House, de virus-thriller Contagion en de romantische komedie What's Your Number? hebben de top tien verlaten.
Top tien van Amerika van 14 t/m 16 oktober 2011 1. (1) Real Steel 2. (-) Footloose 3. (-) The Thing 4. (2) The Ides of March 5. (3) Dolphin Tale 6. (4) Moneyball 7. (5) 50/50 8. (6) Courageous 9. (-) The Big Year 10. (7) The Lion King
'The Three Musketeers': interview met Milla Jovovich.
Topmodel, filmster en zangeres: op haar 35ste heeft Milla Jovovich al vele paden bewandeld. Met echtgenoot Paul W.S. Anderson gaat de Oekraïense schone voor een blitse bewerking van Alexandre Dumas-klassieker 'The Three Musketeers'. "Ik kick op al die stunts!"
Voor het vervolg van het interview met Milla Jovovich klik
hier.
Mickey Rourke(59) heeft getekend voor een rol in de thriller 'Java Heat'. Deze film gaat over een mysterieuze Amerikaan met anti-islamgevoelens(rol van Twilight-acteur Kellan Lutz) die samen met een islamitische politieagent achter een groep stelende terroristen aangaat in Zuidoost-Azië. Het personage van Mickey Rourke is een juwelendief die het grote brein blijkt te zijn achter de terreurgroep.
Mickey Rourke
Rourke en Lutz zijn vanaf 11 november trouwens beiden te zien in de actiefilm 'Immortals'. Wanneer Java Heat in de bioscoop verschijnt, is nog onbekend.
Voor een uitgebreide kijk achter de schermen van 'The Three Musketeers' en een interview met Orlando Bloom kan u terecht op de site www.bloggen.be/moviefacts.
Hugh Jackman en zijn boksende robot hadden dit weekend geen zware wedstrijd: met een matige opbrengst van 27,3 miljoen dollar bereikte Real Steel de eerste positie in de Amerikaanse bioscoop top tien. The Ides of March, het politieke drama van en met George Clooney, was met 10,4 miljoen goed voor een tweede plaats.
De familiefilm Dolphin Tale en het sportdrama Moneyball met Brad Pitt zakten respectievelijk naar de derde en vierde plaats. Slechter verging het The Lion King3D, die vier plaatsen moest inleveren en uitkwam op nummer zeven.
Steven Soderberghs virus-thriller Contagion en de misdaadfilm Killer Elite hebben de top tien verlaten.
Top tien VS periode 7 t/m 9 oktober 2011 1. Real Steel 2. The Ides of March 3. Dolphin Tale 4. Moneyball 5. 50/50 6. Courageous 7. The Lion King 8. Dream House 9. What's your number 10. Abduction
Interview met Rowan Atkinson n.a.v. de komende release van Johnny English Reborn.
De 56-jarige Rowan Atkinson werd een wereldwijd fenomeen met Mr. Bean. Onlosmakelijk is de acteur verbonden met de rol van excentrieke, licht gestoorde Brit, maar daarnaast speelde hij tal van andere personages. Een van die creaties ontstond in de jaren negentig, toen hij in commercials voor een creditcardbedrijf een stuntelende geheim agent speelde. Pas jaren later, in 2003, kreeg Johnny English zijn eigen film. Na een aantal bijrollen en een tweede Bean-film, is Atkinson nu opnieuw in de bioscoop te zien als incapabele MI7-agent. Een gesprek met de acteur over Johnny English Reborn:
Heeft u veel voor de film moeten trainen? Rowan Atkinson: Ja, meer dan normaal. Ik heb moeten oefenen en ik heb wat gevechtstraining gehad. Ik vond het soms wel een beetje saai, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, zodat ik veel dingen zelf kon doen.
U bedoelt de stunts? Rowan Atkinson: Ja, de meeste heb ik zelf gedaan. Ik ben alleen niet erg goed met hoogtes, maar voor de rest ging het wel. Ik ben nooit echt atletisch geweest, maar wel aardig lenig. Ik wil niet be- weren dat ik goed ben in stunts, maar ik vond mezelf goed genoeg.
