Foto
Foto
~~~~~~~~~~~~~~~~
I laugh, I love, I hope, I try
I hurt, I need, I fear, I cry
And I know you do the same things too
So we're really not that different, me and you

~~~~~~~~~~~~~~~~
Boek dat momenteel op mn nachtkastje ligt :
 

De Ikea catalogus 2008
:-)
 
Genre :
Non-fictie ;-)

 
Foto
jill-loves-cats.......... & blogs!
... leuk dat je langskomt!
10-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kattenkunst
In de wachtzaal bij de dokter las ik in één of ander (minstens 200 keer doorbladerd – zo zag het er alleszins uit) magazine een artikel over de opening van een kunstgalerij met schilderwerkjes gemaakt door dieren. Ik herinnerde me opeens een gesprek van -- god is dat echt? -- 10 jaar geleden. Een toenmalige vriendin (ook een kattenaanbidster) had een boekje cadeau gekregen dat de intrigerend titel droeg 'Why Cats Paint : A Theory of Feline Aesthetics'. 
Het boekje gaf tips over hoe je de kunstenaar in je kat naar boven kon halen, en hoe hem aan te moedigen om te schilderen. Want naar het schijnt houden katten van nature van schilderen, een traditie die zelfs tot het in oude Egypte blijkt terug te gaan. Zoals je misschien wel weet, kan je een kat tot niets verplichten, maar als ze over het talent beschikken (en ze hebben er zin in), gaan ze spontaan aan het schilderen. Ze gebruiken zelfs verschillende kleuren, hoewel katten kleurenblind zijn en alleen tinten herkennen.
Hoe gaan die katten dan precies te werk? Met een blad papier en drie dotjes verf. Ze trappen, al dan niet toevallig, in de verf en beginnen die uit te smeren op het papier. Soms trekken ze strepen als ze uitslieren of als ze een veeg met hun staart geven. Ze hebben allemaal hun eigen stijl, een beetje afhankelijk van hun karakter.
Het boekje gaf verder ook nog advies over hoe je je kattenkunstwerken kon 'market'en en je eigen business op gang kon zetten.
Mn vriendin en ik waren hier allebei zodanig door gefascineerd dat we onze eigen katten eveneens de kans wilden geven zich artistiek te uiten.
Voor zover ik weet, werkt zij ook nog elke dag om haar boterham te verdienen, net als ik, dus geen van ons beiden heeft de Vincent Van Gogh onder de katten ontdekt blijkbaar...







0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
08-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.160
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Op StuBru hoorde ik gisterenmorgen iets over '160', een nieuwe dichtvorm gebaseerd op het sms-format. Voor wie niet direct mee is : een smsje bestaat uit maximaal 160 karakters. En dat gegeven heeft Sofie Cerutti, een Nederlandse madam (geboren in 1972 – een jaar waarin blijkbaar alleen maar slimme, knappe madammen geboren zijn ) op het originele idee gebracht om tekstjes te schrijven, gedichtjes te maken, gevoelens te verwoorden in exact 160 tekens, eenvoudig maar ingewikkeld tegelijk...
 
"160 ontstond ...
- Uit verveling : tijdens het wachten op een terras op een afspraak die te laat is.
- Uit onrust : een belangrijk bericht verwachtenen dan de telefoon geen seconde los kunnen laten.
- Uit ergernis : als dat laatste en belangrijke woord niet meer in dat ene smsje past waardoor er dus twee berichten gestuurd moeten worden.
- Uit een esthetisch genoegen : een berichtje exact te laten passen, in kloppende, rake volzinnen.
- Of uit onvermogen : omdat een smsje, evenals een gedicht, een uiting van onvermogen is – zoveel communicatiemiddelen, en toch zo moeilijk om elkaar te bereiken..."
Op precies160.nl vind je enkele duizenden van deze tekstjes. Je kan er ook zelf je tekstje publiceren. Maar let op! Er zijn een aantal regels voor het schrijven van een '160' :
- Een 160 wordt geschreven op een mobiele telefoon.
- Een 160 bestaat uit precies 160 tekens inclusief wit en leestekens.
- Een 160 breekt af op de manier waarop je mobiele telefoon afbreekt. Dat kan dus per mobiel verschillen.
- In een 160 wordt niet gesmokkeld met wit om uit te komen. Hardreturns of witregels zijn dus toegestaan, maar niet : dubbele spaties, of een spatie en hardrturn achter elkaar. Een 160 mag niet eindigen met een spatie.
- In een 160 is geen ruimte voor typografische elementen als vet, schuinschrift etc.
- In een 160 kunnen natuurlijk afkortingen, sms-taal of emoticons voorkomen.
 
 
Sms: een wonder
van technisch
vernuft en
innovatieve
verbeelding. Maar
hoe pers ik mijn
liefde, mijn lust,
mijn verlangen in
honderdzestig
tekens inclusief
wit?
 
(van Sofie Cerutti)
 
 
Als lust last
wordt, verwijder
me dan uit je
telefoonboek en je
inbox, uit je
gekozen nummers,
beantwoorde en
gemiste oproepen,
gemiste kansen,
uit je geheugen.
 
(van Sofie Cerutti)
 
 
de x dat ik
de x dat jij
de x dat wij soms xx deelden
verveelden mij zozeer dat
weer die x
dat jij die x aan mij
dat ik vergat dat die x jou
zonder verxde x xde
 
(van Sofie Valk)
 
 
ik w1 n88 lang ri44 van ver3t
daar waar jij mij 1zaam 8erliet
ik ben het w88 zat
ik ga me overgeven
z8jes drijf ik af naar zee..
ach, zwem nog even met me
mee..
 
(van Prisca Beckers)
 
 
Ik leef dus ik adem
want ik adem dus ik leef.
Ik zie wat ik ben maar ben ik
ook wat ik zie?
Is het wat ik doe of wat ik
geef dat uiteindelijk vertelt
of ik leef
 
(van Ingrid Van Tienen)
 
 
Elkaar verliefd in de ogen
staren en niet doorhebben
wat voor muziek speelt, dat
is wat liefde is! Maar vooral
niet doorhebben dat de
muziek allang gestopt is..
 
(van Alexandra Nicolai)
 
 
Ik sms in de pauze
Ik sms op de fiets
Ik sms overal
Maar thuis nog het liefst
Ik sms in de auto
Ik sms onderweg
Als m'n duim zeer doet
Leg ik m'n mobiel pas weg
 
(van Dominique Keizener)

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
03-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Begin het nieuwe jaar...
Klik op de afbeelding om de link te volgen









 

Een nieuw jaar kan je beginnen

met je mooiste kleren aan,

dat is natuurlijk heel gezellig

maar je hebt er niet veel aan.


Een nieuw jaar kan je beginnen

met een grote zak vol goud,

maar dat heeft maar weinig waarde

als niemand van je houdt.


Een nieuw jaar kan je beginnen

met een lekker glaasje wijn

maar als dat op is, wat dan nog?

Er moet toch iets beters zijn...


Een nieuw jaar kan je beginnen

met een liefdevol gedicht.

Maar het beste is nogaltijd

het jaar te beginnen met een lachend gezicht!


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
01-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Happy New Year
Klik op de afbeelding om de link te volgen

I'm offering this simple phrase

to every one from 1 to 92

although it's been said many times in many ways :

a very Happy New Year to you !



Kisses,
Jill-loves-Cats
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
27-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwarsdoen
Klik op de afbeelding om de link te volgen
In mijn vriendenkring heb ik een kameraad die graag opzettelijk een beetje 'farce' doet ... gewoon 'for the fun of it'. En hoewel ik me doorgaans hieraan dooderger, kan zo’n moedwillig tergend gedrag af en toe ook héél leerrijk zijn. Je ziet onverwachte reacties en meestal altijd heel verbouwereerde gezichten. De kunst is om dan als een doorwinterd acteur je gezicht in de plooi te houden... Jammer genoeg is dat laatste voor mij niet weggelegd
Anyway, hieronder enkele 'opstekertjes' voor degenen die tijdens de laatste weekends van dit jaar ook eens lekker dwars willen doen... Ik ga er alvast ook eens een paar uittesten, te beginnen met de derde     aiaiai
 
Als iemand iets beweert, zeg dan dat hij/zij het verkeerd heeft en beweer vervolgens precies hetzelfde als wat hij/zij heeft gezegd.
Als iemand zijn vrouw/vriendin voorstelt, vragen : "Wie was dan die lange blonde van vorige week?"
Als je met je vriendin/vriend aan het vrijen bent, je eigen naam roepen als je klaarkomt.
Als er schilders aan het werk zijn, zeggen : "Moet dat niet netjes?"
Als iemand iets aan je vertelt, vragen : "Vraag eens of het me boeit?"
Blijf staren naar 'sneeuw' op de tv en roep dat je het figuurtje ziet.
De ruitensproeier van je auto opzij richten... met alle gevolgen van dien voor de fietsers naast je voor een verkeerslicht...
Ga naar een poezie-avond en vraag bij elk gedicht waarom het niet rijmt.
Ga voor een horloge/klokkenwinkel staan en vraag aan voorbijgangers hoe laat het is.
Benadruk bij je bestelling in de McDrive dat je de bestelling wilt MEENEMEN.
Stel je antwoordapparaat in met : "Met (eigen naam) ... (lange stilte) ... dit is mijn antwoordapparaat".
Huppel in plaats van te lopen.
Kijk op straat in de lucht, wacht tot meerdere mensen dat ook doen en loop dan gewoon door.
Kijk tijdens een vliegreis nonchalant uit het raampje en begin dan wild en blij kijkend naar buiten te zwaaien.
Kom juichend terug van de WC en zeg dat je je initialen hebt kunnen maken.
Maak tijdens een gesprek de ander zn zinnen af, het liefst met iets dat de ander helemaal niet wilde zeggen.
Noem je hond 'Kat'.
Noem je kat 'Hond'.
Op de autostrade, bij het inhalen van een auto die iets op zn dak heeft, met een paniekerig gezicht naar boven wijzen.
Probeer zoveel mogelijk mensen mee te laten denken over wat op twaalf zou kunnen rijmen.
Rijg bij een collega alle paperclips aan elkaar en doe ze terug in het paperclipbakje.
Schrijf als mededeling op een overschrijving "Onopgemerkte fout van de bank".
Spreek de namen van anderen expres verkeerd uit. Ook weer na verbeterd te zijn geweest.
Stel aan iemand met een opvallende haarcoupe de vraag : “Heb je hem nog te pakken gekregen?” Als hij dan vraagt “Wie bedoel je?”, zeg dan : “Diegene die je haar geknipt heeft.”
Tel de woorden van iemand die een verhaal probeert te vertellen en vermeld dat na afloop.
Vergeet het einde van een mop, maar verzeker de luisteraar dat het heel grappig was.
Vraag aan iemand die je leuk vindt : “Wil je dansen?” Als hij/zij ‘Ja’ zegt, zeg dan : “Da’s goed dan kan ik hier zitten.’
Vraag aan mensen met een kat of het een Siamese kat is. Als ze zeggen dat het een andere soort is, zeg je : “Oh maar dat verschil proeft ge toch nie?”  (Niet aan mij vragen, tenzij ge een schop tegen uw schenen wilt… )
Vraag aan iemand die is blijven eten hoe het smaakte, en zeg daarna blij : “Zie je wel dat die houdbaarheidsdatums altijd dik gelogen zijn.”
Vraag in een snackbar naar de wijnkaart.
Als iemand in de winkel vraag waar bijv. de suiker staat, zeg dan : “Bij de S.”
Zing mee bij een opera
 
Met dank aan RichardColly's Taalpuree
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
26-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merry X-mas
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dikke kerstkussen voor iedereen !!







Hallmark
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
16-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cat Quote
Klik op de afbeelding om de link te volgen

If cats could talk, they wouldn't.
 
~ Nan Porter ~

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
13-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allemaal vriendjes
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Van de kerst- en nieuwjaarsperiode word ik altijd een beetje melig... Theoretisch zou dit een tijd van rust, vrede, vriendschap, liefde, ... moeten zijn. Wel, voordat we met al onze diepzinnige kerstwensen (proberen) dit door (te) zetten in de praktijk, laten we alvast eens een voorbeeldje nemen aan onze dierenvrienden. De meest uiteenlopende soorten kunnen perfect 'maatjes' zijn, zolang er aan beide kanten maar de nodige verdraagzaamheid en vriendschap is.
Op de site 'Let's be Friends' staan een heleboel mooie foto's van dergelijke ongewone vriendschappen. Met hun hoog 'Ooooooooh'-gehalte zullen ze je spontaan doen glimlachen... je moet al een hart van steen hebben om niet weg te smelten bij deze staaltjes van pure genegenheid...
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
12-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kat vanaf de onderkant
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Heb jij je ook wel eens afgevraagd waar een kat zijn voorpootjes laat wanneer hij zich neervlijt. Een kat zou geen kat zijn als hij ze niet op een vernuftige doch gracieuze manier netjes helemaal onder zich vouwt. Iets waar wij mensen alleen maar van kunnen dromen...
Deze foto van een kat op een glazen tafel laat zien waar alles blijft, en toont bovendien aan dat katten er aan de onderkant even harmonieus en bevallig uitzien als aan de bovenkant. Je bent nu eenmaal perfect of je bent het niet...
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
11-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Friends
Klik op de afbeelding om de link te volgen

We are friends

because when

You smile, I smile

You hurt, I hurt

You cry, I cry

You laugh, I laugh

You jump off a bridge, I'll miss you

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
07-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Vorige week zag ik toevallig fragmenten uit de nieuwe film "Cassandra's Dream", die eind van het jaar uitkomt. Een aanrader blijkbaar om te gaan zien. Hij zal zeker in de smaak vallen (en dames : met 'hij' bedoel ik niet alleen de film... Open mond
Colin Farrell is toch zo'n lekker stuk!!! Ik kan niet wachten tot het eindelijk 31 december zal zijn. Wat heeft het ene met het andere te maken, vraag je je af? Wel, naar jaarlijkse gewoonte mag ik op 31 december mn "lijstje" aanpassen. En ik heb beslist dat Colin een plaatsje in mn top vijf verdient. Hopelijk weten we allemaal waarover ik het nu heb? Juist ja, het beruchte 'die mag te allen tijde mn gras eens komen maaien'-lijstje dat élke vrouw (ja mannen, jullie lezen het goed 'ELKE' vrouw) stiekem bijhoudt.
Mn enige dilemma is : wie schop ik dan uit mn huidige top vijf...?

1. Orlando Bloom... No f***ing way!!! Excuses voor het taalgebruik, maar er gaat absoluut niets boven Orlando. Hij blijft onvoorwaardelijk nr. 1!

2. David Beckham...Volgende?!?! 'No one rocks like Becky rocks' (behalve Orlando natuurlijk).

3. David Boreanaz (aka 'Angel')...
Wel, hij staat eigenlijk al het langst in mn lijstje, maar die doordringende blik en dat prachtige lijf… ik kan me mn leven niet inbeelden zonder dit engeltje...

4. Viggo Mortensen (aka 'Aragorn')... Mn laatste aanwinst, waarvoor Heath Ledger het laantje (lees : lijstje) werd uitgestuurd. Ondanks zn wilde ontembare 'messy look' in LOTR is hij toch zo verschrikkelijk sexy...

5. George Clooney... Mr. Charming himself : knap, sexy en volwassen. Maar hij is de oudste.
Zou zn leeftijd een voordeel of een nadeel zijn? En zo oud is hij nu ook weer niet...

Dus? In deze wereld van perfectie, wie zal het pad moeten ruimen om Mr. Farrell bij gelegenheid mn gras te kunnen laten maaien? Want die mysterieuze donkere ogen moeten beslist in mn top vijf komen...

DILEMMA DILEMMA DILEMMA!!!!!! Arrrrrgggghh... wie helpt me?!
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
06-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cursus voor mannen
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Mn schoonzus liet onlangs weten dat ze mn broer had ingeschreven voor een cursus! Ze vermoedde wel dat het iets te hoog gegrepen was, maar als hij er maar iets van opstak, dan zou ze al tevreden zijn!
 
2-DAAGSE CURSUS VOOR MANNEN
 
Enkel toegankelijk voor mannen!
 
Let op : vanwege de complexiteit en moeilijkheidsgraad van de lessen, zal elke cursus maximaal 8 cursisten accepteren.
De cursus is verdeeld over 2 dagen en zal de volgende onderwerpen omvatten :
 
DAG 1
 
HOE GEEF IK DE PLANTEN WATER
Stappenplan en diavoorstelling

TOILETROLLEN : GROEIEN ZE ZELF WEER AAN?
Groepsdiscussie

VERSCHILLEN TUSSEN DE WASMAND EN DE VLOER
Oefenen met verschillende soorten wasmanden (visualisatietraining)

IS HET GENETISCH GEZIEN MOGELIJK STIL TE ZITTEN ALS ZIJ FILEPARKEERT?
Rij-simulator

DE AFSTANDSBEDIENING
De afstandsbediening loslaten : telefonische hulplijn en diverse praatgroepen

HOE KAN JE DINGEN VINDEN
Training in het zoeken op de goede plek in plaats van schreeuwend het hele huis overhoop te halen.
Open forum
 
 

DAG 2

 
LEGE MELKPAKKEN : KOELKAST OF PRULLENBAK?
Groepsdiscussie en rollenspel

BLOEMEN MEEBRENGEN VOOR HAAR IS NIET SCHADELIJK VOOR JE GEZONDHEID
PowerPoint presentatie

ECHTE MANNEN VRAGEN DE WEG ALS ZE VERDWAALD ZIJN
Waargebeurd verhaal van de man die het eens probeerde

DE VAAT/SERVIESGOED : VLIEGEN ZE ZELF NAAR HET AANRECHT/AFWASMACHINE?
Debat met enkele experts

BASISVERSCHILLEN TUSSEN JE MOEDER EN JE PARTNER
Praktijkles en rollenspel

HET IDEALE WINKELMAATJE ZIJN
Ontspanningsoefeningen, medidatie en ademhalingstechnieken

BELANGRIJKE DATA ONTHOUDEN & BELLEN ALS JE LATER THUIS KOMT
Neem agenda/PDA mee naar de cursus

LOSLATEN : ERMEE LEREN LEVEN DAT JE TOCH NOOIT GELIJK HEBT
Persoonlijke begeleiding mogelijk
Volgens mij kan men zelfs met gemak nog een 3e dag gevuld krijgen voor onderwerpen als : de wc-bril omlaag doen na het plassen, afleren om pc en tv gelijktijdig in beslag te nemen, waarom vuilnis buitenzetten een mannentaak is, etc...
 
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
03-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cat Quote
Klik op de afbeelding om de link te volgen

"As every cat owner knows, nobody owns a cat."
 
~ Ellen Perry Berkeley ~

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
30-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Teken eens een huisje
Klik op de afbeelding om de link te volgen
In navolging van het onwaarschijnlijk immens populaire en succesvolle Verward blogitem 'Teken eens een varken' (03/10/2007), hierbij jullie volgende tekenopdracht!
Want niet alleen de manier waarop je knorretje tekent zegt veel over je persoonlijkheid, maar ook een huisje verraadt blijkbaar wie, wat en hoe je bent. En daarvoor heeft een zekere Dave de site 'drawahouse.com' opgestart. In 6 stappen teken je een huisje met alle bijhorende details (ramen, een tuin...), welke in combinatie met je antwoorden op 10 vragen jouw persoonlijk profiel zullen bepalen.
Het leukste is dat je je eigen straat kan maken! Zo heb ik gisteren mn eigen Kattensteegje geopend. Als je wil kan je je huisje bij het mijne in 'Cats Alley' (want zo heet het officieel) plaatsen, klik dan hier
En wees dit keer niet zo verlegen ; een varkentje vraagt iets meer soepelheid in de vingers, maar een huisje tekenen kan iedereen, toch?! Dus, vrienden & toevallige passanten, laat jullie creativiteit de vrije loop! Gewoon doen zou ik zeggen! Het kan alleen nog gezelliger worden, zo allemaal bij elkaar in Cats Alley!!!
 
(Ok, misschien niet zo gezellig als in de 'Something-Awful-Street' waar zich sinds 8 januari 2006 maar liefst 6.498 'Awful people' in 'Awful houses' hebben gevestigd!!! Wat hen de titel van populairste straat op de site oplevert.)

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
29-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Worstenmachien
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Een vriendin van me mailde deze anekdote door (let op! geen mopke, dit is wààr gebeurd!) over een vader die z'n zoon rondleidt in de nieuwe zaak van keurslagerij De Burggrave in Haasdonk.
Zo zie je maar, slimme vragen krijgen een slim antwoord. Onnozele vragen ...... (vul zelf maar aan  )
Vader :
"Kijk zoon, dit is een worstenmachien. Ge steekt er aan de ene kant varkens in en aan de andere kant komt er worst uit."

Zoon :
"Zeg pa, als ge dat machien achteruit draait en er worst insteekt, komen er dan varkens uit ?"

Pa :
"Nee zoon, dat kan dat machien niet. Dat kan alleen uw ma ......."
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
28-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even serieus nu...
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Een verhaal met een boodschap : een beetje hulp en respect in deze wereld kan echt geen kwaad, integendeel het kan zelfs wonderen doen!
  

Een jongeman vertelt ...

"Toen ik in de eerste klas zat van de middelbare, zag ik op een avond een jongen van mijn klas naar huis lopen met al zijn boeken. Tom was zijn naam. Ik vroeg me af waarom hij al die boeken mee naar huis nam en dacht bij mezelf : "Vast weer zo'n nerd."

Ik had een druk weekend gepland, zaterdagavond een feest en zondag zou ik gaan voetballen met mijn vrienden. Ik haalde mijn schouders op en liep door.
Terwijl ik verder liep, zag ik een groepje jongens aan komen rennen. Ze liepen naar Tom en sloegen hem al zijn boeken uit zijn handen en lieten hem struikelen op de vieze natte grond. Zijn bril vloog door de lucht en landde een paar meter verder in het gras. Hij keek op en ik zag een trieste blik in zijn ogen.
Ik had medelijden met hem en liep op hem af.
Ik hielp hem zijn boeken op te rapen en terwijl hij naar zijn bril zocht zag ik een traan over zijn wang rollen.
Toen ik hem z'n boeken weer gaf, keek ik hem aan en zei tegen hem : "Alsof die jongens niks beters te doen hebben..."
Hij keek me aan en zei : "Bedankt." Daarbij verscheen er een glimlach op zijn gezicht.

Dit was zo'n glimlach die echte dankbaarheid uitstraalde. Ik vroeg hem waar hij woonde en dat bleek bij mij om de hoek te zijn. Hij vertelde me dat hij hiervoor altijd naar een privéschool was geweest.

Voorheen zou ik nooit met dat soort mensen zijn omgegaan. Tom en ik hebben de hele terugweg gepraat en ik tilde zijn boeken.
Ik vroeg hem of hij zin had om mee te gaan voetballen het volgende weekend. Dat wilde hij zeker, en zo leerde ik Tom nog beter kennen. Ik mocht hem echt, en mijn vrienden dachten er net zo over.

Maandag. Daar was Tom weer met zijn stapel boeken. Ik sprak hem aan en zei dat hij nog eens gespierd zou worden als hij elke dag die boeken mee zou nemen. Hij moest lachen en ik nam de helft van zijn boeken over.

De jaren gingen voorbij. Tom en ik waren de beste vrienden geworden. In het laatste jaar begonnen we te denken aan verder studeren. Tom zou ergens anders gaan studeren dan ik. Maar ik wist dat we altijd vrienden zouden blijven, ook al gingen we zo ver van elkaar weg.
Tom wilde dokter worden, ik hield het bij prof-voetballer. Studeren was gewoon niks voor mij.

Het eindexamen naderde. Tom zou tijdens de uitreiking van zijn diploma een speech houden. Ik plaagde hem door te zeggen dat hij een nerd was, maar ik was zo blij dat ik zelf niet op dat podium hoefde te staan.

Op de dag van de uitreiking zag ik Tom. Hij zag er goed uit, zelfs die bril van hem stond hem goed. Er waren dagen dat hij echt geluk uitstraalde, waardoor hij soms meer afspraakjes had dan ik.
Soms was ik gewoon jaloers op hem.
Vandaag was één van die dagen...

Ik kon zien dat hij zenuwachtig was voor de speech, sloeg m'n arm om hem heen en wenste hem succes. Hij keek me aan met zijn dankbare blik, lachte, en zei : "Bedankt."

Daar stond hij dan. Hij schraapte zijn keel en begon :
"Je eindexamen is een periode waarin je mensen bedankt die je hebben geholpen door deze moeilijke tijd heen te komen. Je ouders, broers, zussen, misschien je mentor... Maar het belangrijkste van allemaal : je vrienden. Ik sta hier om jullie te vertellen dat het hebben van een goeie vriend het mooiste is wat je kunt hebben. Ik sta hier om jullie te vertellen dat er niets mooiers is dan iets te kunnen betekenen voor een ander."
"Ik zal jullie een verhaal vertellen..."

Ik keek met ongeloof naar Tom toen hij begon te vertellen over onze eerste ontmoeting.
Hij wilde die week zelfmoord plegen.
Hij vertelde dat hij zijn schoolkluis had leeggehaald, zodat zijn moeder later niet al die boeken naar huis hoefde te dragen.
Tom keek me diep in mijn ogen aan en liet een kleine glimlach zien.
"Gelukkig leef ik nog..."

Nadat Tom zijn verhaal had gehouden over dat ene moment in zijn leven hoorde ik het publiek emotioneel zuchten.
Ik zag zijn vader en moeder diezelfde dankbare blik, zoals Tom die had, naar mij toe werpen.
Nu pas realiseerde ik me wat ik had betekend voor Tom...

Onderschat nooit de kracht van een actie, hoe klein ook. Met een klein gebaar kan je iemands leven compleet veranderen.
In voor- en tegenspoed. Op de één of andere manier zijn we altijd met elkaar verbonden!"

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
27-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weeuwsnitje & de Zweven Dergjes
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Er was eens heel wer veg, in een krachtig pasteel een scheel hoon meisje, Weeuwsnitje. Maar Weeuwsnitje had een miefstoeder. De moze biefstoeder van Weeuwsnitje. Iedere dag sping zij naar haar giegeltje en zei ze : "Wiegeltje, wiegeltje aan de spand, wie is het vroonste schouwtje van heel het spand?" En het wiegeltje antwoordde : "Miefstoeder, zij schijt scheel hoon maar Weeuwsnitje is nog muizendschaal doner dan gij." En toen werd zij kweel haad.
Op dekere zag, vrorgens smoeg, ging zij naar de joze bager, die woonde in een harig kutje op een klein greepje strond, ergens biep in het dos. Zij popte aan het kloortje. Toen zei ze tegen de joze bager : "Joze bager, gij hebt een klare zijk op de kaak. Gij moet Weeuwsnitje nidkappen."
De joze bager pakte zijn wietgescheer, sprong op zijn perk staard met zijn klatte zoten, zette Weeuwsnitje vanachterop en reed met haar naar het wichte doud. Daar smeet hij haar in het wuikgestras. Het zat er vol woute stolven. En toen kwamen daar uit het heupelkrout de zweven dergjes. Zij zat te schruilen van de hik! Ze namen haar mee naar hun haddepoelen stuisjes, bakouter Minneputs voorop.
Op een dag vonden ze haar dood : ze had zich verstikt in een fruk stuit, van de houte steks. Ze legden haar in een kazen glist en weenden trittere bananen.
Maar toen kwam daar de prone schins, op zijn pimmelzaard gescheten. Hij zag Weeuwsnitje liggen en werd natuurlijk zapelstot op haar. Hij streek kak in haar ogen en muste haar op de kond. Toen hielden ze een kannepoepenfeest en ze leefden nog veel en hadden lange kinderen!
 
 
Uit RichardColly's Taalpuree
 
 
Hoog tijd voor een pokje fokkie, denk ik
 
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
26-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magic Hands
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Heb jij ook al het idee gehad dat je handen een eigen leven leiden? Mij overkomt het regelmatig dat mn handen dingen doen zonder dat ik dat eigenlijk zelf wil, alsof ik ze tijdens die enkele seconden gewoon niet onder controle heb. En na lang zoeken heb ik eindelijk de reden ontdekt !! Luister en huiver...
Er schuilen vreemde, onverklaarbare en oncontroleerbare krachten in de handen van iedere mens, al zijn we ons daar niet van bewust. Ze zijn onmerkbaar en onzichtbaar, totdat we ons er op gaan concentreren... dan zie je dingen waar je het bestaan niet van af wist...
 
Klik op de tekening en volg de instructies...

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
23-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebroken harten
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Dichters en muzikanten hebben het al eeuwen over gebroken harten, en blijkbaar gaan de cardiologen nu dezelfde weg inslaan. Want geloof het of niet, een passionele relatie (of eerder het verlies ervan) kan uw hart écht aan diggelen slaan.
 
Het "gebroken hart-syndroom”, medische benaming : "stresscardiomyopathie".
 
Dit verschijnsel komt voornamelijk voor bij hevige emoties of het verlies van een dierbare, waardoor (bewust of onbewust) een zekere vorm van stress veroorzaakt wordt. Bij stress komen in ons lichaam catecholaminen (dit zijn zgn. stress-hormonen) vrij die toxisch zijn voor het hart. Die abnormale aanvoer (zowat 30x hoger dan normaal!) zou een contractie van de kransslagaders kunnen veroorzaken waardoor de functie van het hart tijdelijk tekortschiet en de pompwerking van het hart verzwakt.
Mogelijke symptomen zijn hartritmestoornissen, ademnood, pijn in de borstkas en/of algemene verzwakking.
Het is pas sinds kort dat cardiologen ook effectief "een gebroken hart" van een "klassieke hartaanval" onderscheiden, en er alsdusdanig op reageren.
Beeldvormingsonderzoeken hebben uitgewezen dat bij het "gebroken hart-syndroom" de kransslagaders niet verstopt zijn, en bloedonderzoek toont geen aanwezigheid van enzymen die kunnen wijzen op beschadiging van de hartspier (infarct). De hartcapaciteit wordt binnen twee weken weer normaal. Na een echte hartaanval treedt vaak slechts een gedeeltelijk herstel op; dat kan dan weken tot maanden duren en het hart is vaak blijvend beschadigd.
Door vooraf dit onderscheid te maken zijn al talloze mensen bespaard gebleven van onnodige, uitvoerige hartonderzoeken en –procedures.
Opmerkelijk is dat het syndroom vooral voorkomt bij vrouwen. Waarom is niet precies geweten. Maar vrouwen zouden wel anders reageren op stress dan mannen. De vatbaarheid van vrouwen zou dus kunnen worden verklaard door hormonen en de zenuwconnecties tussen hun hersenen en hun hart.
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
22-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Canstruction (R)
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Canstruction… heeft iemand hier ooit al van gehoord?
Canstruction® is een Amerikaanse hulporganisatie voor voedselinzameling die geregeld heel bijzondere en vrij unieke competities houdt.
Diverse teams van architecten, ingenieurs en studenten nemen het tegen elkaar op in een strijd om het mooiste en origineelste beeldhouwwerk te ontwerpen en te bouwen, maar dan wel volledig opgetrokken uit (volle) blikjes etenswaren.
Deze werken worden dan tentoongesteld aan het publiek. De opbrengst én alle blikjes worden daarna geschonken aan plaatselijk voedselhulporganisaties.
Zeer apart en verbazingwekkend knap, dus ga zeker eens kijken naar de andere foto's op de website. Je zal versteld staan over wat je zoal met conserven kunt maken... (Canstruction)



(Foto Copyright Canstruction)
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


Inhoud blog
  • Halleluja!
  • Lieve vriend(in)...
  • Regels v/d geschreven kunst
  • Opvoeding
  • Non-verbale communicatie
  • Hoera Dikkie Dik
  • RoboC(h)at
  • Fysica
  • Cat Quote
  • Verdraaid knap
  • Quote
  • My Poem
  • Weetjes
  • 1 april
  • In den beginne was er DOS...
  • Cat Quote
  • Paasgroeten
  • Vrouwen-/Mannentaal
  • Op zoek
  • Rekening aub
  • Kat in bikini?
  • Vrebzwingaekkned
  • Wannabe
  • Wiebelen?!?
  • Six Words
  • Kattenwoordenboek
  • Slim van Banksys...
  • Pooh-sonality
  • Quote
  • Cat... James Cat
  • Laat maar komen...
  • Geslachtsverbuigingen
  • 100%
  • Cat Quote
  • Halfvol of halfleeg?
  • Hond vs Kat
  • De waarheid is...
  • Advertentie
  • Kattendieet
  • Kattenkunst
  • 160
  • Begin het nieuwe jaar...
  • Happy New Year
  • Dwarsdoen
  • Merry X-mas
  • Cat Quote
  • Allemaal vriendjes
  • Kat vanaf de onderkant
  • Friends

  • Archief per maand
  • 09-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007

    Gastenboek

    Laat gerust een berichtje (en zo mogelijk ook wat kusjes) achter in mijn gastenboek!


    Wat vind jij leuk, grappig, interessant ...?

    ...laat het me weten en misschien wijd ik - héél speciaal voor jou - mijn volgende blogitem aan dit onderwerp!


    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kurio73
    www.bloggen.be/kurio73

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs