Inhoud blog
  • Het muzisch project evalueren
  • Donderdag 18 maart 2010
  • Woensdag 17 maart 2010
  • Dinsdag 16 maart 2010
  • Maandag 15 maart 2010
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Andere studenten die de keuzemodule muzische vorming volgen
  • Emmie Roels
  • Joke Dumarey
  • Alexander Metselaar
  • Hanne Vereecke
  • Keuzemodule 3 Balo
    Muzische Vorming
    17-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 17 maart 2010

    Kunstkast

    Vandaag heb ik wat verder gewerkt aan mijn kijkkast. Ik had al heel wat materiaal verzameld, maar moest het nu nog in elkaar steken. Een gereedschapskistje heb ik omgetimmerd tot de vorm die ik wou en met behulp van silicone heb ik er zijstukken aan gemaakt. Vervolgens heb ik kippenhaas aan twee kansten vastgemaakt. Dit door het de zijstokjes zigzag door het kippenhaas te schuiven.
    Het zand gebruik ik als ondergrond. Ik heb het goed aangedrukt, zodat de voetstapjes duidelijk zouden zijn. Het zand is semi-nat waardoor je de sporen duidelijk kan zien.

    Morgen haal ik mijn mannetje uit klei op school en maak ik de voetafdrukjes + de opening in het kippenhaas.

    17-03-2010 om 00:00 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 16 maart 2010
    De ateliers in verschillende groepen

    Ik had me vandaag al voorbereid op een hectische dag. Volgens de leerkrachten heb ik de zwaarste groep gekregen, met de moeilijkste combinaties van leerlingen. De opwarmings- en kennismakingsspelen verliepen vrij rustig, zonder veel problemen. Deze vielen erg in de smaak. Ook de activiteiten rond bewegen in de ruimte verliep vlot. De leerlingen werkten goed mee en toonden de verschillende lagen en richtingen in de ruimte duidelijk aan.
    Na heel wat oefenen en wat uitleg mochten de kinderen zelfstandig aan het werk. Er werd af en toe gediscussieerd, waardoor duidelijke afspraken een must werd. Wie werd aangeduid mocht rechtstaan en spreken, de rest moest blijven zitten en zwijgen. Op die manier verliep de samenwerking veel vlotter en kwamen ze tot een hele mooie dans. Na de voorstelling kregen we niets meer dan complimenten en lof. De kinderen hebben volgens mij een zeer aangenaam dag gehad en de resultaten mochten er zeker wezen. Ook het schoolteam wist ons te vertellen dat ze tevreden waren over onze prestaties. Een geslaagd project dus.

    16-03-2010 om 18:54 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 15 maart 2010
    Voorstelling voor het 4e, 5e en 6e leerjaar
    Vandaag hadden we wat schrik voor deze leerjaren. We vreesden dat ze sommige delen uit de voorstelling wat de kinderachtig zouden vinden, maar omdat de samenhang er anders niet meer zou zijn konden we niets veranderen. In tegenstelling tot onze verwachtingen vonden ze het super. De kinderen waren zelfs nog meer mee dan de lagere graden.
    Daarna gingen we met de kinderen in de workshops aan het werk. De dansactiviteiten verliepen zeer goed, net als bij de vorige groepen was de activiteit met de de magische schoenen een lieveling. De kinderen kregen een hele andere manier van dansen en bewegingen te zien. Ook nu bleek opnieuw dat de jongens hier meer en meer interesse voor tonen.
    Vandaag was een vlotte en geslaagde dag vol variatie en enorme actieve medewerking.

    16-03-2010 om 18:49 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 10 maart 2010
    Kunstkoffer

    Om  twee uur moesten we aanwezig zijn aan het Boeverbos voor in inlichting over kunstkoffers. De uitleg was niet echt vernieuwend voor ons, omdat we een week voordien deze al gekregen hadden van meneer Crul. Na de uitleg mochten we een aantal koffer wat nader gaan bekijken en ontdekken. Er zaten een aantal zeer interessante koffers bij, zoals de Ensor-koffer, de kleurenkoffer enzovoort.

    Voorwaarts Maart

    Om zes uur stipt moesten we in  Gent zijn voor de drie concerten die we zouden bijwonen. De eerst vond ik persoonlijk nogal slaapverwekkend, er waren twee pianisten en twee mensen die speelden met woorden. er was weinig afwisseling en alles wat TE onverwacht. Daarna was er een grotere groep met muzikanten, waaronder fluitisten, een gitarist, strijkers en meer. Daarbij hoorde ook een film met een dansvoorstelling. Door de dans vond ik dit al veel interessanter en boeiender om naar te luisteren. Er viel ook veel meer te zien. Tot slot was er nog een zeer moderne dans op live muziek van een pianiste. De dans was heel mooi, maar wel een beetje vreemd. Er waren hier en daar wat vreemde bewegingen, die voor sommigen nogal choquerend waren.
    Het was een zeer gevarieërde dag, we hebben heel veel verschillende en vernieuwende dingen gezien.

    12-03-2010 om 17:09 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dindsdag 9 maart 2010
    2e dag van het muzisch project

    Vandaag heb ik met mijn geselecteerde groepje gewerkt in het atelier rond dans en beweging. Eerst heb ik een aantal kennismakingsspelletjes gedaan rond beweging, om de kinderen beter te leren kennen. Vervolgens kwamen er een aantal opdrachten aan bod rond het gebruik van de ruimte bij dans en beweging. Na elke opdracht herhaalde ik met de kinderen wat we hadden gedaan. Zo kwamen we uiteindelijk tot vier punten om te dansen en bewegen in de ruimte: de ruimte in het algemeen gebruiken, de vorm, de richting en de lagen. Bij de ruimte algemeen leerden de kinderen vooral om de hele ruimte benutten of net een heel klein stukje van de ruimte te benutten. Bij vorm gingen de kinderen vooral met hun eigen lichaam gaan werken, ze moesten hun lichaam in verschillende posities en vormen zetten. Op die manier gebruiken ze de ruimte ook anders. De leerlingen hebben ook in verschillende richtingen gedanst en beweegt, op die manier kom je op heel veel verschillende plaatsen in de ruimte. Tot slot waren er ook nog de verschillende lagen, dit heeft meer te maken met hoogte en laagte. Per drie moesten ze een verschillende hoogte aannemen en zich steeds aan elkaar aanpassen.
    Net voor de middag heb ik de kinderen leren dansen op een hele andere manier. Op muziek moesten ze doen alsof ze hun kleren uitdeden en in de was deden. Het was belangrijk dat ze grote en duidelijke bewegingen maken, die heel specifiek zijn.
    Na al deze opdrachten mochten ze eindelijk beginnen met hun eigen dans te maken. Ze hadden ervoor gekozen om in drie groepen te starten en later samen te komen. Ze hebben gedanst met het thema van de voorstelling in hun hoofd, namelijk achter de glazen deur. Al zeg ik het zelf, het resultaat mocht er zeker zijn. De ruimte werd op verschillende manier gebruikt, er werd gebruik gemaakt van de verschillende lagen in de ruimte en er was heel veel variatie in samendans.
    Een geslaagde dag was het zeker. De resultaten van de andere workshops waren ook zeer tof, de kinderen waren zeer enthousiast bij hun dramamvoorstelling en de muziekvoorstelling was heel goed gebracht. Het was ook zeer duidelijk dat de kinderen van beeld veel hebben bijgeleerd over schaduwen, mengen van kleuren en zo meer.
    Zo mogen wij ons eerste muzisch project al afsluiten.

    09-03-2010 om 00:00 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 8 maart 2010
    De eerst dag van ons project

    Vandaag hebben we onze voorstelling aan de kinderen voorgesteld. De kinderen waren enthousiast en deden goed mee met ons. Jammer dat ze niet meezongen met de liedjes, maar het was een kleine groep en waren wat beschaamd. De ateliers waren naar mijn gevoel zeker geslaagd. De kinderen hadden er erg veel zin in en deden goed mee. Het is ook een creatieve groep die uitdagingen aandurft. Het is heel even spannend geweest toen de boxen niet wilden werken. Gelukkig heeft de technieker van de school alles opgelost. Het was een leuke, maar wel zeer vermoeiende dag.

    08-03-2010 om 17:54 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 5 maart 2010
    Voorstelling voor een echt publiek!

    Vandaag mochten we elkaars voorstelling bekijken. De andere groep hun bouwsteen kwam zeer duidelijk naar voor. Lijnen kon je terug vinden in hun kledij, dans, muziek en poëzie. Hier en daar waren nog een aantal opmerkingen, maar ik ben er zeker van dat het een leuke voorstelling wordt. Onze voorstelling was ook een succes bij onze kleinste gast Elle, het metekindje van mijn zus. Haar vader had de hele voorstelling gefilmd, ondertussen is het als haar lievelingsfilm. De docenten waren ook tevreden. Met volle hoop gaan we er maandag tegen aan.


    05-03-2010 om 00:00 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 4 maar 2010
    Generale repetitie

    Deze namiddag zijn we samen gekomen om het hele stuk eens te tonen aan Meneer Dewitte. Deze keer zouden we de hele voorstelling met al het materiaal doen. Meneer Dewitte was zeer content over de voorstelling, maar had hier en daar nog een tip. Emmie moest iets trager praten en Joke wat beter articuleren tijdens het zingen. We moesten met nog meer enthousiasme zingen, maar verder waren er weinig opmerkingen. We waren zeer tevreden over onze prestaties en hadden al iets meer vertrouwen in morgen.
    Morgen doen we een generale voor een aantal studenten en vrienden.

    04-03-2010 om 00:00 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 3 maart 2010

    Verschil tussen kunst- en cultuureducatie

    Deze morgen kregen we les van meneer Crul, hij ging ons wat meer uitleg geven over kunst- en cultuureducatie. We hebben hem wat het zwijgen moeten opleggen, want heel dingen die hij vertelde komen voor in onze pecha kucha. Aangezien we deze binnen twee weken moeten voorstellen aan de docenten en studenten, zou er niet veel nieuws meer aanzijn. Daarnaast kregen we ook de uitslagen te zien van een experiment over kinderen en kunst en cultuur. Daarin werd gepeild naar de favoriete en de saaiste kunstzinnige activiteiten, wat kinderen nu verstaan onder kunst en cultuur en meer. Daarna gingen we op zoek naar manieren om die activiteiten nu leuker te maken naar kinderen toe. Tot slot hielden we ook nog een actieve quiz over cultuureducatie.

    Materiaal verzamelen

    In de namiddag hebben we ons decor in elkaar gestoken, die Alexander mee had. Terwijl Joke en Alexander nog een lied opnamen, zijn Emmie en ik op zoek gegaan naar een kartonnen doos, waarvan we een wasmachine zouden maken. Deze hebben we gevonden in een orthopedische winkel, de doos was perfect van maat en nog wit ook. Emmie heeft verder de doos opgetoverd tot een echte wasmachine.
    Daarna hebben we de voorstelling nog eens gespeeld met de kleren en atributten. Hier en daar ontbraken er nog wat materiaal, daarom hebben we een lijst opgemaakt. Morgen repeteren we nogmaals, al het materiaal en kledingstukken zouden dan aanwezig moeten zijn.









    03-03-2010 om 00:00 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 2 maart 2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beeld: werken met klei
    Deze morgen heb ik wat gewerkt aan mijn kijkkast. Met klei heb ik geprobeerd om een mannetje te maken die de voetafdrukken van mijn kijkkast maakt. Hij zal door het kippehaas kruipen/ vluchten. Eerst heb ik op verschillende manier proberen te werken aan het mannetje, maar ik kwam steeds vreemde  vormen uit. Dit kwam doordat ik teveel klei ineens gebruikte. Ik ben toen begonnen met een kleinere portie klei en dan klei erop toegevoegd. Dit bleek beter te werken en uiteindelijk bekwam ik een mannetje die me aanstond. Daarna heb ik voor mezelf nog eens kort op papier geschetst wat ik van mijn kijkkast verwacht. Thuis zal ik eraan verder werken, dit zal te volgen zijn op mijn blog.

    Interessante links in de namiddag
    Deze namiddag hebben we van meneer Crul een aantal interessante bronnen meegekregen over muziek, beeld, drama /dans en poëzie. Na een korte uitleg mochten we in de boeken gaan snuisteren en een aantal vernieuwende opdrachten opzoeken. Vervolgens werden deze besproken. Zo waren er opdrachten als stoelen schilderen, behangpapier bewerken, een praatkussen in plaats van een praatpop, personage-bladeren voor drama en meer.  Tot slot hebben we in de boeken van mikado nog gezocht naar het gebruik van onze eigen bouwsteen, namelijk ruimte. Zo waren er activiteiten waarin er gebruik gemaakt werd van ruimte bij fotografie, beweging, muziek en zo tegen.

    Morgen hebben we met de groep afgesproken om de voorstelling nog eens te spelen met kledij en decors.

    02-03-2010 om 00:00 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 1 maart 2010
    Voorstelling repeteren

    Vandaag zijn Emmie, Joke, Alexander en ik samengekomen op school om de voorstelling nog eens te repeteren. We hadden de kledij mee om aan te doen tijdens de repetitie. Dit bleek achteraf een goed idee te zijn, want al snel merkten we dat we hier en daar nog wat zouden moeten aanpassen. Na een heuse dansprestatie van Emmie, begaf haar reuzebroek het al. Aan de armopeningen begonnen er al scheuren te onstaan. Ik heb het kostuum meegenomen naar huis en a.d.h.v. wat stikwerk verstevigd.
    Verder verliet de repetetie vlot. De tekst van de liedjes is al goed gekend, de teksten zijn duidelijk, nu alleen nog wat meer durf en expressie. Deze week zullen we nog een paar keer samen komen met de hele groep om nog te repeteren.

    Na de repetities hebben we gezocht naar het percussie stuk van de reuzebroek. Na wat inproviseren en impulsen van Joke en Alexander kwamen ze toch tot twee vaste ritmestukkken die herhaaldelijk terug zouden komen.









    01-03-2010 om 00:00 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 februari 2010
    Afwerken t-shirt

    Vandaag heb ik mijn kostuum wat verder afgewerkt. De kraag en de armen heb ik wat verstevigd, zodat de t-shirt het zeker twee voorstelling houdt. Daarnaast heb ik ook nog wat kleine inkepingen gedaan onderaan, wat het dansen vergemakkelijkt. Ik ben nog steeds opzoek naar een oplossing voor de schouders. Aangezien mijn t-shirt een reuze t-shirt is met super lange armen, zijn de schouders ook heel wat breder dan de mijne. Het probleem is nu dat deze natuurlijk langs mijn armen naar beneden vallen. Ik dacht aan een ijzerdraad langs mijn armen, maar dan krijg ik nog moeilijk mijn armen omhoog. Ook dikke sponzen geven een wreemd effect. Mocht er iemand een idee hebben, laat gerust iets achter op mijn blog. Daarnaast heb ik ook nog gezocht naar een ROZE pyama voor Floor ( Joke wou heel graag een roze :) ) Af en toe beluister ik nog eens de liedjes zodat ik ze tegen volgende week goed vanbuiten ken.

    27-02-2010 om 00:00 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 februari 2010
    Afspraken voorstelling in stageschool

    Deze morgen heeft onze groep afgesproken om de verschillende onderdelen, van onze voorstelling voor de stageschool, te verdelen. Door een communicatiefout was ik niet aanwezig. Nadien hebben ze me ingelicht dat ik de ateliers en workshops kort moest voorstellen. Er werd een powerpoint opgesteld die we aan de stageschool zouden laten zien. Om 16 uur hadden we een afspraak met 'De Boomhut'.

    Werken met muziek, ICT en media

    In de les van meneer De Witte hebben we gewerkt met ICT en muziek. Op de computer leerden we verschillende programma's kennen waar je zelf, op een eenvoudige manier, muziek kon maken. Deze programma's zijn in spelvorm gemaakt, waardoor het ook voor kinderen erg toegankelijk is. Daarnaast hebben we ook een acount opgemaakt op de site van 'INgeBEELD'. Dit omdat je dan leuke filmpjes of werkjes kan bekijken, die handig zijn om in de klas te gebruiken.

    Na deze les zijn we met z'n vijven vertrokken naar 'De Boomhut'. Mijn eerste indruk was: een moderne, nieuwe school met een enthousiast team. De directeur was heel erg behulpzaam en stelde spontaan voor om hulp te vragen aan zijn team. Tijdens onze voorstelling waren de leerkrachten zeer enthousiast over het filmpje die we als warmmaker mee hadden. De zalen die ter beschikking staan zijn heel wenselijk ( er is zelfs vloerverwarming in de grote zaal!!) Ik ben er zeker van dat we er iets leuks van zullen kunnen maken!
     

    26-02-2010 om 18:23 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 februari 2010
    Werken aan 2-daags project

    In de voormiddag hebben we zelfstandig aan ons atelier en workshop gewerkt. Nadat we heel wat informatie verzameld hadden, gingen we even samen zitten om alles bij elkaar te leggen. Iedereen stelde kort zijn of haar ideëen voor, anderen vulden aan indien nodig. Daarna gingen we zelfstandig aan het werk en gingen we uit de vele informatie gaan selecteren. In een kort word-document hebben we de verschillende opdrachten genoteerd in juiste volgorde. Deze geven we zo snel mogelijk door aan Hanne, zodat zij ze in ons logboek kan plaatsen.
    Voor mijn workshop heb ik heel wat leuke opdrachten gevonden in boeken die ik als tip meekreeg van mevrouw Grillet. De kinderen moeten bewegingen in de ruimte volgens richting, de verschillende lagen enzomeer.

    Fluo-theater

    In de namiddag kregen we les van meneer Crul, hij had een leuke activiteit voor ons in petto. Nadat we een kleine ruimte verduisterd hadden, demonstreerde meneer Crul wat fluo-theater is.We waren allemaal erg enthousiast en mochten daarna zelf aan het werk. Met fluokarton en rietjes gingen we aan het werk. Na wat proberen en tips maakten we een kort verhaaltje met zelfgemaakte figuren of poppetjes. Een drietal tips mochten we zeker niet vergeten:
    1) schuin naar de blacklight werken
    2) nooit met je handen of stokjes voor de figuren werken = zwarte vlek
    3) niet te snel bewegen = uitlopende kleuren
    Ik vond de verhaaltjes meer dan geslaagd en het leuke vond ik dat alles in een mum van tijd gemaakt was. Je kon onmiddelijk aan het werk. Alexander was ook heel erg enthousiast over het fluo-theater en heeft daarom beslist om dit te doen als atelier drama tijdens ons tweedaags project.

    25-02-2010 om 18:41 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 februari 2010
    Werken aan de Pecha Kucha

    Alexander en ik hebben deze morgen om negen uur afgesproken in de bib. Daar hebben we verder gewerkt aan de 'Pecha Kucha' van ons artikel. De vorige slides hebben we nog verder afgewerkt. Tot nu toe hebben we al een 11tal afgewerkte slides, de tekst hebben we in grote lijnen. Deze moet alleen nog in een mooie lay-out geplaats worden.






    In de namiddag repeteren van ons toneelstuk

    Na een korte lunchpauze gingen we opnieuw aan het werk. Voor de eerste keer hebben we het stuk volledig gespeeld, we hebben heel vaak gestopt om wat tips aan elkaar te geven. De stukjes verliepen vlot, hier en daar moesten er nog wat afspraken gemaakt worden. Het stuk van de sok en de t-shirt werd nu ook gespeeld zoals het moest. Enkel het poëtisch duel en en ritmisch stuk met de buizen ontbreekt nog.
    De tweede keer hebben we alles na elkaar gespeeld zonder te stoppen. We kwamen op een goeie 25 minuten, dit zonder het poëtisch model en ritmisch stuk gerekend. Normaal zullen we dus zeker een toneel stuk van 30 à 40 minuten hebben. Alles moet nog iets spontaner en met meer enthousiasme gespeeld worden, maar dit zal zeker lukken met een echt publiek.
    Tot slot kwamen we nog tot de conclusie dat het muzikaal stuk tussen de verschillende postjes nogal stroef en slordig verliep. Daarom hebben we nog kort een aantal stappen en bewegingen afgesproken. Na een viertal keer zingen en dansen verliep dit al stukken vlotter.

    Morgen hebben we opnieuw om negen uur afgesproken in de bib, dan gaan we verder werken aan de workshops en de ateliers.




    24-02-2010 om 16:53 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 februari 2010
    Choreografie van tussenstukken

    Vandaag hebben we gewerkt aan de choreografie van het duel met de das, dit is een van de laatste scènes. In het lokaal op het derde D verdiep hebben we een aantal dingen uitgeprobeerd. Emmie en ik hebben dit vooral ineen gestoken, Alexander heeft hier en daar dan nog wat aangepast. Dit hebben we erna aan de andere aangeleerd. Ook het dansje op 'Pirates of the Carribean' hebben we een aantal keer herhaald.
    We hebben alles ook gefilmd, waardoor we het thuis opnieuw kunnen bekijken en oefenen.

    We hebben ook snel even de materiaallijst overlopen. Er moet nog gezorgd worden voor buizen, tonnen of vuilnisbakken en rood lint.

    23-02-2010 om 00:00 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 22 februari 2010
    Muzikaal talent ...

    Vandaag hebben we met zen allen de verschillende liedjes ingezongen. Een voor één nam Alexander ons apart en zongen we de liedjes in, hij begeleide ons en gaf tips. Na een paar keer proberen stond alles op band. Daarna heeft Alexander de liedjes afgewerkt en op punt gezet. Ik heb da anderen ondertussen het dansje aangeleerd.

    Projectvoorstelling

    Deze namiddag kregen we wat uitleg over de project dagen zelf. Meneer Stefaan Dewitte heeft ons via een powerpoint wat meer duidelijkheid geboden in verband met de projecten. Na deze korte voorstelling zijn we in groep gaan zitten en hebben we gebrainstormt over de totale uitwerking van het project. We hebben ervoor gekozen om de kinderen, via doorschuifsysteem, een viertal workshops te laten doen. Er is een workshop beeld, dans & beweging, muziek en tot slot drama. Op het einde van die eerste dag mogen de kinderen de workshops evalueren en kiezen in dewelke ze willen verder werken. De volgende dag werken we in ateliers en verdiepen de kinderen zich in één van de vier aspecten. We sluiten het tweedaags project af met een toonmoment. De vier ateliers tonen één per één hun werken voor, de hele groep verschuift telkens naar het volgende atelier.
    Ik heb de workshop beweging en dans op mij genomen, hieraan zal ik vanavond verder werken. Hopelijk kan ik morgen al enkele ideëen op mijn blog plaatsen.

    22-02-2010 om 16:28 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 20 februari 2010

    Werken aan de kostuums + infoefenen liedjes

    Vandaag hebben Emmie en ik samen gekomen om wat verder te werken aan de kostuums. Er waren wat problemen opgedoken bij 'de sok'. Het leek niet zo eenvoudig om een reuze sok te maken. We hebben zelf naald en draad bij de hand genomen en aan de slag gegaan met de sok. Ook de das werd nog afgewerkt, een lintje werd eraan genaaid zodat hij makkelijk rond de nek van Alexander blijft hangen. Emmie heeft nog wat details op de broek getekent en ik heb de t-shirt wat ingekort. De t-shirt leek namelijk meer op een kleed, daarom hebben we deze ingekort en de schouders wat aangepast. Het eindresultaat mag er zijn, 4 afgewerkte kostuums die liggen te popelen om gekleurd te worden en bloedende vingers van de naalden.

    Na ons designwerk hebben we de stembanden wat gesmeerd en hebben we de liedjes ingeoefend. Emmie heeft me een aantal aandachtspunten gegeven bij de liedjes, zodat deze maandag vlot kunnen worden ingezongen.

    20-02-2010 om 17:37 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 18 februari 2010
    Decorstukken afwerken.

    Vandaag hebben we verder gewerkt aan de decorstukken. De wasmachine kreeg een witte laag en de achterkant kreeg nog extra touch. De voorkant van de wasmachine hebben Emmie en ik afgewerkt. We hebben de grote stukken karton wit geschilderd en Emmie heeft de wasmachine echter laten lijken door er knoppen op te schilderen. Terwijl Emmie daaraan verder werkte heb ik me wat ontfermt over de deur van de wasmachine. Alexander, Emmie en ik hebben om een vijftal buizen, uit een soort van schuimrubber gemaakt, gegaan in de Hubo. Deze buizen heb ik aan elkaar gekleefd, we hebben er een ijzerdraad in gestoken om het extra stevig te maken. Ondertussen heeft Alexander verder gewerkt aan het muzikale gedeelte van de voorstelling, er ontbrak enkel nog een slotstuk.
    Emmie heeft de binnenkant van de wasmachine nog een extra touch gegeven door het grijs te overspuiten met blinkende spray.

    Morgen gaan we het dassenlied en tussenlied inzingen.
    De kostuums zijn al gestekt, deze moeten nog door ieder personage gekleurd en afgewerkt worden.

    18-02-2010 om 18:59 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 16 februari 2010
    Pecha Kucha

    Vandaag hebben Alexander en ik rond tien uur afgesproken in de bib. Samen hebben we de gevonden artikels doorgenomen. We waren over geen enkel artikel echt tevreden, daarom zijn we op zoek gegaan naar een ander artikel. Uiteindelijk vonden we een artikel over Canon en de visie van de Vlaams minister van onderwijs over het cultuurbeleid in het onderwijs. We hebben al een zevental dia's van de Pecha kucha gemaakt, thuis gingen we apart nog verder opzoek naar beeldmateriaal. Deze week gaan we normaal nog eens samenkomen om er verder aan te werken.

    16-02-2010 om 00:00 geschreven door Steffi Herpoel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs