Foto
Foto
~~~~~~~~~~~~~~~~
I laugh, I love, I hope, I try
I hurt, I need, I fear, I cry
And I know you do the same things too
So we're really not that different, me and you

~~~~~~~~~~~~~~~~
Boek dat momenteel op mn nachtkastje ligt :
 

De Ikea catalogus 2008
:-)
 
Genre :
Non-fictie ;-)

 
Foto
jill-loves-cats.......... & blogs!
... leuk dat je langskomt!
11-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Friends
Klik op de afbeelding om de link te volgen

We are friends

because when

You smile, I smile

You hurt, I hurt

You cry, I cry

You laugh, I laugh

You jump off a bridge, I'll miss you

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
07-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Vorige week zag ik toevallig fragmenten uit de nieuwe film "Cassandra's Dream", die eind van het jaar uitkomt. Een aanrader blijkbaar om te gaan zien. Hij zal zeker in de smaak vallen (en dames : met 'hij' bedoel ik niet alleen de film... Open mond
Colin Farrell is toch zo'n lekker stuk!!! Ik kan niet wachten tot het eindelijk 31 december zal zijn. Wat heeft het ene met het andere te maken, vraag je je af? Wel, naar jaarlijkse gewoonte mag ik op 31 december mn "lijstje" aanpassen. En ik heb beslist dat Colin een plaatsje in mn top vijf verdient. Hopelijk weten we allemaal waarover ik het nu heb? Juist ja, het beruchte 'die mag te allen tijde mn gras eens komen maaien'-lijstje dat élke vrouw (ja mannen, jullie lezen het goed 'ELKE' vrouw) stiekem bijhoudt.
Mn enige dilemma is : wie schop ik dan uit mn huidige top vijf...?

1. Orlando Bloom... No f***ing way!!! Excuses voor het taalgebruik, maar er gaat absoluut niets boven Orlando. Hij blijft onvoorwaardelijk nr. 1!

2. David Beckham...Volgende?!?! 'No one rocks like Becky rocks' (behalve Orlando natuurlijk).

3. David Boreanaz (aka 'Angel')...
Wel, hij staat eigenlijk al het langst in mn lijstje, maar die doordringende blik en dat prachtige lijf… ik kan me mn leven niet inbeelden zonder dit engeltje...

4. Viggo Mortensen (aka 'Aragorn')... Mn laatste aanwinst, waarvoor Heath Ledger het laantje (lees : lijstje) werd uitgestuurd. Ondanks zn wilde ontembare 'messy look' in LOTR is hij toch zo verschrikkelijk sexy...

5. George Clooney... Mr. Charming himself : knap, sexy en volwassen. Maar hij is de oudste.
Zou zn leeftijd een voordeel of een nadeel zijn? En zo oud is hij nu ook weer niet...

Dus? In deze wereld van perfectie, wie zal het pad moeten ruimen om Mr. Farrell bij gelegenheid mn gras te kunnen laten maaien? Want die mysterieuze donkere ogen moeten beslist in mn top vijf komen...

DILEMMA DILEMMA DILEMMA!!!!!! Arrrrrgggghh... wie helpt me?!
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
06-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cursus voor mannen
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Mn schoonzus liet onlangs weten dat ze mn broer had ingeschreven voor een cursus! Ze vermoedde wel dat het iets te hoog gegrepen was, maar als hij er maar iets van opstak, dan zou ze al tevreden zijn!
 
2-DAAGSE CURSUS VOOR MANNEN
 
Enkel toegankelijk voor mannen!
 
Let op : vanwege de complexiteit en moeilijkheidsgraad van de lessen, zal elke cursus maximaal 8 cursisten accepteren.
De cursus is verdeeld over 2 dagen en zal de volgende onderwerpen omvatten :
 
DAG 1
 
HOE GEEF IK DE PLANTEN WATER
Stappenplan en diavoorstelling

TOILETROLLEN : GROEIEN ZE ZELF WEER AAN?
Groepsdiscussie

VERSCHILLEN TUSSEN DE WASMAND EN DE VLOER
Oefenen met verschillende soorten wasmanden (visualisatietraining)

IS HET GENETISCH GEZIEN MOGELIJK STIL TE ZITTEN ALS ZIJ FILEPARKEERT?
Rij-simulator

DE AFSTANDSBEDIENING
De afstandsbediening loslaten : telefonische hulplijn en diverse praatgroepen

HOE KAN JE DINGEN VINDEN
Training in het zoeken op de goede plek in plaats van schreeuwend het hele huis overhoop te halen.
Open forum
 
 

DAG 2

 
LEGE MELKPAKKEN : KOELKAST OF PRULLENBAK?
Groepsdiscussie en rollenspel

BLOEMEN MEEBRENGEN VOOR HAAR IS NIET SCHADELIJK VOOR JE GEZONDHEID
PowerPoint presentatie

ECHTE MANNEN VRAGEN DE WEG ALS ZE VERDWAALD ZIJN
Waargebeurd verhaal van de man die het eens probeerde

DE VAAT/SERVIESGOED : VLIEGEN ZE ZELF NAAR HET AANRECHT/AFWASMACHINE?
Debat met enkele experts

BASISVERSCHILLEN TUSSEN JE MOEDER EN JE PARTNER
Praktijkles en rollenspel

HET IDEALE WINKELMAATJE ZIJN
Ontspanningsoefeningen, medidatie en ademhalingstechnieken

BELANGRIJKE DATA ONTHOUDEN & BELLEN ALS JE LATER THUIS KOMT
Neem agenda/PDA mee naar de cursus

LOSLATEN : ERMEE LEREN LEVEN DAT JE TOCH NOOIT GELIJK HEBT
Persoonlijke begeleiding mogelijk
Volgens mij kan men zelfs met gemak nog een 3e dag gevuld krijgen voor onderwerpen als : de wc-bril omlaag doen na het plassen, afleren om pc en tv gelijktijdig in beslag te nemen, waarom vuilnis buitenzetten een mannentaak is, etc...
 
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
03-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cat Quote
Klik op de afbeelding om de link te volgen

"As every cat owner knows, nobody owns a cat."
 
~ Ellen Perry Berkeley ~

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
30-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Teken eens een huisje
Klik op de afbeelding om de link te volgen
In navolging van het onwaarschijnlijk immens populaire en succesvolle Verward blogitem 'Teken eens een varken' (03/10/2007), hierbij jullie volgende tekenopdracht!
Want niet alleen de manier waarop je knorretje tekent zegt veel over je persoonlijkheid, maar ook een huisje verraadt blijkbaar wie, wat en hoe je bent. En daarvoor heeft een zekere Dave de site 'drawahouse.com' opgestart. In 6 stappen teken je een huisje met alle bijhorende details (ramen, een tuin...), welke in combinatie met je antwoorden op 10 vragen jouw persoonlijk profiel zullen bepalen.
Het leukste is dat je je eigen straat kan maken! Zo heb ik gisteren mn eigen Kattensteegje geopend. Als je wil kan je je huisje bij het mijne in 'Cats Alley' (want zo heet het officieel) plaatsen, klik dan hier
En wees dit keer niet zo verlegen ; een varkentje vraagt iets meer soepelheid in de vingers, maar een huisje tekenen kan iedereen, toch?! Dus, vrienden & toevallige passanten, laat jullie creativiteit de vrije loop! Gewoon doen zou ik zeggen! Het kan alleen nog gezelliger worden, zo allemaal bij elkaar in Cats Alley!!!
 
(Ok, misschien niet zo gezellig als in de 'Something-Awful-Street' waar zich sinds 8 januari 2006 maar liefst 6.498 'Awful people' in 'Awful houses' hebben gevestigd!!! Wat hen de titel van populairste straat op de site oplevert.)

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
29-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Worstenmachien
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Een vriendin van me mailde deze anekdote door (let op! geen mopke, dit is wààr gebeurd!) over een vader die z'n zoon rondleidt in de nieuwe zaak van keurslagerij De Burggrave in Haasdonk.
Zo zie je maar, slimme vragen krijgen een slim antwoord. Onnozele vragen ...... (vul zelf maar aan  )
Vader :
"Kijk zoon, dit is een worstenmachien. Ge steekt er aan de ene kant varkens in en aan de andere kant komt er worst uit."

Zoon :
"Zeg pa, als ge dat machien achteruit draait en er worst insteekt, komen er dan varkens uit ?"

Pa :
"Nee zoon, dat kan dat machien niet. Dat kan alleen uw ma ......."
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
28-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even serieus nu...
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Een verhaal met een boodschap : een beetje hulp en respect in deze wereld kan echt geen kwaad, integendeel het kan zelfs wonderen doen!
  

Een jongeman vertelt ...

"Toen ik in de eerste klas zat van de middelbare, zag ik op een avond een jongen van mijn klas naar huis lopen met al zijn boeken. Tom was zijn naam. Ik vroeg me af waarom hij al die boeken mee naar huis nam en dacht bij mezelf : "Vast weer zo'n nerd."

Ik had een druk weekend gepland, zaterdagavond een feest en zondag zou ik gaan voetballen met mijn vrienden. Ik haalde mijn schouders op en liep door.
Terwijl ik verder liep, zag ik een groepje jongens aan komen rennen. Ze liepen naar Tom en sloegen hem al zijn boeken uit zijn handen en lieten hem struikelen op de vieze natte grond. Zijn bril vloog door de lucht en landde een paar meter verder in het gras. Hij keek op en ik zag een trieste blik in zijn ogen.
Ik had medelijden met hem en liep op hem af.
Ik hielp hem zijn boeken op te rapen en terwijl hij naar zijn bril zocht zag ik een traan over zijn wang rollen.
Toen ik hem z'n boeken weer gaf, keek ik hem aan en zei tegen hem : "Alsof die jongens niks beters te doen hebben..."
Hij keek me aan en zei : "Bedankt." Daarbij verscheen er een glimlach op zijn gezicht.

Dit was zo'n glimlach die echte dankbaarheid uitstraalde. Ik vroeg hem waar hij woonde en dat bleek bij mij om de hoek te zijn. Hij vertelde me dat hij hiervoor altijd naar een privéschool was geweest.

Voorheen zou ik nooit met dat soort mensen zijn omgegaan. Tom en ik hebben de hele terugweg gepraat en ik tilde zijn boeken.
Ik vroeg hem of hij zin had om mee te gaan voetballen het volgende weekend. Dat wilde hij zeker, en zo leerde ik Tom nog beter kennen. Ik mocht hem echt, en mijn vrienden dachten er net zo over.

Maandag. Daar was Tom weer met zijn stapel boeken. Ik sprak hem aan en zei dat hij nog eens gespierd zou worden als hij elke dag die boeken mee zou nemen. Hij moest lachen en ik nam de helft van zijn boeken over.

De jaren gingen voorbij. Tom en ik waren de beste vrienden geworden. In het laatste jaar begonnen we te denken aan verder studeren. Tom zou ergens anders gaan studeren dan ik. Maar ik wist dat we altijd vrienden zouden blijven, ook al gingen we zo ver van elkaar weg.
Tom wilde dokter worden, ik hield het bij prof-voetballer. Studeren was gewoon niks voor mij.

Het eindexamen naderde. Tom zou tijdens de uitreiking van zijn diploma een speech houden. Ik plaagde hem door te zeggen dat hij een nerd was, maar ik was zo blij dat ik zelf niet op dat podium hoefde te staan.

Op de dag van de uitreiking zag ik Tom. Hij zag er goed uit, zelfs die bril van hem stond hem goed. Er waren dagen dat hij echt geluk uitstraalde, waardoor hij soms meer afspraakjes had dan ik.
Soms was ik gewoon jaloers op hem.
Vandaag was één van die dagen...

Ik kon zien dat hij zenuwachtig was voor de speech, sloeg m'n arm om hem heen en wenste hem succes. Hij keek me aan met zijn dankbare blik, lachte, en zei : "Bedankt."

Daar stond hij dan. Hij schraapte zijn keel en begon :
"Je eindexamen is een periode waarin je mensen bedankt die je hebben geholpen door deze moeilijke tijd heen te komen. Je ouders, broers, zussen, misschien je mentor... Maar het belangrijkste van allemaal : je vrienden. Ik sta hier om jullie te vertellen dat het hebben van een goeie vriend het mooiste is wat je kunt hebben. Ik sta hier om jullie te vertellen dat er niets mooiers is dan iets te kunnen betekenen voor een ander."
"Ik zal jullie een verhaal vertellen..."

Ik keek met ongeloof naar Tom toen hij begon te vertellen over onze eerste ontmoeting.
Hij wilde die week zelfmoord plegen.
Hij vertelde dat hij zijn schoolkluis had leeggehaald, zodat zijn moeder later niet al die boeken naar huis hoefde te dragen.
Tom keek me diep in mijn ogen aan en liet een kleine glimlach zien.
"Gelukkig leef ik nog..."

Nadat Tom zijn verhaal had gehouden over dat ene moment in zijn leven hoorde ik het publiek emotioneel zuchten.
Ik zag zijn vader en moeder diezelfde dankbare blik, zoals Tom die had, naar mij toe werpen.
Nu pas realiseerde ik me wat ik had betekend voor Tom...

Onderschat nooit de kracht van een actie, hoe klein ook. Met een klein gebaar kan je iemands leven compleet veranderen.
In voor- en tegenspoed. Op de één of andere manier zijn we altijd met elkaar verbonden!"

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
27-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weeuwsnitje & de Zweven Dergjes
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Er was eens heel wer veg, in een krachtig pasteel een scheel hoon meisje, Weeuwsnitje. Maar Weeuwsnitje had een miefstoeder. De moze biefstoeder van Weeuwsnitje. Iedere dag sping zij naar haar giegeltje en zei ze : "Wiegeltje, wiegeltje aan de spand, wie is het vroonste schouwtje van heel het spand?" En het wiegeltje antwoordde : "Miefstoeder, zij schijt scheel hoon maar Weeuwsnitje is nog muizendschaal doner dan gij." En toen werd zij kweel haad.
Op dekere zag, vrorgens smoeg, ging zij naar de joze bager, die woonde in een harig kutje op een klein greepje strond, ergens biep in het dos. Zij popte aan het kloortje. Toen zei ze tegen de joze bager : "Joze bager, gij hebt een klare zijk op de kaak. Gij moet Weeuwsnitje nidkappen."
De joze bager pakte zijn wietgescheer, sprong op zijn perk staard met zijn klatte zoten, zette Weeuwsnitje vanachterop en reed met haar naar het wichte doud. Daar smeet hij haar in het wuikgestras. Het zat er vol woute stolven. En toen kwamen daar uit het heupelkrout de zweven dergjes. Zij zat te schruilen van de hik! Ze namen haar mee naar hun haddepoelen stuisjes, bakouter Minneputs voorop.
Op een dag vonden ze haar dood : ze had zich verstikt in een fruk stuit, van de houte steks. Ze legden haar in een kazen glist en weenden trittere bananen.
Maar toen kwam daar de prone schins, op zijn pimmelzaard gescheten. Hij zag Weeuwsnitje liggen en werd natuurlijk zapelstot op haar. Hij streek kak in haar ogen en muste haar op de kond. Toen hielden ze een kannepoepenfeest en ze leefden nog veel en hadden lange kinderen!
 
 
Uit RichardColly's Taalpuree
 
 
Hoog tijd voor een pokje fokkie, denk ik
 
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
26-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magic Hands
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Heb jij ook al het idee gehad dat je handen een eigen leven leiden? Mij overkomt het regelmatig dat mn handen dingen doen zonder dat ik dat eigenlijk zelf wil, alsof ik ze tijdens die enkele seconden gewoon niet onder controle heb. En na lang zoeken heb ik eindelijk de reden ontdekt !! Luister en huiver...
Er schuilen vreemde, onverklaarbare en oncontroleerbare krachten in de handen van iedere mens, al zijn we ons daar niet van bewust. Ze zijn onmerkbaar en onzichtbaar, totdat we ons er op gaan concentreren... dan zie je dingen waar je het bestaan niet van af wist...
 
Klik op de tekening en volg de instructies...

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
23-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebroken harten
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Dichters en muzikanten hebben het al eeuwen over gebroken harten, en blijkbaar gaan de cardiologen nu dezelfde weg inslaan. Want geloof het of niet, een passionele relatie (of eerder het verlies ervan) kan uw hart écht aan diggelen slaan.
 
Het "gebroken hart-syndroom”, medische benaming : "stresscardiomyopathie".
 
Dit verschijnsel komt voornamelijk voor bij hevige emoties of het verlies van een dierbare, waardoor (bewust of onbewust) een zekere vorm van stress veroorzaakt wordt. Bij stress komen in ons lichaam catecholaminen (dit zijn zgn. stress-hormonen) vrij die toxisch zijn voor het hart. Die abnormale aanvoer (zowat 30x hoger dan normaal!) zou een contractie van de kransslagaders kunnen veroorzaken waardoor de functie van het hart tijdelijk tekortschiet en de pompwerking van het hart verzwakt.
Mogelijke symptomen zijn hartritmestoornissen, ademnood, pijn in de borstkas en/of algemene verzwakking.
Het is pas sinds kort dat cardiologen ook effectief "een gebroken hart" van een "klassieke hartaanval" onderscheiden, en er alsdusdanig op reageren.
Beeldvormingsonderzoeken hebben uitgewezen dat bij het "gebroken hart-syndroom" de kransslagaders niet verstopt zijn, en bloedonderzoek toont geen aanwezigheid van enzymen die kunnen wijzen op beschadiging van de hartspier (infarct). De hartcapaciteit wordt binnen twee weken weer normaal. Na een echte hartaanval treedt vaak slechts een gedeeltelijk herstel op; dat kan dan weken tot maanden duren en het hart is vaak blijvend beschadigd.
Door vooraf dit onderscheid te maken zijn al talloze mensen bespaard gebleven van onnodige, uitvoerige hartonderzoeken en –procedures.
Opmerkelijk is dat het syndroom vooral voorkomt bij vrouwen. Waarom is niet precies geweten. Maar vrouwen zouden wel anders reageren op stress dan mannen. De vatbaarheid van vrouwen zou dus kunnen worden verklaard door hormonen en de zenuwconnecties tussen hun hersenen en hun hart.
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
22-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Canstruction (R)
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Canstruction… heeft iemand hier ooit al van gehoord?
Canstruction® is een Amerikaanse hulporganisatie voor voedselinzameling die geregeld heel bijzondere en vrij unieke competities houdt.
Diverse teams van architecten, ingenieurs en studenten nemen het tegen elkaar op in een strijd om het mooiste en origineelste beeldhouwwerk te ontwerpen en te bouwen, maar dan wel volledig opgetrokken uit (volle) blikjes etenswaren.
Deze werken worden dan tentoongesteld aan het publiek. De opbrengst én alle blikjes worden daarna geschonken aan plaatselijk voedselhulporganisaties.
Zeer apart en verbazingwekkend knap, dus ga zeker eens kijken naar de andere foto's op de website. Je zal versteld staan over wat je zoal met conserven kunt maken... (Canstruction)



(Foto Copyright Canstruction)
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
21-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doordenkers
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Droge humor, da's mn ding... Voor mij geen grappen of toestanden waarbij je verwacht wordt in bulderend gelach uit te barsten. Nee, geef mij maar van die lepe doordenkertjes waarvan je mondhoeken vanzelf naar boven gaan krullen en die je spontaan een binnensmonds 'mmm mmm' doen produceren, ondertussen bij jezelf denkend 'ah ja, die is goed...'
 
Arafat was zijn sjaal kwijt, hij had zijn yasser over gehangen.
Amerikaanse buffels hebben iets bisonders.
Als hij niets anders te eten had, leefde Godfried van bouillon.
Kwaliteitslingerie is bijzondergoed.
Mag je op zondag weekdieren eten?
Drinken halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel...
Word bokser : meer kans op slagen.
Frans Brood kwam van de bakker.
Ik ging hem een trap verkopen, maar hij woonde op het gelijkvloers.
Roken : het blijft een teer onderwerp.
Ik heb een mooi figuur geslagen. Ze sloeg terug.
We nemen als twaalfuurtje een half eendje.
Zouden gecloonde kinderen een rode neus hebben?
De bultenaar besefte dat hij het ergste achter de rug had.
Alleenstaande dame zoekt zittend beroep.
De ontevreden klant sleurde het restaurant voor het gerecht.
Na die hevige regenval van de laatste dagen stond de migrantenwijk volledig blank.
We verwachten middagtemperaturen rond 12u.
Die losse vijs kon hem geen moer schelen.
Om op schema te blijven moest de tandarts een tandje bijsteken.
Incest moet in de familie blijven.
Reeds 2 maanden na de amputatie van zijn been steekt deze man op eigen houtje de straat over.
De barman was klein maar tapper.
Door zijn toedoen stond haar blouse open.
Van klok kijken wordt onze kleine wijzer.
Toen ik de prijs van de sla zag kreeg ik een krop in de keel.
Afslanktips : daar ben je vet mee.
Hij was dun van haar, zij dik van hem.
Van mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van.
Je moet op tijd weten hoe laat het is.
Vrouwelijk schoon kan je nooit precies in cijfers achter de komma uitdrukken, want juist de afronding maakt het zo mooi.
Het voordeel van een bezoek aan de huidarts is, dat je de uitslag hebt voor het onderzoek.
Het leven is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit.
Deze honing heeft een bijsmaak
Als een man tot zijn navel in het water staat, dan gaat dat zijn verstand te boven.
Leerkracht : veel te sterk woord voor onderwijzer.
Geef mij maar een joint, zei de goudvis. Dan word ik haai.
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Wat roept een homofiele bosuil? ... Joehoe
Hoe zou een vlieg heten als hij geen vleugels had? ... Een loop.
Als liefde blind is, dan is lingerie braille.
Ik zou een zelfhulpgroep voor mensen met fobieën oprichten, maar ik durf niet.
Er zijn ontzettend veel restaurants waar je Chinees kunt eten. Maar het helpt niet. Er komen er zelfs nog bij.
Een woord van 12 letters zonder klinkers ... Zandweggetje.
Het is toch raar dat mijn neus loopt en mijn voeten ruiken.
Toppunt van discriminatie : alle plantjes water geven behalve de afrikaantjes.
Welk dier bestaat voor drie kwart uit wol? ... Een wolf.
Wat zegt een eend die tegen de muur vliegt? ... Kwak
Wat is de huidige benaming van een postduif? Een e-meeuw.
Vroeger was ik schizofreen, maar nu zijn we ok.
Als het leven geen zin meer heeft, hoe kunnen we er dan een punt achter zetten?
Gelezen op een bordje bij waarzegster : "Gesloten wegens onvoorziene omstandigheden"
Gelezen op een bord aan een plantenkwekerij (echt waar!) : "Wegens veranderingen zaad langs achter"
Wie laatst lacht, denkt traagst.
Iedereen heeft een fotografisch geheugen. Sommigen hebben gewoon geen filmrolleke.
Een dag zonder zonneschijn is als… nacht.
Hoeveel dieper zou de oceaan zijn als er geen sponsdieren waren?
Ik begon met niets, en heb nog steeds het meeste daarvan.
Op een bord langs de weg : Toeter als je van rust en stilte houdt.
Licht is sneller dan geluid. Dat is waarom sommige mensen er slim uitzien... totdat ze beginnen te spreken.
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
20-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kuscursus
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Gisteren, tijdens een rustige wandeling door het plaatselijke shoppingcenter, werd op zeker moment mn blik vastgehouden door een koppeltje – en zelfs niet eens zo heel jong meer – dat elkaar passioneel stond te zoenen. Eigenlijk stonden ze niet zomaar gewoon 'passioneel te zoenen', maar ze kusten elkaar alsof het voor 't laatst was, vol liefde en intense overgave, de tijd en hun omgeving totaal negerend... heerlijk om zien was dat...

Mijn vermoeden was dat deze lustige zoeners gewoon aan hun huiswerk bezig waren.

Want naar het schijnt bestaat er tegenwoordig zoiets als een 'kuscursus'. Echt waar!

Deze 'kuscursus' werd in het leven geroepen door een psychotherapeute die op zekere dag een zeer leuke, interessante man ontmoette met maar één groot nadeel : hij kon absoluut niet kussen. "Bah! Hij was verschrikkelijk onhandig en kuste op een 'harteloze' manier. Het voelde bijna 'onervaren' aan," vertelt ze. "Ik zei hem dat, als hij verder wilde met onze relatie, hij mij moest toestaan hem te leren kussen."

De relatie overleefde uiteindelijk niet, maar het idee om de kunst en de kneepjes van het 'passioneel kussen' ook aan andere koppels aan te leren was geboren.

Elke les begint met een wat 'voetje-vrijen', 'rug-aan-rug' dansen en zachte kusjes op elkaars hand geven. Terwijl de lerares aan haar leerlingen de geheimen van 'nek-beetjes', 'oor-likken' en 'onderlip-kussen' uitlegt, speelt een zacht deuntje op de achtergrond. Met een rustige, zwoele stem herinnert ze hen aan de basisregels van een perfecte kus : 1) een beetje plagend, 2) vol overgave, en 3) dúrven kussen.

Nog een top-tip van de lerares om tot die ideale, sensuele kus te komen : doe het langzaam en relaxed. "Vooral mannen blijken 'gehaast' te zijn tijdens het kussen en laten hun gedachten te veel afdwalen. Een kus moet een geschenk van je hart zijn."

Mijn top-tip : heel veel oefenen en nadien altijd je labello bij de hand hebben. 

 

Behoefte aan wat beeldmateriaal? Bekijk de clip van het prachtige 'When Logics Die' van Soulwax, daarin wordt 'lekker' gezoend.......
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
16-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heete pootjes
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Aan al degenen die bij het lezen van de titel van dit blogitem onmiddellijk vanalle vieze gedachten kregen : DIKKE FOEI !!! Au contraire, mes chères, vandaag gaan we aan het serieuze werk beginnen : poëzie in zn zuiverste vorm, door een man die als de bron -- de vermenselijking, als het ware -- van de Vlaamse dichtkunst kan worden beschouwd... de ons aller bekende Guido Gezelle.  (°01/05/1830, + 1899)
Want wie kent niet zijn befaamde gedichten over de albezielende schoonheid van de natuur : een bloem, een insect, een vogel, een vijvervlak, de zon, de sterrenhemel... en zoveel meer.
Eén van mijn favorieten is 'Heete Pootjes' (uit 1860, ongelofelijk toch!?!). Destijds -- dat moet zo'n 25 jaar geleden zijn -- heb ik dit nog als huiswerk moeten 'vanbuiten leren' en sindsdien staat het onuitwisbaar in mijn geheugen gegrift.
 
Sit back, relax and enjoy.........
 
 
HEETE POOTJES
 
Een schalkaard had een bie gevaân
en hield ze bij heur vleren:
"Komt hier! - hij zag een jongske staan! -
komt hier mijn knappe kerel!
Hier heb ik zulk een schoon fatsoen
van beestje, ik wil 't u geven:
past op maar van 't niet dood te doen,
en laat het beestje leven.
Kom aan; jen hand; doet toe, 't vliegt weg;
doet toe want 't gaat ontsnappen!"
't Kind hield zijn handje toe: "Nie' waar,
hoe schoon dat is, hoe lieflijk!"
Ha! 't kindje wierd te laat gewaar
hoe schoon en hoe bedrieglijk.
Het liet het beestje los, en 't loeg
de traantjes uit zijn oogskes,
en zei 't: "Het beestje is schoon genoeg,
maar 't heeft zulke heete pootjes.
 
* * *
gevaân: gevangen
vleren: vleugels (vergelijk: vlerken en veren)
jen: je
loeg: lachte
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
15-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WvdW
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Woord van de Week
digidier
 
 
Betekenis :
virtueel huisdier, dat via een website kan worden ‘gehouden’
 
Verdwijnen er dagelijks diersoorten als gevolg van klimaatverandering, uitputting van de aarde en ander onheil, er komen ook nieuwe dieren bij. Zoals het digidier. Dat is een virtueel huisdier, dat via een website verzorgd kan worden. Digidier is een samenstelling met digi-, een verkorting van digitaal. Letterlijk is een digidier dus een digitaal, d.w.z. uit cijfertjes bestaand virtueel huisdier. Het houden van digidieren is vooral populair bij kinderen die van hun ouders geen huisdier mogen bezitten. Een andere naam voor digidier is cyberdier.
 
 
Bron : Van Dale online woordenboek


(Niets voor mij, wegens te laag knuffelgehalte...)
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
14-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Press any key...
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Toen bij Microsoft de allereerste plannen op tafel kwamen voor de ontwikkeling van een gloednieuw programma (ons ondertussen bekend als 'Vista'), was iedereen het erover eens dat een grondige verfraaiingsbeurt zeker geen overbodige luxe was. Niet enkel wilde men van de inmiddels klassieke layout van Windows afstappen, maar ook de meldingen, berichten en waarschuwingen moesten in een meer eigentijdse stijl verbogen worden.
Alle ideeën waren welkom, dus lanceerde Microsoft een oproep aan alle computer-gebruikers om voorstellen in te dienen. En er werd massaal gereageerd!
Volgende meldingen hebben het net niet gehaald om in uiteindelijke beschouwing te worden genomen... Jammer eigenlijk
· Smash forehead on keyboard to continue
· Enter any 11-digit prime number to continue
· Press any key to continue or any other key to quit
· Press any key except... no, No, NO, NOT THAT ONE!
· Press Ctrl-Alt-Del now for IQ test
· Close your eyes and press escape three times
· Bad command or file name! Go stand in the corner
· This will end your Windows session. Do you want to play another game?
· Windows message: "Error saving file! Format drive now? (Y/Y)"
· This is a message from God Gates: "Rebooting the world. Please log off."
· To "shut down" your system, type "WIN."
· BREAKFAST.SYS halted... Cereal port not responding.
· COFFEE.SYS missing... Insert cup in cup holder and press any key.
· File not found. Should I fake it? (Y/N)
· Bad or missing mouse. Spank the cat? (Y/N)
· Runtime Error 6D at 417A:32CF: Incompetent User
· Error reading FAT record: Try the SKINNY one? (Y/N)
· WinErr 16547: LPT1 not found. Use backup. (PENCIL & PAPER.SYS)
· User Error: Replace user
· Windows VirusScan 1.0 - "Windows found: Remove it? (Y/N)"
· Welcome to Microsoft's World - Your Mortgage is Past Due...
· If you are an artist, you should know that Bill Gates owns you and all your future creations. Doesn't it feel nice to have security?
· Cannot find REALITY.SYS. Universe halted.
· REALITY.SYS corrupted: Reboot universe? (Y/N/Q)
· Access denied --- nah nah na nah nah!
· Bad command. Bad, bad command! Sit! Stay! Staaay...
· Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue
· Disk Full - Press F1 to belch
· Backup not found: (A)bort (R)etry (T)hrowup
· Backup not found: (A)bort (R)etry (P)anic
· (A)bort, (R)etry, (T)ake down entire network?
· (A)bort, (R)etry, (G)et a beer?
· System going down at 4:45 this afternoon for disk caching
· SENILE.COM found ... Out Of Memory ...
· Your hard drive has been scanned and all stolen software titles have been deleted. The police are on the way
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
13-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ABC in 0,668 sec
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Afgelopen weekend ontdekte ik een leuk speeltje op het 'net. Echt zo iets voor 'wanneer je niets beters te doen hebt' of gewoon eens ferm in competitie wil gaan met jezelf. Op endofart.net staat een snelheidstest die je 'Fingerspitzengefühl' (letterlijk dan!) zwaar op de proef stelt, nl. zo snel mogelijk het alfabet typen. Verwittiging : het werkt behoorlijk verslavend, je wil je eigen record telkens verbeteren.
Toen ik hiermee begon eindigde ik op 8,927 sec, momenteel zit ik op 5,787, of 0,2225 sec per aanslag, wat zich vertaalt in net geen 270 aanslagen per minuut. Mmmmm, ik weet niet welk niveau ik hiermee scoor in dactylografische prestatietabellen, maar voor een niet-courant gebruikte lettercombinatie als het alfabet, vermoed ik dat dit niet slecht is. Wie durft de uitdaging aan?

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
09-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.C.A.T.S.
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Stel dat je dolende zieltje bij je geboorte niet in het lijfje van een mensenbaby zou gekropen zijn, maar in dat van een puppie... Wat voor hondenras zou jij dan geweest zijn??? Op de website 'gone2thedogs' kan je daar een antwoord op vinden d.m.v. C.A.T.S. (Canine Algoritmic Transfer System).
Gewoon even zo eerlijk mogelijk de vragenlijst invullen en VOILA!!, plots ben je getransformeerd in een Labrador of een Jack Russel Terriër en staan de vlooien massaal klaar om je te bespringen!!!
Mijn antwoorden resulteerden uiteindelijk in een 'Bearded Collie' :
"De Beardie is alert en zelfzeker, en staat bekend om zn levenslust en enthousiasme, waarmee hij iedereen op een warme manier weet te charmeren. Hij is immer goedgehumeurd en levenslustig, en daardoor het perfecte gezelschap voor zowel kinderen als volwassenen."
 
Mmmmm... eigenlijk kan ik me wel vinden in dit ras en ben ik best tevreden met mn nominatie als 'Bearded Collie'. Ik zag mezelf niet echt als 'Pitbull' of 'Yorkshire' door het leven gaan... Teleurgesteld
Ook benieuwd naar je kynologische alter-ego? Surf naar gone2thedogs.com, klik door naar Game (links van het scherm) en volg de instructies.
Enneuh... laat me ook wel even jouw resultaat weten hé?!
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
08-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Songfacts
Klik op de afbeelding om de link te volgen
 

 
While you see a chance
          by Steve Winwood


Stand up in a clear blue morning
Until you see
What can be
Alone in a cold day dawning,
Are you still free?
Can you be?
 
When some cold tomorrow finds you,
When some sad old dream reminds you
How the endless road unwinds you
 
While you see a chance take it,
Find romance fake it
Because it's all on you
 
Don't you know by now no one gives you anything
Don't you wonder how you keep on moving
One more day your way
When there's no one left to leave you,
Even you don't quite believe you
That's when nothing can deceive you
 
Stand up in a clear blue morning
Until you see
What can be
Alone in a cold day dawning,
Are you still free?
Can you be?
 
And that old gray wind is blowing
And there's nothing left worth knowing
And it's time you should be going.
 
While you see a chance, take it.
Find Romance,
Fake it.
Because it's all on you.
Ooit al eens over nagedacht welke boodschap Steve Winwood ons met deze song wou meegeven? Volgens Songfacts.com, een heel interessante site waar je allerlei achtergrondinformatie kan vinden over je favoriete artiesten en hun liedjes, gaat het in "While you see a chance" over 'beseffen dat je je leven zelf leeft en er zelf het beste van moet maken'.
De schrijver, Will Jennings verklaart de regel "While you see a chance take it, find romance fake it" als volgt : "…Well the next line explains it : 'Because it's all on you.' There's an old English expression called 'Fake it till you make it'. If you don't have romance in your life – meaning in the broader sense, really : something to make life interesting – just imagine it until it's there."
 
Zou dat niet makkelijk zijn…
 
Luister naar 'While you see a chance' en bekijk de clip (in ware onvervalste 80's style op YouTube.
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
07-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WvdW
Woord van de Week
blogonomie
 
 
Betekenis :
de economische bedrijvigheid die communicatie via weblogs met zich meebrengt
 
Blogonomie is een jong woord en heeft daarom nog een onzekere toekomst, maar gezien de enorme populariteit van het bloggen (het bijhouden van een weblog) zou het woord weleens net zo succesvol kunnen worden als interneteconomie. Blogonomie is samengesteld van blog (verkorting van weblog) en het laatste deel van economie. In het Engels bestaat er een vergelijkbaar woord, dat op gelijke wijze is gemaakt: blogonomy. Het is niet uitgesloten dat blogonomie op die Engelse pendant geïnspireerd is. Ons woord blogonomie is een synoniem van weblogeconomie.
 
 
Bron : Van Dale online woordenboek
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


Inhoud blog
  • Halleluja!
  • Lieve vriend(in)...
  • Regels v/d geschreven kunst
  • Opvoeding
  • Non-verbale communicatie
  • Hoera Dikkie Dik
  • RoboC(h)at
  • Fysica
  • Cat Quote
  • Verdraaid knap
  • Quote
  • My Poem
  • Weetjes
  • 1 april
  • In den beginne was er DOS...
  • Cat Quote
  • Paasgroeten
  • Vrouwen-/Mannentaal
  • Op zoek
  • Rekening aub
  • Kat in bikini?
  • Vrebzwingaekkned
  • Wannabe
  • Wiebelen?!?
  • Six Words
  • Kattenwoordenboek
  • Slim van Banksys...
  • Pooh-sonality
  • Quote
  • Cat... James Cat
  • Laat maar komen...
  • Geslachtsverbuigingen
  • 100%
  • Cat Quote
  • Halfvol of halfleeg?
  • Hond vs Kat
  • De waarheid is...
  • Advertentie
  • Kattendieet
  • Kattenkunst
  • 160
  • Begin het nieuwe jaar...
  • Happy New Year
  • Dwarsdoen
  • Merry X-mas
  • Cat Quote
  • Allemaal vriendjes
  • Kat vanaf de onderkant
  • Friends

  • Archief per maand
  • 09-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007

    Gastenboek

    Laat gerust een berichtje (en zo mogelijk ook wat kusjes) achter in mijn gastenboek!


    Wat vind jij leuk, grappig, interessant ...?

    ...laat het me weten en misschien wijd ik - héél speciaal voor jou - mijn volgende blogitem aan dit onderwerp!


    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    fietsplezier
    www.bloggen.be/fietspl

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs