De overdrive, ken ik eigenlijk niets van. Maar 't is mekaniek en hydraulic, moet lukken. En ik wil geen risico's nemen. Als er ooit iets mis loopt met de aandrijving moet ik, aangezien het een flinke aanpassing is, teveel demonteren om er aan te kunnen.
De overdrive wordt dus ook gedemonteerd. Alles ziet er behoorlijk goed uit; het hydraulisch gedeelte wordt grondig gereinigd en de boel kan terug in mekaar. Opletten dat alles goed in lijn staat voor montage, dwz: de overdrive heeft een holle as met binnenvertanding; net ervoor zit een bus met binnenvertanding, die binnenvertanding moet juist op z'n plaats zitten.
Er bestaat zoiets als 'MG University', op Youtube vind je er heel wat filmpjes van, zo ook van de montage van de overdrive op de versnellingsbak. Die man zegt op een moment: it could takes five minutes, or it could takes five hours. Wel, bij mij was het het laatste. Die verdomde bus met binnenvertanding lukte er verschillende keren in zich te verzetten, vergeet het monteren. Tot vier maal toe, moest heel de boel terug uit mekaar.




|