Montage gebeurt in de omgekeerde volgorde als demontage, lijkt vrij simpel. Maar... probeer het vooral niet anders te doen want je kan gegarandeerd opnieuw beginnen.
De speling van het torentandwiel wordt opgeheven door twee geslepen ringen. Die dienen samen met het torentandwiel eerst onderin de bak gelegd te worden. Als hulpmiddel kan er een dunne staaf door gestoken worden. Volgende stap is het voorste deel van de primaire as monteren, naalden van het naaldlager erin plakken, en dan op hoop van zegen het tweede deel van de primaire as monteren. De synchro van de derde en vierde versnelling kan dan het torentandwiel niet passeren... dus dan maar eerst die synchro op het eerste deel passen, tweede deel van de as aanbrengen tot voorbij het torentandwiel, synchro terug op zijn plaats en dan mikken om de as in het naaldlager te krijgen. Vooral niet opgeven, er is geen keus. Eens lukt het. Maar dan... Als de twee delen van de primaire as op hun plaats zitten is het de beurt aan het torentandwiel, herinner de geslepen ringen... Bij mij was het onmogelijk om de achterste ring in de goede positie te krijgen om de as er door te steken. Enige oplossing was alles terug demonteren, en opnieuw beginnen. Zo twee maal... Enig voordeel is dat je het inwendige van zo'n versnellingsbak wel echt kent... Of iemand daar iets mee vooruit is, is een andere zaak... Enfin, na wat geduld (en gevloek) zit alles op z'n plaats...
|