Deze week stond het thema
zakken en tassen centraal.
We waren nieuwsgierig en
keken naar alle schooltasjes van alle kleuters. Hoe ze eruit zien, de kleur, de
grootte, welke sluiting ze allemaal hebben. We kwamen tot de conclusie dat er 4
verschillende soorten waren : ritsen, knoopjes, plakkertjes (velcro) en
touwtjes.
We keken ook in de schooltasjes : wat hoort
erin en wat niet?

Aan de werktafel versierden we
onze grote tas met bollen en rollen.
Deze tas zullen we geregeld
meekrijgen naar huis. Natuurlijk met al
onze kunstwerken in zodat mama en papa die ook thuis kunnen bewonderen.
Wisten jullie al dat onze
juf kan toveren? Ja, ze toverde telkens 1 iets weg uit de reistas van Jules.
Elk om beurt mocht iemand raden wat verdwenen was.
We speelden een sorteerspelletje:
alle grote dingen in de grote rugzak, alle kleine in de kleine rugzak van
Jules.
Daarna mochten de oudste kls
knippen en kleven
Tijdens onze
catechesemomentjes werken we rond het thema welkom.
Deze week hebben we ons
TOV-hoekje ingericht.
Volgende week zullen we
werken rond het belangstellingspunt gaatjes .
jonge kleuters prutsen graag in gaatjes of door het peuteren ontstaan er gaatjes. Ze zijn geboeid door allerlei gaten en gaatjes...in hun kledingstukken, in speelgoed, in hun lichaam,...
reden genoeg dus om rond dit thema te werken.
We knutselen een kijkdoos in de klas. Is het mogelijk om een schoendoos (tussenslag formaat) en een keukenrol mee te geven met uw kl.
Alvast bedankt

Ga gerust eens op zoek met
je kleuter en verras ons maandag met een leuk voorwerp met gaatjes. (graag naamtekenen aub)
Groeten juf. Sabien
voor de foto's klik op het fototoestel.
|