Inhoud blog
  • Medialaan laat zich gelden in het televisielandschap met 2 nieuwe zenders! #mrrBel #mrrtv
  • 20 jaar studio 100? Woa seg eeh!
  • nieuwe poging om cultuurprogramma uit te zenden op Canvas
  • Lezer kent meer woorden dan televisiekijker #mrrcijfers
  • luistercijfers Radio 1 spectaculair gestegen! #mrrcijfers #mrrradio
    Zoeken in blog

    Foto
    Media Radar
    Transmitting mass media novelties
    Bij deze vat ik de koe bij de horens om Media Radar en misschien belangrijker, mezelf, voor te stellen. Mijn naam is Aude François, fulltime Flight Attendant en parttime student aan de Artesis-Plantijn Hogeschool in Antwerpen. Bezig bijtje, up high in the sky en down town Antwerp city ;-) Media Radar is mijn blog waarop ik regelmatig nieuwtjes zal posten uit de mediasector, opgericht voor een workshop die ik volg naar aanleiding van mijn studie Communicatiemanagement. Enkele aspecten die aan bod komen zijn: print: #mrrprint radio: #mrrradio tv #mrrtv cijfers: #mrrcijfers digitaal: #mrrdigitaal buitenland: #mrrbuitenland Belgie: #mrrbel PR: #mrrPR Bent u ook geïnteresseerd in media en al zijn facetten? Wil je op de hoogte blijven van highlights uit de sector? Volg dan zeker Media Radar!
    20-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 jaar studio 100? Woa seg eeh!
    Het was in 1989 dat op de VRT hond Samson voor het eerst verscheen naast omroeper Gert Verhulst. Het succes was zo enorm dat er een eigen programma volgde alsook een eerste kerstshow in 1991. Wat toen zo klein begon, is vandaag een media-imperium geworden, gestart in 1996 door Gert Verhulst, Danny Verbiest en Hans Bourlon. Samson en Gert speelden in 2014 hun 1000ste voorstelling en de teller van licentieproducten staat ondertussen op 10.000. Talloze succesvolle musicals, films, series en pretparken later, is dit op z'n minst terecht: Proficiat Samson en Gert (en ook Hans Bourlon, CEO, natuurlijk)  




    20 augustus 2016. Gertje, wat is  dat, een imperium? De Morgen, p.6.

    20-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe poging om cultuurprogramma uit te zenden op Canvas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bent van Looy en Sofie Lemaire zullen binnenkort te zien zijn in Culture Club, de nobele poging van Canvas om nog eens een talkshow over cultuur te maken, vanaf 16 september om 21 uur. 

    Culture Club wordt 'een talkshow waarin Sofie en Bent met een open, gretige en nieuwsgierige blik kijken naar cultuur en culturele actualiteit', zo stelt de persmap van Canvas

    Netmanager Reinhilde Weyns vertelde dat het een zeer eigentijds programma wordt. Sofie en Bent zijn niet alleen de presentatoren, maar ook de makers van Culture Club. De gesprekken gaan live, aangevuld met enkele reportages die vooraf opgenomen zullen zijn. 

    Er bestaat enige twijfelachtigheid bij menig journalist en voorafgaande presentatoren of een cultuurprogramma wel degelijk in de smaak valt bij kijkers, het is als het ware een paradox: televisie voor wie geen televisie kijkt. Maar cultuurmanager Chantal Pattyn van de VRT hoort alle bedenkingen geamuseerd aan. Ze zegt dat cultuur helemaal geen niche is voor enkele bleke zonderlingen. Mensen doen volgens haar heel veel aan cultuur. Ze is ervan overtuigd dat Sofie en Bent de juiste invalshoek zullen weten te kiezen om de kijkers nieuwsgierig te maken. 

    20 augustus 2016. Televisie voor wie geen televisie kijkt. De standaard/cultuur, p.11.
    FOTO: canvas.be

    20-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lezer kent meer woorden dan televisiekijker #mrrcijfers
    Elke dag komen er nieuwe woorden bij, zoals Boerkiniverbod, daarom is het moeilijk om exact te zeggen uit hoeveel woorden een taal bestaat. 

    Alhoewel het moeilijk te zeggen is hoeveel woorden een taal télt, valt wel te achterhalen hoeveel woorden een taalgebruiker behéérst. Volgens onderzoeker Marc Brysbaert van de universiteit van Gent zijn dat er voor een jongvolwassene 42.000. Gemiddeld, want jongeren met een grote woordenschat kennen zo'n 52.000 woorden, terwijl taalarme mensen slechts 27.000 woorden paraat hebben, schrijft Brysbaerts team in Frontiers in Psychology, op ­basis van een onlinetest die door een miljoen (Engelstalige) mensen werd ingevuld. 

    Mensen die veel lazen hadden de grootste woordenschat, gevolgd door fervente gebruikers van audiovisuele media. Mensen die hun woordenschat enkel uit sociale contacten haalden, waren het taalarmst. De woordenschat van Nederlandstaligen is te vergelijken met die van de Engelstaligen uit de studie, schat Brysbaert.

    19 augustus 2016. Lezer kent meer woorden dan televisiekijker. De Standaard/Cultuur, p.6.


    19-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.luistercijfers Radio 1 spectaculair gestegen! #mrrcijfers #mrrradio
    Uit de recentste luistercijfers van het CIM blijkt dat in het 2e kwartaal van dit jaar alle radiozenders van de openbare omroep erop vooruit gingen. 
    Studio Brussel steeg met 1%, maar ook MNM en zelfs Klara weten extra luisteraars te vinden. Dit alles is peanuts in vergelijking met Radio 1: het marktaandeel van de informatiezender steeg met bijna de helft in een jaar tijd! Gemiddeld stemmen 728.000 mensen per dag af op Radio 1, het hoogste bereik in 10 jaar tijd.

    Een eenduidige verklaring vinden ze niet meteen, daar het aanbod of de aanpak van Radio 1 ongewijzigd bleef.


    'Onze luisteraars waarderen ons dagelijkse aanbod nieuws en duiding, en zeker ook de extra uitzendingen die er de voorbije nieuwsrijke en onzekere periode zijn geweest', bevestigt netmanager Filip Pletinckx. 'Ook Studio France, met de live verslaggeving rond het EK voetbal, viel erg in de smaak. Net als de Classics 1000, als we op de vele reacties van luisteraars mogen afgaan.'  

    Medialaan is dan weer opgelucht met de cijfers van Q-Music. Die zender werd vorig jaar grondig vernieuwd, en dat resulteerde toen in tegenvallende cijfers. De gewenning is nu ingetreden, Q stijgt weer van 11,7 procent naar 13,4 procent. Nog niet het niveau van voor de make-over, maar de dalende trend is gekeerd. Dat maakt het lichte verlies van Joe FM iets verteerbaarder. 

    19 augustus 2016. Luistercijfers Radio 1 stijgen spectaculair. De Standaard/Cultuur, p.4. 

    19-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Egyptische televisiepresentatoren op dieet! #mrrtv #mrrbuitenland
    Om haar imago op te poetsen heeft de Egyp­tische staatstelevisie zwaarlijvige presentatoren de boodschap ge­geven dat ze moeten afvallen. Ze krijgen drie maanden de tijd om gewicht te verliezen, zei Hani Jaafar, regionaal ­directeur van de openbare omroep. “Ongeveer 90 procent van de mannelijke en vrouwelijke presentatoren is te zwaar”, zei hij. 

    Een commissie zal na afloop van de termijn hun gewicht beoordelen. “Al wie als ongeschikt wordt beschouwd, wordt overgeplaatst naar een job die niets met presentatie te maken heeft.” De voorbije dagen berichtten Egyptische media dat de staatstelevisie acht presentatrices voor een maand van het beeldscherm gehaald had. Pas als ze een pak gewicht verloren hebben, mogen ze terugkeren.


    Mocht dit in onze contrijen gebeuren, zou er al snel een rechtzaak volgen wegens discriminatie! 


    19 augustus 2016. Staatstelevisie zet presentatoren op dieet. Het Nieuwsblad, p.15. 

    19-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe subsidiepot voor vernieuwende mediaprojecten #mrrbinnenland #mrrcijfers #mrrpolitiek
    Minister van Media Sven Gatz heeft een pot projectsubsidies voor vernieuwende mediaprojecten.

    De steun is gericht op kleine mediabedrijven of starters die op een innovatieve manier met nieuws omgaan. Het kan gaan om vernieuwende journalistieke productiewijzen, maar evengoed om dataonderzoek, innovatieve verdienmodellen of burgerjournalistiek, klinkt het. De steun bedraagt maximaal 50.000 euro per project, die maximaal 80 procent van de geraamde kosten mag omvatten. 

    Kandidaten moeten voor 26 september hun project indienen, dat hoogstens één jaar mag duren. Veel projecten zullen niet met het maximumbedrag ondersteund kunnen worden, aangezien Gatz slechts 200.000 euro voorziet voor de subsidielijn. 'In een onzeker tijdsgewricht als het huidige hebben we nood aan goede gidsen, die de burger op een kwalitatief hoogstaande manier informeren', duidt Gatz zijn plan. 

    18 augustus 2016. Sven Gatz steunt vernieuwende mediaprojecten. De Tijd, p.14. Ben Serrure. 

    18-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Primetime Communications Group nu eigenaar van INXCO #mrrbel
    Het Leuvense communicatiebedrijf Primetime Communication Group heeft het digitaal mediabureau INXCO uit Rotselaar overgenomen. Met de overname verstevigt PCG zijn positie in het medialandschap. INXCO werd opgericht in 2000 en activeert digitale marketing en communicatie van groeibedrijven. 

    Peter T'Hooft en zijn team zullen in de toekomst actief zijn binnen PCG, een communicatiebedrijf met verschillende afdelingen binnen het communicatiespectrum. Naast de digital-afdeling beschikt PCG ook over een dienst PR, Publishing, Media, Events en Signing. Het bedrijf draait een omzet van 9 miljoen euro per jaar. 

    17 augustus 2016. Primetime neemt INXCO over. Het Laatste Nieuws/Leuven-Brabant, p.47. 

    17-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe campagne Rode Kruis krijgt kritiek #mrrbinnenland #mrrPR
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Let's set things straight: De letters A,B en O die verdwenen uit naamborden van grote bedrijven (voorbeeld: Russels Irprt) is een goede PR campagne geweest die veel media-aandacht kreeg. Helaas is het Rode Kruis op felle kritiek gestoten op social media om een andere reden: iedere man die ooit seks had met een andere man wordt categoriek geweigerd als bloeddonor. 

    Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) laat de kwestie onderzoeken. Maar of de richtlijn vervalt, is nog niet geweten. Ook voor wie op reis is geweest, gelden strenge regels: als je naar het Italiaanse Bologna of naar Tenerife ging, moet je 28 dagen wachten. “De richtlijnen worden steeds aangepast”, zegt hematoloog Marc Boogaerts (KU Leuven). “Om te voorkomen dat virussen als malaria of zika worden verspreid.” Dit zaakje ruikt toch verdacht naar discriminatie als je het mij vraagt. 

    17 augustus 2016. Campagne Rode Kruis onder vuur. Het Belang van Limburg, p.5. 

    17-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donald Trump haalt uit naar de media op Twitter. #mrrbuitenland
    Eerlijk, ik zou een volledig blog kunnen wijden aan het reilen en zeilen achter Trump's campagne en de bijhorende mediaheisa. Er verschijnen dagelijks nieuwsberichten over het de zoveelste schandaligste uitspraak die de presidentskandidaat voor zijn rekening neemt.

    Ook vandaag haalde hij op Twitter uit, dit keer naar de media. Trump Tweette:  'Als de degoutante en corrupte media eerlijk verslag over mij uitbrachten, en geen verkeerde interpretatie gaven aan mijn woorden, zou ik Hillary verslaan met 20 procent voorsprong', tweette hij. De Republikeinse presidentskandidaat had het vooral niet begrepen op The New York Times, 'die nooit met mij gesproken heeft' en schrijft over 'vergaderingen die nooit hebben plaatsgevonden'. Hij voegde eraan toe dat persvrijheid 'niet betekent dat het kranten toegelaten is om maar om het even wat te schrijven, ook al is het compleet verzonnen'.

    Nu, dat media zeker niet altijd betrouwbaar zijn, is 1 van de dingen die ik doorheen mijn opleiding geleerd heb. Of deze informatie correct is, werd nergens bevestigd. Maar de manier waarop Trump over de media schrijft, zal zeker en vast niet toedragen zijn relatie met de media. 

    16 augustus 2016. 'Als de media eerlijk waren, versloeg ik Hillary met 20 procent voorsprong'. De Standaard, p.13.

    16-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IS-propaganda op RTBF #mrrbuitenland #mrrtv
    We kunnen er niet langs: de aanslagen van terreurgroep teisteren ons landschap, maar ook het medialandschap. 

    De Franstalige openbare omroep RTBF heeft zo'n 20 sec. lang propagandabeelden van terreurgroep IS uitgezonden. De beelden moesten doorgestuurd worden naar de VRT, maar belandden in de uitzending over de OS. 

    De kijkers van La Deux kregen in plaats van de herhaling van een tafeltenniswedstrijd een stuk van van de propagandafilm van IS te zien. 

    De RTBF excuseerde zich als volgt: 'door een menselijke fout kwamen de beelden op antenne terecht. Het ging over archiefbeelden die doorgestuurd moesten worden naar Het Journaal van VRT'. Kort na de fout werd ook een mededeling met excuses getoond. 


    13 augustus 2016. IS-propaganda op RTBF. De Standaard, p.22.

    13-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Showbizz Bart naar Radio 2 #mrrradio
    Klik op de afbeelding om de link te volgen bekende star-watcher Showbizz Bart zal voortaan sterren spotten voor Radio 2, onderdeel van de VRT in plaats van Q-music.Het is een opmerkelijke mediatransfer, want Showbizz Bart heeft vijftien jaar voor Q gewerkt en was een van de bekendste stemmen en gezichten van de commer­ciële radiozender. Showbizz Bart zal wekelijks te horen zijn in 'Start je Dag' en 'Spits', waar hij verslag gaat uitbrengen van de belangrijkste gebeurtenissen uit BV-land. Daarnaast wordt hij de showbizzspecialist. 

    Showbizz Bart verlaat Qmusic en trekt naar Radio 2 . (9 augustus 2016). Het Belang van Limburg , p. 26.


    FOTO: GVA

    09-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onthullend nieuws voor VIER-programmatie najaar
    Ook dit najaar is 'De Slimste Mens ter Wereld' een absolute zekerheid voor VIER. Na een eerste aanzet vorig jaar met de lancering van een reeks nieuwe programma's die voor een 'stabiele' kijkbasis zorgden, gaat de zender voluit verder op dat elan.

    In de vooravond rekenen ze nog steeds op Komen Eten om hun trouwe fans tevreden te stellen. Door het huwelijk met Telenet kan VIER uitpakken met eigen fictie in primetime. Verder wordt Eeuwige Roem vanonder het VRT-stof gehaald, maar dan wel met Louis Talpe. Verder volgen er enkele nieuwe reeksen zoals de langverwachte Callboys met Matteo Simoni maar ook een nieuwe variant op 'The Sky is The Limit'. 


     VIER rekent op 'Callboys' en schlagerzangers. (8 augustus 2016). Het Laatste Nieuws, p. 15.

