Beste allemaal,
We werkten de voorbije twee weken rond het thema: " een doos vol
eitjes".
We bekeken wie er allemaal eitjes legt en welke verschillende soorten eitjes je
allemaal hebt. De eitjes van de mier, de eitjes van de krokodil, de eitjes van
de struisvogel, ....
Daara deden we verder met het kippe ei en gingen we het op verschillende
manieren klaarmaken. we maakten een spiegelei, een roerei, een zacht gekookt ei
met soldaatjes en een hard gekookt ei. Daarna mochten we van alle soorten
klaargemaakte eieren proeven. Wat was er het lekkerst?
We gingen ook tellen met eitjes, meer en minder eitjes, eitjes bij vullen in
het eierdoosje, eitjes wegen met de weegschaal, en we speelden ook een
gezelschapsspel met kuikentjes in een kippenhok.
De kleuters van de derde kleuterklas gingen aan de slag met origami, een
sjabloom, scheuren en plakken, stempelen, knikppen... het resultaat was een
heuse paashaas.
De kleuters van de tweede kleuterklas konden zich uitleven met hun Paaskip. We
gingen knikkers rollen met verf, we kleefden pluimen op de veren, we gingen
prikken voor de kam en de lel van de kip en we knipten gras.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
We leerden over
het ei, kuiken en kip. En er kwamen ook
twee kuikentjes in de klas.
We vertelden over het paasverhaal van Jezus en mochten ook de intocht van
Jeruzalem uitbeelden.
We luisterden naar het verhaal van het allermooiste ei, en maakten er een
stukje van om te dramatiseren.
De juf had ook nieuwe woordkaarten mee, en we leerden nieuwe woorden van Pasen,
zoals het kippenhok, de kam, de lel, ...
En op de laatste donderdag van het thema hadden we bezoek in onze klas, de
paashaas was gekomen met lekkere etjes.
Een vrolijk Pasen!
De juffen van de 2-3KK
Het nieuwe thema gaat over
tassen en zakken. Je kleuter mag van thuis één zak of tas meebrengen. bv.
papieren zak, een opvouwbare zak, een rugzak,...
of een handtas, een koffietas, een winkeltas, ....
|