Foto
Inhoud blog
  • Weer lang geleden
  • Toinetocht Diepenbeek 03/03/2013
  • Nationale Wandeldag te Overmere Donk 24/02/2013
  • Ingelmunster en Nalinnens
  • Het pajottenland op zen mooist Elingen 17/02/2013
  • Baasrode 16/02/2013
  • Ernage: Marche des Abbayes 09/02/2013
  • Jong Manneke Pis naar Oud Manneke Pis (Brussel-Geraardsbergen) 27/01/13
  • Winterwandeling te Kluisbergen 19/01/2013
  • Wandeltocht in de Citaldel van Namen 13/01/2013
    Foto
    Mijn favorieten
  • aktivia
  • wandelgazette
  • marching
  • beneluxwandelen
  • photo marche
  • Euraudax
  • W.S.V. De Kadodders Sint Katelijne Waver
  • De Lachende Klomp Nieuwkerken Waas
  • Reynaertstappers Belsele
  • W.S.V. De Kadees Aalst
  • W.S.V. Baasrode
  • Opsinjoorke Mechelen
  • W.S.V. De Vossen Buggenhout
  • W.S.V. De Hopbelletjes Opwijk
  • W.S.V. Horizon Opwijk
  • WAK Sleidinge
  • De Kwartels Assenede
  • De Grashoppers Keiberg
  • Goede Doel Stappers
    Foto
    Laatste commentaren
  • 't Was lang geleden (Luc & Hilde)
        op Weer lang geleden
  • Dag Katrien, (SMETS RENE)
        op Toinetocht Diepenbeek 03/03/2013
  • Bewondering (G.U.Y.)
        op Jong Manneke Pis naar Oud Manneke Pis (Brussel-Geraardsbergen) 27/01/13
  • Goe Bezig (SMETS RENE)
        op Maand mei
  • verrast (SMETS RENE)
        op
  • Foto
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Hallo
  • dag Katrien
  • hoi
  • blog

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Foto
    Foto
    Heerlijk zijn de velden,
    zacht is de zee, zoet is het strand,
    zalig lang de dag, aanhalig de vrouwen,
    welig de kudden,
    haast opgedroogd het moeras,
    God schept vreugde in kalmte,
    de duivel stookt graag onrust,
    iedereen snakt naar eerbetoon,
    maar de machtige - 
    zijn einde is onmacht.
    een jonge grote afstand wandelaarster (Zotte mie)

    10-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslagen april deel 2
    20/04/11 Zottegem
    In de namiddag met de auto naar Zottegem om er 15km te wandelen en genieten van het goede weer. De tocht ging over Sint Lievens Essen naar Ertvelde om dan terug te gaan naar Zottegem. Ik moet eerlijk zen. Dit was een van de mindere tochten die ik al gedaan heb van den Egmont. Ze kunnen veel beter. Dat zal misschien voor de volgende keer zen. En zoals gewoonlijk was de tocht verspreid in stukken van 7 en nog wat.

    21/04/11 Stekene
    Van op mijn werk ben ik met de fiets naar Stekene gereden. Wandelclub de Smokkelaars organiseerde hun midweektocht. Ik ben daar vertrokken voor een tochtje van 20km. De tocht was zelfde als vorig jaar maar nog steeds pracht om daar te wandelen. Door Stropersbos en zo. Van aan de laatste post hebben we dan de 6 gevolgd. Zo kwamen we op een afstand van 15km. Op de laatste post waren ze weer al verbaasd me daar te zien. Dit is nu al 2 jaar achter een. Je zou dan toch denken dat ze me nu toch al wat beter kennen dan dit. Maar het is wel tof hoe ze me daar telkens weer ontvangen.

    22/04/11 Bellem
    Vrijdag namiddag met mijn autootje naar Bellem gereden. het was heel druk onderweg en rijdende fille was niet te vermijden. Uiteindelijk toch in Bellem geraakt en de grootste afstand was 16km. Ik vond het veel te warm en hebben dan maar 11km gedaan. Over deze prachtige 11km hebben we wel 3u gedaan. Een klein beetje blijven plakken en van de tocht genoten. Dan weer met rijdende fille naar huis

