Foto
Foto
~~~~~~~~~~~~~~~~
I laugh, I love, I hope, I try
I hurt, I need, I fear, I cry
And I know you do the same things too
So we're really not that different, me and you

~~~~~~~~~~~~~~~~
Boek dat momenteel op mn nachtkastje ligt :
 

De Ikea catalogus 2008
:-)
 
Genre :
Non-fictie ;-)

 
Foto
jill-loves-cats.......... & blogs!
... leuk dat je langskomt!
22-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wannabe
Op Worth1000.com (zoals in "A Picture is Worth a 1000 Words") richt men regelmatig wedstrijden 'Photoshoppen' in rond een bepaald thema. Zo was er onlangs de Animal Wannabe's, of hoever sommige dieren willen gaan om hun droom "I wanna be like..." te bereiken...
Wie kent niet het gezegde "Het gras is altijd groener aan de overkant?" Blijkbaar niet alleen mensen maar ook dieren worden hun 'eigen ding' al eens beu en dromen – elk op hun manier – van groener gras... sluipen en aanvallen als een haai... baby's dragen als een kangeroe... de verdedigingstactiek van een slak... uit het autoraampje hangen als een hond... of tuimelen als een dolfijn... Photoshop kan een klein stukje van hun droom waarmaken...
 
Bekijk ook zeker de Galleries van andere thema's. Absoluut de moeite waard...











0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
21-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wiebelen?!?
Aaaaaaaarrrrggghhhh!!!!! Ik heb het geprobeerd maar het is sterker dan mezelf!
Al ben ik dan een kattenliefhebber in hart en ziel, momenteel heeft een wiebelend konijn me volledig in de ban. Ik raakte er deze morgen op StuBru dermate door gecharmeerd en gefascineerd, dat het de rest van de dag in mn hoofd bleef hangen.
Als je niet weet waar ik het over heb, dan moet je maar es gaan kijken, en vooral luisteren naar Aka The Junkies.
Dit wordt echt een dikke hit, geloof me! Toffe beat...
En ondanks de kinderlijk eenvoudige tekst, heb ik het gevoel dat het niet echt over het 'wiebelen' van een konijn gaat... maar dat heb ik niet gezegd natuurlijk. Verward
 
  
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
19-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Six Words
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Onlangs hoorde ik iets over een Amerikaans online magazine (Smith) dat zn lezers had uitgedaagd 'The Story of Their Lives' te schrijven in slechts zes woorden. De stichters van deze bijzondere opdracht werden geïnspireerd door een vraag die ooit aan Ernest Hemingway werd gesteld "Vertel een verhaal in zes woorden", waarop hij antwoordde : "For sale : Baby shoes, never worn."

En de Six Word Memoirs waren geboren...

Een ander bekender voorbeeld zou zijn Ik kwam. Ik zag. Ik overwon. (wat in de originele Latijnse versie "Veni, vidi, vici." in feite maar drie woorden zijn maar in het Nederlands perfect in het rijtje zou passen.)

Na de oproep, kwamen de antwoorden massaal binnen, soms honderden per dag. Zowel bekende personen als doodgewone alledaagse zielen wilden hun levensverhaal delen... sommige droevig, andere grappig – maar wel altijd 'to the point' !

Love me or leave me alone.  werd ergens op een handdroger in een publiek toilet neergekrabbeld…

I still make coffee for two. werd ingestuurd door een 27-jarige man die net door zn vriendin gedumpt was...

Cursed with cancer, blessed with friends.  behoeft niet meer uitleg, vermoed ik …

Pinto, Datsun, Nissan, Toyota, Honda, VW  zou dat van een man kunnen zijn?

Single, Married, Unmarried, Remarried, Happily Married...

I was more than this, once.

The world loves me, I don’t.

Friend died. Got dog. Married Steve.

I am more than six words.

Sold the saxaphone, bought a computer.

Had a life.  Became a wife.

Is it time to retire yet?

832 inzendingen (van de meer dan 15.000 !!!) werden verzameld in het boek Not Quite What I Was Planning.

Gebeten door dit wonderlijke staaltje van letterkunde, probeerde ik mn eigen persoonlijke Six Word Memoir te maken. Niet eenvoudig, moest ik al snel toegeven...

Geen memoir door gebrek aan inspiratie.  zou wel iets te makkelijk geweest zijn

en dus hou ik het voorlopig bij :

Leerde. Probeerde. Viel. Stond weer op.
   Verward


Wie doet beter…?

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
18-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kattenwoordenboek
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Vertalend kattenwoordenboek



 
Geluid :                                    Betekent :

miaowbu                                   Geef me eten.

meeow                                     Knuffel me.

mrooww                                    Ik hou van je.

Miioo-oo-oo                               Ik ben verliefd en heb met mn lief afgesproken achter de tuinheg ; je moet niet opblijven voor mij.

mrow                                        Ik heb gewoon zin om een geluid te maken.

rrrow-mawww                            Aub, het is hoog tijd om de kattenbak uit te kuisen.

rrrow-miawww (herhaling)           Ik heb het probleem van de vuile kattenbak opgelost door de inhoud ervan zo ver mogelijk uit de bak te krabben.

miaowmiaow                             Speel met mij.

MIAOWMIAOW                        Is het tekort aan kattenspeeltjes in deze kamer je nog niet opgevallen?

mioawmioaw                             Aangezien ik niets beter vind om mee te spelen, ga ik eens uittesten wat er gebeurt als ik men nagels scherp aan dit mooie handige meubelstuk...

mmeww                                    Ik denk dat ik een inbreker gehoord heb. Als je naar beneden wil gaan om hem te overmeesteren, zal ik met plezier je bed warm houden.

raowwwww                                Het is tijd dat ik mn meest intieme anatomische delen proper lik.

mrowwwww                               Ik herinner me plots en met spijt dat sommige van mijn intieme anatomische delen niet terug mee gekomen zijn na dat bezoekje aan de dierenarts...

Roww-maww-roww                     Ik ben zo blij te zien dat je thuis komt met in beide armen een boodschappentas. Ik zal mezelf nu tegen je benen aanwrijven en je proberen te laten struikelen terwijl je naar de keuken gaat.

gakk-ak-ak                               Mn verteringsstelsel lijkt een haarbal te hebben gevormd. Waar komt dat nu weer vandaan? Ik zal het hier op het tapijt achterlaten.

mow                                         Ergens lekker gaan liggen is een goed idee.

moww                                      Verstoppen is ook een goed idee.

mowww!                                   Waarom jaag je me zo onvriendelijk uit die mand met warme propere was?!?!

mroow?                                    Ik heb mezelf in een veel te smal plaatsje gewrongen omdat dat zo leuk is. Hoe zie ik eruit?

Miaow! Miaow!                          Ik heb ontdekt dat, hoewel men zich makkelijk in de spleet kan wringen tussen de stoof en de muur, de terugweg is meestal iets moeilijker!!

Mraakk!                                    Oh, klein vogeltje, kom eens hiiiiieeeer…

ssssRoww!                               Ik heb een houtsplintert gevonden of een klein diertje dat erop lijkt. Ik doe alsof ik enorm moedig ben en zal het overmeesteren!

mmmrowmmm                          De beste vis is die die je zelf gevangen hebt!

mmmmmmm                            Een uurtje langer in dit zonnetje, en dan ben ik wel tevreden… denk ik.

Miaooww! Mriaow!                     Ik hoor de blikopener. Doe aub verder waar je mee bezig bent.

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
11-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slim van Banksys...
Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze foto stuurde mn nichtje me door via mail. Ze zijn bij Banksys blijkbaar slimmer geworden... Denkend

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
10-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pooh-sonality
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Dit is echt een schattige test!!! De 'Poeh-sonaliteitstest' bepaalt aan de hand van een paar leuke vragen op welk figuurtje uit Het Grote Bos je het meest lijkt qua karaktertrekken.
Ik weet niet of het resultaat echt geloofwaardig is, want volgens de test zou ik 'Konijn' zijn : "Konijn is pietepeuterig en precies... iemand die graag de dingen onder controle heeft..." Verward 
Nee toch?!?! Ach ja, 't is ook maar voor de fun hé? Knipoogje

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
05-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quote

" Een 'echte' man wil twee dingen : gevaar en spel.
Daarom wil hij een vrouw, het gevaarlijkste speelgoed. "
 
~ Friedrich Nietzsche ~

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
04-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cat... James Cat
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Onlangs werd naar jaarlijkse gewoonte weer de Top 10 van kattennamen bekend gemaakt. Grootste verrassing bij de katten is dat Tommy voorbij gestreefd is en Simba dit jaar de populairste kattennaam is. Simba staat al jaren in de top 5 maar is nu dus de favoriete naam bij katteneigenaren. Tijger(tje) doet het nog altijd goed op nummer 2 terwijl de populairste naam van vorig jaar, Tommy, gezakt is naar plaats 6. Gizmo is weer helemaal terug na vorig jaar uit de top 10 gekelderd te zijn en Max blijkt ook een veel voorkomende kattennaam te zijn.
 
De Top-5 kattennamen 2007 ziet er aldus als volgt uit :
1 Simba
2 Tijger(tje)
3 Gizmo
4 Mickey
5 Max
Bron: Proteq
Opmerkelijk is dat steeds vaker gekozen wordt voor buitenlandse- en creatieve fantasienamen zoals Sneaky, Rhett, Nok Nok en Kabookie Joe.
Eveneens een algemeen voorkomend fenomeen is dat huisdieren vaak genoemd worden naar op dat moment heersende succes-figuren. Er lopen waarschijnlijk enkele honderden 4 à 5-jarige Smeagol's en Frodo's (Lord of the Rings) rond.
 
En zo was er waarschijnlijk iets langer geleden ook de periode van :
- Figaro, naar het zwart-wit ondeugende katje van Gepetto in de Disney-film Pinokkio, af en toe ook afgekort naar Figo ;
- Yoda (wegens yoda-oortjes) naar de wijze groene Jedi uit Star Wars ;
- Worf naar de stoere Klingon Worf uit Star Trek ('t moet dan ook wel een stoere kat zijn hé!)
- Felix, een zwart-witte kater uit de gelijknamige tekenfilm en strip, of ook bekend van het kattenvoer ;
- Sylvester, zwart met witte pootjes, kan slecht tegen vogeltjes (vooral als ze Tweety heten).
- ...
Voor wie ineens twee katten in huis neemt, en naar een 'duo-naam met inhoud' zoekt, hier enkele tips :
- Belle & Beau, ingeval ze de mooiste katjes ter wereld zijn Knipoogje ;
- Black & Decker, als ze eerder van het type zijn dat graag de keet verbouwt ; Verward
- Coke & Pepsi, voor de cola-fanaten onder ons ;
- Fidel & Castro, voor rode (communistische) katjes ;
- Mac & Tosh, voor de echt fanatieke Apple-fans ;
- Yin & Yang, als het voor een zwarte en een witte poes is
- ...
Onderstaand gedichtje leek me leuk om dit blogitem mooi mee af te sluiten...
Hoe noem je een kat?
door T.S. Eliot
 
Hoe noem je een kat? Geen eenvoudig karweitje,
Dat flans je niet zomaar even te saam.
Wie weet denk je : die heeft ze niet op een rijtje,
Als ik zeg, een kat vraagt om een driedubbele naam.
 
Allereerst dus een naam om in huis te gebruiken,
Zoals Willempie, Sambal of Jan zonder Blaam,
Zoals Tjebbe of Frederik, Droppie of Kuiken -
Allemaal hoogst acceptabel qua naam.
 
Er zijn chiquere namen, ze klinken wat beter,
Deels voor meneer zelf en deels voor madame ;
Zoals Plato, Apollo, Electra, Demeter -
O, allemaal hoogst acceptabel qua naam.
 
Maar geloof me : een kat eist een naam die bijzonder is,
Een naam die een wonder is, uiterst voornaam,
Want hòe straalt hij uit dat hij geen slome donder is,
Maar juist een seigneur als hij glimt voor het raam?
 
Ik bied je een selectie uit de aliassen,
Zoals Snorrescha, Xinix, of Oui-doume-ouat,
Zoals Bomballerien of, zeg, Antimakassa –
Titles, nimmer bestemd voor meer dan één kat.
 
Maar inzonderheid is daar die naam nog, die ene,
En dat is de naam die je vindt voor geen goud ;
De naam door geen mensenverstand bij te benen –
Die alleen de kat zelf kent, en stug voor zich houdt...
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
31-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laat maar komen...
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Het artikel over Sarah Carmen verscheen vorige week al in Het Laatste Nieuws ; toch wel straf dat het pas gisteren – via een collega op het werk dan nog wel – aan mijn oren moest komen. Ik was er niet minder van onder de indruk... met gemengde gevoelens weliswaar.
 
De 24-jarige Sarah lijdt namelijk aan PSAS (Permanent Sexual Arousal Syndrome). Deze aandoening zorgt ervoor dat de bloedtoevoer naar de geslachtsorganen hoger ligt dan normaal. Wat als gevolg heeft dat zij de hele dag sexueel opgewonden is en naar eigen zeggen met gemak tussen de 150 en 200 keer per dag klaarkomt!
Damn, dat is zo'n slordige 8 keer per uur en sterker nog 1 maal per 7,5 minuut. En dat de klok rond!?!?!? Verward
Veel mannen zouden wel eens willen dat hun vrouw/vriendin iets gemakkelijker en/of sneller klaar zou komen, maar de bedpartner van Sarah zal waarschijnlijk regelmatig precies het tegenovergestelde denken.

Sarah geeft aan soms al klaar te komen als ze over een verkeersdrempel rijdt… Best lastig want als de trein voorbij rijdt krijgt ze door de trillingen alleen al een orgasme.
Hmmm, in een volgwagen Parijs-Roubaix volgen zal al helemaal geen optie voor een dagje ontspanning zijn, denk ik dan zo. Misschien toch iets te veel van het goede dus...
 
Sarah vermoedt dat ze het syndroom heeft opgelopen na het gebruik van antidepressiva. "Uiteindelijk begint het te vervelen. En mannen doen in bed amper moeite, omdat ik toch zo makkelijk klaarkom. Ik ben vaak al doodop tijdens het voorspel, veel mannen waarderen dat niet."
 
Wetenschappers hebben nog geen verklaring voor het verschijnsel kunnen vinden.
 
Een greep uit de lezersreacties :
"Stel je voor dat ze met jou naar bed gaat en niet klaar komt ..."
 
"Hopelijk is ze geen wielertoeriste in de Vlaamse Ardennen..."
 
"Ze is wel gehoorzaam. Ze komt altijd, ook als je haar niet roept!"
 
"Amai, Vlaanderen zou voor haar verschrikkelijk zijn, om de 50m ne verkeersdrempel of plateau..."
 
"Is da veel dan? Eens aan die van ons vragen..."
 
"Het is een leuke meid, de volgende stap na enige sensatie lijkt mij eerder te zijn, kleren uit voor de camera en de zogenaamde carriere is gemaakt..."
 
"200 keer per dag me wassen en van slip wisselen? Nee dank u..."

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
29-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geslachtsverbuigingen
Klik op de afbeelding om de link te volgen

O
k, ik geef toe, het is misschien een beetje een ongelukkig gekozen titel, maar hij heeft tenminste je aandacht getrokken, niet?
Of is het "zij"? Is "titel" mannelijk of vrouwelijk? Kijk, daarover gaat dit blogitem nou net...
Persoonlijk heb ik dit altijd een zeer moeilijke en ingewikkelde topiek gevonden. Want er bestaat over het algemeen geen direct verband tussen grammaticaal geslacht en biologisch geslacht (ze kunnen zelfs met elkaar in strijd zijn).
Behalve enkele uitzonderingen – ik denk daarbij aan "het meisje (= onzijdig) en haar vriend" – is het Nederlands hierin nog vrij soepel. Maar neem nu het Frans of het Spaans... Waarom is 'la sentinelle' (de schildwacht) vrouwelijk?
En waarom zegt men "la mano" (de hand)? Zou dat niet mannelijk moeten zijn als het op een "o" eindigt?
Hoedanook, als het aan mij lag zou er toch enige logica hierin te vinden zijn...
 
Banden :
Mannelijk, want ze worden veel te snel kaal en zijn dikwijls te veel opgepompt (of te weinig).
 
Kopieertoestel :
Vrouwelijk; een praktisch vermenigvuldigingsmiddel. Werkt perfect indien voldoende werd opgewarmd en op de juiste knopjes gedrukt wordt. Kan anderzijds ook voor een heleboel chaos zorgen indien niet op de juiste knopjes wordt gedrukt.
 
Warmeluchtballon :
Mannelijk, want om hem te laten doen wat je wil, moet je een vuur onder zn gat branden.
 
Sponzen :
Vrouwelijk, want ze zijn zacht en houden water vast.
 
Hamers :
Zonder twijfel mannelijk. De laatste 5000 jaar zijn ze qua uitzicht amper veranderd, maar ze blijven toch wel handig om in huis te hebben.
 
Afstandsbediening :
Vrouwelijk (SURPRISE!). Een man heeft er zn plezier mee, hij zou verloren zijn zonder, en hoewel hij niet altijd weet op welk knopje hij moet drukken, hij blijft het proberen! (Toegegeven, sommige afstandsbedieningen zijn ook zeer ingewikkeld...)
 
Diepvrieszakjes : 
Mannelijk! Ze geven niet meteen prijs wat er vanbinnen zit, maar zijn toch zo doorzichtig.
 
Eierwekker : 
Vrouwelijk… (zonder verder commentaar)

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
25-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100%
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Wat is 100%? Wat betekent het zich in te zetten voor MEER dan 100%? We zijn allemaal al eens naar een vergadering geweest waar iemand je vraagt je in te zetten voor meer dan 100%. Wat betekent het dan om 103% te bereiken? Wat stelt 100% voor in het leven?
 
Hierna volgt een kleine mathematische formule die jou kan helpen deze vragen te beantwoorden :
 
Als : A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
wordt voorgesteld als : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
 
Dan is :
 
H-A-R-D-W-O-R-K
8+1+18+4+23+15+18+11 = 98%
 
en
 
K-N-O-W-L-E-D-G-E
11+14+15+23+12+5+4+7+5 = 96%
 
Maar
 
A-T-T-I-T-U-D-E
1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%
 
en
 
B-U-L-L-S-H-I-T
2+21+12+12+19+8+9+20 = 103%
 
EN, kijk eens hoe ver "ass kissing" je zal brengen?!
 
A-S-S-K-I-S-S-I-N-G
1+19+19+11+9+19+19+9+14+7 = 118%
Dus, je kan met mathematische zekerheid concluderen dat "Hard work" en "Knowledge" je tot kort bij de 100% kan brengen en "Attitude" je er zonder meer moeite brengt. Maar het is "Bullshit" en "Ass kissing" dat je over de top zal duwen.
 
Akkoord?
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
23-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cat Quote
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Cats always know whether
people like or dislike them.
They do not always care enough
to do anything about it.
 
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halfvol of halfleeg?
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Tijdens een seminarie 'Stress Management' …
 
De docent heft een glas water en vraagt : "Hoe zwaar is dit glas water?"
 
Een paar flauwe reacties later, beantwoordt hij zelf de vraag : "Eigenlijk is dat niet van belang. Wat wel van belang is, is hoe lang je het omhoog houdt...".
 
Als je het een minuut vasthoudt, no problema.
Een uur, dan begint je arm al wat pijn te doen.
Een dag, en ze moeten de ambulance bellen.
 
Het gewicht is telkens hetzelfde, maar hoe langer je het glas omhoog houdt, des te zwaarder het wordt...
 
"En zo is het ook met stress. Als we onze lasten constant meedragen, worden deze steeds zwaarder, zodat we vroeg of laat, ze niet meer kúnnen dragen."
"Zoals met het glas water, moet je het af en toe even naast je neer zetten om tot rust te komen. Wanneer je wat bekomen bent, kan je weer verder met je lasten."
 
Hierbij nog enkele 'statements' om makkelijker om te gaan met stress :
  • Aanvaard dat je op sommige dagen de duif bent, en op andere dagen het standbeeld.
  • Hou je woorden altijd zacht en zoet, dat is aangenamer wanneer je ze eens zou moeten inslikken.
  • Kies enkel voor lectuur die een goede indruk nalaat ingeval je zou doodgaan terwijl je het leest.
  • Als je niet aardig kunt zijn, heb dan tenminste de beleefdheid om er onduidelijk over te zijn.
  • Als je iemand € 20 leent en die persoon nooit meer terugziet, dan was het dat waarschijnlijk waard.
  • De kaas is voor de tweede muis.
  • Verjaardagen zijn goed. Hoe meer je er hebt, hoe langer je leeft!

En mijn persoonlijke favoriet :

  • Sommige fouten zijn te plezant om slechts één keer te maken. Knipoogje

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
18-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hond vs Kat
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Top 10 'Waarom honden betere huisgenoten zijn dan katten'
      (auteur onbekend)
 

1. Een hond kijkt je strak aan, draait zn kop wat schuin en probeert elk woord dat je zegt te begrijpen. Een kat negeert je en slaapt verder.

2. Een kat aan een leiband is een raar zicht…

3. Wanneer je thuiskomt van je werk, toont je hond dat hij blij is je te zien. Je kat zal nog steeds boos op je zijn omdat je 's morgens vertrokken bent.

4. De liefde van een hond is onvoorwaardelijk, hij zal van je houden tot hij sterft. Een kat laat je boeten voor elke vergissing die je ooit beging sinds je geboren werd.

5. Een hond voelt aan wanneer je verdrietig bent. Hij zal je proberen troosten. Een kat trekt zich niks aan van hoe jij je voelt, zolang je je maar herinnert waar de blikopener ligt.

6. Een hond brengt je pantoffels. Een kat legt er een dode muis in.

7. Wanneer je hem meeneemt voor een autoritje, vergezelt je hond je op de passagierzetel naast je. Katten moeten hun eigen privé-mandje hebben, anders willen ze niet mee.

8. Een hond komt wanneer hij geroepen wordt. Een kat ontvangt je boodschap en komt er later wel op terug…

9. Een hond wil liefst een hele dag met een bal of frisbee spelen. Het enige waar een kat een hele dag mee wil spelen, zijn kleine knaagdieren of insecten, liefst degene die eruitzien alsof ze lijden.

10. Een hond zal je wekken als er brand zou uitbreken in huis. Een kat zou stilletjes langs de achterdeur naar buiten glippen.

 

Top 10 11 'Waarom katten betere huisgenoten zijn dan honden'

      (antwoord door M. O'Brien)

 

1. Een kat kan zn behoefte alleen doen. Een hond heeft een escorte nodig.

2. Een kat wast zich dagelijks. Een hond rolt zich in het spul van andere dieren en verwacht dan van jou een knuffel.

3. Een kat kan buitengelaten worden zonder supervisie en komt terug wanneer je roept. Een hond zal zelfs uit de sterkste omheining weten de ontsnappen en komt slechts terug wanneer de politie hem gevangen heeft.

4. Een kat houdt van eenieder die van hem houdt. Een hond houdt van iedereen – ook van de inbreker die hem een stukje vlees gaf.

5. Bij het thuiskomen begroet je kat je met een gelukzalig "meow" en een wreefje tegen je benen. Een hond springt tegen je op en gooit je tegen de grond.

6. Een kat let op zn voeding. Een hond eet je huis en je portemonée compleet leeg.

7. Een kat beschikt over de wijsheid om te weten welk voedsel goed voor hem is. Een hond probeert alles op te eten en laat het jou achteraf opkuisen.

8. Een kat ligt op je schoot wanneer je verdrietig of ziek bent. Een hond zal zelfs aan je sterfbed nog komen zeuren voor een wandeling.

9. Een kat houdt de muizenpopulatie onder controle. Een hond houdt 'het eten dat op het aanrecht blijft liggen' onder controle.

10. Een kat vecht tegen elke vreemde kat ter verdediging van jouw terrein. Een hond vecht omdat hij dat kan.

11. Een kat raakt niet aan jouw spullen. Een hond verstopt je pantoffels, bijt op je schoenen, verscheurt je post,...

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
17-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De waarheid is...
Klik op de afbeelding om de link te volgen
... dat we constant liegen. Zo stond het in Gazet van Antwerpen vandaag.
Dit zeer interessante artikel trok opvallend snel mn aandacht. Daarom neem ik het graag (grotendeels) hieronder over :
 

"De kans dat u vandaag al gelogen hebt, is groot. Iedereen liegt elke dag : vrouwen gemiddeld drie keer, mannen gemiddeld vier à vijf keer ..."


(En zoals een lezer terecht opmerkt : u zou deze cijfers moeten relativeren. Politiekers zijn waarschijnlijk niet meegerekend, want die hun cijfers zijn héél anders.)


"... Dat blijkt uit een nieuwe Britse enquête.
Vrouwen liegen vooral over hun leeftijd, gewicht en inkopen. Mannen over hun job, auto en seksleven. Alles samengeteld vertellen we dus 1.460 leugentjes per jaar en meer dan 100.000 over een heel leven. Leugentjes om bestwil, noemen we de valse verklaringen die moeten dienen om onze contacten te smeren, en die zowel uit goede als minder fraaie motieven kunnen voortkomen. Staan nog in de top 20: ”De trein had vertraging”, ”Ik bel u terug”, ”Dit smaakt heerlijk” en ”Natuurlijk hou ik van je”. Overigens stellen vrouwen het op prijs dat mannen charmante onwaarheden vertellen over hun figuur en gewicht en schept een derde van de vrouwen regelmatig op over de seksuele prestaties van de partner.


