Later als ik groot
ben
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
De voorbije twee
weken werkten we rond papa en wat zullen wij doen als wij groot zijn?
We richtten een
timmerhoek in onze klas in. En in de
poppenhoek maakten we een heus papa hoekje.
We gingen ook eens
brainstormen over onze eigen papa. En we
gingen de beroepen van de papas sorteren in volgende groepjes. DENKEN,, MAKEN, en ZORGEN
Soms was het wel
eens moeilijk om te weten in welk groepje de papa hoort. Want voor de kinderen is het niet altijd even
duidelijk wat hun papa nu eigenlijk doet.
De kleuters van de
2de kleuterklas mochten hun papa verder tekenen en vertellen wat
zijn beroep is en wat zij later willen worden.
We maakten een
verrassing voor de papas en leerden een liedje 3kk en een versje 2kk.
We luisterden ook
naar elkaar, als de papas voorgesteld werden a.d.h.v. een ingevulde
vragenlijst. (dank je wel voor de
bereidwillige medewerking papas).
We hebben ook een
nieuwe letterdoos, waar we allemaal dingen insteken met de letter P.
Maar we hebben er
zoveel respons op gekregen dat we er een letterhoek van maakten.
We hebben
natuurlijk ook de voorbereiding gehad van het schoolfeest, waar we hoedjes
maakten en matrozenkragen. En waar we
ook heel veel mochten dansen op scheepjes varen en roosmarijntje.
Volgende week leren we over de krant. Je mag gerust een krant(en) meegeven met uw
kleuter. (dit mogen ook oude kranten
zijn).
|