    23/04/11 Euraudax Geraardsbergen
    Zaterdag om 11 vertrokken met euraudax groep voor 125km. De start was in Villa Wilson te Geraardsbergen. De tocht van 125km bestond uit 1 lus van 50km en 3 van 25km. Tijdens de lus van 50km kregen we tussen de wagen rusten door nog extra waterposten wegens het warme weer. We vertrokken aan Villa Wilson naar Karkoolbos om dan boven op de bosberg water te krijgen. Van in Moerbeke gingen we door Waarbeke, Vollezele naar de Congoberg. Waar we onze eerst wagenrust hadden. De volgende was in Oetingen en dan door naar Gooik. In de sporthal kregen we een broodje hesp, kaas of americain. Via Kasteel Heetvelde kwamen we in Liefringe en dan in Kasseide. Hier hadden we nog eens waterrust. na 37km wandelen hadden we onze 3de wagenrsut te Denderwindeke. Via Nieuwenhove, Waarbeke kwamen we in Zandbergen voor de volgende rust. Dan nog door Grimminge naar Villa Wilson. De eerste 51km zaten er op. Tijd voor warme maaltijd. Nog 75km te gaan en de tocht zit er op. De 2de lus ging over Schendelbeke, Idegem, Zandbergen, Grimminge, Onkerzele, Atembeke. Tijdens deze lus is de nacht beginnen vallen en beginnen weerlichten ook. De volgende lus ging via Geraardsbergen (Heilig Hart Beeld, Manneke Pis, ...) naar Deftinge, Sint Martens Lierde, Hemelveerdegem en Schendelbeke. Op het laatste van de lus mochten we de Muur volledig op. We liepen bijna als laatste en tijdens de beklimming een klein beetje versnelt en kwamen redelijk vooraan in de groep boven. We staken iedereen gewoon voorbij. Het was plezant om eens goe uit te leven op de muur. Nog 1 lus en de tocht zat er op . maar eerst ontbijten om terug wat krachten op te doen. De laatste lus ging naar Akrenbos en Viane. Daarna thuis geraken van in Geraardsbergen met de trein.

    25/04/11 Berthen (Fr)
    Zondag met de trein van Geraardsbergen naar huis. Rap mijn bedje in want maandag er zeer zeer vroeg uit want doe mee aan de wandeltocht te Berthen. Ik reed met Erwin, Eddy, Anita en Luc mee naar Berthen Frankrijk. Een piep klein dorpje net over de grens. In Berthen voegde kobe zicht bij ons groepje bij. Ons ingeschreven, nog iets gedronken en om 6u waren we dan weg voor prachtige 50km. De eerste controlepost bevond zicht op de Zwarte Berg. Van in het begin liepen we in de natuur. Het beloofd een prachtige tocht te worden. De volgende post bevond zich aan L'étang des 4 fils Aymon. Vandaar trokken we verder door natuur naar de Catsberg. Joepi :-( weer klimmen en net dat lukt vandaag totaal niet. Op deze post moesten we 2 keer kopen dus dat beloofd. Tot nu toe vertrek ik telkens samen met iedereen maar met minste dat het bergop gaat geraak ik achter op. Van aan de Catsberg naar de volgende post kon ik weer niet mee en kreeg nog last van verhitte poten bij. Op gegevon moment heb ik gewoon gezegd in mijn eigen foert, schoenen uit en op kousen verder. Dat deed deugd en had gevoel dat ik weer vooruit ging. Op de rustpost ne goeie St. Bernardus pater 6 gedronken en ik was er weer volledig door. Van af hier moesten de rest zien dat ze mee waren. Net zoals aan de catsberg maakten we hier een lus. Terug op die post, dan nog een goei biertje gedronken en hup weer verder voor het laatste stuk van de tocht. Het was een prachtige tocht. Zeker eentje dat ik nog verschillende keren wil doen. Na de tocht nog iets gedronken en gebabbeld met Roland, Ireneé en Alain. Zij hebben er de 40 gedaan. Dan was het tijd om terug huiswaarts te keren en te gaan slapen zodat we dinsdag met de vroege er terug tegen aan konden op het werk.

    27/04/11 Opwijk
    Woensdagnamiddag 19km gaan wandelen in Opwijk. De Hopbelletjes Opwijk organiseerde hun midweektoch. De start was in bakhuis op C.C. Hof ten Hemelrijck. De wandeling bestond uit 3 lussen van namelijk 4, 6 en 8km. Lus van 8km ging naar Droeshout, de 6 naar Broevink en de 4 bleef in het centrum van Opwijk. Na de wandeling nog voetbaltraining dus weer een drukke dag.

    29/04/11 Gildentocht Schaffen
    Tijdens de euraudax tocht te Geraardsbergen hebben enkele wandelaars me kunnen overtuigen om deel te nemen aan de Gildentocht een weekje later. Dus belofte maakt schuld en had me ook toen ingeschreven. Vrijdagavond met trein naar Mechelen en daar werd ik door Steven opgepikt om door te rijden naar Schaffen. Tegen iedereen in de zaal goeiendag zeggen, iets drinken, alles klaarmaken en wachten tot dat het tijd is. De Gildentocht wordt georganiseerd door V.O.S. Schaffen. Het is een 100km tocht waarbij de eerste 55km in groep gebeurd. Er waren 3 groepen naar gelang het tempo, namelijk 6,5/u ; 6,2/u ; 6,0/u. Ik zat in de groep van 6,2km/u. Tussen het vertrek van elke groep zat 10minuten verschil. De groep van 6,5km/u vertrok om 20u40, die van 6,2km/u om 20u50 en dan die van 6km/u om 21u. Het was voor mij de eerste keer dat ik deelnam en wist niet wat te verwachten. Voor vertrek nog een woordje uitleg, enkele mensen werden nog eens vernoemd voor hun ongelofelijke prestaties die ze dit jaar al geleverd hebben. En niet te vergeten 1 minuut stilte voor onze vriend Warre die spijtig genoeg het leven lied vorig jaar tijdens de dodentocht. De groep van 6,2km/u had als baan kapiteins Jef Glassée en Sven Nys, de ene liep vooraan en de andere achteraan. Om 20u50 zijn we dan eindelijk vertrokken aan onze tocht van 100km. Het eerste dat we tegen kwamen was Webbekom en daar gingen we door het wachtbekken. Een prachtig stukje natuur dat bij hevige regen het overvloed aan regenwater op vangt zodat er geen of zelden overstromingen zijn. Na kleine 7km hadden we onze eerste rust in Webbekom. Ik had niet verwacht dat het gewoon aan een auto was. Er waren 2 tafels opgesteld met verschillende frisdranken en iedereen kreeg een versnappering. De volgende rust in Loksbergen was ook gewoon aan een auto na een totaal van 15km wandelen. Nu een stukje van 7km naar Waanrode voor rust in café onder de toren. Hier kregen we boterham met kop en iets o te drinken. Buiten aan het cafe hing een mooie spreuk: "VAN ALLE BLOEMEN IN HET LEVEN IS VRIENDSCHAP DE GEURIGSTE". Nu waren terug 2 rusten aan de auto te Miskom en te Kortenaken. Na bijna 43km wandelen hadden we rust bij Chris thuis te Halen. Hier kregen we drank, smoske en konden we aan onze bagage voor de eerste keer. Nog 2 rusten aan de auto in Loksbergen en Zelem. Van in Zelem moesten we de pijlen volgen voor nog 44km. Tijdens deze 56km zijn we maar 4 keer verkeerd gegaan. En te hopen niet al te veel extra kms gedaan te hebben. Het stuk van Zelem naar Lummen was een kleine 7km. In dit stuk zen er van onze groep er in geslaagd om verkeerd te gaan waaronder wij ook. Alle geluk dat er mensen van onze groep die voor waren terug keerden. Anders hadden we diene post in Lummen nooit gevonden. En net op diene post kregen we ons ontbijt (spek met eieren of pasta) en konden we aan onze bagage voor de laatste keer. Ik had spek met eieren gekozen als ontbijt, ik nam mijn tijd om mijn voeten te verzorgen en om te kleden want het ging warm weer zen. Voordat de andere afstanden er bij kwamen hadden we nog 2 wagenrusten aan Gestelmolen In Paal Beringen en aan Geenhout. Op die stukken trokken we door vallei van de Zwarte Beek (wandelgebied laren). Tijdens de eerste 55km zijn we de natuur niet uit geweest en tot nu toe is dat ook ver het zelfde geval. De post te Deurne was terug in een café. Ik was daar nog niet goed binnen en de personen aan de afstempeling wisten al wie ik was. De tamtam was blijkbaar al gepasseerd. Vanaf hier waren de andere afstanden ook bij ons bij. Eindelijk weer wat wandelaars die we zouden kunnen tegen komen. Na deurne nog controlepost in Diane en Meldert en dan naar binnen te Schaffen. Maar voordat we binnen waren moesten we toch nog eens voor de 6de keer deze tocht verkeerd lopen zekers. Dat was om het af te leren he. Om 17u30 zijn we dan eindelijk binnen geraakt na een tochtje van meer als 100km. Op het laatste kon ik het niet laten en ik ben op mijn kousen gewoon binnen gekomen. Tijdens de tocht wat last gehad van over verhitte voeten door het warme weer. Het was een pracht van een toch waar ik volgend jaar terug op aanwezig hoop te zijn.

    Dit waren alle verslagen van de maand April
    Ik hoop dat ik de maand mei beetje beter kan bij houden maar dat zullen we dan wel zien. Die is namelijk ook al bezich en heb er toch weer al enkele tocht op zitten deze maand. De verslagen volgen nog.

    Groetjes Zottemie
    Katrien


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Foto


    Archief per maand
  • 07-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 06-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 01-2008
  • 09-2005

    Foto

    Mijn foto links
  • 2009
  • 2010; 2011; 2012; 2013
  • Vakantie 09, 10 en 11

  • Foto

    Wandelvrienden
  • blog van Guy Verhelst
  • blog van alfred en lou
  • blog van Maaike Vancoppenolle
  • blog van Joost Vancoppenolle
  • Blog van Jipie
  • Blog van Kris
  • Blog van Ludo Depoortere
  • Blog van Johnny Cloesen
  • Blog van Freddy Persoone

  • blog van Alain Putman
  • blog van Steven Jaspers
  • Foto's van Steven Jaspers
  • Blog van Helga Van den Steen
  • Foto’s van Helga Van den Steen
  • Blog van Patrick Vanderstukken
  • Foto’s van Patrick Vanderstukken

  • Blog van Ronny en Linda
  • Blog van Jeroen en Kristel
  • Foto's van Paul Baestaens
  • Foto’s van Andy Huwe
  • Foto's van Chris en Anny
  • Foto's van Willy en Mary
  • Foto's van Marc Lauwaert
  • foto's van Nestor
  • Foto’s van Rene Smets

    Foto

  • Foto's Marc De Coster
  • Luc Vaes
  • Foto's van Johnny Cloesen
  • Foto's van Dirk Heylen

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs