Jullekes_tour
Inhoud blog
  • Wijzijn eindelijk rond.
  • Les caps
  • Het mooie Normandië
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    31-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-05-2017, 23:40 Geschreven door julleke  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereiding
    Je vraagt je misschien af hoeveel voorbereiding is er nodig voor zulke onderneming.
    Dat is voor iedereen anders natuurlijk, ik heb dit jaar ongeveer 7000km op de teller en voel mij hier goed bij.
    Hieronder een schema van de afgelegde km.

    Bijlagen:
    Voorbereiding Tour de Jul 2017.xls (14.5 KB)   

    31-05-2017, 23:14 Geschreven door julleke  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-05-2017, 00:00 Geschreven door julleke  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heropstart van Jullekes blog
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na de enorme teleurstelling van vorig jaar gaan we er toch terug tegen aan. De motor van de camper heeft een volledige opknapbeurt gekregen en werd na verschillende testen goed gekeurd. Ikzelf heb na verschillende medische onderzoeken ook groen licht gekregen om de rit terug aan te vangen. Het programma is hetzelfde gebleven, dus we doen ritten van om en bij de 200km per dag. We vertrekken in Stal met de camper op 12/06/17 om dan op 14/06/17 de eerste rit, de beklimming van col de la Bonette (2800m) aan te vangen. Ik ben blijven trainen en heb vanaf 01/01/17 nu 5030km op de teller, wat inhoudt dat er tegen dan ongeveer 7000km in de benen zullen zitten. De tweede dag zal er nog wat klimerk zijn maar dan is er een relatief rustig stuk langs de Middelandse zee alvorens we de Pyreneen zullen dwarsen.
    Hopelijk blijven we van pech allerhande gespaard en wil het weer ook wat mee.
    Tot de datum van vertrek zal ik iets op de blog plaatsen als het de moeite is om te vermelden, het is de bedoeling om nu met foto's te experimenteren zodat het tijdens de rit vlot gaat.

    grtjs en tot de volgende
    jul

    11-05-2017, 00:00 Geschreven door julleke  
    Reageren (5)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    10-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heropstarten Jullekes blog
    Bij het heropstarten staan er 4507 bezoekers op de teller, dat doet deugd.

    10-05-2017, 22:40 Geschreven door julleke  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    15-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug thuis
    De terugrit is zonder verdere problemen verlopen, regelmatig bijvullen en zorgen dat we geen grote hellingen tegenkomen.
    Voor ik het vergeet moet ik jullie allemaal hartelijk danken dat jullie zo veel de blog hebben gevolgd. Het voelt goed aan als je ziet dat ik hier niets voor niets zit te typen.
    Natuurlijk ook al betrokkenen bij deze onderneming bedanken, ik ga geen namen noemen uit schrik om iemand te vergeten.
    Er is vanuit Parijs al een mailtje gekomen dat ik eventueel volgend jaar mag verder doen daar waar ik gestopt ben. Dat is goed nieuws, we gaan het goed afwegen en ik laat ten gepaste tijde weten of er een poging komt om het verder af te werken.
    Ik ga ook proberen om hier thuis de foto's nog on the blog te krijgen.
    Je hoort nog van mij.

    grtjs Jul




    15-06-2016, 22:53 Geschreven door julleke  
    Reageren (4)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    12-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 11-Guillestre - Tournus
    Na een niet zo beste nachtrust vatten we de terugreis aan. De eerste kilometers verlopen nog niet zo vlot, we moeten nog uit het hooggebergte geraken, maar dan gaat het beter. Het middagmaal bestaat uit koude pasta met van alles, lekker.
    We rijden door tot Tournus, een oud middeleeuws stadje en we overnachten langs de Saône. Patatten en rauw witloof en een kortelet zorgen ervoor dat we op de been blijven.
    Ik heb dan eens een stand van zaken gemaakt.
    Ik heb 8 ritten gereden met een totaal 1456km en 18824 hoogtemeters. Vooral die hoogtemeters verbazen me, gemiddeld is dat meer dan 2350m per rit, ik verschiet van mijn eigen. We waren al goed opgeschoten, de Alpen waren op de Bonette na achter de rug.
    Wie weet wat de toekomst nog brengt.
    Vandaag zetten we de weg richting Belgie verder, we zien wel waar we geraken.
    Tot dan

    Jul en zijn gevolg.

    12-06-2016, 08:50 Geschreven door julleke  
    Reageren (9)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 8 en 9 - rustdag Guillestre
    Eerst het goede nieuws op dag 9 - de spieren doen het goed, vandaag is de Izoard wel open en daarom wil ik hem toch nog beklimmen.
    Het is een zeer mooie col, brede wegen die eerst zacht hellend door een diepe kloof lopen, adembenemend zicht, de kolkende massa water die zijn weg zoekt door de kloof. Even verder wordt het wat steiler maar het loopt goed en ik geniet op de top van prachtige zichten. Vervolgens terug naar de camping en juist om twaalf ben ik terug op de camping waar de soep lekker ruikt. Als de inwendige mens weer sterk is ga ik voor de volgende col, de col de Vars, niet zo steil +- 2100 m, dat ging gesmeerd, de Izoard +- 2300 m, dus vandaag121 km en toch weer 2898 hoogtemeters, Het wordt zo stilaan de dagelijkse portie. Vervolgens terug naar de camping. Je zal je afvragen waarom terug naar de camping, dat brengt ons bij het minder goede nieuws. Het manneke terug ok maar de camper is minder ok. We moeten noodgedwongen ons avontuur stopzetten tgv een technisch mankement. We zijn allen zeer ontgoocheld maar er zit niets anders op. We kunnen op het gemak terugkeren maar door bergen kunnen we niet. Met nog +- 20.000 hoogtemeters te doen is dat dus niet mogelijk. Hoe het verder gaat gaan met het avontuur kunnen we nu niet zeggen, maar ten gepaste tijden komt er wel raad. Vermoedelijk zijn wij maandag avond terug thuis.
    En nu gaan we naar de voetbal kijken.

    grtjs de mannen.

    10-06-2016, 19:21 Geschreven door julleke  
    Reageren (6)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    09-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-06-2016, 10:43 Geschreven door julleke  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.








    09-06-2016, 10:43 Geschreven door julleke  
    Reageren (3)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 7 - St Jean de Maurienne - Guillestre
    Hoy

    Na een zeer goede nachtrust begin ik eraan, nog een tiental km warmdraaien en we beginnen aan col de télégraphe, 16km lang gem 8% stijging, ondanks het percentage loopt hij redelijk goed en het is nog fris. Om 10.00 uur zijn we boven, enkele wafels verorberen en we zijn weer weg, er volgt een viertal km afdaling tot valloir en dan de Gallibier op. Het is een zwaar geval, het is constant 8 a 9% maar de afstand van de klim is eigenlijk 14km. Het weer is prima, wat zon wat bewolking en het blijft droog. Ik heb vanmorgen gechekt of de col open is, niets laat blijken dat er mis is. Boven op de telegraphe heb ik een vrouw ontmoet die zich spontaan aanbood om een foto te maken aan het monument. We geraken aan de praat en zo kom ik te weten dat haar man juist vertrokken is aan de beklimming van de Galibier. Zij volgt met een kast van een mobilhome en is de eerste die wist te vertellen dat de Galibier top gesloten is. Ik een beetje in paniek raadpleeg mijn achterban waar ik steeds kan op terug vallen (moet toch twee keer bellen). Ze weten me even later te vertellen dat er geen probleem is en de top open is. Ik vol overtuiging doorduwen, een km verder na twee borden dat de col open is staat aangegeven dat de tunnel open is en de col gesloten. Wat moet je ermee, je bent al even onderweg en ik besluit door te gaan. In de verslagen die je leest over de Galibier lees je altijd dat het een moeilijke col is, en ze hebben gelijk. Uiteindelijk na 12 km komen we aan de tunnel (waar je als fietser niet door mag)en wat blijkt de col is gesloten en de tunnel is open. Wat nu, ik zie aan de opening van de tunnel een fietser die blijkbaar toch door de tunnel is gekomen. Effe loeren het is maar 365 m lang en ja Jul rijdt als het groen is door de tunnel. Voila we zijn aan de andere kant, de mannen gerust stellen, twee lekkere wafels van het vrouwtje binnenspelen en we zijn weg. De afdaling is ook niet makkelijk, tot Lautaret constant de handen onder in de beugel. Vanaf dan loopt het als een trein, rond één tref ik de achterban die ondertussen in Italie naar de markt geweest zijn en een gehakt broodje met spek rond ,op de kop tikken, lekker!!!!!
    Van hier richting Izoard voor de volgende klim. Wat blijkt bij het begin van de klim. Izoard gesloten wegens opname van een film. Nog maar eens bekijken hoe we het oplossen. We volgen de omleiding en alzo komen we tot de vaststellingen dat we vandaag niet veel km zullen afleggen, tot overmaat begint het nog te regenen. We zijn in de buurt van Vars waar de volgende beklimming zit en dat kan vandaag niet meer, we zoeken een camping en besluiten om morgen een rustdag in te lassen, de benen wat rust geven, het materiaal eens na te zien, het verder verloop op punt stellen, de kledij te wassen.
    de cijfers : 119km-19km gem- 2424hoogtem

    grtjs morgen komen er foto's

    Jul en zijn gevolg.

    08-06-2016, 22:14 Geschreven door julleke  
    Reageren (5)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    07-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 6 - Bonneville -St Jean de Maurienne
    Prachtig weer van morgen, het parcours was minder prachtig, direkt 30km zonder ophouden aan 6%. Toen hadden we col des Aravis bereikt.
    De eerste grote col sinds twee jaar, het doet toch wat en daar wordt duidelijk dat de jaren hun tol eisen. Ik rijd rond met 52 tanden op het groot tandwiel en met 39 tanden op het kleine tandwiel. Mensen die een trippel gebruiken hebben van voor dan gewoonlijk 52,42 en 32 tanden. In vergelijking met 1988 herinner ik mij dat ik toen de Tourmalet opreed met een 42x25 en toen 13 a14 per uur reed, nu met de 39x29 is dat +- 10 per uur. De snelheid speelt nu ook geen rol, uitrijden is nu het voornaamste doel.
    Nu verder met vandaag, we beginnen aan de afdaling, na 10km hebben we pech een omleiding en ipv verder dalen wordt het eerst nog 5km klimmen aan 8a9%, en dan terug dalen. Na 100 km beginnen we aan de col de la Madeleine 26 km klimmen aan gemiddeld 6 a 7%.Het valt eigenlijk wel mee maar de laatste drie km zijn toch zwaar. Boven gekomen ,een jasje aandoen want er vallen enkele regendruppels en het is er fris. Het is een moeilijke afdaling, je kunt je nergens laten gaan, altijd de remmen in de aanslag. In St Jean de Maurienne beslissen we om te stoppen voor vandaag, het is te laat (lees:het manneke is moe) want nu volgt onmiddelijk de beklimming van de Galibier en die kerel zal toch wel een uur of drie in beslag nemen, en dat zag ik niet zitten. Als je eens narekent zitten we vandaag aan meer dan 60km klimmen tis nie niks eh.
    De cijfers: 155km - gem 17,5km - 3189 hoogte meters -  3cols, St Jean de Sixt, col des Aravis en de Madeleine.
    Op de rustdag maak ik werk van de foto's

    grtjs Jul

    07-06-2016, 21:12 Geschreven door julleke  
    Reageren (5)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    06-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 5-Pontarlier - Bonneville
    Hoy

    Op de camping werd ik wakker met een geweldig zonnetje. Om 06.50 hr vertrek ik, nog even stempels bij de plaatselijke gazettenman en we zijn weg.
    Al vlug rijd ik terug in de mist en dit gedurende anderhalf uur. We klimmen van ongeveer 500m naar 1000 m zonder dat je het voelt, dit is genieten, we zitten boven in de haut Jura en blijven daar de hele voormiddag rijden in het heerlijke zonnetje(eindelijk)! Het is een zegen voor mijn benen die de voorbije dagen door het slechte weer wel degelijk afgezien hebben, en nu kunnen herstellen. Ik ben zo in St Laurent waar ik in de apotheek een stempel ga halen. We eten rond 12.30hr en dan niet te geloven een afdaling van 15km praktisch zonder bochten, niet te steil gem snelheid rond de 45km/u. Vervolgens een klim van 12 km a 6% en dan 20km naar beneden. Dat is genieten. Tot hier hadden we praktisch geen verkeer, de laatste 60 km zijn wel even anders zeer druk verkeer die rakelings passeren. De grootste verrassing moet echter nog komen, twee campings in Bonneville en geen één die open is dus staan we aldaar op een pleintje voor de nacht.

    De cijfers 201km - 2055hm de rest volgt morgen.
    grtjs

    06-06-2016, 21:04 Geschreven door julleke  
    Reageren (6)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-06-2016, 00:00 Geschreven door julleke  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 4-Markstein-Pontarlier
    Het was zo heerlijk om 0650hr vertekken met de zon en blauwe lucht, ongelooflijk tegen over gisteravond alles vol mist.
    Je hoort een nachtegaal en het heldere geluid van de koebellen die reeds op gang zijn. Ik had het geluk dat een ree gedurende 150m langs de weg met mij meeliep om dan in de berm te verdwijnen, echt de moeite. Jos en Louis hebben achteraf ook nog twee reeen gespot. De klim naar Grand Ballon stelde niet veel meer voor, een drietal km serieus klimmen en we waren er. Er was wel niets open natuurlijk en daarom heb ik in het eerst volgende dorp de beginstempel  genomen. Tot km 150km was het een rustige overgansetappe die vrij vlot verliep ik had zelfs voor de begeleiders de 100km gerond en om 12.45km hadden we al geeten restjes pasta met brood en spek. Maar wat had je gedacht, in de verte begonnen de wolken op te bollen en ja de laatste 40 km in de gietende regen die bovendien serieus koud was, mijn spieren begonnen te verkleumen en daarom hebben we de rit wat ingekort. We hadden een kamping voorzien op 215km maar de extra km van de vorige dagen lieten toe om wat vroeger te stoppen, dit werd de kamping van Pontarlier aan de Zwitserse grens. Vandaag weer verse groentensoep en kip met rijst met curry, dessert is nog een verrassing. Morgen verwachten we een soortgelijke rit en vanaf overmorgen komen de grote kanonnen in zicht.
    We hebben vandaag 3 cols gehad col Amig - col Siberloch en col Herrenfluch.
    tot morgen.

    Julleke

    05-06-2016, 20:15 Geschreven door julleke  
    Reageren (3)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Oeps de cijfers vergeten:
    aankomst 17.00hr km 190 - gem 22.2km - hoogtemeters 1760m.

    05-06-2016, 20:09 Geschreven door julleke  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 03 - Vic s Seille - MarksteinJe
    Hoy

    Maak dat mee, de hele nacht droog en ik lig wakker van 0530hr en om 0545hr begint het te regenen. Toch maar alle moed bij elkaar en om 07.00h gestart. Een nachtmerrie, tot 1100hr pijpestelen regen, onweer en vrachtwagensn die passeren en nog een extra douche voorzien. Om 1100hr sta ik boven op de col Donon in de camper, verkleumd en nat tot op het bot. Het is pas als je in een verwarmde ruimte komt dat het bibbereffect optreedt. Droge kledij aan, een beetje eten en dan verder, het bibberen had nog effect tijdens de afdaling die gezien de natte toestand heel voorzichtig moest gebeuren. Gelukkig klaarde het namiddag op en kwam de zon erdoor. Dat was welkom en de nodige klimmen zorgden ervoor dat ik toch op temperatuur kwam tussen 1100hr en 1830hr hebben we eventjes 11 cols verwerkt nl: col du Donon 727m-col de Steige 534m-col de Fouchy 603m-col de Baganelles 903m-col de pré de raves 1007m-col du Bonhomme 949m-Col du Louchbach 977m-col du Calvaire 1144m-col de la Schlucht 1139m-col du Harrenbourg 1186m-col du Hannebrunnen 1190m.
    We staan nu juist voor de klim van de Grand Ballon.
    Je zal wel zien aan het gemiddelde dat het niet van de poes was.
    De geplande camping hebben we juist niet gehaald gezien de mist en we daarom niet wilden verder rijden, de kok en zijn copaan hebben weer een prachtige maaltijd getoverd.
    We hopen dat er morgenvroeg niet te veel mist zal zijn.
    Allé tot morgen.
    grtjs

    De cijfers vertr 7.00hr-aank 18.30hr-198km-19.7km gem-3000hoogtemeters.

    04-06-2016, 20:53 Geschreven door julleke  
    Reageren (4)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 03 - Vic s Seille - MarksteinJe
    Hoy

    Maak dat mee, de hele nacht droog en ik lig wakker van 0530hr en om 0545hr begint het te regenen. Toch maar alle moed bij elkaar en om 07.00h gestart. Een nachtmerrie, tot 1100hr pijpestelen regen, onweer en vrachtwagensn die passeren en nog een extra douche voorzien. Om 1100hr sta ik boven op de col Donon in de camper, verkleumd en nat tot op het bot. Het is pas als je in een verwarmde ruimte komt dat het bibbereffect optreedt. Droge kledij aan, een beetje eten en dan verder, het bibberen had nog effect tijdens de afdaling die gezien de natte toestand heel voorzichtig moest gebeuren. Gelukkig klaarde het namiddag op en kwam de zon erdoor. Dat was welkom en de nodige klimmen zorgden ervoor dat ik toch op temperatuur kwam tussen 1100hr en 1830hr hebben we eventjes 11 cols verwerkt nl: col du Donon 727m-col de Steige 534m-col de Fouchy 603m-col de Baganelles 903m-col de pré de raves 1007m-col du Bonhomme 949m-Col du Louchbach 977m-col du Calvaire 1144m-col de la Schlucht 1139m-col du Harrenbourg 1186m-col du Hannebrunnen 1190m.
    We staan nu juist voor de klim van de Grand Ballon.
    Je zal wel zien aan het gemiddelde dat het niet van de poes was.
    De geplande camping hebben we juist niet gehaald gezien de mist en we daarom niet wilden verder rijden, de kok en zijn copaan hebben weer een prachtige maaltijd getoverd.
    We hopen dat er morgenvroeg niet te veel mist zal zijn.
    Allé tot morgen.
    grtjs

    De cijfers vertr 7.00hr-aank 18.30hr-198km-19.7km gem-3000hoogtemeters.

    04-06-2016, 00:00 Geschreven door julleke  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag2 Signy L' Abbay - Vic Seille
    Even nog iets wat ik gisteren vergeten ben.
    Het parcours dat we gisteren gevolgd hebben is het ideale om naar Frankrijk te rijden, Ik heb geen enkele zware klim gehad.
    Nu terug naar vandaag, om 7 uur gestart, stempels halen bij de plaatselijke bakker, dat ging goed maar een fransman klampt mij aan om te weten waar ik mee bezig was. Weer een kwartier kwijt.
    In de voormiddag is het weer prima,+-20 gr en zelfs een streepje zon, tot wij gingen eten in Etain, 3km voor ik bij de camper ban een wolkbreuk, gevolg strontnat.
    Het is niet alleen bij ons nat, de rivieren lopen ook hier over. De maas die hier normaal een beek is, is nu een serieuse rivier.
    Het parcours vandaag was andere koek, de eerste 100km en de laatste 30km zijn een wasbord dwz dat je per km tweemaal de grootste en tweemaal de kleinste versnelling nodig hebt, ongelooflijk zwaar zulk een interval training. Ik hen echter geopteerd om zo economisch mogelijk te rijden dwz met zo weinig mogelijk energie zo veel mogelijk km afleggen. Nietemin bleef het echt loodzwaar. In de eerste 100 km leggen we 1185 hoogtemeters af.
    We gingen op een redelijk tijdstip binnen zijn maar gezien er geen kamping te vinden was hebben toch nog veel km moeten maken om uiteindelijk in Vic Seille te belanden in een kletterend onweer, dus weer stortbuien over ons heen.
    Gisteren heb ik misschien 1000 naaktslakken op de ravel geteld, vandaag twee dode dassen.
    Er zijn geen technische problemen geweest, maar heb vandaag toch nieuwe remblokken gestoken om morgen veilig aan de eerste cols te  
    beginnen.
    op de foto's moet je nog effe wachten, ze zijn te zwaar en hebben nog geen oplossing gevonden.

    de cijfers 234 km - tot km 472 - gem vandaag 23.6km - hoogtemeeters 2154m-nog geen cols

    grtjs en tot morgen hopelijk.

    03-06-2016, 21:18 Geschreven door julleke  
    Reageren (3)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    02-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rit 01 Stal-Trélon
    Hoy allemaal

    Vooreerst nen dikke merci aan al de vroege vogels die mij zo vroeg zijn komen uitwuiven, dat deed deugd, en ook bedankt voor het presentje.
    Ik moet direkt al toegeven dat mijn weersvoorspelling niet helemaal klopte, maar het heeft maar één keer geregend, den helen dag.
    Z'on weer heeft ook voordelen, het hele fietspad (lees ravel) +-150km voor mij alleen. Het fietspad is proper gespoeld. Er is veel zuurstof in de  lucht. Maar een droge dag met 25 graden is toch nog beter. Het enige dat bij dat weertype positief is, is gewoonlijk een NW wind en dat heb ik gewaar geworden.
    Die 150 km ravel worden op den duur wel wat ééntonig, zelf zo dat ge de gps niet in hetoog houdt en een 10km extra aan het been hebt.
    Verder heeft dat machientje goed zijn best gedaan, als dat zo blijft is dat prima.
    Mijn volgers hebben mij weer prima in de watten gelegd, onderweg drie maaltijden en bij aankomst nogg nen dikke middag, wat kun je nog meer wensen.
    We hebben vanavond geen sateliet verbinding voor de tv gevonden en we hadden zo graag Lucien Van Impe gezien.
    In Trélon heb ik dan mijn eerste stempel gehaald, dus het begin is gemaakt, vermoedelijk komt morgen ook de eerste col in het vizier maar daar morgen meer over.
    Er volgen nog enkel foto's

    De cijfers: vertrek 07.00h -aank 18.17h-238km - 24.3 gem-1344hoogtem

    02-06-2016, 20:54 Geschreven door julleke  
    Reageren (3)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Archief per week
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs