Proximus TV pakt binnenkort uit met gepersonaliseerde reclame in onze woonkamers.Hetbedrijf past daarvoor vanaf 1 september zijn algemene voorwaarden aan.In de selectie van de reclamespots wordt gekeken naar administratieve klantengegevens, het kijkgedrag en de gegevens van andere Proximus-diensten.
Ze zullen deze nieuwe aanpak starten op TV Replay, de dienst van Proximus TV om uitgesteld te kijken. Op termijn willen ze ook tijdens het live kijken de boodschappen aanpassen aan de kijkers, iets dat van groot belang is voor adverteerders.Wie reclame maakt voor pampers, heeft er weinig aan dat die boodschap een halve minuut op het scherm prijkt bij een alleenstaande man. Wie de juiste reclame bij de juiste mensen krijgt, kan dus meer geld vragen voor die boodschap.
Ook concurrent Telenet werkt, in samenwerking met de gelieerde commerciële zenders VIER en VIJF, aan gerichte reclame. Dat project zou later dit jaar van start moeten gaan.
Proximus test reclame op maat. (2 augustus 2016). De Tijd, p. 14.
FOTO: Het Nieuwsblad
|