Even terugkomen op het stuurhuis. Tussen het stuurhuis en de stuurkolom zit nog een kruiskoppeling. Bij mij een vastgeroest iets. De gegoten onderdelen zouden niet meer verkrijgbaar zijn, het binnenste kruis met zijn naaldlagers had ik al even liggen. De kruiskoppeling is gemonteerd met borgringen, bij mij dus ook vastgeroest. Met borgringtangen niet meer los te krijgen. Enige tijd in kruipolie laten weken, en met iets meer geweld tegen de borgringen bezorgde me enkel afgebroken oogjes van die ringen... Dan maar iets meer geweld: met weer maar eens een scherpe beitel lukt het me om de borgringen te breken, in verschillende stukjes. Die kunnen eéén voor één, met wat geduld, uit de groef gepeuterd worden.Dan met hulp van een hydraulische pers (die flinke wat tonnemaat kan leveren) krijg ik toch één kan los. Als die los is, is er genoeg plaats om met de slijpmolen het andere deel van het kruis door te slijpen, en klop je de rest er gewoon uit. Alles wat proper maken, mooi lakken, nieuw kruis met lagers monteren, en klaar. Toch enkele dagen werk voor zo'n onnozel ding. Maar ja, wat moet, moet.