WELKOM OP DE KLEUTERBLOG VAN DE ZILVERBERGSCHOOL!!!

  
    Afbeeldingsresultaat voor herfstblaadjes

   


Thema KL2/3:

Anton
en de blaadjes


Thema KL1/A peuters:

De gevoelens van Jules

Thema KL1/B Peuters :

De gevoelens van Jules


 








Startpagina !
Categorieën
  • A: kleuterblog : algemeen (108)
  • B: juf Sabien en Kristien : KL1A (398)
  • C: juf Famke en Kristien : KL1B (409)
  • D:juf Joke/juf Kris : KL 2/3 A (314)
  • E:juf Heidi : KL 2/3 B (126)
  • F: juf Griet : KL 2/3 C (142)
  • G: juf Kris: bewegingsopvoeding (225)
  • Agenda

    Belangrijke data

    Interessante links
  • handige kleuterhandjes
  • ouders en opvoeden
  • culturele site voor kleuters
  • plezante peutersite !
  • veilig leren en spelen met Bobo
  • groei mee met je kinderen

        aantal bezoekers

    Laatste commentaren
  • Noor (omie en opie Koksijde)
        op de gevoelens van Jules
  • link foto's werkt niet (Pieter-Jan Busschaert)
        op Het is herfst!
  • zwemlesje (omie en opie Koksijde)
        op De Krekel 3 B
  • bedankt (Tineke)
        op GROEN
  • Foto's (Brenda Van Hoye)
        op Muziek
  • Dankjewel juf Griet (Sieglinde)
        op Zo ben ik , zo ben jij...
  • Waterpret (Joke)
        op waterpret op school
  • hoera het is school (Tineke)
        op 1 september
  • dankjewel (omie en opie Koksijde)
        op 1 september
  • Jarigen (Joke)
        op oudercontact donderdag 23 juni
  • Blog als favoriet !
    Archief per jaar
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • -0001
    kleuternieuws

    Leuk dat je onze blog een bezoekje brengt! Kijk even in de linkerkolom en klik op de gewenste categorie, een link,het gastenboek,de inhoud of het archief om de blog te verkennen!
    13-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.juf Sabien: thema: zakken en tassen

    Deze week stond het thema “ zakken en tassen “ centraal.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

    We waren nieuwsgierig en keken naar alle schooltasjes van alle kleuters. Hoe ze eruit zien, de kleur, de grootte, welke sluiting ze allemaal hebben. We kwamen tot de conclusie dat er 4 verschillende soorten waren : ritsen, knoopjes, plakkertjes (velcro) en touwtjes.

     We keken ook in de schooltasjes : wat hoort erin en wat niet?

    We hebben geschilderd met de borstels : een schooltas.

     

     

    Op dinsdag kwamen we in de klas maar Jules was er niet. We gingen overal zoeken en vonden hem … in een grote reistas.  ” kiekeboe “ riep hij plots.

     In die tas zaten nog allemaal andere tassen : een rugzak, een handtas, een schooltasje, een verjaardagszakje, een boodschappentas , een koeltasje,…

    We vertelden waarvoor we die zakken allemaal gebruiken.

       

    We mochten zelf ook eens verstoppertje spelen en kropen één voor één in de grote tas.

       

     

    Aan de werktafel versierden we onze grote tas met bollen en rollen.

    Deze tas zullen we geregeld meekrijgen  naar huis. Natuurlijk met al onze kunstwerken in zodat mama en papa die ook thuis kunnen bewonderen.

     

     

    Woensdag hebben we geturnd met juf Kris en na de speeltijd gaan we telkens geleid puzzelen met de juf.

    Deze keer waren het puzzeltjes van Jules : 4 , 6 en 9 stukken.

    De meeste kindjes kunnen die van 4 maken, een aantal ook al die van 6 en slechts enkele die van 9.

     

    Donderdag  hebben we gepraat over allemaal prenten rond thema naar school: wie zien we, wat doen ze, hoe kijken ze,… Hier kwamen de gevoelens blij en verdrietig aan bod.

    Aan de werktafel mochten we knippen en kleven : wat hoort in de schooltas?

     

     

    Wisten jullie al dat onze juf kan toveren? Ja, ze toverde telkens 1 iets weg uit de reistas van Jules. Elk om beurt mocht iemand raden wat verdwenen was.

     

     

    En we hebben gestempeld met ons vuistje. Juf toonde eerst hoe we een vuistje moeten maken  en dan lekker kliederen met de verf.

     

    Volgende week zullen we werken rond het belangstellingspunt “ Ik en mijn lichaam : handen en voeten “.

    We starten met het waarnemen van ganse lichaam en zo ontdekken de kleuters hoe hun lichaamsschema in elkaar zit .   Aan de hand van allerlei spelletjes en activiteiten leren de kleuters de verschillende lichaamsdelen kennen.

    Uiteindelijk staan de handen en de voeten centraal.

    Wat voor liefs maar ook minder lieve dingen  kunnen we allemaal met onze handjes en voetjes doen ?

    Het worden alvast leerrijke dagen voor uw kleuter.   

    groetjes  juf Sabien


    P.S.: ga naar vorig artikel , ik in mijn klas, voor meer foto's van de eerste schoolweek.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs