De MGA heeft geen matching numbers, wil zeggen dat, fabriek af, de motor en de versnellingsbak eigenlijk niet bij dit chassisnummer horen. De motor is eentje van een MGB, 1800cc, terwijl, volgens het bouwjaar het een 1500cc zou moeten zijn. Er is ook gefoefeld met de achterzijde, heeft de achterlichten van een MGA MK II, klopt niet met het bouwjaar.
Aangezien dit alles al niet origineel is, zit ik er ook niet mee een andere versnellingsbak te steken, een 5de vitesse gekoppeld aan een 1800cc is altijd welkom. Ik heb er eentje gevonden van een MGB, voor een zacht prijsje. Deze versnellingsbak is echter nooit in een A ingebouwd, enkele wijzigingen dringen zich op. Daarom moet ik de motor en de 'nieuwe' versnellingsbak terug monteren om de juiste plaats van de versnellingsbaksteun te vinden. Hiervoor heb ik een originele 'wieg' van een B aangeschaft, ietwat aangepast en in het chassis van de A gelast, dwarsbalk wat aangepast zodat de boite nergens tegenaan tikt bij het rijden. Later zal ook de middentunnel moeten vergroot worden, het electromechanisch gedeelte past niet onder de originele tunnel. Maar da's iets voor een andere keer.

|