Traint u ook uw gezichtsuitdrukkingen? Rowan Atkinson: Nee, dat doe ik nooit. Ik herinner me dat ik mijn gezicht ontdekte toen ik twintig was, maar sindsdien heb ik er nooit verder mee geoefend. Ik ben altijd wel een beetje verrast als ik die vraag hoor, of ik mijn gezichtsspieren train voor de spiegel of iets dergelijks. Dat heb ik nooit echt gedaan. Je oefent af en toe wel bepaalde bewegingen, maar met gezichtsuitdrukkingen werkt dat anders. Ik eis als het ware wat mijn gezichtsspieren moeten doen en ga er vanuit dat mijn ge- zicht ook doet wat ik denk. En over het algemeen pakt het ook uit zoals ik bedoelde.
Improviseert u veel op de set? Rowan Atkinson: Nee, wel tijdens het schrijven. Dan zitten we samen, iedereen roept wat ideeën en dat wordt dan opgeschreven. Soms sta ik dan op om bepaalde dingen voor te doen, zodat we een idee krijgen hoe het eruit ziet. Maar op de dag van het draaien zelf is er geen improvisatie meer.
Waarom wilde u een vervolg maken op Johnny English? Rowan Atkinson: Een logische reden was dat Universal er wel geld in zag. Ten tweede kreeg ik de kans om iets nieuws te doen, of iets beters. Het personage is niet zo maar ontstaan, het is gecreëerd in een lange periode, waarin je zelf ook steeds meer ontdekt. Ik zag het wel zitten om Johnny English geloofwaardiger te maken, en hem eigenlijk meer een verhaal te geven. Om hem in verschillende situaties te zetten en daardoor voor een groter inlevingsvermogen te zorgen. Ik vind dat dat wel heeft gewerkt, je wil dat hij slaagt, nog meer dan in de eerste film. Het leuke aan dit personage is dat hij best goed is, geen complete gek, hij is alleen niet zo goed als hij zelf denkt. Hij is iets te zelfverzekerd. Zon tekortkoming is een vruchtbare bodem voor komedie. Met dit tweede deel hebben we een wat geloofwaardigere plot willen maken. We zien de film graag meer als een komediethriller dan een spionageparodie. Dat is wel lastiger, omdat je het goed moet uitbalanceren, maar je kunt meer uit het personage halen.
Heeft u er ooit aan gedacht om een meer serieuze of dramatische rol te spelen? Rowan Atkinson: Ik denk dat de dingen die je nodig hebt om een komische rol te spelen, in principe dezelfde moeten zijn als voor een serieus personage. Ik denk dat het probleem zit in de vraag of het publiek het wel accepteert. Ik draag duidelijk wat met me mee, voornamelijk door Mr. Bean. Ik denk dat het heel erg afhangt van hoe en wanneer je het doet.
Maar zou u het willen? Rowan Atkinson: Ik zou het graag doen, maar het is geen ambitie. Ik heb het niet nodig. Sommige mensen hebben dat wel, maar ik ben erg blij met wat ik nu doe.
U bent ook werkzaam als producent. Zijn er dingen die u achteraf graag anders had willen zien? Rowan Atkinson: Ja, vrij veel eigenlijk. Het kan best lastig zijn als je niet alle tijd hebt. Als je niet genoeg tijd overlaat tussen de montage en de release, dan kun je het niet echt goed laten bezinken. Je kunt wel testpublieken gebruiken tijdens de montage, maar ook daarna besef je nog dat er dingen beter hadden gekund. De lengte van een shot, of een andere take; veel kleine dinge- tjes.
Het klinkt alsof u best actief bent gedurende het hele creatieproces, zou u niet ooit zelf eens willen regisseren? Rowan Atkinson: Ik denk niet dat ik ooit mezelf zou willen regisseren, maar ik heb wel een lichte interesse in anderen regisseren. Vooral met mijn eigen films ben ik blij dat ik de regie aan iemand anders kan overlaten, het lijkt me niet prettig om de baas te zijn over mijn eigen performance. Maar ik denk wel dat ik een oog voor regisseren heb, ik denk dat ik wel weet hoe het werkt. Toch is het zoals bij de serieuzere rollen: het is nooit echt een ambitie geweest. Bovendien is het grootste probleem als regisseur dat je met acteurs moet omgaan, dat lijkt me niet bepaald leuk.
Kunnen regisseurs makkelijk met u overweg? Rowan Atkinson: Ik denk dat ik redelijk te regisseren ben, maar wel doodvermoeiend. Ik ben nooit tevreden, dat moet af en toe heel frustrerend zijn. Ik denk dat ik als persoon aangenaam genoeg ben, maar als acteur wat veeleisend kan zijn. Ik ben er niet trots op, maar zo is het.
Wie is de baas? Rowan Atkinson: (denkt even na) Het is een gedeelde verantwoordelijkheid tussen mij en de regisseur, zo zou ik het beschrijven.
Wat voor publiek had u bij het maken van de film in gedachten? Rowan Atkinson: We hebben niet echt onderzoek gedaan naar wie het wel of niet leuk vindt. Ik heb niet echt een bepaald publiek in mijn hoofd als ik dingen schrijf, misschien dat ik me soms een keer afvraag of een elfjarige een bepaald woord begrijpt. Het belangrijkste bij kome- die is om te maken wat jou zelf aan het lachen maakt.
Kunt u zelf nog van alle grappen genieten? Rowan Atkinson: Vooral tijdens het schrijven kunnen we er allemaal om lachen en er echt plezier mee hebben. Het is leuk om ermee te experimenteren en te zeggen of doen wat er in je opkomt. Maar tijdens het draaien is het niet leuk of grappig, er wordt dan maar erg weinig ge- lachen. Dan gaat het er om dat je zorgt dat het aankomt bij je publiek, en dat is gewoon hard werken.
'Johnny English Reborn' speelt vanaf 12 oktober 2011 in de Belgische bioscoopzalen.
Inhoud: Rowan Atkinson speelt in de komische spionagethriller Johnny English Reborn opnieuw de rol van de toevallige geheim agent die niet bang is voor gevaar. In zijn nieuwste avontuur moet de ongewone geheim agent van de Britse geheime dienst voorkomen dat een bende internationale moordenaars een wereldleider liquideert en zo wereldwijd chaos veroorzaakt.
Zondag wordt de langverwachte film 'My Week with Marilyn' voorgesteld op het 49ste filmfestival van New York. De trailer belooft alvast een geslaagde transformatie van actrice Michelle Williams tot het blonde fifties-icoon.
My Week with Marilyn vertelt het verhaal van een jongeman(Colin Clark) die tijdens de zomer van 1956 als assistent aan de slag gaat op de filmset van The Prince and the Showgirl in Londen en daar de ster van de film, Marilyn Monroe, ontmoet. Wanneer haar nieuwe echtgenoot Arthur Miller de filmset in Londen verlaat, bezorgt Clark haar een week van plezier.
De film is gebaseerd op een 'ontbrekend' deel van het dagboek 'The Prince, the Showgirl and Me' dat de Britse televisiemaker zelf publiceerde in 1995. Dat deel, 'My Week with Marilyn', werd pas in 2000 gepubliceerd, twee jaar voor de dood van Clark.
In de film is de rol van Marilyn Monroe voor Michelle Williams. De cast bestaat verder uit Eddie Redmayne(als Colin Clark), Kenneth Branagh(Sir Laurence Olivier), Judi Dench (Dame Sybil Thorndike), Dominic Cooper(Milton Greene) en Emma Watson(Lucy).
'My Week with Marilyn' draait vanaf 4 november 2011 in de Amerikaanse zalen. Vanaf wanneer de film bij ons in de biscopen te zien is, is nog onbekend.
Nieuwe internationale trailer 'The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn'.
Paramount Pictures heeft nog een internationale trailer vrijgegeven van 'The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn, de aankomende Kuifje-film van regisseur Steven Spielberg en producent Peter Jackson.
The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn volgt Kuifje(rol van Jamie Bell) tijdens zijn zoektocht naar het geheim van het mysterieuze schip Unicorn. Daarin wordt hij natuurlijk bijge- staan door Kapitein Haddock(rol van Andy Serkis). Verder worden de rollen van Jansen en Janssen gespeeld door Simon Pegg en Nick Frost.
In de hierondervermelde trailer zien we enkele actiescènes en krijgen we meer te zien van de mo- tion capture techniek dewelke men heeft toegepast voor het maken van de film.
Deze animatiefilm draait vanaf 26 oktober in de
bioscopen.
Halle Berry gaat een telefoniste van een alarmlijn spelen in de film 'The Hive'. Dat zegt regisseur Joel Schumacher tegen de Amerikaanse filmsite Coming Soon.
Haar personage herkent tijdens een gesprek met een meisje in nood de stem van een moordenaar uit haar eigen verleden. Daarop onderneemt ze actie.
Halle Berry
Hoewel de 45-jarige Berry nog niet heeft getekend, is Schumacher ervan overtuigd dat ze ja zegt. Het enige waar hij nog niet zeker van is, is de titel. Een horrorfilm over mieren uit 2008 heeft dezelfde titel en de regisseur zegt dat hij daar jeuk van krijgt.
Het scenario van 'The Hive' is van Richard D'Ovidio. Hij schreef eerder de actiekomedie Exit Wounds met Steven Seagal en de horrorfilm Thir13en Ghosts.
Schumachers volgende film is de misdaadthriller Trespass, met Nicolas Cage en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Zij spelen een echtpaar dat in hun huis wordt gekidnapt en losgeld moet be- talen. Langzaamaan komt echter aan het licht dat ze niet helemaal eerlijk tegen elkaar zijn ge- weest.
Scène uit 'Trespass
Trespass speelt vanaf 14 oktober 2011 in de Amerikaanse zalen. Vanaf wanneer de film bij ons tezien is, is nog niet bekend.
Kurt Russell gaat een sadistische slaventrainer spelen in Django Unchained van Quentin Tarantino.
De 60-jarige acteur is in gesprek om de rol van Kevin Costner over te nemen, schrijft de Ameri- kaanse filmsite The Wrap. Costner moest de film laten schieten in verband met andere verplicht- ingen.
Kurt Russell en Quentin Tarantino
Django Unchained gaat over de slaaf Django, gespeeld door Jamie Foxx, die wordt gekocht door slaven-drijver Candie, een rol van Leonardo DiCaprio. De slaven moeten vechten tot de dood erop volgt. Russell speelt Ace Woody, een woeste slaventrainer. Django weet de dans te ontspringen met de hulp van een premiejager gespeeld door Christoph Waltz. Samen proberen ze ook zijn vriendin te bevrijden.
De opnamen van Django Unchained beginnen in november. Het wordt de tweede keer dat Russell samenwerkt met Tarantino. Russell speelde in 2007 in de actiefilm Death Proof.
Regisseur John Madden over zijn nieuwste thriller 'The Debt'.
De thriller The Debt was oorspronkelijk een project van Stardust-regisseur en voormalig Guy Ritchie-producer Matthew Vaughn. Hij zag brood in een uitgebreide remake van de Israëlische no-budget-film 'Ha-Hov'. Maar Vaughn was ook volop bezig met het scenario en de voorbereidingen van 'Kick-Ass' en gaf het project door aan John Madden, vooral bekend als regisseur van 'Shakespeare in Love'. Het mag een enigszins vreemde keuze lijken, maar toch heeft Madden ervaring met het thriller- genre. Zo blikte hij afleveringen in van 'Inspector Morse' en 'Prime Suspect', en regisseerde hij de Elmore Leonard-verfilming 'Killshot'.
'The Debt' springt constant van 1966 naar 1997 en terug. Het jaren 60-narratief vertelt over drie Mossad-agenten die de opdracht krijgen om een beruchte nazidokter op te sporen, te kidnappen en voor het (Israëlische) gerecht te brengen. Maar niet loopt zoals gepland. Meer dan 30 jaar la- ter hebben de drie agenten hun oude fouten nog steeds niet gecorrigeerd. Agente Rachel(rol van Helen Mirren) is echter vastbesloten om het één en ander goed te maken.
Regisseur John Madden
Is 'The Debt' volgens u een Hollywoodfilm? John Madden: Dan moet je Hollywood wel eerst definiëren. De film werd geproduceerd door Miramax. Die naam staat nog steeds voor een Hollywood-afdeling die een reputatie heeft van moeilijkere film te lanceren. Tegelijk wilden ze toch ook op veilig spelen en in de eerste plaats 'de thriller' brengen. Ze wilden vooral genrefilms. Maar de mensen van Miramax waren niet dom en luisteren wel naar mijn argumenten. Ik heb de film een ietsje andere richting uitgestuurd dan Matthew zou gedaan hebben. Ik zeg niet dat Matthew de belangrijke thema's zou genegeerd hebben. Maar ik bleef er bij de studiomensen constant op hameren wat ik wilde bereiken: 'Dit is een buitenkans om opnieuw een grote film zoals in de jaren '60 en '70 te maken'. Toen was drama nog geen scheldwoord, en kon je drama mixen met een genre. 'The spy who came in from the cold' is het evidente voorbeeld uit de jaren '60. Maar ik dacht ook aan 'Three days of the condor' en 'The Parallax View' uit de jaren '70. Dat zijn allemaal intelligente thrillers met een psychologische, politieke en emotionele dimensie én met een aangrijpend verhaal. De structuur van 'The Debt' geeft je de kans om zo'n film te maken.
Toen verdween Miramax echter(omdat moederbedrijf Disney een einde maakte aan haar dochter- bedrijf en viel de film in de handen van Disney zelf, een studio die je niet meteen met thrillers associeert. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de Disney-mensen bereid waren om de film te steunen, waardoor 'The Debt' toch de meest brede release krijgt van alle films die ik ooit gemaakt heb. Het is een film die een bepaald publiek kan meekrijgen. Hij is daar aangrijpend en spannend genoeg voor, denk ik.
Sam Worthington in 'The Debt'
Vreest u kritiek vanuit de Mossad of het Zionisme? John Madden: Ik ben in ieder geval voorbereid voor reacties vanuit die richting.(lacht). Maar ja, je zit nu eenmaal op hetzelfde terrein als dat van de boeken en verfilmingen van John Le Carré. Ook deze film handelt over de emotionele, psychologische en morele prijs die de mensen die in de spionage-business zitten moeten betalen. Dat is het hoofdthema, en ik ga me niet verontschuldigen voor wat de prent zegt of niet zegt over Israël. De film wil in ieder geval geen bepaalde politieke richting aanhangen.
Maar Tom Wilkinson symboliseert toch zeer duidelijk een bepaalde politieke richting in Israël, neen? John Madden: Het is de taak van een film om het standpunt van alle personages ernstig te nemen. De woorden van Tom zijn heel provocerend wanneer hij zegt: "De waarheid is een luxe die sommi- genonder ons zich niet kunnen permitteren. Er zijn dingen die belangrijker zijn: onze kinderen, onze toekomst,en ons land." Dat zijn heel passionele woorden van die man. Maar die uitspraken moet je afwegen tegenover andere belangrijke uitspraken van een ander personage. Wanneer Tom die woorden uitspreekt, is dat tegen een vrouw die haar kind wil beschermen tegen de leugens die ze zelf geschapen heeft. Enfin, ik heb tot nu toe slechts één persoon voor mij gehad die me hoofdpijn bezorgde. (lacht) Ze vond het een schande wat ik allemaal over Israël durfde te vertellen. Ach, je moet voorbereid zijn op zo'n reactie. Maar nogmaals, de film is niet politiek met een P. Daar gaat 'The Debt' niet over, hij gaat wel over moraliteit.
Marton Csokas, Sam Worthington en Jessica Chastain in 'The Debt'
'The Debt' is naast de jacht op een nazi ook nog het verhaal over een onmogelijke liefde. Dat thema lijkt terug te keren in veel van uw films. Denk maar aan 'Shakespeare in Love', 'Mrs Brown' en 'Captain Corelli's Mandolin'. John Madden: De verliefde vrouw in het epicentrum is een thema dat me inderdaad na aan het hart ligt.Maar in 'The Debt' is het liefdesverhaal niet bewust gecreëerd. Het ontstond uit het materiaal dat we in handen kregen. Het is nooit de reden geweest waarom ik de film heb willen doen. Ik was voor- al geïnteresseerd in de techniek en het intellectuele van het maken van een thriller. Thrillers vragen vakbekwaamheid en discipline in het vertellen van een verhaal. En als je er dan mooi in slaagt om mensen in spanning te brengen, dan beleef ik daar als filmmaker veel plezier aan.
Mag ik kritiek uiten? Ik vond dat de oudere mannelijke acteurs qua uiterlijk nogal verschil- den van de jongere John Madden: Sommige mensen zeggen het tegengestelde van wat jij zegt. Ze vinden juist dat jong en oud goed bij mekaar passen. Ik denk dat Sam Worthington en Ciaran Hinds misschien het minst op mekaar gelijken. Maar Martons Csokas en Tom Wilkinson zijn volgens mij "a good match". Enfin, het is een heel subjectief iets, denk ik.
Marton Csokas in 'The Debt'
Uw vorige film Killshot met Mickey Rourke raakte moeilijk in de zalen en werd geen hit. Beschadigt zo'n film uw carrière? John Madden: Men zegt altijd: je bent maar zo goed als je laatste film. Ik kan niet zeggen dat zo'n project je geen schampschot geeft. Ik heb altijd willen zeggen: mijn laatste film komt straks. Maar ik vind dat ik vooral moet zeggen: mijn laatste film komt nooit.