Inhoud blog
  • reflectie keuzemodule
  • donderdag 18 maart
  • woensdag 17 maart
  • dinsdag 16 maart
  • maandag 15 maart
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    keuzemodule 3 BALO
    Muzische vorming
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 11 februari

    Deze morgen spraken we vroeg af. We hadden een lijstje met alles wat moest gebeuren en dit was een heel boterham! We verdeelden de taken en gingen aan het werk. Hanne en Steffi werkten de scènes verder uit, Emmie tekende de kostuums uit en Alexander en ik zochten muziek die we konden gebruiken. We bleven wel samen zitten en als er iets ‘groots’ beslist werd of iemand zat vast hielpen we elkaar.

    Die middag probeerde Alexander het lied die we gevonden hadden te bewerken terwijl de anderen de kledingstukken en de verschillende scènes verder bekeek en besprak. Uiteindelijk vonden we ook nog een lied dat paste als eindlied. We probeerden hier een tekst op te plaatsen, maar dit bleek moeilijker dan verwacht!

    We zochten ook een muziekstuk om op te dansen bij de scène van het T-shirt.

    Onze voorstelling kreeg echt kleur vandaag en het ging allemaal goed vooruit. Het draaiboek kan al worden uitgetypt en de kleren kunnen gestikt worden!


    11-02-2010 om 00:00 geschreven door joke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 11 februari











    11-02-2010 om 00:00 geschreven door joke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 10 februari
    Deze morgen moest ik gaan observeren in mijn stageschool en smiddags had ik een bespreking voor bachelorproef, maar daarna begon ik al wat te denken over mijn kijkkast. Ik kreeg het idee om de helft van de vogelkooi (die ik gelukkig nog thuis vond tussen de oude rommel op zolder) in gips af te dekken en om zo 2 ruimtes te creëren in mijn kooi. Een ruimte waar je de tralies ziet. Deze ruimte is de gevangenis, het slechte. De andere kant zou dan mooi wit zijn van het gips en zou een gewone gezellige en veilige thuis kunnen lijken. Ik heb nog lang nagedacht, maar veranderde de hele tijd van ideeën en wist tenslotte niet meer wat ik ging doen. Maar het idee van de vogelkooi die half bedekt zou zijn bleef in mijn hoofd zitten.

    10-02-2010 om 00:00 geschreven door joke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 9 februari

    Een kijkkast maken

    Deze morgen kregen we een beeldatelier van mevrouw Vanhaelewyn. We kregen uitleg over de opdracht om een kijkkast te maken. We zagen een heleboel kijkkasten van verschillende mensen. De kijkkasten waren verschillend van vorm, grootte en van materiaal. We kregen veel beelden te zien die ons op inspiratie konden brengen. Mijn hoofd bleef jammergenoeg nog leeg. Ik had geen enkel idee wat ik kon doen!

    We kregen ook tips hoe we met die kijkkast rond onze bouwsteen ‘ruimte’ kunnen werken:

    - ruimte doorbreken/wanden doorbreken/dingen laten uitsteken

    - ruimte gebruiken

    - belangrijk: standpunt van de kijker

    - hoe je kunstwerk plaatsen

    - ...

    (belangrijke kunstenaar die rond ruimte werkt: Antony Gormley)

    Voor we individueel te werk gingen, experimenteerden we in 2 groepen (de groep lijn en de groep ruimte) met de verschillende kleine materialen die we meegebracht hadden. Dit waren tandenstokers, kroonkurken, spelden, duipspijkers, wasspeldjes, ... Deze voorwerpen moesten we op een voetstuk leggen zodat we de ruimte optimaal gebruikten. We deden dit aan de hand van het thema van onze voorstelling en maakten er een deur van een wasmachine van. Dit was natuurlijk veel te gewoon en niet ruimtelijk genoeg. Ons 2de resultaat zag er al beter uit. We maakten de deur van de wasmachine wel nog, maar je kon dit ook zien als zeepbellen die opborrelden uit de wasmachine. Dit was een minder voorspelbaar werk en werd dan ook meer goedgekeurd.

    Nadat ons materiaal weer opgeruimd was, gingen we allemaal apart zitten om te brainstormen over wat we zelf wilden maken. Iedereen begon meteen dingen te tekenen of op te schrijven en ik zat wat te prutsen. Ik had nog steeds geen idee wat ik kon doen! Het enige waar ik aan dacht was aan een musical ‘Notre Dame de Paris’ omdat ik dit de dag ervoor had bekeken op tv en dit zat nog altijd in mijn hoofd. Uiteindelijk haalde ik hier een klein idee uit. Het hoofdpersonage zit in een tweestrijd. Aan de ene kant heeft hij zijn ‘opvoeder/vader’ waarvoor hij alles zou doen en die hem verplicht om binnen te blijven, maar die hij helemaal niet begrijpt. Hierbij dacht ik aan een stukje tekst uit de musical:

    Tu m'as appris à parler
    A lire et à écrire
    Mais je ne sais pas lire
    Le fond de tes pensées

    Je t'appartiens
    De tout mon etre
    Comme jamais un chien
    N'a aimé son maître

    Maar langs de andere kant wil hij zo graag naar buiten en is hij verliefd op een zigeunermeisje, maar hij is zo lelijk dat niemand zijn mooie binnenkant ziet.

    Ik wou hierrond iets doen en had het idee om een vogelkooi te gebruiken en te bewerken als kijkkast.

    Werken aan de voorstelling

    Na een korte pauze kwam de hele groep samen met Meneer Crul. Eerst vertellen we kort welke ideeën we al hadden voor de voorstelling. Meneer Crul gaf ons dan de opdracht om 3 scènes te zoeken die we echt al konden proberen spelen aan de hand van improvisatie. Onze groep improviseerde niet echt uit het niets. We bedachten eerst wat er kon gebeuren en probeerden dit dan uit, waardoor we meer ideeën kregen.

    Uiteindelijk kregen we een betere verhaallijn en werden de rollen verdeeld:

    - het kleine meisje: Joke

    - de zwarte das: Alexander

    - de jeansbroek: Hanne

    - de sok: Emmie

    - het T-shirt: Steffi

    Verhaallijn:

    Het kleine meisje ligt voor de wasmachine te wachten op haar knuffel. Ze valt uiteindelijk in slaap en in haar droom danst ze wiegend heen en weer en komt ze terecht in een levensgrote wasmachine, ze beweegt mee met de kleren die in de wasmachine zitten tot er een ontploffing is. In die wasmachine komt ze een rode draad tegen en ze besluit om die te volgen (want deze draad lijkt op het strikje van haar knuffel). De jeansbroek beschuldigd haar echter van de wasmachine kapot te maken en ze moet eerst helpen om de wasmachine te maken. Aan de hand van een percussiestukje met buizen wordt de wasmachine herstelt en de jeansbroek zal helpen met zoeken naar de knuffel.

    Onderweg komen ze de sok tegen, die haar tweelingszus kwijt is. De zwarte das heeft deze gestolen en we winnen de sok terug door een soort ‘woordenbattle’ te doen. Nu helpt ook de sok met de zoektocht naar de knuffel.

    Onderweg komen ze een T-shirt tegen waarvan de mouwen in de knoop zitten. We proberen de knoop eruit te halen door een dans te doen met doeken.

    Het einde is nog niet helemaal uitgewerkt, maar de 3 kledingstukken en het meisje zouden de zwarte das tegenkomen en hem straffen omdat hij de schuldige is van alle problemen.

    Uiteindelijk zou het meisje weer wakker worden voor de kleine wasmachine en zou alles een droom lijken.


    09-02-2010 om 00:00 geschreven door joke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 8 februari
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag waren Emmie en ik samen in de bib en bedachten we nog enkele ideeën die we samen op papier maakten.
    -> zie bijlage

    08-02-2010 om 00:00 geschreven door joke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda


    andere studenten die de keuzemodule 'muzische vorming' volgen
  • Emmie
  • Steffi
  • Alexander



  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs