Foto
Inhoud blog
  • Weer lang geleden
  • Toinetocht Diepenbeek 03/03/2013
  • Nationale Wandeldag te Overmere Donk 24/02/2013
  • Ingelmunster en Nalinnens
  • Het pajottenland op zen mooist Elingen 17/02/2013
  • Baasrode 16/02/2013
  • Ernage: Marche des Abbayes 09/02/2013
  • Jong Manneke Pis naar Oud Manneke Pis (Brussel-Geraardsbergen) 27/01/13
  • Winterwandeling te Kluisbergen 19/01/2013
  • Wandeltocht in de Citaldel van Namen 13/01/2013
    Foto
    Mijn favorieten
  • aktivia
  • wandelgazette
  • marching
  • beneluxwandelen
  • photo marche
  • Euraudax
  • W.S.V. De Kadodders Sint Katelijne Waver
  • De Lachende Klomp Nieuwkerken Waas
  • Reynaertstappers Belsele
  • W.S.V. De Kadees Aalst
  • W.S.V. Baasrode
  • Opsinjoorke Mechelen
  • W.S.V. De Vossen Buggenhout
  • W.S.V. De Hopbelletjes Opwijk
  • W.S.V. Horizon Opwijk
  • WAK Sleidinge
  • De Kwartels Assenede
  • De Grashoppers Keiberg
  • Goede Doel Stappers
    Foto
    Laatste commentaren
  • 't Was lang geleden (Luc & Hilde)
        op Weer lang geleden
  • Dag Katrien, (SMETS RENE)
        op Toinetocht Diepenbeek 03/03/2013
  • Bewondering (G.U.Y.)
        op Jong Manneke Pis naar Oud Manneke Pis (Brussel-Geraardsbergen) 27/01/13
  • Goe Bezig (SMETS RENE)
        op Maand mei
  • verrast (SMETS RENE)
        op
  • Foto
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Hallo
  • dag Katrien
  • hoi
  • blog

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Foto
    Foto
    Heerlijk zijn de velden,
    zacht is de zee, zoet is het strand,
    zalig lang de dag, aanhalig de vrouwen,
    welig de kudden,
    haast opgedroogd het moeras,
    God schept vreugde in kalmte,
    de duivel stookt graag onrust,
    iedereen snakt naar eerbetoon,
    maar de machtige - 
    zijn einde is onmacht.
    een jonge grote afstand wandelaarster (Zotte mie)

    28-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer lang geleden
    Hey,

    Mijn goede belofte van het proberen bij te houden is weer de lucht in gegaan ma ja. Heb van maart af ook weer meer gaan wandelen en ander werk gehad en zo waardoor ik geen tijd meer had voor deze leuke blog. Nu van maart tot nu is er veel gebeurt natuurlijk.

    Zo heb je de super klype (modder) tocht te Ronse. Het was mijn bedoeling om 60 te doen maar wegens de weer omstandigheden was het parcour verandert in een modderbad van 60km. Ik ben tot 45km geraakt. Ik ben op een zeer modderig stuk uitgegleden waardoor ik weer blessure had opgelopen in mijn voet, spijtig genoeg.
    De week nadien zijn we naar Lesdain geweest. De weg er naartoe vooral de laatste 2km waren nogal hobbelig. Het was letterlijk ne bosweg, dus geen asvalt. Ik heb er 21 gedaan en Bart 36km. We hadden goe weer en zeer veel rustposten een beetje te veel eigenlijk ma ja. Het was redelijk goe parcour.
    24 maart ben ik naar Buggenhout geweest en Bart naar Linkeroever. Toen ik diene morgen opstond kon mijn ogen ni geloven. Zo'n pak sneeuw da er lag. Maar het hield mij en Malika ni tegen om te wandelen. We hebben genoten van de 30 die we gedaan hebben. De tocht ging van Buggenhout over Sint-Amands, Lippelo, Opdorp om zo terug in Buggenhout te geraken. In Opdorp konden we een tentoonstelling van de heemkring bezichtigen. Het ging over de historie van Buggenhout. Het was wel interessant.
    Zoals jullie merken lukt het nog niet om weer 50km's te doen. Tja nadeel van voetblessures. Maar tijd heelt alles en rust doet ok veel natuurlijk.
    Na Buggenhout zijn we de week er op  naar Gooik geweest. Bart voor 50km ik heb het bij een schoon 40km gehouden. Het was eigenlijk ma de bedoeling om 36km te doen maar kon het me ni laten en heb hier en daar beetje verandert waardoor ik aan 40km kwam. Sinds Ronse is het de eerste tocht dak zonder zeer in voet wandel. Dat was echt zalig. Na Gooik zijn we naar Mazenzele geweest bij Horizon Opwijk voor een 28km. Dan een weekend niet wandelen om dan het weekend er na er stevig tegen aan te vliegen met Francorchamp - Mortier. Een lijntocht van 55km. Wat was dat een pracht van ne tocht met goe gezelschap en pracht weer. Wat moet ne wandelaar nog meer hebben om te kunnen genieten niks eigenlijk. En ik moet eerlijk zijn die avond na die 55km was ik toch beetje stram maar de dag nadien was ik bijna een houte plank puur van stramme spieren. Maar liet me ni doen en heb in Broechem 30 gedaan om de spieren wat los te krijgen. En geloof me of ni maar het heeft bijna 30km lang geduurt eer ze los kwamen. Nu dak francorchamp gedaan heb kon ik dus de 60 van Merchtem ni laten liggen. Zo gezegd zo gedaan ok. Deze tocht samen met Gunther gedaan en het weer was zalig. Dag nadien ben ik alleen een 16 gaan doen in Geraardsbergen. Ik moest me ook klaar stomen voor mijn eerste 100 van dit jaar en dat was voor mij in Schaffen. Nadeel was wel dat ik eerst nog ne halve dag moest werken dus vroeg vertrekken zat er ni in. Maar we moesten er voor 20u40 zijn want dan vertrok onze groep. Na dikke 7 km is Bart er mee gestopt en ben ik door gegaan. En heb heel de tocht goe kunnen stappen tot er de warmte door kwam. De laatste 21km verliep iets moeizamer maar nog steeds redelijk goe.
    In mei zijn we begonnen met de tocht in Berthem de tocht over en rond de Catsberg. Ok dit jaar was het weer pittig met een paar keer de Cats op en af. Maar zoals gewoonlijk pracht van ne tocht en goe weer ok. Dat was op ne donderdag. Vrijdag avond zijn we naar Groot hertogdom Luxembourg vertrokken voor een zalig weekend wandelen. Zaterdag was het ne prachtige 50km te Vianden. We hebben niks anders als bos of natuur gehad. De rustposten waren tentjes in het midden van de bossen. Pijlen da kenden ze ni, daar werkten ze met linten en was perfect aan geduid. Dag nadien hebben we 42 gedaan in Junglister. Ok hier pracht van pracour, totaal andere omgeving dan Vianden maar toch nog schoon om te wandelen. Hier viel het weer wat minder mee.
    Na dit weekend hebben we op 25 mei de Zotte50vangheel gedaan. Man wat ne tocht. Door zoveel mogelijk parochies en eten om van achter over te vallen. Dag nadien zijn we in Oud Turnhout geweest. Bart deed er 50 ik heb er 30 gedaan. Moet nog steeds voorzichtig zijn voor mijn voeten. Wil niet terug hervallen dus gebruik ik af en toe mijn verstand.
    In Juni begon het met de sloebertocht van 60km met nadien op 16de juni tocht van 52km te Zoersel. Deze tocht viel dik, dik, dik, ma dik tegen. Ik was ok zeer rap binnen. De week nadien was het de nacht van Vlaanderen. Hier was het de bedoeling om 100 te doen maar de benen wouden niet mee en heb tijdens de tocht beslist om 42 te doen. Van zodra ik mij auto had ben ik mijne schat gaan volgen op die 100. Ik moest ok mijn hoofd er bij houden want onverwachts kon ik mee naar de Mesa. Ik heb dat ook dan gedaan. 4dagen 30km gaan doen in een pracht van een streek. De eerste dag de wandeling in Marche. Wel Ronse kon er ni aan tippen van qua modder. Het was nog 10 keer erger dan Ronse maar was wel zalig goe weer en schone tocht. De andere dagen was ok zo. Redelijk goe weer alleen temperatuur was wat laag. En de parcours waren prachtig. Om die week af te sluiten zijn we naar Marke geweest voor een 25km.
    7 juli zijn we begonnen met de tocht in Brecht. Het was sublieme tocht. Alles was af. Hier ben ik ook over de 20000km gegaan na dikke 15jaar te wandelen. Na Brecht heb ik niet meer gewandeld. Reden is dat ik voor dikke 8 dagen in Forstau Oostenrijk ben geweest. Het weer was er zeer goe, goe warm. De omgeving was ok zeer goe en t was tof gezelschap.
    .
    NU kan ik dus weer mee met de tochten. Ik ga het proberen voor zoveelste keer. We zullen zien wat er van in huis komt.

    Groetjes zottemie
    Katrien

    28-07-2013 om 10:04 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    07-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toinetocht Diepenbeek 03/03/2013
    Hey,

    Zondag was het heel vroeg dag want trein wacht niet. Vandaag ging het met de trein dus naar Diepenbeek. Wandelclub De Schoverik organiseerde hun Toinetocht. De afstanden liepen op tot 43km. Wij zijn na 3u onderweg te zijn met de trein in Diepenbeek toegekomen. Om 8u40 zoiets zijn we aan de 43 vertrokken. De startzaal zelfs was te Rooierheide. 
    Via een paar wijkjes kwamen we in Ganzenbroekom zo in het natuurreservaat Dautewijvers te verdwijnen. Na er wat in rond te dwalen kwamen we in Lutselus waar onze eerste rustpost was.  De rust was in het Ontmoetingscentrum. Hier maakten we ok een lus van 7,5km. Het eerste gedeelte van de lus was langs straat waar we de Lutselus Kapel passeerde. Vervolgens staken we de Demer over om even een spoorlijn te volgen om zo aan het natuurreservaat De Pomerikbosbeemden te komen met de Kaatsbeek en de Pomerkivijver. Na 2de keer in O.C. te Lutselus ging het over een stukje van 6,3 naar volgende rust een vrouwenvoetbalkantine. Deze lag niet ver het Albertkanaal. Deze 6,3 was ietsje meer tarmac maar afgewisseld met hier en daar een strookje natuur. De rust bevond voor ons aan andere kant van het Albertkanaal. Deze staken via een sluis over om zo in Bij en Berg te komen voor die voetbalkantine. Ook hier maakten we een lus van zo'n dikke 13km met een rust in Bokrijk. De rust bevond zich niet in domein Bokrijk maar wel in de deelgemeente Bokrijk waar het domein Bokrijk gelegen is. Naar ginder toe was het een stuk van 9,7km dwars door natuurgebied de Maten. Hier in passeerde we eerst de Augustijnenvijvers om zo aan de beek Stiemer te geraken. Deze volgende we een klein stukje om iets verder meerdere malen over te steken. Voor de rest van het natuurgebied de Maten was het vooral heidegebied. Bij het verlaten van het natuurdomein zaten we al in Bokrijk. De rust bevond zich in een grote school. Van hier ging het terug naar die voetbalkantine over een stukje van 4,2km. We zijn paar meters naast het Domein Bokrijk gewandeld om zo dan terug de bossen in te duiken naar Bij en Berg. Hier was dan onze laatste rust. Vanhier moest de 43 nog 6,3km naar binnen via het Diepenbekerbos om terug aan Rooierheide te komen. Het was een zeer geslaagde dag met pracht weer, goe companie en tof ontvangst.

    Groetjes Zottemie
    Katrien

    07-03-2013 om 00:00 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nationale Wandeldag te Overmere Donk 24/02/2013
    Hey,
    Na wat uit te slapen, wat wel is deugd kan doen. Rond een uur of 9 zen we aan de tocht van 35km vertrokken. Alle afstanden gingen eerste het Donk en de Eendenkooi in. Vandaar ging de 35 verder langs recreatiedomein Nieuwdonk zo naar de Polsmeersen om na 6,05km de 1ste rust te Overmeire in kantine op Sportterreinen.  Van Overmere ging het naar Kalken om door de Scherenmeersen en de Kalkense meersen te gaan. Zo leidde de tocht ons verder door Belham, Aard en Slot om zo in Uitbergen te komen. Hier was de 2de rust na 12,45km. De 35 en de 30 maakten hier een lus van 4,35km in en rond Heisbroek. Na 2de keer te Uitbergen gingen we naar Berlare maar om daar te geraken moesten we een stuk van 7,55km afleggen.  Dit stukje ging langs de beek Voorste sloot om zo naar Schelde te gaan om zo deze een stukje te volgen via de dijk. Zo kwamen we in Berlare om stukje door berlare broek te gaan. Van het Broek ging het over domein Kasteel Blauwhof om zo dan aan de sporthal van Berlare te komen. Voor de eerste keer van heel de dag dat we zo veel volk zagen. Het was al heel de tocht zeer rustig om te wandelen. In de sporthal kwamen alle afstanden en sommige afstanden 2 keer. De 35km maakten een een lus van 5,15km in en rond Molenbroek. Van aan de sporthal ging het weer naar het Donkmeer te Overmere. Dit laatste stuk is nog een stukje van dikke 6km langs Berlare Broek, Granebossen en Bareldonk. Het was een pracht van een tocht van het ene natuurgebied naar het ander natuurgebied. Het weer was iets minder ma toch nog aangenaam. De eerste paar uur was nog in de sneeuw maar qua temperatuur was het goed. Ni te koud en ni te warm.

    Groetjes Zottemie
    Katrien 

    05-03-2013 om 10:37 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ingelmunster en Nalinnens
    Hey,
    Elke maand is er een tocht op dinsdag georganiseerd door de Aviflora. Op 19 februari ben ik dan ok naar diene tocht geweest maar met dat ik moeten stoppen in Elingen, heb ik er voor gekozen om 12km te doen en rustig op gemak. De zeer was al weg uit voet maar wel het niet weer hebben. Veel over de tocht heb ik niet te zeggen. Het wisselde wat af met tarmac en natuur. De rusten waren in Café Stil End te Izegem en in Café Madelon te Emelgem.

    Zaterdag dat er op volgende zijn we naar Nalinnes gereden. Dat is niet ver gelegen van Charlerloi. Rond 7u 30 is Bart aan de 50km vertrokken en ik aan de 25km. Ja je leest het goed ok hier heb ik de 50km laten schieten. Ik wandel graag maar af en toe moet je kunnen zeggen dat je wat minder doet. Van de 50km kan ik niet veel zeggen daarvoor ga je naar de foto's moeten kijken. Bart had het fototoestel mee. Ik kan wel spreken over de 25km maar helaas heb ik er niet veel over te zeggen. Na een dikke 7km kwamen we aan een sporthal. Hier was het controlepost. Wij waren er al voor 9u maar de kantine was nog dicht. We konden in de sporthal maar in de gang stond er een tafel voor de afstempeling en je kon er naar de wc gaan en dat was het dan ok. Om de dorst te lessen moesten we nog zeker 4km wachten. Daar en op de volgende posten konden we dan zitten, iets drinken en ok wat eten. Over de tocht zelf kan ik niet veel zeggen buiten dat het allemaal beton, asfalt of tarmac was. Geluk had nog tof companie voor de wandeling en nadien als ik moest wachten tot die van de 50 binnen waren.

    Groetjes Zottemie
    Katrien

    04-03-2013 om 10:18 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het pajottenland op zen mooist Elingen 17/02/2013
    Hey,
    Iets voor 7u zijn we aan de tocht van 50km vertrokken te Elingen. De wandelclub halfoogstvrienden Bellingen organiseerde hun tocht Het pajottenland op zijn mooist. De eerste rust was ergens in een wei in een tent dat ze er neer gezet hebben. De tent was ruim en verwarmd. Er was ook een wc maar daar voor moest je een 100m terugkeren tot op het baantje. Hier maakt de 50 een lusje over Gooik. Hier en daar kregen we een klein stukje natuur maar nog niet echt veel. Maar hoe meer km's ik deed hoe meer last ik kreeg in ne voet. Ik ben nog van aan de tent nog door gestapt naar volgende post die was in Pepingen. Daar hadden we zo'n 20km afgelegd. In deze controlepost heb ik beslist dat ik er beter mee stop en dat heb ik dan ok gedaan. Tegen 12u was ik terug in de startzaal. Verder weet ik dus niet hoe de tocht van de 50 verder ging. Maar Bart heeft de 50 wel uit gedaan en op moment dat ik er mee stopte heeft hij het fototoestel mee genomen. Zo zijn er foto's van de hele 50km tocht. En ik moet zeggen van af in Pepingen is het plezier echt begonnen. Voor het te weten moet je dus naar de foto's kijken. Deze vind je op volgende link: https://picasaweb.google.com/115895636957619848574/Elingen17022013 . 
    Wat ik in al die tijd deed. Wel van een uur of 12 zat ik in de startzaal en moest wachten tot Bart binnen was. Ik was nog niet lang in de startzaal als er een verloren hondje binnen gebracht was. En ben zo lief geweest om er op te passen tot de politie kwam. Die hebben de eigenaar opgespoord en na 3u met het hondje gezeten te hebben kon het weer bij hare eigenaar. Rond half 18 is hij er dan door gekomen met nog enkele wandelaars van de 50km. We zijn nog blijven plakken in de zaal en zoals geregeld wel voorvalt. We zijn als laatste wandelaars huiswaarts gekeerd.

    Groetjes zottemie
    Katrien

    04-03-2013 om 10:02 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)


    Foto


    Archief per maand
  • 07-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 06-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 01-2008

    Foto

    Mijn foto links
  • 2009
  • 2010; 2011; 2012; 2013
  • Vakantie 09, 10 en 11

  • Foto

    Wandelvrienden
  • blog van Guy Verhelst
  • blog van alfred en lou
  • blog van Maaike Vancoppenolle
  • blog van Joost Vancoppenolle
  • Blog van Jipie
  • Blog van Kris
  • Blog van Ludo Depoortere
  • Blog van Johnny Cloesen
  • Blog van Freddy Persoone

  • blog van Alain Putman
  • blog van Steven Jaspers
  • Foto's van Steven Jaspers
  • Blog van Helga Van den Steen
  • Foto’s van Helga Van den Steen
  • Blog van Patrick Vanderstukken
  • Foto’s van Patrick Vanderstukken

  • Blog van Ronny en Linda
  • Blog van Jeroen en Kristel
  • Foto's van Paul Baestaens
  • Foto’s van Andy Huwe
  • Foto's van Chris en Anny
  • Foto's van Willy en Mary
  • Foto's van Marc Lauwaert
  • foto's van Nestor
  • Foto’s van Rene Smets

    Foto

  • Foto's Marc De Coster
  • Luc Vaes
  • Foto's van Johnny Cloesen
  • Foto's van Dirk Heylen

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs