Peuters worden geslingerd van het éne gevoel in het andere
Plotseling hebben ze groot verdriet omdat ze gevallen zijn, even later zijn ze blij aan het spelen met hun vriendjes, zich heel boos maken ze zich als er een stukje speelgoed afgepakt is
xml:namespace prefix = o />
xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" />xml:namespace prefix = w ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:word" />
%5B4%5D.jpg) |
We zullen werken met de lappenpop Knolliebollie en de doos vol gevoelens. De kinderen leren op een speelse wijze gevoelens herkennen, begrijpen en uiten. Het beheersen van de basisgevoelens: blij, bang, boos en verdrietig heeft jonge kinderen een eerste houvast tot een rijk emotioneel leven.
|
Volgende week zal Jules (de klaspop) heel veel verschillende gevoelens hebben. Op maandag zal hij heel verdrietig zijn, op dinsdag boos, op donderdag blij en op vrijdag is hij zelf een beetje bang... Jules zal heel herkenbare kleutersituaties meemaken. Ik ben alvast benieuwd hoe de kleuters zullen reageren...
|
 |
De week nadien werken we rond 'Knollie bollie'. Knollie bollie is de knuffel van Rudolf. Knollie bollie moet voor de eerste keer afscheid nemen van Rudolf als hij naar de knuffelklas gaat. Knollie bollie is eerst heel verdrietig, daarna een beetje boos omdat Rudolf weg is maar hij kan nu en dan komt ook al eens een glimlach op zijn knuffelsnoet...
|