De carburatoren, zien er vies uit, maar we gaan ze toch proberen op te knappen.
Via via heb ik de beschikking over een ultrasoon reiniger. Dit lijkt op een frietpot, maar vul je met water en aangepaste zeep afhankelijk van het te reinigen materiaal. Voor aluminium dus geen te sterk spul. Het apparaat laat de vloeistof met een hoge frequentie trillen, alle vervuiling komt hierdoor los zonder het materiaal te beschadigen.
Inspectie van de onderdelen:
- geen zichtbare beschadiging aan de naald of sproeier, naald is mooi recht
- aanvaardbare speling van de gasklep
- vlotter en klepje OK (zullen we nog moeten zien als er druk van de benzinepomp op komt, maar dit is goed bereikbaar voor demontage acheraf)
Die engelsen hebben overal oplossing voor gevonden, maar wel met het principe: waarom gemakkelijk als het moeilijk ook kan... De choke is bij 'normale' carburatoren een extra klep achter in de venturi, MG vond dat waarschijnlijk te simpel, via een overbrengingssysteem wordt bij deze carburatoren de sproeier omlaag getrokken zodat een rijker mengsel verkregen wordt.... Hoe verzinnen ze het. Maar... ik had niet heel goed gekeken bij demontage van al die overbrenginskes, veertjes, en dergelijk. Krijg dat dan maar eens terug juist in mekaar. Gelukkig heb ik nog zo'n motor in de MGB zitten, kan ik afkijken.



|