    08-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.app Paper van De Persgroep NL naar Blendle
    Online-kiosk Blendle neemt de app Paper over van de Persgroep Nederland, onder andere uitgever van De Volkskrant. De digitale uitgave biedt tegen betaling een dagelijkse selectie van artikelen uit de verschillende kranten van de uitgever. Hoeveel geld er met de overname gemoeid is, hebben de twee bedrijven niet bekendgemaakt. 

     van der Kolk, T. (4 augustus 2016). Blendle neemt app Paper over van De Persgroep. Opgehaald van devolkskrant.nl : http://www.volkskrant.nl/economie/blendle-neemt-app-paper-over-van-de-persgroep~a4351685/

    04-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.websites VRT, federale overheid en universiteiten plat! #mrrdigitaal
    Rond 22 uur gisteravond gingen alle websites van de VRT, de federale overheid én de universiteiten in ons land volledig plat. Allemaal sites die beheerd worden door Belnet, een computernetwerk voor openbare diensten en onderzoeksinstellingen. Wat er exact aan de hand was, was niet meteen duidelijk. Belnet tweette dat het "problemen aan het netwerk" ondervond die een impact hadden op alle klanten, en dat er volop naar een oplossing gezocht werd. Om middernacht was het euvel nog altijd niet verholpen. 

     Websites overheid en VRT plat. (3 augustus 2016 ). Het Laatste Nieuws , p. 5.

    03-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe trend in medialandschap: webshop/app door magazines en zenders #mrrprint #mrrdigitaal #mrrbel
    Flair bouwt zijn website vanaf vandaag om tot een webshop, zo meldt De Tijd. Alles wat op de website te zien is, is te koop. Lezeressen kunnen nu volledig losgaan en alles wat te zien is bestellen, in samenwerking met Zalando en Zeb, en dit slechts door 1 klik op de desbetreffende foto. Flair krijgt een commissie op elke bestelling via zijn site.

     'Magazines halen hun inkomsten traditioneel uit adverteerders en consumenten', zegt hoofdredacteur Frederik De Swaef in De Tijd. 'Die laatste inkomstenbron is moeilijker over te planten naar online. Daarom kwamen we met een webshop die andere webshops zal omvatten.' Dit voorjaar werd Spott gelanceerd, een app die volgens een vergelijkbaar principe werkt. VRT- en VTM-kijkers kunnen via hun smartphone aankopen wat ze in De keuken van Sofie en Dagelijkse kost hebben gezien. 

     Website 'Flair' wordt webwinkel. (3 augustus 2016). De Standaard, p. 3.

    03-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Topics viert zijn 50.000 abonnees #mrrprint #mrrdigitaal
    De exclusieve gratis dienst voor lezers van de Persgroep-kranten bereikte kortelings 50.000 abonnees. De website werd eind juni gelanceerd voor lezers van De Morgen en HLN. Een week later kon Topics al op 10.000 gebruikers rekenen. Recent kregen ook de lezers van Nederlandse kranten toegang tot de nieuwe service. 

    De site werkt als volgt: lezers kunnen uit meer dan 10.000 topics hun favoriete onderwerp kiezen om over te lezen en stellen zélf hun eigen nieuwsoverzicht samen; kortom, een gepersonaliseerde krant uit een selectie van de 13 kranten van de uitgever.


    50.000 abonnees op Topics. (2 augustus 2016). Het Laatste Nieuws, p9.

    02-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reclame op maat getest bij Proximus #mrrdigitaal #mrrtv
    Proximus TV pakt binnenkort uit met gepersonaliseerde reclame in onze woonkamers.Hetbedrijf past daarvoor vanaf 1 september zijn algemene voorwaarden aan.In de selectie van de reclamespots wordt gekeken naar administratieve klantengegevens, het kijkgedrag en de gegevens van andere Proximus-diensten. 

    Ze zullen deze nieuwe aanpak starten op TV Replay, de dienst van Proximus TV om uitgesteld te kijken. Op termijn willen ze ook tijdens het live kijken de boodschappen aanpassen aan de kijkers, iets dat van groot belang is voor adverteerders.Wie reclame maakt voor pampers, heeft er weinig aan dat die boodschap een halve minuut op het scherm prijkt bij een alleenstaande man. Wie de juiste reclame bij de juiste mensen krijgt, kan dus meer geld vragen voor die boodschap.

     Ook concurrent Telenet werkt, in samenwerking met de gelieerde commerciële zenders VIER en VIJF, aan gerichte reclame. Dat project zou later dit jaar van start moeten gaan. 

     Proximus test reclame op maat. (2 augustus 2016). De Tijd, p. 14.

    FOTO: Het Nieuwsblad

    Bijlagen:
    97203814-4486-11e4-b16e-c5c51675b11f_web_scale_0.5692937_0.5692937__.jpg (12.5 KB)   

    02-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VTM biedt excuses aan omtrent sketch met Frank en Sabine #mrrtv
    Tegen de Sterren op, een gevestigde waarde bij iedereen die komische ontspanningstelevisie weet te apprecieren. In de aflevering van vorig weekend werden Frank en Sabine (weerman en -vrouw) gepariodeerd in het programma. Uiteraard kunnen beide partijen het grappige hiervan inzien, maar deze week lag het anders: zowel Frank als Sabine maakten vorige week een persoonlijk drama mee. Hagedoren verloor haar man en Deboosere nam enkele dagen eerder afscheid van zus Paskal. Ongepast, klonk het op social media. Medialaan excuseerde zich gisteren dan ook alsvolgend: 'het was ongepast om de sketch uit te zenden na de persoonlijke tragedies binnen de families van Frank en Sabine'. De sketch dateerde al uit 2013, maar door een human error werd de uitzending op zaterdag niet aangepast.


    ondertussen zoekt VRT een oplossing voor de presentatie van het weer op langere termijn. Woordvoerster Anne Stroobandts bevestigde dat de komende dagen een oplossing op korte termijn gevonden werd. Ze benadrukte ook dat VRT beide weerankers de ruimte wil bieden om te kunnen rouwen. 

    VTM excuseert zich voor sketch met Frank en Sabine. (1 augustus 2016). Het Nieuwsblad, p22

    01-08-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ché houdt het voor bekeken #mrrprint #mrrBel
    Maandblad Ché zal voortaan niet meer tussen de favoriete maandbladen voor mannen liggen, zo vernam De Morgen van uitgeverij Cascade die het blad nog maar recent overgenomen had van Think Media, dat nog niet zo lang geleden failliet verklaard werd.  

    Het was de bedoeling om Ché een nieuw elan te geven: de bikinibabes verdwenen van de voorpagina en inhoudelijk moest het machogehalte verminderen. Maar die nieuwe aanpak werd lauw onthaald bij de lezers. Ook de adverteerders liepen niet warm voor het vernieuwde Ché. Het aantal verkochte exemplaren was simpelweg te laag, en de kosten te hoog volgens De Buck van Cascade. Ook een koerswijziging zou een te zware taak worden voor de kleine uitgeverij: hierdoor beslisten ze dat de editie die nu in de rekken ligt de allerlaatste zal zijn. 

     De beslissing zal niet tot ontslagen leiden, meldt De Morgen nog, omdat het blad vooral door freelance journalisten bij elkaar werd geschreven. 


     De Morgen. (27 juli 2016). Maandblad Ché houdt ermee op . Opgeroepen op 27 juli 2016, van hln: http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/2810026/2016/07/26/Maandblad-Che-houdt-ermee-op.dhtml

    27-07-2016 om 16:35 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe afleveringen van Belga Sport #mrrBel #mrrtv
    Dik drie jaar na de laatste aflevering krijgt Belga Sport een onverwacht vervolg op de betaalzender Play Sports van Telenet. Met acht nieuwe documentaires wil de zender samen met Woestijnvis de bejubelde documentairereeks van onder het stof halen.  

    In maart 2013 zette Belga Sport een punt achter zeven mooie seizoenen en vijftig afleveringen. Niet dat de sportverhalen op waren, maar door de toen hevig oplaaiende ruzie tussen Woestijnvis en de VRT was er geen toekomst meer voor het programma.  

    Play Sports zal de nieuwe afleveringen van Belga Sport dit najaar uitzenden. Exacte data zijn nog niet bekend. 


     De Morgen. (25 juli 2016). Telenet haalt 'Belga Sport' van onder het stof. De Morgen, p. 20.

    25-07-2016 om 00:00 geschreven door Aude Francois  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs