Maandag waren we allemaal blij Blub en Flup terug te zien.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Juf leerde ons een versje over visje Blup.
Visje Blub, doe je een kunstje.
Spring eens uit je bak.
Visje Blub, geef me een kusje.
Goed zo, dikke smak.
Aan de werktafel hebben we geknipt en gekleefd : de visbokalen met evenveel visjes moesten we naast elkaar kleven.
Dinsdag speelden we een bewegingsverhaal in de speelzaal.
Juf vertelde dat we visjes waren , de zaal was de zee.
We beleefden verschillende avonturen tot we helaas op het einde gevangen werden door de visser.( juf moest nogal lopen want er zaten hele vlugge vissen bij)
We kleurden visjes en kleefden ze dan van klein naar groot

Woensdag hadden wij allemaal een dagje vrij want het was pedagogische studiedag voor de juffen.
Donderdag vertelde juf het boek de allermooiste vis.
Knobbel ligt doodziek op de bodem van de zee. Slechts één medicijn kan hem helpen : het rode zeewier. Regenboog en kleine Vinnie beginnen aan de gevaarlijke tocht op zoek naar het zeewier.

Aan de werktafel hebben we een groepswerk gemaakt rond dit verhaal : een aantal kindjes schilderden met verfrollen de zee, andere kindjes mochten een visje tamponeren. Ondertussen hadden er al andere kleuters repen gescheurd die we opkleefden : dit waren de plantjes van de zee.
Ook het rode zeewier die in het verhaaltje als medicijn werd gebruikt zijn we niet vergeten.

Vrijdag deden we een kringactiviteit rond de begrippen meer minder evenveel.
De kindjes die nog niet geknipt en gekleefd hadden konden dit nu nog doen.
Zo, ons thema vissen zit erop. Blup en Flup blijven wel in ons klasje.
We gaan ze goed verzorgen : elke dag eten geven en wekelijks
een vers badje.
Volgende week staat het B.P. pret in bad centraal.
(op aanvraag : B.P. staat voor : belangstellingspunt)
Een bad nemen zullen we niet doen ( de popjes en Jules misschien wel ) maar
tandjes poetsen, neusjes leren snuiten,
staat wel op ons programma.
Het wordt alvast een hygiënische week.
groetje juf. Sabien

|