Plastische leugens

Een nieuwkomer onder de dagelijkse leugens zijn die over plastische ingrepen aan het eigen lichaam. Uit een rondvraag onder Amerikaanse plastische chirurgen vorige maand bleek dat de helft van de patiënten het erg moeilijk vindt om daarover te spreken met familie en er liever over zwijgt of liegt. (...)


Telefoonleugens

Al lang ingeburgerd zijn de kleine leugens om telefoongesprekken te beëindigen. Het meest gebruikte excuus is ”Er belt iemand aan de voordeur”. Maar ook ”Ik ben aan het koken” of ”Ik moet naar het toilet” kunnen dienen om een al te breedsprakige schoonmoeder de pas af te snijden.


Kinderleugens

We beginnen al te liegen van zodra we kunnen praten. ”Hij is begonnen”, ”Ik heb geen honger meer” (als er nog veel groenten op het bord liggen), ”De hond heeft mijn huiswerk opgegeten”: kinderen leren al snel dat het kan lonen om de waarheid een draai te geven. (...)


Echtelijke leugens

Het grofste verbale bedrog vindt waarschijnlijk plaats tussen man en vrouw. Volgens een Duitse professor is na een relatie van 25 jaar één op de twee vrouwen vreemdgegaan, en twee mannen op de drie, uiteraard vaak zonder de partner daarover in te lichten. (…)


Professionele leugens

Ook op de werkvloer wordt gelogen dat de stukken eraf vliegen, vooral als het op eerlijke feedback aan komt. De meeste mensen wijzen anderen niet graag op tekortkomingen en kritiek wordt ook zelden geapprecieerd. (…)


Terreurleugens

De Nederlandse oorlogscorrespondent Arnold Karskens ten slotte geeft een tip voor wie bedreigd wordt door gevaarlijke extremistische moslimfundamentalisten. In dat gevoel moet u schreeuwen ”I’m muslim!” (Ik ben moslim!). Wie er dan ook nog de geloofsbelijdenis uit de koran - Ashadu ella Ilaha Illa Allah, wa ashadu ernna Mohammeden abduhu wa rasuluh - bij roept, maakt een kans te overleven, aldus Karskens.


Dit zijn de meest voorkomende alledaagse leugens en uitvluchten :


1. Het gaat goed met mij

2. Leuk u te zien

3. Ik bel u nog wel

4. We moeten mekaar nog eens zien

5. Ik sta in de file

6. Ik heb de oproep gemist, ik had geen ontvangst

7. Ik heb de betaling net gedaan

8. Je ziet er goed uit

9. Ik was de hele dag in vergadering

10. We zijn gewoon goede vrienden "
 

 
Griezelig herkenbaar sommige, nietwaar?
 
Bron : Gazet van Antwerpen 17/01/08 "De waarheid is dat we constant liegen – Discussie"

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
16-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Advertentie
Klik op de afbeelding om de link te volgen



                Zonder commentaar...


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
15-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kattendieet
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Wist je dat de meeste diëten niet werken omdat we nog teveel denken en eten als 'mensen'? Voor iedereen die nog nooit succesvol een dieet heeft kunnen afmaken, is er nu het Cat Miracle Diet !
De meeste katten zijn slank en rank. Het Cat Miracle Diet zal je helpen om ook dergelijk figuur te bekomen in slechts 4 dagen. Je zal er niet alleen beter uitzien en je beter voelen, maar je zal ook een heel andere kijk krijgen op wat 'eten' echt inhoudt. Veel succes !
 

=^. .^=
DAG EEN
 
Ontbijt
Open een blikje kattenvoer van goeie kwaliteit. Het maakt niet uit welke smaak, als het maar meer kost dan € 0,75 per potje. Doe hiervan ¼ op je bord. Neem er 1 hap van, kijk afkeurend naar je bord en gooi de rest op de vloer. Kijk even misnoegd rond en ga dan naar een andere kamer...
 
's Middags
Vier blaadjes gras en een muizenstaart. Zoek de properste mat in huis en geef dit alles hierop weer over.
 
's Avonds
Pik een erwtje van je partner zn bord en rol ermee over de vloer tot het onder de ijskast terecht komt. Pik ook een stukje kip en eet de helft hiervan op, laat de andere helft op de zetel liggen. Gooi de rest van het blikje kattenvoer van deze morgen weg.
Voor het slapen
Vang een mot en speel ermee tot hij bijna dood is. Eet één vleugel op en laat de rest harteloos sterven.


=^. .^=
DAG TWEE
 
Ontbijt
Zoek het halve stukje kip van gisteren op de zetel, gooi dit op de grond en geef het een tik tot onder het televisiemeubel. Knabbel op het hoekje van de krant terwijl je partner deze probeert te lezen.
 
's Middags
Scheur de broodzak van een vers brood open. Lik wat aan de korst en knabbel hier en daar wat op een sneetje.
 
4-Uurtje
Vang een grote kever en smokkel hem mee in huis. Gooi hem een paar keer in de lucht tot hij wat 'melig' of half-dood is. Laat hem ontsnappen onder het bed.
 
's Avonds
Open een vers blikje donker-gekleurd (tonijn of rundsvlees) kattenvoer. Eet dit schrokkerig op. Wandel van de keuken tot aan de rand van de mat in het salon en geef daar plots over. Stap erdoor terwijl je wegwandelt, zodat je voetstappen achterlaat in de hele kamer.
 

=^. .^=
DAG DRIE
 
Ontbijt
Drink, zonder dat iemand dit ziet, de helft van de melk op uit de cornflakes-kom van je partner. Spet daarbij wat melk op het dichtstbijzijnde opgeblonken roestvrijstalen meubelstuk in de keuken.
 
's Middags
Vang een klein vogeltje en breng het mee in huis. Speel ermee bovenop de grand-foulard in de zetel. Zorg ervoor dat het vogeltje ernstig verwond is voor je het achterlaat, maar niet dood.
 
's Avonds
Smeek en schreeuw totdat iemand je wat ijsroom of melk geeft in een kom met je naam erop. Nip hier drie keer van en stoot dan de kom om op de vloer.
 

=^. .^=
LAATSTE DAG
 
Ontbijt
Eet zes insecten, maakt niet uit welke, maar laat zeker wat poten, vleugels of voelsprieten achter op de badkamervloer. Drink veel water. Geef de insecten en al het water over op je partner's kopkussen.
 
's Middags
Peuter het vel los van een gebraden kippenboutje dat je partner gisteren in de vuilbak deed. Sleep dit vel enkele keren over de vloer, op zoek naar een gepast hoekje in de eetkamer. Knabbel wat op het vel en laat het dan achter.
 
's Avonds
Open nog een blikje van dat dure kattenvoer maar kies dit keer het soort dat iets vloeiender is, zoals blokjes in saus. Lik alle saus eraf en laat de eigenlijke vleesbrokjes uitdrogen.

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
10-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kattenkunst
In de wachtzaal bij de dokter las ik in één of ander (minstens 200 keer doorbladerd – zo zag het er alleszins uit) magazine een artikel over de opening van een kunstgalerij met schilderwerkjes gemaakt door dieren. Ik herinnerde me opeens een gesprek van -- god is dat echt? -- 10 jaar geleden. Een toenmalige vriendin (ook een kattenaanbidster) had een boekje cadeau gekregen dat de intrigerend titel droeg 'Why Cats Paint : A Theory of Feline Aesthetics'. 
Het boekje gaf tips over hoe je de kunstenaar in je kat naar boven kon halen, en hoe hem aan te moedigen om te schilderen. Want naar het schijnt houden katten van nature van schilderen, een traditie die zelfs tot het in oude Egypte blijkt terug te gaan. Zoals je misschien wel weet, kan je een kat tot niets verplichten, maar als ze over het talent beschikken (en ze hebben er zin in), gaan ze spontaan aan het schilderen. Ze gebruiken zelfs verschillende kleuren, hoewel katten kleurenblind zijn en alleen tinten herkennen.
Hoe gaan die katten dan precies te werk? Met een blad papier en drie dotjes verf. Ze trappen, al dan niet toevallig, in de verf en beginnen die uit te smeren op het papier. Soms trekken ze strepen als ze uitslieren of als ze een veeg met hun staart geven. Ze hebben allemaal hun eigen stijl, een beetje afhankelijk van hun karakter.
Het boekje gaf verder ook nog advies over hoe je je kattenkunstwerken kon 'market'en en je eigen business op gang kon zetten.
Mn vriendin en ik waren hier allebei zodanig door gefascineerd dat we onze eigen katten eveneens de kans wilden geven zich artistiek te uiten.
Voor zover ik weet, werkt zij ook nog elke dag om haar boterham te verdienen, net als ik, dus geen van ons beiden heeft de Vincent Van Gogh onder de katten ontdekt blijkbaar...







0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
08-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.160
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Op StuBru hoorde ik gisterenmorgen iets over '160', een nieuwe dichtvorm gebaseerd op het sms-format. Voor wie niet direct mee is : een smsje bestaat uit maximaal 160 karakters. En dat gegeven heeft Sofie Cerutti, een Nederlandse madam (geboren in 1972 – een jaar waarin blijkbaar alleen maar slimme, knappe madammen geboren zijn ) op het originele idee gebracht om tekstjes te schrijven, gedichtjes te maken, gevoelens te verwoorden in exact 160 tekens, eenvoudig maar ingewikkeld tegelijk...
 
"160 ontstond ...
- Uit verveling : tijdens het wachten op een terras op een afspraak die te laat is.
- Uit onrust : een belangrijk bericht verwachtenen dan de telefoon geen seconde los kunnen laten.
- Uit ergernis : als dat laatste en belangrijke woord niet meer in dat ene smsje past waardoor er dus twee berichten gestuurd moeten worden.
- Uit een esthetisch genoegen : een berichtje exact te laten passen, in kloppende, rake volzinnen.
- Of uit onvermogen : omdat een smsje, evenals een gedicht, een uiting van onvermogen is – zoveel communicatiemiddelen, en toch zo moeilijk om elkaar te bereiken..."
Op precies160.nl vind je enkele duizenden van deze tekstjes. Je kan er ook zelf je tekstje publiceren. Maar let op! Er zijn een aantal regels voor het schrijven van een '160' :
- Een 160 wordt geschreven op een mobiele telefoon.
- Een 160 bestaat uit precies 160 tekens inclusief wit en leestekens.
- Een 160 breekt af op de manier waarop je mobiele telefoon afbreekt. Dat kan dus per mobiel verschillen.
- In een 160 wordt niet gesmokkeld met wit om uit te komen. Hardreturns of witregels zijn dus toegestaan, maar niet : dubbele spaties, of een spatie en hardrturn achter elkaar. Een 160 mag niet eindigen met een spatie.
- In een 160 is geen ruimte voor typografische elementen als vet, schuinschrift etc.
- In een 160 kunnen natuurlijk afkortingen, sms-taal of emoticons voorkomen.
 
 
Sms: een wonder
van technisch
vernuft en
innovatieve
verbeelding. Maar
hoe pers ik mijn
liefde, mijn lust,
mijn verlangen in
honderdzestig
tekens inclusief
wit?
 
(van Sofie Cerutti)
 
 
Als lust last
wordt, verwijder
me dan uit je
telefoonboek en je
inbox, uit je
gekozen nummers,
beantwoorde en
gemiste oproepen,
gemiste kansen,
uit je geheugen.
 
(van Sofie Cerutti)
 
 
de x dat ik
de x dat jij
de x dat wij soms xx deelden
verveelden mij zozeer dat
weer die x
dat jij die x aan mij
dat ik vergat dat die x jou
zonder verxde x xde
 
(van Sofie Valk)
 
 
ik w1 n88 lang ri44 van ver3t
daar waar jij mij 1zaam 8erliet
ik ben het w88 zat
ik ga me overgeven
z8jes drijf ik af naar zee..
ach, zwem nog even met me
mee..
 
(van Prisca Beckers)
 
 
Ik leef dus ik adem
want ik adem dus ik leef.
Ik zie wat ik ben maar ben ik
ook wat ik zie?
Is het wat ik doe of wat ik
geef dat uiteindelijk vertelt
of ik leef
 
(van Ingrid Van Tienen)
 
 
Elkaar verliefd in de ogen
staren en niet doorhebben
wat voor muziek speelt, dat
is wat liefde is! Maar vooral
niet doorhebben dat de
muziek allang gestopt is..
 
(van Alexandra Nicolai)
 
 
Ik sms in de pauze
Ik sms op de fiets
Ik sms overal
Maar thuis nog het liefst
Ik sms in de auto
Ik sms onderweg
Als m'n duim zeer doet
Leg ik m'n mobiel pas weg
 
(van Dominique Keizener)

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
03-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Begin het nieuwe jaar...
Klik op de afbeelding om de link te volgen









 

Een nieuw jaar kan je beginnen

met je mooiste kleren aan,

dat is natuurlijk heel gezellig

maar je hebt er niet veel aan.


Een nieuw jaar kan je beginnen

met een grote zak vol goud,

maar dat heeft maar weinig waarde

als niemand van je houdt.


Een nieuw jaar kan je beginnen

met een lekker glaasje wijn

maar als dat op is, wat dan nog?

Er moet toch iets beters zijn...


Een nieuw jaar kan je beginnen

met een liefdevol gedicht.

Maar het beste is nogaltijd

het jaar te beginnen met een lachend gezicht!


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


Inhoud blog
  • Halleluja!
  • Lieve vriend(in)...
  • Regels v/d geschreven kunst
  • Opvoeding
  • Non-verbale communicatie
  • Hoera Dikkie Dik
  • RoboC(h)at
  • Fysica
  • Cat Quote
  • Verdraaid knap
  • Quote
  • My Poem
  • Weetjes
  • 1 april
  • In den beginne was er DOS...
  • Cat Quote
  • Paasgroeten
  • Vrouwen-/Mannentaal
  • Op zoek
  • Rekening aub
  • Kat in bikini?
  • Vrebzwingaekkned
  • Wannabe
  • Wiebelen?!?
  • Six Words
  • Kattenwoordenboek
  • Slim van Banksys...
  • Pooh-sonality
  • Quote
  • Cat... James Cat
  • Laat maar komen...
  • Geslachtsverbuigingen
  • 100%
  • Cat Quote
  • Halfvol of halfleeg?
  • Hond vs Kat
  • De waarheid is...
  • Advertentie
  • Kattendieet
  • Kattenkunst
  • 160
  • Begin het nieuwe jaar...
  • Happy New Year
  • Dwarsdoen
  • Merry X-mas
  • Cat Quote
  • Allemaal vriendjes
  • Kat vanaf de onderkant
  • Friends

  • Archief per maand
  • 09-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007

    Gastenboek

    Laat gerust een berichtje (en zo mogelijk ook wat kusjes) achter in mijn gastenboek!


    Wat vind jij leuk, grappig, interessant ...?

    ...laat het me weten en misschien wijd ik - héél speciaal voor jou - mijn volgende blogitem aan dit onderwerp!


    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    banen
    www.bloggen.be/banen

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs