Maandag leerde juf ons een liedje over ons wassen.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Wij gingen niet in bad in de klas, maar onze handjes en snoetje hebben wel dagelijks een wasbeurtje nodig.
 Aan de werktafel schilderden we verder aan onszelf onder de douche.
Dinsdag had juf 4 prenten mee rond tandjes poetsen.
Eerst vertelden we wat we op elke prent zagen, daarna moesten we alles in de juiste volgorde leggen : tandpasta op de tandenborstel, tandjes poetsen, mondje spoelen en tenslotte tandenborstel uitspoelen.
Aan de werktafel mochten we dit dan zelfstandig proberen op te kleven.

Op woensdag mochten we onze tandjes poetsen in de klas. Met de prenten van Jules wisten we stap voor stap hoe we dit moesten doen.

We kregen van juf ook allemaal een nieuwe tandenborstel.


Donderdag had juf allerlei spulletjes mee om in het badwater te doen : badzout, badparels en badconfetti. We mochten overal aan ruiken : hmm, lekker hoor.

Toen vulde juf het badje , niet om een kindje te wassen ( hoewel er een paar vrijwilligers waren ) maar om de popjes een badje te geven. Met washandjes, badparels, badzout en vééél badconfetti werd het een heus badplezier.

We schilderden met een tandenborstel en witte verf de tandjes van een kindje weer heel mooi wit.

Vandaag speelden we een spelletje met tandenborstels . De kleuren en de verschillende groottes kwamen aan bod.

We stempelden met onze vingers op een blaadje met tandenborstel en tandpasta.
Lekker knoeien dus!! Daarna met veel zeep en water de handjes wassen.

Naar aanloop van het thema Pasen vertellen we volgende week over
de kip en het ei
Woensdag krijgen we enkele logés in onze klas
die we tot aan de vakantie zo goed mogelijk zullen verzorgen.
Je kleuter mag tevens 1 of 2 eitjes
meebrengen want we zullen eitjes waarnemen
en enkele gerechtjes klaarmaken.
Verder werken we aan een paasmandje om op Pasen heerlijke paaseitjes te kunnen zoeken. En hopelijk vliegen de paasklokken ook over ons klasje!!!!!
Alvast smakelijke groetjes.
Juf. Sabien
|