Maandblad Ché zal voortaan niet meer tussen de favoriete maandbladen voor mannen liggen, zo vernam De Morgen van uitgeverij Cascade die het blad nog maar recent overgenomen had van Think Media, dat nog niet zo lang geleden failliet verklaard werd.
Het was de bedoeling om Ché een nieuw elan te geven: de bikinibabes verdwenen van de voorpagina en inhoudelijk moest het machogehalte verminderen. Maar die nieuwe aanpak werd lauw onthaald bij de lezers. Ook de adverteerders liepen niet warm voor het vernieuwde Ché.
Het aantal verkochte exemplaren was simpelweg te laag, en de kosten te hoog volgens De Buck van Cascade. Ook een koerswijziging zou een te zware taak worden voor de kleine uitgeverij: hierdoor beslisten ze dat de editie die nu in de rekken ligt de allerlaatste zal zijn.
De beslissing zal niet tot ontslagen leiden, meldt De Morgen nog, omdat het blad vooral door freelance journalisten bij elkaar werd geschreven.
De Morgen. (27 juli 2016). Maandblad Ché houdt ermee op . Opgeroepen op 27 juli 2016, van hln: http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/2810026/2016/07/26/Maandblad-Che-houdt-ermee-op.dhtml
|